Når livet ikke smiler

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PUNKTER SOM HJELPER MEG AKKURAT NÅ:

1. Gi det tid. Tiden leker alle sår, sies det. Tålmodighet er the key.

2. Det er en grunn for at det ble som det ble. Alt går ikke alltid etter planen, og ting blir som de blir av en grunn. Er noe ment to be, så vil det bli slik du ønsker til slutt.

3. No drama. Jeg avskyr drama mer og mer for hver dag. Spesielt det siste året har jeg tatt stor avstand til alt drama rundt meg. Har jeg venner som er tidenes dramaqueens? Ha det. Jeg har ingen ork, heller ingen energi å waste på ubetydelig bullshit.

4. Slutt og bry deg! Lettere sagt enn gjort. Jeg tar ting til meg, jeg overanalyserer og jeg bryr meg for mye om alt og alle. Jeg må slutte! Jeg MÅ slutte og bry meg. Det er når jeg kun fokuserer på meg og mitt jeg er happiest, og er det ikke happy jeg alltid vil være?

5. Våg å få støtte. Jeg suger på å la andre vise meg støtte og la andre hjelpe meg. Men, hvorfor? Hvorfor kan ikke mine nære og kjære få lov til å støtte meg når jeg egentlig trenger det veldig sårt? Hvorfor pusher jeg dem bort?

13 kommentarer

Siste innlegg