Jeg er livredd

Det er helt forferdelig å vitne og se i hvilken retning verden er på vei. Jeg tror helt ærlig ikke at jeg kommer til å våge å få barn. Jeg vil ikke føde mitt barn til denne verden. Den er skummel. Den er jævlig skummel. Det verste er at det bare blir verre og verre. All denne terroren og alt det elendige som skjer daglig rundt i verden. Hvor er vi på vei, egentlig? Hvordan skal dette ende?

Jeg blir redd. Jeg blir redd for meg selv og de generasjonene som lever den dag i dag, men tenk på etterkommerne våres? Tenk hvordan verden vil være for dem? Vil det da være tredje verdenskrig? Det tror jeg. Jeg tror at tredje verdenskrig er på vei. Hvertfall om vi fortsetter i samme retning som vi gjør nå. Det at man må frykte, og føle oss utrygge i store folkemengder eller på turistattraksjoner er tull! Hvorfor har det blitt slik? Selvbombere, terrorisme og fryktelige tilstander er det som driver oss til følelsen av frykt. Og det er så ufattelig trist!

Da jeg var i Istanbul var jeg redd. Jeg ville helst ikke dra ut av villaen, for det hadde jo smelt noen dager før. En selvbomber hadde eksplodert i sentrale Istanbul. Ikke faen om jeg ville ut da? Jeg var redd. Jeg var fryktelig redd. Slik skal det jo ikke være. Ikke i 2016.

Nå når jeg skulle bestille tur, måtte jeg vurdere hvor det var «trygt» å dra. Bare det i seg selv er fryktelig trist…

Og nå nylig i Brussel. Hvorfor?

Usch, nei dere… Jeg er i et rart humør akkurat nå, og er i et veldig tankekaos. Jeg tror jeg skal ta meg en tur ut og lufte huet litt. Vi skrives ♥

24 kommentarer
    1. Hviis det er noen trøst så var det mye mer terror på 70-80-tallet enn hva det er nå, det har bare gått ned. Men på grunn av at mediene er så store så hører vi mye mer om det, og sosiale medier knytter oss sammen og gjør at vi får med oss alt. Uansett veldig skremmende, men jeg ble litt lettet når jeg hørte det at det bare går nedover, i det minste.

    2. Ja huff, er utrolig trist. Og unødvendig at alt dette skal skje, mennesker er forferdelige mot hverandre…

    3. Skrivefeilene dine ødelegger mye for innleggene du legger ut.Du som er topp blogger burde være mer obs på det:)

    4. Vi burde faktisk være glad for at vi lever i den tiden vi gjør. Aldri før har det vært så trygt som det er nå. Terrorangrep har dessverre skjedd i alle år, og aldri før har det skjedd så lite terrorangrep som nå. Det tror jeg mange glemmer.

    5. Det er ekstra trist å lese aviser om dagen, det føles som om verden skal gå under. Jeg har i likhet med deg en jobb der jeg sitter mye foran mac og veien til nyhetskanaler er alltid kort og jeg har ofte sittet hele dager på jobb og hørt på nyhets-podcaster. Til slutt utviklet jeg angst, uansett hvor jeg gikk kunne jeg huske en av de nyhetsoverskriftene og trekke de til situasjoner jeg var i, og det har vært veldig tøft å tenke realistisk når hjernen lager katastrofer overalt.
      MEN etter å ha lest mye rundt dette, så har jeg innsett at det ikke er verden – men det er mediedekningen. Tenk så mye nyheter vi får servert 24/7 i forhold til før internetten sin tid, da foreldrene våre vokste opp. Det er ikke sunt å være oppdatert hele tiden og å vite om alt som skjer, dødsangst ligger naturlig i oss alle, men å fremkalle det så mange ganger om dagen? Det er faen ikke bra. Og i tillegg tjener jo mediene mest på vår frykt og skal gjøre alt om til katastrofe, krig og kaos. Sannheten er at verden aldri har vært så fredelig som nå, og det er helt utrolig å tenke på! Les denne artikkelen og pust ut: http://www.slate.com/articles/news_and_politics/foreigners/2014/12/the_world_is_not_falling_apart_the_trend_lines_reveal_an_increasingly_peaceful.html

    6. det er tragisk at media får det til å høres ut som det eneste som skjer i verden er dreping og voldtekt av unger

    7. Les bibelen, der ser du at alt dette var forutsett for maaaange år siden! Verden skal bare bli værre og værre før Jesus kommer igjen!

    8. å føle seg sånn, og å skrive slike innlegg, er å la terroristene vinne. er du aktivt redd for kreft og slikt også, så du ikke tørr å spise usunn mat? frykter du for livet hver gang du kjører bil? begge disse tingene er det mye mer sannsynlig at du dør av en terorrisme. skjønner at det kan være skummelt, men slike innlegg som dette er bare med på å bygge opp under frykten terroristene vil skape

    9. I løpet av de 200.000 år som mennesket har bestått, er vi nå inne i den fredeligste tiden. Antall mennesker drept i krig har gått ned de siste 10.000 årene. Vi lever i mennesketshistoriens fredeligste minutt, på jordens fredeligste plass.

    10. Sånn må man jo ikke tenke! Dem vil jo at vi skal bli redde så lenge vi ikke blir det er det ikke noe å være redd for. Litt drøyt å skrive at du ikke vil ha barn i denne verden er det ikke? Slapp litt av! Du som reiser hele tiden burde heller vært redd for å fly det er verre !!

    11. terroren bør ikke hinddre deg i å få barn. bare fordi det er terror så kan du få barn. men kanskje du ikkke vil få barn så ikke skyld på terroren jeg har 3 barn og en til er på vei og jeg vil ha barn og jeg lar ingen stoppe meg ved å få barn. jeg bestemmer over meg selv så ikke finn på unnskyldning. vil du i det hele tatt få barn ? elsker deg og bloggen stå på

    12. Til dere som retter på ord og sånn.
      JA det heter selvmordsbombe. Men hvis man snakker om selve personen som har utført angrepet så heter det selvbomber.

    13. For 2 år siden hadde vi en lærer som mente at tredje verdenskrig starter i 2018. Så det blir jo interessant.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg