derfor reiser jeg så mye

Jeg elsker å være rik. Rik på erfaringer.

Livet for meg handler om å oppleve. Om det å oppleve mest mulig, hele tiden. Jeg er en ekstremt rastløs person, hvor behovet mitt til å røre på meg er stort. Jeg blir fort lei av hverdagen her hjemme, selv om den ikke er noe å klage over i det hele tatt – jeg har det supert hjemme i Oslo. Likevel skriker det innvendig etter at jeg har vært hjemme en liten stund. Med en gang jeg har landet etter en ferie, klør det i fingrene etter å booke en ny reise. 

Jeg føler at jeg waster tid med å bare sitte her i Oslo. Jeg har jo opplevd alt som er verdt å oppleve her. Hvorfor ikke reise til et nytt land? Se noe nytt, oppleve en ny kultur. Komme meg ut i verden! Jeg blir lykkelig av å reise. Det høres gjerne klisjé ut, men det er helt sant. Jeg kjenner sommerfugler i magen hver gang jeg går ombord på et fly, og setter kursen mot et fremmed land. Ingenting kan måles med den følelsen. Følelsen av frihet.

Nå er jeg så ufattelig heldig som har den jobben jeg har, som gjør at jeg kan jobbe fra hvor som helst i verden. Så lenge jeg har wifi, kamera og macen med meg, selvsagt. Da blir bloggingen enda mer inspirerende, og utrolig mye mer spennende. For når jeg reiser, blir det enda bedre innhold her på bloggen til dere. Bildene blir finere med tanke på nye omgivelser, dere får bli med meg på nye eventyr og oppleve turen gjennom meg. Den delen synes jeg er fantastisk, og det håper jeg at dere også synes. 

Jeg reiser helt enkelt fordi at det gjør meg lykkelig.

25 kommentarer
    1. Altså , de turene dine er ikke veldig innholdsrike akkurat . Utforsker jo ikke stedene mye.. Et nytt land er som regel litt mer en fancy hotellrom, badebasseng og butikker!

    2. lol til annonymens komenter ovenfor meg hahahahahahaahahahaha
      ikke alle liker å besøke museum heller da på ferie…

    3. Så rart at begrunnelsen din for å reise er å oppleve nye kulturer. Forskjellige varianter av “syden” er ikke særlig eksotisk. Du har muligheten og økonomien til å dra hvor du vil og oppleve spennende og nye mennesker, smaker, opplevelser og kulturer i alle verdens kriker og kroker men du spiser biff fra en norsk meny på granca… Du er en ung og bra jente som kan tilegne deg masse spennende perspektiver, er vondt å se på at du kaster det vekk ved bassengkanten. Å være bereist er noe helt annet en det du driver med.

    4. Synes du skriv bedre innlegg når du e hjemme i Oslo, e tydeligvis mer som skjer her enn når du e på ferie. Når du reise så skriv du kun om kjedelig hotell, ka du spise (samme hver dag) og at du sole dæ. Altså, det e jo det samme som alle oss andre gjør når vi e på ferie. Du kaste penga ut av ruta som du kunna brukt på å finne på ting. Du like å opplev ting si du, kunna det ikke vært kult å oppleve nå nytt da? Reis med en guide (ikke limosin gjennom byen), kanskje på fjellet, i ei grotte, gjør nå anna enn det normale man gjør.
      Ellers, ok innlegg. Har begynt å kjed mæ litt, håpe du piffe opp det meste snart 🙂

    5. Jeg elsker også å reise. Men kan jeg spørre hvorfor du konsekvent kun reiser på typiske charterreisemål? Hva med å oppleve en annen verdensdel; dra til Australia, USA, Østen? Kan garantere deg at du vil sitte igjen med mye mer opplevelser enn på Gran Canaria..:-)

    6. Forstår deg godt 🙂 Skal selv til Spania i mai, og etter det tror jeg at jeg kommer til å spare alle penger som er til overs, for varmere strøk!

    7. Hei!
      Likte veldig godt innlegget ditt, og jeg syns du har blitt utrolig flink til å skrive 🙂
      Men jeg skjønner ikke helt, oppleve nye kulturer, også reiser du til gran canaria? Kanskje det er spennende for de som ikke har vært der før, men bare lurer på hvorfor du ikke reiser til la oss si Bali, Afrika, USA, Maldivene, Kina?
      Men fortsett med slike innlegg, syns de er utrolig bra 🙂

    8. Opplevd alt som er verdt noe i Oslo?! Jeg elsker å reise, oppleve nye kulturer, spennende mat, natur, historie, kultur, og ikke minst mennesker. Jeg er født og oppvokst i Oslo, men har heldigvis fortsatt ikke opplevd alt “som er verdt noe” her!

    9. Noen tips til hva jeg vil lese mer om
      1. Hvorfor Kim Kardashian er forbildet ditt når det kommer til utseende og klesstil?
      2. Hvilken land du vil reise til og hvorfor?
      3. Ting du må få opplevd før du dør
      4. Mat som du må smake på før du dør
      5. Leiligheten din og noen fremtidsplaner om den? Skal du pusse opp, møblere den, flytte ut?
      6. Kan du kjøre ett innlegg på bloggen hver uke der du går og spiser mat på en ny restaurant også forteller du oss hvordan maten der var, om det var verdt å besøke, atmosfæren osv

    10. LOL. Ja, du er skikkelig bereist og blir nok dødsrik på erfaringer og nye kulturer på disse charter “luksus” hotell turene du drar på. Bare si det som det er; du elsker å slappe av ved bassenget i varmere strøk, kjøre go cart og spise billig (Egon) mat. Trenger ikke være noe galt i det. Ser bare dumt ut når du forsøker å selge det som noe annet, siden hver minste lille tur blir dokumentert her på bloggen.

    11. Hei! Kan du skrive ett innlegg om sex og ditt forhold til det? Og litt generelt hvordan dette med jomfruhinne osv er, tror veldig mange hadde synst det var interessant!

    12. Veldig spennende med reiseinnlegg på bloggen! Elsker virkelig å lese dem! Blir så inspirert av å se bildene av hotellrom som alle ser prikk like ut, og basseng som ser prikk like ut, og shoppingturer i gater som ser prikk like ut, og turistfelle-restauranter som ser prikk like ut. For no tull! Takk gud for at jeg er oppdratt til å faktisk oppleve kultur og samfunn når jeg reiser steder.

    13. Jeg synes d er helt greit å få se litt sol å varme på bloggen din, siden d ikke er så mye varme å sol her i Norge 😊 Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddi å ha leilighet å bare dratt verden rundt hele tiden😂 d hadde jeg gjort, men sikkert godt å komme hjem til sin egen seng og kjøkken 🙂

    14. hadde vært koselig å se om du ga fattige mennesker penger . Jeg mener du har jo masse penger å det som er mest rørende med mennesker er de som har mye å hjelper de som har lite . Utrolig kjelden det er de som hjelper dem

    15. DU er fantastisk heldig som kan reise så mye bare fordi jeg klikker meg inn her. Jeg har ikke penger til å reise… Du må jobbe med rastløsheten din, for det er i den selve livet skal leves. Når du reiser utenlands, så ta oss med på mer kulturelle ting, og la oss få se spennende steder og natur, ikke halvnakne silikonbilder ved et basseng!

    16. Du reiser jo bare rundt i Norge og Sverige + alle charterstedene (GranCa, Tyrkia og
      Thailand)? Disse vil jeg ikke klassifisere som veldig kulturelle og eksotiske turer ut i fra innleggene på bloggen.

    17. Virker ikke som det er nye opplevelser og kultur du liker. Virker mer som det er luksus, frihet til å spise det du liker aller best, dra på spa, bo på dyre hotel og bli kjørt rundt av privatsjåfør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg