Vi har de som lyver, også.

Jeg tenker mye om dagen, tankene flyr. Alt dette rundt utseendet og press er en uendelig, men interessant diskusjon, synes jeg. Jeg tror aldri vi kommer til å bli enige om det, da det er så mange forskjellige meninger rundt dette. Likevel vil jeg ta diskusjonen med dere, jeg synes at det er spennende å høre andres synspunkt. Så lenge det er saklig, selvsagt.

Jeg har, som jeg har mast om 67890 ganger, alltid en hensikt om å være ærlig og åpen. Dette gjelder alt, så lenge det handler om meg selv, og ikke involverer andre og deres privatliv. Det finnes så ufattelig mange ulike blogger på det store Internett, hvor vi alle er unike og er helt vidt forskjellige bloggere. Vi har de som driver rene inspirasjonsblogger, treningsblogger, mammablogger, moteblogger og i mitt tilfelle – livsstilblogg. Jeg blogger om mitt liv, min hverdag, mine interesser, sminke og mote. Vi bloggere er også veldig forskjellige, og har ulike sperrer. Noen synes det er helt OK å blogge om en abort, mens for andre kunne det aldri vært aktuelt. Det er det jeg synes er det fine med blogg – alle er så forskjellige!

Nå når det kommer til dette som er aktuelt i mitt liv akkurat nå, nemlig rumpeforstørring, velger jeg å dele det på min blogg. Jeg kunne jo latt være, ikke sant? Men da blir jeg uansett å få spørsmålet stilt i kommentarfeltet hver eneste dag, for da er jo bakdelen min plutselig blitt veldig mye større over natta. Dere lesere er jo ikke dumme, dere ser sånt. Dere vet at man ikke kan squate til seg en to-tre doblet større rumpe på et døgn. Så hva hadde jeg gjort da? Da hadde et alternativ vært å lyve. Og det? Det er noe jeg er sterkt i mot. Jeg er ikke interessert i å lyve mine lesere rett opp i ansiktet, da velger jeg heller å være ærlig. Men igjen så tenker jeg at det finnes flere måter å være ærlig på. Jeg har delt veldig mye om mine operasjoner med dere. Kanskje litt for mye? Jeg kunne egentlig bare svart ja om spørsmålet dukket opp, og så var det ferdig. Problemet er bare at det langt i fra er så enkelt når man er offentlig. For om man ikke “står frem” og “innrømmer” det av seg selv, blir man heller beskyldt for å være falsk. At man ikke står for det man gjør, og at man vil late som om at man er så “perfekt” av naturens side. Da fremmer man plutselig et forvridd syn på kroppen, hvor alle tror at det er sånn en ser ut, når sannheten er at det er utført inngrep. Blir ikke det også feil? Vi har jo de som lyver om det også, blant annet store, internasjonale kjendiser. Selv om man ikke står frem og innrømmer det, får man også piss. Lyver man er det feil, er man ærlig er det også feil. Uansett hvilket valg man velger å ta, vil folk reagere. Det er her jeg synes det er viktig å stå opp for seg selv, og stå for det man gjør – uansett hva andre vil mene.

Så, hva synes dere? Jeg mener at dette er et veldig vanskelig tema. Jeg er åpen og ærlig, men jeg synes at jeg kanskje kunne delt litt mindre rundt det, hvis jeg skal være helt ærlig. For ja, jeg har unge lesere, men jeg har også eldre. Det er vanskelig å finne en balanse å skrive “riktig” innhold som både egner seg for en 13-åring, men samtidig en 50-åring. Uansett hva man velger å gjøre vil noen finne feil ved det. Det er det som gjør det hele frustrerende.

52 kommentarer
    1. Ingen sier at du skal lyge. Det går an å være ærlig, uten å lange ut om operasjonene, og poste de bildene som dere gjør. Synes du bør tenke over hvordan du bruker påvirkningskraften din, for ingen har sundt av å lese dette. Slik det er nå, er du er med på å bidra til et kroppspress som vi allerede har nok av i dag. Virker ikke som om du eller Pierre er helt bevisst på den enorme påvirkningskraften dere har, og måten dere skriver om plastiske operasjoner synes jeg faktisk ikke er greit.

    2. Det er helt opp til deg selv hva du gjør med kroppen din, og hva du skriver på din blogg. De som kommer med hatkommentarer bør ta dette i betraktning og holde negative kommentarer for seg selv. Du er en flott jente, og jeg liker at du er så åpen og ærlig! Det er så synd med bloggere som benekter silikon feks, når man tydelig kan se en forskjell, spesielt for unge lesere som tror dette er naturlig!
      Stå på, fine! Og god bedring fremover 🙂

    3. Ingen sier du må poste om operasjonene dine 🙂 om du har gjort det, okei! Det er ikke andres business. Ingen sier at du MÅ svare på slike spørsmål, der er jo opp til deg. Jeg føler da klart litt at det er for klikk, no offence. Som Andrea Badendyck, sa jo ikke noe før etter et år. Fordi? Det er ikke vår sak hva du gjør.

    4. Jeg syntes du bare burde gjøre som du vil, du vet hvor dine grenser er og blir man påvirket av ting folk skriver på internett er man uansett for ung til å være der.
      Grunnen til at folk reagerer på deg er rett og slett fordi du er veldig ekstrem, og Norge er vel i bunn og grunn i helt klar for dette..
      En annen ting, som jeg prøver å si på en hyggelig måte, etter at du opererte nesen virker det som leppene dine ikke lenger passer ansiktet ditt 100% og hadde du tatt bare liiitt mindre påfyll i leppene er jeg sikker på det blir kjempefint 🙂

    5. Du elsker oppmerksomheten og spille på operasjonene for å få klikk og penger, vet du ikke har det kjipt, men helt fantastisk, dette du vil, å provosere. Håper bare du ser selv at du er drøy og oppmerksomhetssyk og ikke minst overfladisk og dramatisk. Høy på pæra er du og, ikke no ydmykhet hos deg!

    6. Det er jo ditt valg og din kropp, ingen andre har noe med det uansett. Jeg forsåvidt er som nevnt før, uenig med alle disse operasjonene dine – men det er min mening.
      Usikker på om jeg liker at du deler det på internett foran så mange lesere, men det er jo som du sier: vi er jo ikke dumme og hadde vært rart om du ikke nevnte noe om det heller..
      Så det er vel et litt vanskelig tema, jeg er litt usikker selv på dette.

    7. Vis resultatet av operasjonen veel
      Og slutt å mas om det om å være så ærlig og blabla ,hvis det er så jævla stort problem for deg å vise det du operere så slutt å gnål om dei teite operasjonene dine hver dag

    8. Jeg tipper Sophie Elise ikke ville vært så godt likt om hun faktisk var ærlig og gikk ut med at også hun har operert ræva! 🙂 Isteden skryter hun av sin gode selvtilitt, og sletter alle kommentarer hvor folk avslører hun.. Da er det jo nesten bedre å være ærlig.

    9. Jeg kan ikke si at jeg forstår valgene dine, samtidig har jeg mye mer respekt for at du i det minste er ærlig og sier at du har operert. Alle vet at en annen viss topp 3 blogger har operert og jeg synes bare det er pinlig å høre henne svare; jeg trener. Get over It på spørsmål om den plutselig over natten store rumpa.. Det er den enkeltes valg hva en velger å gjøre med sin egen kropp. Men klar for pokker meg å stå for valget da, ikke vær så utrolig feig.

    10. Jeg tror du hadde fått mer tillit og mindre tyn hvis du bare hadde svart på kommentarer. Det er så typisk deg å skrive et innlegg som legger opp til diskusjon og dialog, men så følger du ikke opp med å svare alle.
      Når det gjelder tema: Hvis du absolutt skal være «ærlig» så syns jeg du kan utdype meningene dine og grunnene til at du velger å endre på nesten alt med utseendet ditt. Hvorfor ønsket du deg en større rumpe? Er det finere? Passer det bedre til deg? Hvordan syns du andre botox/restylanf-fjes ser ut? Syns du de er penere etter inngrepene?

    11. Jeg syntes du skal fortsette med å legge ut disse bildene.. Med kanyler, plaster, sting, blod og gørr…fordi det er ingen enkel dans på roser å opperere. Og den siden av sakene burde småjentene få se. At det er ekkelt, det er vondt, sting som ikke gror ut skal rives ut, blod og verk går ikke vekk av deg selv. Det skal renses, vaskes og skiftes på… Om dette ikke kommer frem er det lett og tenke “herregud jeg skal også ta en sånn operasjon og bare ligge på magen til det går over” så ja, helt ærlig!! Fortsett å vis SANNHETEN bak kulissene! Det er det jo faktisk INGEN som gjør nettopp for å “beskytte sarte sjeler”

    12. Jeg har ikke noe problem med at du deler det, men det er litt med måten du, og ikke minst Pierre deler det. Melker disse operasjonene for alt det er verdt, men jeg har jo forstått at dere er pengeglade.
      Også synes jeg du kunne skrevet mer om baksiden av det, det må jo ligge et veldig dårlig selvbilde og issues bak når man tar tre store operasjoner og så mye botox på et halvt år. Jeg synes det hadde vært en viktig ting å belyse årsakene til dine ekstreme forvandlinger.
      Vi som er i tjueårene leser jo bloggen din av underholdningsverdi, fordi du er gæern som du selv skriver og det er gøyere å lese bloggen til noen som er loco enn hva A4-Kristina Andersen spiste til lunsj. Men jeg er redd yngre lesere ser mer på din blogg som en inspirasjon, og det er skummelt.

    13. Jeg tror at uansett(!!!) hva vil der være folk som reagerer negativt. Alle er forskjellig og for veldig mange er nok plastiske operasjoner veldig fjernt og noe de aldri kunne gjort. Jeg er absolutt ikke i mot plastiske operasjoner, men jeg skjønner at folk reagerer og sier at du er et dårlig forbilde for 13-14 åringer. På den andre siden finnes det andre som er så mye verre, blandt annet de som velger å ikke fortelle at de har operert seg, bruker vippeextensions, har PMU på brynene osv. Dette er DIN blogg og du skriver om det DU vil. Om du burde tone ned innlegge om operasjoner litt? Kanskje.. Uansett vil der være folk som vil kritisere! Stå på videre <3

    14. Herregud, jeg visste ikke at Sophie elise hadde også operert rumpa si?! Lest her på kommentarene og hørt før, så kikka litt nå innom insta hennes,waoow, altså det går ikke an å få så sprett og fyldig rumpa fra en natt til dg liksom?
      Jeg tror at det var den gangen hun var i Instabu. Hvis ikke hun har operert rumpa,så bruker hun sånn brazilian butt. Kanskje det er dey hun bruker, fordi det er ganske flaut hvis hun har operert også sier hun at hun trener? For alle som kjenne hun vet at hun har aldri hatt stor rumpe liksom.
      Håpe det er brazilian butt, hvis ikke det er det,så var hun heldig som fikk seg en fin rumpe som passet til hennes kropp.

    15. Ja, Har Sophie Elise operert rumpen sin? Jeg har nemlig tenkt på det i det siste – når jeg har kikket på bildene hennes.
      Sånn sett er jeg litt glad for at Isabel er ærlig om det…

    16. Det siste du sier er feil. Det er ikke sånn at uansett hva du hadde valgt å gjøre med det vil noen finne feil ved det. Hvis du ikke hadde valgt å operere deg, ville ingen ha funnet feil ved det. Det folk derimot i enda større grad finner feil ved når du har operert deg, er seg selv…

    17. syk, syk verden… 2 av Norges største bloggere har operert inn silikon i rumpa.. er du redd for hvordan implantatet ser ut om noen år? Tenker at det er naturlig at det begynner å henge, Ihvertfall når det er i et område som hele tiden er i bevegelse? Ikke ment å fornærme deg, er bare nysgjerrig.

    18. Kan du ikke bare holde deg til det å fortelle om valgene dine og vise resultater av det etterpå,istedenfor å komme med masse innlegg om lyving,ærlighet osv,ingen bryr seg,folk vil bare se hvordan operasjonen ble

    19. Det innlegget her er så syykt spot on. Et av de bedre innleggene dine hittil! Ærlig, saklig og du har mange gode poeng. Det er faktisk ikke mulig for deg å tilfredsstille alle når det kommer til dette teamet. Min mening er at du burde skrive om de når du først gjør de. Jeg er en av de som hadde reagert om du hadde latt være å prata om det slik at det hadde virka som om det var naturlig. JEG synes det er aller verst. Da er det mye bedre å være åpen om det 🙂 så får de som ikke liker det bare klage. Jeg har ikke det samme synet eller de samme meningene som deg når det kommer til å fikse på kroppen sin (liker det best naturlig), men det er din kropp!

    20. Å vere ærlig er det som kommer lengst:) Alle mennesker er ulike, derfor er det alltid noen som kommer til å syns noe er helt feil , men som andre mener er greit. Mennesker er jo forskjellige, uansett om du hadde vert ærlig, eller ikke vert ærlig, så hadde det vert mennesker som hadde klaget på deg uansett. Det er bra og vere ærlig, i min mening. Dette innlegget syns jeg var bra foresten.:)

    21. Jeg skjønner ikke hvorfor Sophie Elise ikke tar bladet fra munn og innrømmer at hun har gjort nøyaktig det samme. Hun fikk bleieræv over natta og samtidig har hun slutta å poste bilder fra den vinkelen etter folk påpekte det. Hun sier bare “nå er jeg inni en stor periode på rompa Mi, og noen ganger er den mindre” lol…. Hun behandler oss som om vi er blinde og dumme og det er sånnt man taper cred på. Så tommel opp for ærlighet!

    22. Jeg synes du er rå tøff! Du står for dine meninger og det er så ufattelig bra. Det med plastiske operasjoner er et vanskelig tema, men om du først velger å gjøre det så er det ditt valg, ingen andres. Det er ingen andre som egentlig har noe med det å gjøre. Som en kommentar over her sier: fortsett med å være så ærlig. Det finnes mange i verden som bidrar til at folk tyr til plastiske operasjoner, men de er overhodet ikke ærlige om det. De får det til å virke enkelt og det blir derfor mer etterlengtet blant unge jenter. Når du skriver så ærlig som du gjør får du fram at det ikke er så enkelt som alle skal ha det til og jeg tror du på den måten klarer å advare flere.
      Du har heller aldri oppfordret en eneste person til å ta en plastisk operasjon, du har heller brukt deg selv som et skrekkeksempel.
      Altså det kommer alltid til å være folk som er uenige. Jeg også deler ikke alle dine synspunkter, men med det sagt så har du langt ifra gjort noe feil. Du skriver om DITT liv og DINE meninger og det er det som gjør bloggen din så bra. Man får følelsen av at man på en måte kjenner deg. Jeg digger deg, stå på videre!!

    23. Kjempebra innlegg! Her har du ærlig gjort rede for hvorfor du har gjort som du har gjort, og det gir fullstendig mening. Kanskje folk kan slutte å mase så innmari nå?

    24. Det er jo faktisk du som har startet hele dette operasjons maset. Selfølgelig begynner folk å lure når du sier at du sparer like mye som du bruker på unødvendig jalla?!
      Vi er like glad i å se deg hvordan du reagerer når du får så mye kritikk som du liker å se oss reagere :-)))

    25. Hei Isabel! Jeg skrev faktisk denne kommentaren på bloggen til Pierre.
      Amanda
      25.04.2016 kl.17:56
      Tror jeg kommer til å spore litt av fra nøyaktige dette innlegget men ettersom at det har vært så mye fokus på disse operasjonene og alt tar jeg meg den friheten.
      Det at Isabel får kritikk for disse operasjonene er ikke så rart. Det at hun blir hetset og folk slenger ut skjellsord derimot er ikke okay. Men dere snakker hele tiden om at dere er så ærlige. Så vær ærlige da, Isabel bidrar ikke positivt for unge jenter når det kommer til tema her. Er dere virkelig så naive at dere ikke kan se det selv?
      Jeg sier ikke at Isabel ikke har positive ting å komme med, får hun virker snill og god mot sine nærme og at familie er viktig, osv. Men akkurat det tema her vil jeg ikke si at hun er et positivt bidrag. Bare fordi at verden allerede er fucked up, trenger vi ikke bidra til at den blir verre sant?
      Ja, janteloven står sterkt i Norge og det er jeg helt imot. Dere skal nå kunne gjøre hva dere vil, men må dere virkelig oppføre dere på den måten dere gjør i samme sleng (kaste penger osv) har dere ikke lært og være litt ydmyke og takknemlige?
      Jeg synes du i dette innlegge tar mer selvkritikk og oppfatter deg som mer ydmyk enn du har vært på lenge! Synes det er flott. Det ble igjen hyggelig å lese bloggen din. 🙂 Sier ikke at du skal slutte å være ærlig men man kommer langt mer å ta litt selvkritikk og vise litt ydmykhet.

    26. Står mye mer respekt til det du gjør kontra hva feks Sophie Elise gjør. Ærlighet varer lengst! Istedet å lyve om operasjonen og heller utnytte leserne med å selge “rumpebukser” som liksom skal gi samme effekten som Sophie sin, når det obviously ikke ser ekte ut.

    27. Er sannelig glad for at jeg ikkje er ungdom å vokse opp i dagens samfunn!!!mangen av dere som bare er ute etter å rakke ned,hvordan har dere det med seg selv?Og hva verdier har en?slutt å skyld på bloggerene på deres dårlige selvbilde.plastisk operasjoner har eksistert lenge før dere ble født,og eit slikt inngrep definere ikke en person,her kommer personligheten inn:) så dessverre er sjalusi roten til alle elendighet…følte for å legge igjen en kommentar til alle dere som berre må skrive lite fine ting..

    28. Jeg er en av de som ikke føler noe press i det hele tatt, synes det bare er idiotisk lol. Elsker at du er åpen og direkte om dette, synes bare det er gøy og føler jeg får et bedre forhold til deg, litt mer venninne-aktig.Håper du blir fornøyd!! Tenk deg alle buksene du ikke kan bruke nå da, og hva med de du kjøpe på London turen? Eller var det bukser med plass til større rumpe? Hahaha nå ble jeg skikkelig forveten her, men jeg håper at du vet at det også finnes vi som støtter deg uansett og bare vil ditt beste. Synes det er aalt for mange folk som er så sykt opphengt i hva alle andre gjør og synes og mener og tenker ughh. Er glad jeg ikke er en av dem, skulle bare ønske at jeg kunne gjort noe for at andre ikke tenker slik…vanskelig. Uanz, all love til deg Isabel!

    29. Du deler operasjonene dine for å få “klikk”. Så enkelt er det. Jo flere klikk, jo mere penger. Du er så syykt opptatt av utseende ditt, men er redd du ikke ser deg selv lenger. Tenk å operere bort den klassiske sjønnheten du hadde. Nå begynner du å blir kliss lik alle andre. Ikke noe spesielt lenger

    30. GUD!!! DU ANER IKKE HVOR GLAD JEG ER I ÆRLIGHETEN DIN ISABEL!! Du er helt rå!! Stå på!💘Elsker bloggen din😚💋du er best💘
      Hilsen fast blogglesere som ikke alltid kommenterer, hehe

    31. Hva er din mening ang. skjønnhetsindustri i verden i dag? At unge jenter ser opp til “braindead” silikonfylte kvinner, istedenfor å studere mattematikk for å utvikle flyvende maskiner i tiden? Synes du det er bra for verden å ha slike idoler som gjør at mennesker blir fordummet?

    32. Du lever på unge jenter som ikke vet bedre.
      Du har et forvridd syn på dette med utseende. Det er jo ikke pent en gang.
      Sjekk ut de vakreste damene og se om de har fylt opp fylt inn.
      And thats How you know you fucked up:-)

    33. du må fortsette å være sterk Isabel, kan ikke være lett å få så mye hat rettet mot seg (selv om man har “utsatt” seg for det selv)
      Tøft at du er ærlig, tror det er noe med at vi leserne føler oss mye tettere på dere bloggere enn en kjendis i hollywood. Det føles liksom som om en venninne hadde valgt å ta ganske drastiske plastikkoperasjoner. tror det er derfor vi reagerer så sterkt!

    34. Isabel du er rett og slett en engel. Jeg setter stor pris på dine innlegg. Det er absolutt ingenting galt med måten du skriver om dine operasjoner på. Du passer på å si om og om igjen at det bare er ditt eget personlig val og at du aksepterer hvordan andre ser ut. Pierre er også et intellektuelt menneske men han er veldig dårlig på å formulere innleggene sine. Selv om det er jævla Nice av han å backe deg så har han en tendens til å formulere innleggene sine på en måte som bare gjør saken 10 ganger verre. Dere begge må huske at det er tenåringer som leser bloggene deres. Usikre og sårbare ungdom som kanskje alltid leter etter noen som skal bekrefte at de absolutt ikkje lever opp til det skjønnhets idealet resten av
      verden har. Pierre må noen ganger akseptere at det finst ting folk reagerer på og som kan rett og slett oppfattes som slemt. He is adding fuel to The flame i de fleste tilfeller

    35. Det er bra du er ærlig, tommel opp 🙂
      Mye verre med Sophie Elise som LYVER om sin opererte bakdel!
      Gleder meg til å se ditt resultat, har vurdert dette selv 🙂

    36. Til Sol. Bland nå ikke inn Sophie Elise her. Hva vet du om hun lyver eller ikke. Du kan ikke være mange år – 13 kanskje?

    37. Forskjellen mellom deg og SE er at hun ikke trenger å fortelle om operasjonene sine for å få klikk, imotsetning deg :))) du trenger hjelp

    38. Du kunne gjort som Ulrikke Lund gjorde, svare EN gang på spørsmålet om du har tatt silikon/operert nesa osv, og så kunne du latt være å skrive mer om det. På den måten er du åpen og ærlig om det uten at du påvirker så mange usikre unge jenter ved å stadig skrive nye innlegg om operasjoene dine og legge ut bilder som fremhever endringene du har gjort.
      Du fremstår som en person som ikke bryr seg om den store påvirkningskraften du har på unge jenter. Tenk bare selv på den følelsen du sikkert hadde i ungdomsårene om at du gjerne ville hatt større pupper, lepper, rumpe osv. Ved å stadig skrive om disse operasjonene, og legge ut bilder som stolt viser frem dine nye former, så bidrar du enormt mye til at enda flere jenter føler at sin egen kropp ikke er god nok. Og du må huske at det er ikke alle som har penger til å operere bort sine komplekser.
      For ikke å snakke om hvor vondt jeg syntes det er å se hvor enormt stort forbruk du har av materialistiske ting. Slik livsstil bidrar så mye til at vi ødelegger planeten vår.
      Jeg skulle så inderlig ønske at du kunne bruke denne store plattformen du har, hvor du når ut til så mange, til å bidra til positive ting som f.eks hvordan vi som unge norske jenter kan bidra for å redusere eget forbruk og forurensning.
      Det at Pierre skriver på sin blogg at det er sex, drama, utseende og operasjoner som selger, og at dere dermed bare gir folk det de vil ha, så betyr ikke det at det er riktig. Du må selv velge hva slags menneske du vil være i denne verden, om du vil bidra til at andre får det godt eller vondt.

    39. Hei Isabel😊
      Jeg synes d er FANTASTISK at du deler dette med operasjonene!! (Ikke “enig” i alt du har fiksa på, men forstår deg på en måte likevel) Rumpa blir nok bra, men fra min synsvinkel så den allerede bra ut😜 Vanligvis leser jeg ikke blogger i d hele tatt. Eneste grunnen til at jeg begynte å klikke inn på din var pga dette med neseoperasjonen!!😳 (faktisk) Da tenkte jeg bare; “Jess! ENDELIG noen som deler dette”
      Resultatet ble knallbra👍🏼 og siden d er noe jeg skal fikse på selv, så var d så bra at du hadde skrevet om d. Dette er noe som har plagt meg i sikkert 8-10år nå. Trolig av samme grunner som deg…Ble så gla når jeg så at endelig er d noen som har en bra klinikk og kirurg å anbefale (da dette faktisk ikke er lett å finne når d kommer til nese)..men til min store skuffelse så vil du ikke dele dette!😟😧 ingen svar på kommentarer, ingen svar på mail….
      Håper så på svar snart🙏🏼
      Tenker d er litt viktig og svare en del på kommentarer og, eller evt bare stenge kommentarfeltet om du ikke orker. For min egen del mister jeg litt interessen av å klikke meg inn på innleggene når en aldri får noe svar😕

    40. Hei Isabel. Eg skjønner ka du mener. Det er vanskelig å vite egentlig helt hva man skal skrive på bloggen som tilpasser alle. Vi har de folkene som sier “æsj, hva faen? Koffor gjorde hun det?” La oss si vi snakker om nese operasjonen din, eg følger bloggen din dagelig og når eg så at du hadde tenkt å operere nesen så fikk eg litt små sjokk. Når opprasjonen var fullført så tenkte nokk noen folk ( dettevet eg fordi har hørt mine venninner snakke om det) at du ikke passet det osv. Men helt ærlig, eg tror egentlig de bare er uvandt med det. Vi følte deg gjennom paradise med en helt annen nese, igen nese er jo midt i ansiktet så det har jo masse med ansiktet å gjøre, hvilke form, hvordan det generelt ser ut. Eg må innrømme selv at eg ble sjokka av resultatet, men det var bare uvandt, og eg følte du hadde blitt helt annerledes og ikke den søte lille Isabel, og når et utseende blir forandret, sånn som i ansiktet sier det lett for å tro at personligheten gjør det også,tro meg, mye erfaring. Har altså opplevd dette før, fordi en person kan bli mye mer selvsikker på seg selv når man opererer til man blir HELT FORNØYD, og selvtilliten vil øke kraftig osv, og i den alder jeg er i (14-19år) finnes det utrolig mange mobbere, på skoler og på videregåande eventuelt på jobb også. Når man blir også mye mer selvsikker og selvtilliten øker så er det lett for at man blir sånn selv, (eg snakker ikke om deg nå, bare generelt hva eg har opplevd.) men tilbake til deg, eg kjenner deg ikke Isabel, men du virker som en utrolig søt, åpen og ærlig person, som du alltid har vært. Eg kan ikke svare på om du e forandret personlighet pga operasjonen og det nye utseende ditt, men det virker ikke sånn. Som eg sa isted, folk syns d var uvandt med den nye nesen din, folk har kalt deg falsk og at den nye nesener stygg osv. Men eg syns det var uvandt i begynnelsen som sagt, og det er helt normalt når noen forandrer noe, F.eks frisyre, begynner med briller, eller starter å bruke linser. Eg har nå blitt vandt med din nye nese og syns du passer den veldig godt!! Eg er ikke helt sikker på om eg svarte på innlegget ditt, men eg ville bare får sagt dette. Håper at du leser det:)
      Må bare si en siste ting, håper at du ikke følte at eg sa noe negativt om deg i kommentaren, også beklager eg for skrive feil og autocorrect.

    41. Det er helt greit å være ærlig, det er det godt at man er. Det er lov å ha usikkherheter rundt sitt eget utseesnde, og et ønske om å endre på det. Som du selv sier, og mange andre, så er det ditt liv og du har rett til å gjøre hva du selv ønsker. Det er ikke sånn at det er dirkete DIN skyld at unge har dårlig selvtillitt eller har lyst til å endre på kroppen sin og alt det. MEN, det som det handler om først og fremst er den normaliseringen av operasjoner i samfunnet nå i dag. Bare det med leppeforstørring var i VELDIG mye mindre grad populært og vanlig for et par år siden bare, da vi gikk på vgs. Men nå i dag ser man så mange gjøre det, bloggere, insta, media osv. Og det med rumpeoperasjoner, det ER ikke vanlig. Og det er det som er skummelt. Hadde du ikke vært en offentlig person så hadde det nok ikke hatt så stor innvirkning, men i og med at du er det, så får man igjen den ideen om at det er tilgjengelig på en måte. Det er ikke uvanlig eller rart lengere. Nå er det ikke så mange andre som har gjort det, altså folk vi har et forhold til på den måten, men det er det at det kanskje åpner opp for det. Om du skjønner? Silikon er blitt vanligere og vanligere, men det med rumpe, det er et heelt annet nivå. Jeg takker Gud for at vi ikke lever i et samfunn som flere steder i USA for eksempel, og tror ikke det er bra for hverken kropp eller psyke, både for unge og voksne.
      Nå er jo alt det der for sent, det du spør om, men hadde vært mye bedre for deg å heller bekrefte det uten å gå videre inn på det.
      Og vil bare si at jeg ikke mener å kritisere eller noe sånt, men bare gi deg et perspektiv på det hele fra en annen synsvinkel:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg