Jeg forstår deg, kjære toppblogger

Har du noen gang tenkt tanken at jeg, Isabel, faktisk ikke vil høre din kritikk? At jeg helt enkelt driter i det du mener? At jeg ikke leser det du skriver? For det er faktisk slik det er. Du waster din tid.

Det å legge igjen en roman av en kommentar her, hvor du forteller meg hvordan jeg bør forandre mitt liv og hvor lite givende jeg er til samfunnet, gir deg ingen ting. Du får ingen ting fra meg. Det eneste du oppnår er at jeg starter på kommentaren din, og så fort jeg innser hvilken retning den er på vei i, slutter jeg å lese før jeg sletter hele kommentaren. Jeg leser den ikke en gang. Jeg vet ikke hva hensikten er, men jeg synes så utrolig synd i disse menneskene som tror de kan fortelle andre hvordan de skal leve sine liv, for hvem faen er du?! 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderer å stenge kommentarfeltet. Det blir et større og større ønske hos meg i min hverdag, rett og slett fordi at jeg bruker så mye energi på å tillate andre å trykke meg ned. Og det er faen ikke OK. Spesielt ikke på min egen plattform. Grunnen for at jeg ikke har stengt det ned enda er fordi at alle de fine leserne mine som bruker sin dyrebare tid på å skrive fine ord til meg, har veid opp for det negative. Jeg elsker å kommunisere med dere via kommentarfeltet. Dessverre holder den gleden på å brenne ut… 

Jeg forstår dere kjære kollegaer, kjære toppbloggere. Jeg forstår at dere har stengt deres kommentarfelt for lenge siden. Tidligere syntes jeg det var merkelig. Kanskje til og med litt egoistisk? Men nå… Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort det selv enda.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

64 kommentarer
    1. Ikke bry deg Isabel, du er fantastisk og skal ikke byr deg om hva andre sier når du kun er deg selv og vet best om deg selv<3 stå på!

    2. Du sier at du ikke bryr deg om hat kommentarer? Men det gjør du, når du vurderer å stenge kommentarfeltet 😉

    3. Det er som å dra til regnbueland, men så er du plutselig på stortinget og spiser rosiner og drikker saft

    4. Bare å stenge å slippe alle dritten fra folk som bare er ute etter å trykke ned andre. Skjønner ikke at de bruker tid på bloggen din når de er så negative. Lesere vil du ha uansett. De forsvinner nok ikke. Se bare på de to på topp som har stengt kommentarfeltene sine. Leserne har de uansett. Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg stengt for kommentarer. Skader jo ikke å prøve en periode for å se hvordan det går. Lykke til!

    5. Du bryr deg veldig om de negative kommentarene. Bare innse det! Du stenger ikke kommentarfeltet om du virkelig har ment at du ikke brydde deg om disse fjottene, som sitter å sier stygge ting om deg og andre. Du sier det er bortkastet tid av de å skrive negative kommentarer, for disse menneskene er det faktisk “full, blink!” når du skriver slike innlegg. Det er synd det skal være så mange nettroll. De har det nok ikke så veldig greit med seg selv! Håper du klarer å overvinne disse nettrollene. Men man kan ikke tåle alt;-)

    6. Åh.. Elsker å kunne legge igjen en kommentarer, og du er så flink på å svare hvis det er noe vi lurer på. Men jeg skjønner deg godt om du ønsker å stenge. Jeg leser uansett 🙂

    7. Når skal vi få se etterbilder? Stemmer det at du gjorde BBL på samme sted som Sophie Elise i Istanbul?

    8. du bryr deg jo tydeligvis masse når du må svare med et innlegg hver gang du får hate.
      bloggen din er interessant og stå på! ville stengt komentarfeltet isåfall.

    9. Ikke steng det! Da kan ikke vi som liker bloggen din kommentere.. men selvfølgelig, jeg skjønner deg også om du gjør det.

    10. Når du velger å legge ut hele livet ditt på bloggen din, så må du forvente at ikke skal være enig med deg, og like alt du gjør.

    11. Jeg har alltid beundret deg for måten du har taklet netthets på. Du har vist at du er en større person enn haterene, og at du ikke lar deg ødelegges av netthets. Det er trist å se deg bli påvirket i denne retningen.

    12. Elsker når bloggere “ikke bryr seg”, og dedikerer et helt innlegg til å forklare hvor mye de ikke bryr seg. Men for all del, skjønner godt at du bryr deg 🙂 hadde jeg gjort også.

    13. Gjør som du vil, men jeg har sluttet å lese alle de som har stengt for kommentarer. Ja, det er egoistisk, og leserne har INGEN muligheter til å komme i kontakt med bloggeren for å spørre om ting, vise interesse, gjerne rose eller kritisere, etc. Slik som Sophie Elise akkurat nå holder på i Spania med fyll, fest og kvalme bilder!! Ingen klarer jo nå å skjerme henne fra seg selv, fordi ingen får kommentert. Mammatilmichelle spyr ut klikkbaits og sletter deg på insta så fort du ikke bruker smilefjes. Hva er hun redd for? Frekk i innlegg er hun og mot leserne. Altså bloggere uten kommentarfelt, totalt uinteressant.

    14. Til ” 🙂 ” som skrev: Når du velger å legge ut hele livet ditt på bloggen din, så må du forvente at ikke skal være enig med deg, og like alt du gjør.
      Selv om du og noen andre ikke er enig med Isabel eller liker alt hun gjør, hvilken rett gir det deg og andre EGENTLIG til å sitte å skrive hva pokker man vil da? Hvis Isabel drar på en resturant og spiser noe jeg ikke liker, skal jeg orke å bruke tid på å skrive en negativ eller stygg kommentar da? Hva søren?
      Selv om hun velger å legge ut om sitt liv, så gir ikke det automatisk folk retten til å skrive hva søren de vil bare fordi de tenker noe stygt om det Isabel gjør og mener..
      Isabel: Skjønner godt om du stenger kommentarfeltet, jeg hadde aldri taklet å hatt en blogg hvor jeg plutselig kunne få det styggeste i verden servert i kommentarfeltet.. Og jeg skjønner godt at du ikke har lyst å lese gjennom all møkka folk skriver!
      Hva med å gjøre dette….
      Når du skal akseptere kommentarer, så ser du lynkjapt over om dette er en dritt kommentar; og da bare publiserer du den ikke?:) På den måten tror jeg flere folk slutter å kommentere dritt! For da kommer aldri kommentaren i kommentarfeltet 🙂 Og hva er vitsen da for folk å gidde å bruke tid på å skrive noe som aldri blir lagt ut er uansett?

    15. Synes du skal stenge kommentarfeltet hvis du merker det fører til negativitet i livet ditt, tenk på deg selv først! Men samtidig er det litt trist å ikke kunne kommunisere med deg eller ha (saklige) diskusjoner her. Angående operasjoner f.eks. så er jeg glad folk reagerer (saklig), den dagen folk slutter å reagere på at noen opererer seg så mye så har verden gått i en forferdelig trist retning.
      Kan ikke f.eks. Pierre lese igjennom kommentarene dine og slette det han mener du skal slippe å lese? Ser at det ikke er så mye aktivitet på bloggen hans så han har vel tid 😛

    16. Hadde stengt for lenge siden! Hvem orker egentlig å få så mye negativt hele tiden uansett hva man skriver? Svært få! Steng og få det bort ☺️☺️

    17. Vet du, jeg får mer og mer sansen for deg !!
      Alle andre topp bloggere er full i drit og ingen er ærlig om hva de gjør med kroppen og alt annet… Du, ja, du er faktisk ærlig du !!
      Du e faktisk helt rå 🙂

    18. Some people don’t like you just because your strength reminds them of their weakness. Don’t let the hate slow you down.

    19. Skjønner at du vil stenge kommentarfeltet.. Disse nettrollene slutter jo ikke å hate😡 men det som irriterer meg med blant annet Sophie E sin blogg, er at hver gang jeg vil legge igjen en koselig hilsen eller kommentar, så kan jeg ikke..
      På din blogg liker jeg at jeg kan legge igjen en fin kommentar og kanskje til og med få svar fra deg! ❤️ Det blir mer personlig, om du skjønner?

    20. Du kan bare lage blogg med Facebook kommentarfelt da… De må logge inn på Facebook kontoen sin for å få komentert.,, 99% av dritten forsvinner fordi ingen står for det dem sier med eget navn. Bare ett tips.

    21. Ikke bry deg om vedkommende som ønsker å trykke deg ned. Jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvordan folk kan fortelle andre hvordan de skal leve sitt liv. jeg har blitt oppdratt til at hvis det er noe jeg syntes var rart og/eller teit, skulle jeg bare holde kjeft. At visse mennesker har samvittighet til å rakke ned og direkte mobbe andre folk har jeg absolutt null forståelse for. Du er nydelig og så utrolig mye bedre enn dem, husk det<3

    22. Du må ikke bry deg❤️ For en så nydelig person som det du er skal ikke få sånn kritikk mot seg!❤️ Du gjør dine valg og de gjør sine..😤😎 Dette er DIN blogg og DIN “verden” ikke deres😜

    23. Du må ikke bry deg❤️ For en så nydelig person som det bdu er skal ikke få sånn kritikk mot seg!❤️ Du gjør dine valg og de gjør sine..😤😎 Dette er DIN blogg og DIN “verden” ikke deres😜

    24. Å skrive nedlatende og stygge kommentarer støtter jeg ikke. Forstår du synes det blir for mye. Samtidig må du tåle konstruktiv kritikk som alle andre her i verden. Er det som kan forbedre deg på mange måter. Hvis du driter i hva vi mener om saker og ting, så melder jeg meg ut som leser på bloggen din. Du har alltid virket reflektert og voksen, men nå synes jeg dette innlegget var unødvendig. Ikke bruk mer ting på de slemme og fortsett å gi plass til de som ønsker deg godt:) Har også sluttet å lese bloggene til de som har stengt kommentarfeltet. Skikkelig døll å ikke kunne lese hva andre mener om innlegget eller produkter blogger reklamerer for. Synes du burde legge ut bilde av rumperesultatet snart…ikke frekt ment men føles ut som at du melker det veldig…

    25. Forstår deg godt. Steng feltet, skjønner ikke hvorfor folk ønsker å trekke hverandre ned, når de kan bruke tiden på å bygge hverandre opp. Ingen forstår hvordan det er å være deg, fordi alle er ulike. Stikker man seg fram er man ikke bedre rustet til å tåle dritt, men man har vel ikke noe valg. Hadde aldri klart presset. Stå på, nydelig, sterke du! Håper du stenger kommentarfeltet hvis det går inn på deg. Selv om det negative folk skriver ikke er sant så kan det jo likevel gjøre at man blir negativt påvirket. Livet er for kort for haters! Ønsker deg alt godt!<3

    26. Hahaha æ kjenne mæ så jævlig igjæn og æ e så jævlig enig også.. de folkan burde holde sæ langt unna en blogg om de kun ska krittisere andre, de har ingenting på planeten jorda og gjøre en gang 🙂 Stakkars de folkan som ikje kan tænke på sæ sjøll, men veit du, det e ikje synd i dæm.. de e latterlig 😂 å man har løst og flire av dæm rætt og slætt fordi de e så himmla teit 😊 næi veit du ka, lev det live du vil, e det du førtjæne 😘❤

    27. Lær dæ og hæv dæ over dæm, du e MYE bedre enn dæm ❤ Slætt de negative og ha kun de positive på bloggen, du må virkelig ikje godta alle, du kan også slætte de du ikje like eller klare og se på 😊

    28. Jeg har ikke noe i mot bloggen din. Tror d som irriterer mange er at du på en måte “lyger” Om hva innleggene dine handler om. Eks snik titt på rumpen på bloggen, så er d bare bilde av deg i kjole. Dette gjør at folk blir litt lei av og lese, og begynner derfor og hate

    29. Forstår deg godt Isabel. Syns det er helt forferdelig at visse gidder å bruke tiden sin på å legge igjen stygge kommentarer, de oppnår ingen ting med det. Håper at du ikke tar noe av det til deg. Jeg heier på deg!

    30. Det er synd at noen må slenge noe stygt å trykke andre ned for å få seg selv opp, men skaff dere et liv! du er utrolig flink, stå på <3

    31. Hei Isabel!
      Jeg vil bare rose deg for å faktisk være så åpen om din rumpeoperasjon. Jeg synes det er bra at du er ærlig og bare sier det som det er, at du rett og slett har operert rumpa. Det er jo helt tydelig at Sophie Elise også har operert rumpa si, og jeg synes det er litt synd at hun ikke bare er åpen om det. Det er selvfølge ikke lett, men synes det er litt trist når hun bare sier at hun tar litt squats her og der, og spiser dritt mat. Det får jo unge jenter til å tro at en sånn rumpe er det noen som har helt naturlig. Igjen kommer jenter til å sammenligne og måle seg selv opp mot noe som egentlig ikke går an og noe som faktisk ikke finnes på ekte. Så jeg vil bare takke deg for at du er ærlig Isabel 🙂

    32. Synes du skal stenge jeg, om det er så plagsomt. Du kan prøve og se om du taper mange lesere og heller åpne igjen om så er. Anna og Sophie Elise er fortsatt store. Tror klikk kommer mest an på om innleggene er interessante. Er spent på resultatet av siste operasjon, om du har kjøpt like stor som SE. Hun er hvertfall veldig fornøyd og viser bilder av den hele tiden 🙂 Står respekt av deg som forteller hva du gjør, hun påstår hun plutselig har fått den mega bakenden pga litt trening men alle skjønner at så enkelt er det selvsagt ikke. Det er tusenvis av jenter som har trent daglig i årevis uten å ha fått til halvparten 🙂 Hun ødelegger jo bare for seg selv med å si sånt, og tipper bloggen hennes vil dale sakte men sikkert nedover listen. Så det skal du ha, ærlighet lønner seg i lengden!!

    33. Isabel du er forbildet mitt! Helt ærlig rett og slett, altså hvordan du velger å leve livet ditt har da ingen noe med! I stedet for å rakke ned på deg så hvorfor kan de ikke heller ta fatt i sitt eget liv å lære seg å ikke legge nesen sin opp i andres saker! Elsker at du står for det du mener, og ikke bryr deg om hvordan andre tenker, og hva de mener om deg! Det er dette som gjør deg så beundringsverdig, og derfor forbildet mitt! Du er kjempe flink, stå på videre med bloggen, og lev livet 🙂 Hilsen ei som virkelig heier på deg!

    34. Hei! Jeg lurer på om du får store arr etter implantene i rumpa? Synes det er bra at du er ærlighet om dette, slik at vi som lesere ikke får et feil bilde av kroppen. Som både du og Pierre har nevnt i forhold til at en prøver å trene set til samme kropp. Ser også at SE har fått en større rompe i det siste å lurer på om hun har trent seg til dette eller operert..

    35. Du 23:37
      Det er ikke såå lenge siden SE klaget over flat rumpe, viste til og med bilder av den og hvordan hun måtte fotografere seg i de riktige posisjoner og vinkler for at den skulle se større ut på bilder. Og brukte noen pads i buksene etc. Hun løy jo om at hvor hun bodde i Istanbul, men da hun ble fersket på sykehuset skyldte hun på venninnen 🙂 Første gangen jeg så kjemperumpen var ifm Støre og trodde det var xxxxxl pads. Men så kom det dusinvis av naken-rumpe-bilder 🙂 Om ikke hun sletter innleggene som gjelder rumpa er det lett å finne tilbake for den som er interessert nok. Konklusjon: Det er UMULIG å trene seg til det resultatet på så kort tid med en sjelden treningsøkt.

    36. Hei!
      Anbefaler deg å skrive litt om rutiner, f.eks. før du legger deg og hva du bruker på huden osv. Tror mange ville likt å høre det.

    37. Trist å høre at du får mye hat….
      Du er sterk og flink i det du gjør. Fortsett å vær en så fantastisk engel!
      Keeping up with Isabel

    38. De som hetser, legger igjen en hate kommentar, bare for å være dritt, bare fordi de ikke har no bedre å gjøre, bare fordi at livet deres kanskje er dritt og de liker ikke å se hvor bra andre har det, og da trekker de med seg alle de som har det bra, ved å skrive en frekk kommentar.
      men jeg syntes rett og slett ikke du skal gidde å bry deg om noen som virkelig ikke har no bedre å gjøre.
      Og at de faktsik gidder å bruke tiden sin på å lese innlegget ditt for å skrive en kommentar, da har de ekstremt lite å gjøre.
      et det er vanskelig å ikke bry seg, men de får den reaksjonen de ville få når du reagerer sånn. Så om det hjelper deg å stenge kommentarfeltet for at det er noen som vil ødelegge for deg, så er det greit. Men husk også de som er her og skriver hyggelige kommentarer, de som stiller deg spørsmål og alle de som faktisk støtter deg. ikke gidd å bruk tiden din på de få som ikke har no bedre å gjøre.
      jeg heier på deg! kjør på

    39. Skulle sophie elise ha “trent” seg til en sånn rumpe, ville lårene hennes være tre ganger så store. Er jo kjempelett å se på bloggen at hun opererte seg da hun var i Istanbul i slutten av februar/ starten av mars. Hun sier hun kun er der for jobb og skrive på boken. Så hun var der jo ikke for noen spesiell grunn, et event eller noe. Det er jo heller ingen bilder av at de drar ut og opplever byen. De er jo nesten bare på det hotellet, i tillegg har hun jo nesten bare forhåndsskrevet innlegg.
      Men ja, all creds til deg Isabel for å være så ærlig og åpen om det 👏🏽

    40. Bruker aldri å kommentere. Men jeg må nå si at jeg synes det er helt greit at folk kommenterer dritt. Sier ikke det er bra, men at hvis noen har det så jævelig at de må snakke ned folk så bare la dem gjøre det. Det er bra du ikke bryr deg, og jeg synes også det er bra at du tar det opp om at det ikke er greit.
      For likevel om jeg mener folk burde bare få ut dritten deres hvis de har det jævelig -må de jo også få vite at det ikke er noe som burde godtas.
      Haha vart langt, men jeg føler virkelig med deg!

    41. Men…hvis du stenger kommentarfeltet, så får du jo ikke en masse skryt av fansen din lenger heller, da? Og en ting til: Bloggere som stenger kommentarfeltet, får mindre klikks…og dermed faller både inntektene og eksponeringen. Å stenge kommentarfeltet er liksom trinnet før man legger ned. Personlig synes jeg du burde stenge det.

    42. Håper ikke du stenger kommentarfeltet men forstår om du gjør det selfølgelig. Hvem vil lese så mye dritt om seg selv? Jeg leser bloggen din daglig og har aldri kommentert, så for meg gjør det egentlig ingenting. Pleier ikke lese kommentarene her, leser de på fb av og til. Men du skal ha for å være så ærlig, jeg hadde personlig ikke turt eller vilt å operert meg så mye. Jeg skulle ønske jeg hadde støree pupper for mine er små, og jeg synes nesen min er for stor og bare ikke den formen jeg skulle ønske den var. Det er så utrolig mye jeg skulle ønske jeg kunne forandret med meg selv. Ikke bare fysisk men psykisk også. At jeg har sosial angst og føler meg så utrolig ekstremt klein på “small talk” som f.eks når noen jeg ikke har sett på lenge kommer og møter meg, eller når en kunde begynner å fortelle om livshistorien sin. Jeg føler meg så dum. Og du virker så perfekt, du er ikke redd for å si ting rett ut og står opp for det du sier. Hvorfor kunne vi ikke byttet? Drit i de stygge kommentarene, du vet det ikke er sant det de skriver. Du er nydelig, til og med mer nydelig uten sminke og det er det jævlig få som er. Jeg tørr ikke gå uten å ha noe sminke på meg i d hele tatt. Du har en skikkelig kjekk type som likte deg før operasjonene. Jeg synes nesen du fikk ble skikkelig søt, det er sånn nese alle skulle ønske de hadde, liten “babynese” som du også kaller det.

    43. Synes du skal ha kommentarfeltet oppe jeg, det er mye kosligere å lese kommentarene fra lesenre dine, enn at du ikke skal få noenting. Og du sier jo selv at du ikke bryr deg om haterne, så da er det vell ikke så umulig å ikke lese de kommentarene. Du kan ikke være helt ÆRLIG i dette innlegget når du sier at du ikke leser dem, for du vet jo hva som står i kommentarene om du skal skrive et helt inlegg om det..?

    44. Det er desverre ingen som tror deg når du sier at du ikke bryr deg om komentarene, når du etterpå sier at du sletter dem og vurderer å stenge komentarfeltet. Stygge og slemme komentarer er jeg selv imot, det er veldig unødvendig. Men konstruktiv kritkk om hva du skriver og legger ut kan man nesten ikke unngå, ikke når du legger ut så mye av livet ditt. Leserne vil gjerne komme med sine meningen slev om de kanskje ikke alltid er positive eller enig i det akkurat DU mener? De trenger nødvendigvis ikke være slemme selv om de ikke er det samme som du tenker.
      Men til dem som skriver direkte stygge og fæle komentarer. Skam dere. Det er bare for å få folk til å føle seg værre, ikke for å få frem meninger som kanskje ikke samsvarer med de som blir lagt ut.

    45. Hvis du driter i det hadde du ikke skrevet dette innlegget. Tror du får så mye kritikk for alt handler om utseende, klær, brunfarge, sminke, penger.. Har du ikke en hobby? Eller meninger? Annet enn å skrive om hva andre har skrevet om, på sin blogg?!

    46. hej, æ kom ikke dettan kommentarfelte førr å si nåkka om innlægge, æ kom bære førr å si at æ syns den jobben du gjør på dennan bloggen e kjæmpebra å at du verkeli har via live dett tell den, håpa verkeli det blir nåkka du blir å fortsett me, stor klem fra meg <3

    47. Litt sent, men føler for å skrive det alikevel. Leser sjeldent bloggen din sånn egentlig. Håper likevel ikke du stenger kommentarfeltet. Bloggen til Anna og Sophie Elise er kipe når de stiller spørsmål som vi ikke en gang kan svare på. Hvem gidder egentlig å like et innlegg? Og for hvilken grunn? Mye kosligere å kunne kommentere på selve bloggen uten å måtte vise alle vennene på fb at du har kommentert. Skjønner selvsagt at det ikke er kjekt å få så mye negative kommentarer hver dag.
      Kanskje du skal begynne å godta dem? La andre få se hvor tragiske noen personer er. Vil du fikse på kroppen din for å føle deg bra har du all rett til det. Vi andre har da ikke noe rett til å kritisere? Om noen på over 18 år tar silikon pga. din blogg er det de som har et problem. De er gamle nok til å ta slike avgjørelser selv (håper jeg)
      Du er tøff som er deg selv!

    48. Forstår deg godt hvis du stenger kommentarfeltet. Men jeg håper at du ikke gjør det! Kan du ikke bare heller blokkere alle ip-addressene som tikker inn med stygge kommentarer og slette alle negative kommentarer? Kan tenke meg at det er ett forfattelig stort ork siden du får sikkert veldig mange kommentarer iløpet av en dag..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg