LIVET ER EKKELT

Livet.

Jeg synes livet er… ekkelt. Det er det eneste ordet som popper frem i hodet mitt når jeg tenker på livet. Jeg synes det begynner å bli skummelt. Jeg er ikke redd for døden, heller ikke for det å leve. Jeg kan ikke helt sette ord på hva det er som gjør at jeg får grøsninger gjennom kroppen, men noe er det. Det er til å ta og føle på. 

Jeg tror at det har mye med hendelser den siste tiden å gjøre. Det har skjedd så mye merkelig den siste måneden, som virkelig får meg til å sette spørsmålstegn ved mange ting.

Hvorfor dør enkelte? Hva forårsaker det? Hvorfor kan ikke familie få svar etter at kroppen har blitt sjekket? Hvorfor fikk P det anfallet han fikk? Hvorfor lå det plutselig to Bibler på sykehus-rommet? Alt har hatt en rar sammenheng, men ingen svar.

Jeg er ikke et dugg religiøs av meg. Ikke et lite snev en gang. Misforstå meg ikke, men… For første gang i løpet av mine 22 år begynner jeg å bli tvilsom. Finnes det noe mer enn det jeg er villig til å tro på? Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har opplevd greier den siste måneden som er svært merkelige, og som ikke kan ha noen naturlige forklaringer. Jeg prater ikke om overdrevne saker altså, men ulike greier som har hendt som bare er… weird. Kanskje det er denne skjebnen folk prater om?

Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at jeg synes at livet er ekkelt.

31 kommentarer
    1. Heisann, jeg må bare spørre jeg har tenkt og ta silikon i puppene, er det utrolig vondt ? Eller er det bare de første dagene etterpå? Og hvor mange gram tok du?😁😁

    2. Hei Isabel 🙂 Det var interessant å lese tankene dine rundt alt som har skjedd med deg…I feel you. Jeg er også 22 år og tenker at det er kanskje nå vi begynner å forstå litt mer om hvordan livet fungerer og hvor mye vi eventuelt har å miste. Når jeg er “in a dark place” så spør jeg stille Gud om han kan passe på meg og ta vare på meg. Jeg snakker til Han som han er en pappa som bryr seg om hva jeg føler, for Han gjør det. Det hjelper hvertfall meg 🙂 Håper du kan etterhvert få ro og ikke være redd lenger. Xo

    3. Tro meg. Gud er en forbanna djevel. Drit i bibelen som lå foran deg på sykehuset. Jeg har vært slags religiøs hele livet, med at jeg folder hender og ber ofte til Gud om natta. Takker for alt og snakker om ting jeg håper kan bli bedre.
      Men i fjor så døde broren min helt uventet. Så fuck alt…. Jeg tror ikke på en dritt mere….! Skal ikke bruke mer energi på jesustullet. Om de er så forbanna hellige, hvorfor hjalp de ikke broren min? Hva er meningen med å rive fra oss de beste?!
      Nei vet du hva. Yolo. Fuck it. Gjør hva du selv vil med livet.
      Du vet aldri hva morgendagen bringer. TRO MEG! Du vil ikke erfare min sorg. Ta vare på deg selv, venner og familie.

    4. Man kan ha mange livsanskuelser. Men å se det som EKKELT? At du selv er tvilsom akkurat nå er nok mere spot on.

    5. Fantastisk at du har tenkt på dette. Livet har så mye mer mening enn å tjene penger, shoppe, ha sex, få barn og dø. Alt som finnes i universet er skapt av noe og det er vi mennesker også. Jeg håper Allah veileder deg til den sanne veien<3 klem

    6. Jeg er heller ikke religiøs av meg. Men jeg er helt overbevist om at det fins noe mellom himmel og jord, både godt og vondt. Jeg har opplevd noen uforklarlige hendelser selv, og har hørt mange historier fra andre. Ganske sykt at det går an på en måte. Syns det er både spennende og skummelt på samme tid.

    7. Jeg synes ikke du har rett til å kalle Gud en djevel anonym. Det blir veldig usakelig å si at fordi det var broren din sin tur til å gå så er Gud en djevel. Det er mye vi ikke forstår, det er mye det ikke er meningen med at vi skal forstå, men alt har en mening. Det høres ut som du er veldig bitter, så i stedet for å drite i dette “jesustulle” så høres d ut som du trenger han mer enn noen gang til å hjelpe deg gjennom det 😊😊

    8. Kjære søte Isabell!
      Fascinerende å lese det du skriver her. Jeg er noe eldre enn deg, og har erfart både det å ‘seile på rosa skyer’ samt at livet til tider kan være ekstremt skremmende. Livet kan snu så brått, og dessverre tenker ikke mange over dette før man står i det og virkelig kjenner på utryggheten, feks om man mister noen eller at man selv eller nære blir akutt syk. Jeg har jobbet på sykehus i mange år og er en del av et operasjonsteam på et stort sykehus. Da jeg var yngre fryktet jeg ingenting og tenkte at tragiske ting ikke skjer med meg eller mine. Jeg har også vært gjennom plastikkoperasjon i mine yngre dager, men nå har jeg blitt alt for redd. Fordi jeg vet at hvilket som helst inngrep innebærer en risiko. Som oftest går det bra, men man vet aldri hvordan kroppen reagerer på narkose etc. Unge mennesker som er tilsynelatende friske, har dødd av narkose! Narkose er en fin ting dersom en lege anbefaler deg å ta operasjonen. Da er kanskje risikoen ved å ikke ta operasjonen større enn risikoen ved å få narkose. Men jeg hadde (med det jeg nå vet) ALDRI turt å blitt lagt i narkose for noe som ikke er helt nødvendig! Tenk om jeg skulle dø, få hjerneslag eller andre alvorlige komplikasjoner for noe som egentlig bare handler om egoistiske preferanser hva angår mitt eget utseende. Tenk å utsette de som elsker meg mest av alt for den sorgen?!
      Livet er sårbart, og det er kanskje akkurat sårbarhet du kjenner på nå. Det virker for meg som at du har mange i rundt deg som elsker deg høyt, så husk å ta godt vare på deg selv <3
      Klem til deg fra meg <3
      Ps. Husk at om livet ikke går nedover i perioder, så merker vi heller ikke når det går oppover <3

    9. Silje. Jeg en helt enig med anonym. Har mistet tre barn i magen fra langt over 22 uke i svangerskap. Har vært igjennom et helvete av et liv som ikke har vært selvvalgt så ikke kom og be folk om og støtte seg til jesus/gud som bare er noe forbanna tull. Se på pavene, de er de værste pedofile du kan komme borti. Religion og penger er roten til alt vondt spør du meg… Hvis livet er vanskelig bør man støtte seg til virkelige mennesker som kan hjelpe deg, og ha tro på deg selv 🙂

    10. Hei, isbael! elsker at du svarer når folk skriver til deg i kommentarfeltet og håper så inderlig at du ikke stenger den av, men jeg lurer på om du bruker fargelinser i det siste for har ikke du egentlig lysebrune øyner?

    11. Det finnes så mye mer mellom himmel og jord enn det blotte øye kan se 😉 Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en smådame, medium eller lignende – du vil få mange svar og enda flere spørsmål, men du vil vinkle ting mer positivt og klare å rette fokuset mot det som faktisk er viktig. Tankene kan spille deg et puss, hvordan du oppfatter og tolker ting er viktig for å kunne gå rett vei i livet. Gjennom en smådame vil du få en slags guide på det meste og ikke minst svar på spørsmål😀 Keeper being YOU😊

    12. Jeg skjønner hva du mener,er jo merkelig..
      Men husk at man kan jo ha perioder i livet hvor mye går nedover.. å plutselig en stund senere har man masse bra som skjer i livet:)

    13. Jeg anbefaler deg langt ifra å ta kontakt med en spådame. Det som er skummelt er at det faktisk ligger en sannhet i det de sier, men de åndene som gjør at spådamene ser det de ser, de er ikke gode. De vil ingen noe bra. Det er bare Gud som er god, og alt som ikke kommer fra han er ikke bra for oss mennesker, selv om det virker som det. Til anonym lenger oppe,så er det forferdelig trist å høre at du mistet broren din, men det blir feil å skylde på Gud. Gud er en god Gud og han tar ikke menneskers liv. Ja han kunne ha hjulpet broren din, men han valgte ikke å la han dø. Alle mennesker lever i en fallen kropp, alle skal dø og det kan ikke forhindres. Gud kan bare snu situasjonen til noe positivt.
      Jeg vil anbefale deg Isabel, til å be til Gud. Bare si rett ut i luften at “hvis du er her så vil jeg gjerne se deg, jeg vil kjenne din kjærlighet og se at det finnes noe mer en vi mennesker kan se”. Som kristen gjennom hele livet er dette det eneste jeg kan anbefale. For meg handler det ikke om religion, men heller en relasjon til en god Gud, og til Jesus som faktisk ga livet sitt fordi jeg ikke er sterk nok som menneske til å klare å leve uten synd. Gud elsker deg med en kjærlighet du ikke kan forstå, og om du hadde vært det eneste menneske på jorden, så ville han ha gitt sitt liv for deg. Jeg kunne ikke ha vært kristen uten å ha fått kjenne Gud på kroppen, men så mange ganger har jeg opplevd å bli fylt av den hellige ånd, noe som bare får gleden til å bruse i meg. Det høres ut som tull og som eventyr, men gi det en sjanse iallefall. Du trenger ikke å gi opp livet ditt direkte, eller gjøre noe sprøtt. Bare gi Gud en sjanse, bla litt i det nye testamentet å se hva Jesus gjorde for deg <3 Lykke til med å finne ut hva som er meningen med alt dette 🙂

    14. Til anonym som sier at Gud er en djevel. Du trodde på Gud før broren din ble tatt fra deg, da det også var mennesker som sultet, ble drept, torturert osv. Men når det skjer med deg så kaster du troen din fra deg. Det er ikke Gud sin skyld, hvis du var kristen vet du vell godt at vi lever i en syndig verden, Gud ønsker oss kun det beste. Er utrolig lei meg for å høre om det, men aldri tro at det er Gud sin vilje at vi skal ha det vondt. Han ofret sønnen sin for oss så vi selv i denne syndige verden (vi valgte synden foran Gud) kan få evig liv ved han. Gud sin kjærlighet for oss er større en noen ting annet.

    15. Dere som sier at folk må tro på gud, vet dere selv hvordan kristendommen oppstod i norge? Bli kristen eller bli drept. Såkalte hekser ble brent på et bål og ble du ikke med i religionen ble man drept. Gud er for svake mennesker som ikke tør og tro på “seg selv” Hvis du vil ha noe og be til så hvorfor ikke be til “moder jord” da? Vet det er som og snakke til veggen til dere som tror på gud, men det blir bare for dumt og si at du må be til HAN for og føle deg bedre.
      Be til dine forfedre Bella og be dem vokte over deg og passe på deg <3 Og gå til speilet og se deg selv i øynene og ha troen på deg selv 🙂

    16. Livet er en gave. Det kommer du til å sette mer pris på enn å kalle det ekkelt, når du blir eldre 😉

    17. Hahahaha de som tror på gud er vel mer hjerneblåste enn alle verdens bloggere tilsammen! Gå av skaftet for en utgammel eventyrbok som ikke er verdt blekket den ble skrevet på en gang. Hvis de som levde på den tiden hadde sett hvordan dere hyler og skriker etter jesus og gud så hadde de ledd seg fordervet.

    18. Heihei!
      Kanskje det ligger noe i det du sier, men tenkte at kanskje jeg kunne hjulpet deg litt her.
      1. Du skriver: hvorfor fikk Pier det anfallet han fikk?
      Jo, du har tidligere skrevet at en venn av han nylig døde. Stress og sorgfølelse kan føre til at litt uforklarlige anfall kan forekommme. Det kan lavt blodsukker også:)
      2. Hvorfor dør enkelte? Hva forårsaker det?
      Det kan være så enkelt som at alle skal dø en gang. Enten av sykdom eller at noe så uforutsett som at man blir påkjørt skjer 🙂
      3. Hvorfor lå det plutselig to bibler på sykehusrommet?
      Bibler dukker bare ikke opp på sykehus, det er noen som har lagt dem der. Så da slipper du å lure på om det var en dypere mening med at de lå der.
      Bare hyggelig!
      Spør hvis du lurer på noe mer:)

    19. Helllo der oppe . Jeg må bare si at Gud har da for faen ikke en jævla fjernkontroll som han sitter å styrer på oss . Et liv tar slutt hos alle å det vet vi og vi må slutte å klandre Gud for dette siden han skal gi oss gleden når vi blir hentet .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg