Svar på ryktene

Gravid? 

Bipolar?

I dag føler jeg meg litt bedre. Å være omringet av familien min hjelper alltid på humøret, uansett hvordan eller hva situasjonen er. Mamma er alltid like god og snill – ingen tar så godt vare på meg som hun gjør. Småsøskna mine setter det største smilet ever på leppene mine. Jeg ler sjeldent så mye som det jeg gjør når jeg er med dem. 

Etter gårdagens innlegg fikk jeg overveldende mye respons. Jeg setter uendelig stor pris på deres omtanker og fine ord – dere aner ikke hvor mye det varmer hjertet mitt. Det er ordentlig oppløftende å vite at dere bryr dere om meg og min velvære. Det skal dere vite ♥ Samtidig som det har vært mange støttende kommentarer, fikk jeg også en del som gikk på ulike psykiske lidelser jeg kanskje kunne slite med. Jeg har vært deprimert før (mer om det kan jeg fortelle senere), og jeg er alltid nervøs for tilbakefall, selvfølgelig. Dette jeg går gjennom nå er langt i fra det jeg følte da jeg slet ordentlig – og det er jeg ekstremt glad for. Jeg tror egentlig bare at jeg har fått en psykisk knekk hvor jeg har gått på høygir over en nokså lang periode nå, og ikke tatt tid til å la kropp og sinn hvile. Jeg har ikke tatt hensyn til min egen velvære oppi all stress. Nettopp det tror jeg at jeg får betale for nå.

Bipolar lidelse vet jeg ganske mye om, og jeg kan avkrefte at jeg lider av det. Jeg er heller ikke gravid. Jeg testet meg faktisk for ikke så lenge siden, og det bruker jeg å gjøre innimellom. Haha! Jeg er alltid så redd for å bli gravid uønsket, selv om jeg går på prevensjonsmiddel. Man vet jo aldri, men barn er noe jeg skal vente leeeenge med. Tro meg! Jeg tror at jeg bare må roe ned, puste ut og ikke hele tiden ha slike skyhøye krav til meg selv. Jeg må ikke alltid overprestere og kjøre meg selv helt ut. Jeg må lære meg å stresse ned. Virkelig.

Igjen; tusen takk for omtanken. Dere er gull! <3

21 kommentarer
    1. Skyhøye heter det, ikke høyskye..kanskje det kan være en ide å legge ut ett bra innhold om dagen istedenfor tre uinteressante? Det kan sikkert hjelpe litt på stresset du føler på og de negative kommentarene om at innleggene kan være ganske kjedelige

    2. fint å høre at du har litt mer kontroll over følelsene dine nå! jeg er glad for at du har fine venner og familie som støtter deg:) fornuftig er du også, i motsetning til de som med engang da at du var bipolar hehe

    3. Bruker du prevensjonsmiddel med hormoner i? I såfall ville jeg om jeg var deg snakket med legen min. Mange føler di mister seg selv når di tilfører kroppen hormoner. For min del ble livet mye bedre etter at jeg sluttet med hormon. Plutselig ble jeg meg selv igjenn. Og disse bivirkningene jeg fikk kom snikende over mange års bruk..humør, sexlyst osv..

    4. Det er ganske mange av leserne dine så lurer på hva som skjer mellom deg og Pierre. Får vi vite det snart? Heier på dere to❤️

    5. Isabel, jeg tror kanskje du er bipolar… Hele grunnen til at jeg tror det, er fordi jeg selv fant ut da jeg var 22 at jeg var bipolar, selv om jeg ønsket det eller ikke. Det var dessverre noe jeg arvet fra faren min sin side av familien, og det er ingen lett sykdom å leve med. Da går dagene og humøret veldig opp og ned, og det skal ikke så mye til for å gjøre alt til et rent helvete psykisk.. Jeg mener ikke dette for å være slem, men prøv å kom deg til en psykolog og ta en test.. ?

    6. Du ver, det finnes flere typer bipolar, du trenger ikke ha type 1 som er den verste av de. Type 2 er mildere. Det er heller ikke nødvendig å ha store anfall hele tiden for å oppfylle kriteriene. De spontane reisene dine og det store pengeforbruket ditt er nok til at du oppfyller kriteriene.

    7. Slutt å diagnoriser jenta! Hun er nokså oppgående at om denne følelsen og humørsvingene fortsetter så drar hun nok til legen. Er greit å vente tilfelle det bare er en psykisk knekk som hun sier, Det har vi alle løpet av livet. Drar man til legen for den minste ting liksom? mener ikke at det du har nå er en filleting altså, Isabel.
      Slutt å lek leger, bare fordi dere hadde noe ala symptomer så må ikke ALLE ha deres diagnose.
      Håper du føler deg bedre snart, Isabel 🙂 Og hvis det fortsetter selv om du tar en pause fra det som er stress, at du kontakter lege <3

    8. Dere som spyr ut meninger om hennes psykiske helse, og diagnoserer henne som bipolar, dere burde søke på nett og på YouTube etter informasjon og videoer av de som er bipolar! For om Isabel hadde vært bipolar, hadde verken hun eller de rundt henne hvert i tvil! Hun har følt seg litt nede, og det gjør vi alle! Til dere som også skriver at hun kan være deprimert, ordet deprimert blir kastet rundt som om det er vanlig, og det er helt feil. Du skal være så langt nede for å være deprimert, helt tappet for energi, og det har ikke Isabel vært! Og selv om Isabel reiser og bruker penger, som overnevnt, så har jo ikke det noe med hennes dårlige periode å gjøre? De som kan og vil, de shopper og reiser. Alle vil vel ha det sånn? De som sier at de ikke vil det, det er en forsvarsmekanisme

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg