om gårkveldens psyko stalker

For en lørdagskveld vi hadde i går. Jeg får grøsninger av å tenke på det. Kvelden startet fint og rolig på Tjuvholmen hvor vi spiste middag og drakk vin, før vi var innom Lawo terrasse en liten tur for å treffe venner. Senere dro vi til Nox – noe som skulle vise seg å ødelegge hele kvelden. Ikke på grunn av utestedet, men på grunn av en psyko kjerring (beklager språket, men la oss kalle en spade for en spade). 

Vi satte oss ved bordet vårt, og nøt hverandres selskap før det plutselig kom en mann og en dame bort og satte seg ved siden av oss. Mannen begynte å legge ut om hvordan han jobber for DnB og at de har event på Nox i kveld. Selvsagt bullshit, noe vi kunne lukte på lang vei. Han fortsatte med at vi bare måtte bestille så mange flasker vi ville, for uansett ville DnB betale. Haha! Etter en liten stund forflytter damen seg ved siden av meg, og begynner å spørre hvor drikken blir av. Vi ventet på en servitør (som vi allerede hadde bedt om og som vi selvsagt skulle betale for selv). Jeg lar aldri andre spandere på meg uansett, da jeg foretrekker å betale for min egen drikke.

Vi ble til slutt irritert over deres oppførsel og hvordan de trengte seg på oss. Ingen av oss hverken kjente dem eller hadde møtt de tidligere. Jeg spurte damen hva de dreiv på med, etterfulgt med om de vennligst kunne flytte seg fra vårt bord. Jeg var høflig, og ikke frekk overhodet. Vi fungerer slik at når vi er ute å fester foretrekker vi å være i fred, spesielt ikke med fremmede ved vårt bord. Det er normal folkeskikk, vil jeg tro – å ikke komme å sette seg og ta seg til rette ved et bord som er reservert til andre enn seg selv. Det var mye om og men før de endelig forstod at det var på tide å gå bort, men de gjorde nå det til slutt. Etter å gi meg en preken om at «hun er over oss», vel og merke. At vi ikke visste hvem hun var, men hun var hvert fall laangt over oss. Jeg svarte med at det var da fint for henne, og at det da var veldig merkelig at hun ville trenge seg på vårt bord om vi var så langt under henne. Det skal nevnes at hun gang på gang liret ut av seg at hun ikke visste hvem vi var, uten av noen av oss hadde gått innpå det temaet. Vel… Bare den setningen i seg selv, sier sitt.

De flyttet seg to meter unna, hvor de stod å hvisket og hån lo mot oss. Jeg bestemte meg for å ta bilde av henne, da hun tydeligvis hadde event og jobbet for DnB. Jeg ville spørre vekterne om det stemte, for hvis ikke hadde de gjester som løy om det. Jeg tok bilde med blitzen på slik at hun kunne se det, og det resulterte i at hun satt å poserte mot kameraet. Hun hadde tydeligvis ingenting i mot det. Plutselig raser hun mot bordet vårt, setter seg ved siden av meg nok en gang, og nekter å gå. Jeg forklarer hvorfor jeg tok bildet – at jeg skal få bekreftet at hun har et event her for DnB, og i fare for at hun skulle forsvinne ville jeg kunne vise dem bildet. Hun blir svært aggressiv, prøver å stjele min mobil og halvveis angriper meg. Jeg fyker opp og henter en vekter. Vekteren kommer, viser henne bort og avkrefter at hun holder et event av noe slag. 

Altså, hele den situasjonen var ekstremt ubehagelig. Det er vanskelig for meg å forklare, men de som var der så hele seansen. Hun oppførte seg på et merkelig vis, nesten skummelt. Jeg blir sjeldent satt ut av andres oppførsel, men hun her tok virkelig kaka. Hun stirret intenst på oss i nærmere en time, kom med spydige kommentarer og virket som en stalker. 

Hun klarte hvert fall å ødelegge min kveld, og det er trist. Jeg blir så skuffet over meg selv som lar slik gå innpå meg, men den episoden i går var ordentlig ekkel. 

15 kommentarer
    1. Var dette en middels høy kar med utenlandsk utseende og litt kaksete klesstil??? Haha tror jeg vet hvem han er

    2. Herregud, for en ubehagelig episode! Håper alt er bra med deg og Pierre nå!😊 At voksne mennesker ikke vet hvordan man skal te og oppføre seg altså!

    3. Skjønner at det var ubehagelig, men dere kunne vel fint løst situasjonen på en helt annen måte?
      Vet du hva en stalker er?

    4. Jeg blir helt sjokkert over å lese dette. Må ha vært utrolig ekkelt for både deg og P. Selvfølgelig er dette skremmende for deg & er ikke noe man glemmer med det første. Det er ikke alle som skjønner hvor sterk du faktisk er. Å måtte svelge all hets & måtte reise seg like hel opp igjen av slike hendelser er ikke barebare. Du er flott Isabel.❤️

    5. Herregud for ei teit dame. Jeg jobbet på utested for noen år siden å jeg opplevde av damer rundt 40 er de verste i fylla eller på byen generelt de eier ikke hemninger og er ekle fikk heøt sjokk over hvor mye gale mennesker det finnes. Pass på deg selv å gå å hent en velter med en gang neste gang for å ungå sånne situasjoner❤️

    6. Herregud! Jeg skjønner at dette var ubehagelig assa! Tror ikke jeg hadde klart å takle det på en såpass bra måte som dere gjorde! Jeg syntes at dere gjorde det rette med å først snakke rolig og høffelig til dem. Og den bilde-tingen med blitzen av veldig smart! Det som irriterte meg, da jeg leste dette, er at hun ikke tok hintet første gangen! Dere hadde påpekt at dere syntes at det var ubehagelig, men de bare fortsetter og fortsetter. Så utrolig frekt!

    7. Kjære Isabel, ikke bli skuffet. Det er bare menneskelig av deg å reagere på den måten – helt vanlig å bli satt ut av slik oppførsel. De oppførte seg som tapere, hele gjengen lmao, er de ikke flaue…………

    8. Dere kunne jo bare ha bedt vekteren komme med en gang istedenfor å ta bilde osv da det er rimelig naturlig at det vil skape reaksjoner

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg