må jeg i fengsel?

“Jeg drar å anmelder deg!”.

Det er så latterlig hvordan ting har blitt. At uansett hva du gjør, skriver eller sier tror folk at de kan anmelde deg, og at det skal ende opp i «fengselstraff». Det kan handle om alt fra en liten kommentar, til at man ikke leverer noe man har lånt på rett tidspunkt eller at man blir sjekket opp på byen. Anmeldelse er plutselig det nye blitt. 

Det blir mye jobb for politet å ta seg av gitt, når denne trenden har blitt så stor. Istedenfor å ta seg av viktige, alvorlige saker må de høre på hårsåre unge mennesker som ikke klarer å skille mellom politisaker og problemer man tar i egne hender. 

Folk ass. 

Jeg ble senest truet med anmeldelse da jeg gikk ut med en historie her på bloggen om en situasjon som var veldig ekkel og ubehagelig for meg. I innlegget mitt ble ingen navn brukt, ingen bilder ble brukt. Men likevel mente denne personen at h*n kunne gå å anmelde meg siden jeg skrev om en hendelse h*n var delaktig i. Mitt svar: dra til politistasjonen, vennen min! 🙂 Man har da ytringsfrihet, har man ikke? Det får jeg hvert fall høre hver gang jeg blir lei meg over at noen legger igjen stygge kommentarer. 

Det skal ikke være slik at vi ikke skal kunne fortelle hva man vil, eller gjøre det man ønsker uten at man skal måtte bli anmeldt. Haha, jeg mener – hvordan er det i det hele tatt blitt en så enkel ting å gjøre? Jeg skjønner godt at politiet henlegger de fleste saker som blir anmeldt, da mye er basert på små tulle greier. 

Pierre: Er det så enkelt? I så fall kan jeg anmelde deg og tjene flere milliarder på så mange innlegg som du har skrevet om meg.

Ha ha! 

13 kommentarer
    1. Helt enig med deg? Akkurat som om du skulle anmeldt Martine da hun faktisk hengte ut med navn og i tillegg offentlige personer. Bra å ikke synke så lavt

    2. hva skjer med at du bruker den samme øyenskyggen hver eneste dag? du har fine øyne, men du trenger ikke fremheve de så mye som du gjør. varier litt?

    3. Greit at ytringsfrihet er en menneskerett, men det er også for eksempel retten til privatliv. Det er ikke slik at man kan uttrykke seg akkurat som man vil. Det går en grense et sted på hva som er greit.

    4. Dette har ikke noe med innlegget å gjøre men. Ser at mange (inkludert meg selv) legger igjen lange fine kommentarer til deg, og du svarer ALDRI, men når noen skriver bare “du er pen klem” så svarer du. Syns bare det er litt irriterende, for vil snart ikke legge igjen noen kommentar her.
      Men over til innlegget: HELT ENIG! Tenk å bruke samfunnets ressurser på noe så småtteri. Var på en hjemmefest en gang i et boligfelt hvor det må være stille klokka 23. Vi skulle jo uansett dra til byen klokka 23, og i det vi åpner ytterdøra 23:01 står politiet utenfor og har fått klager. jeg mener asså?? Det går da an å gi en advarsel så vi får sagt ifra at vi skal dra klokka 23 når det er siste “bråketid”. Blir helt matt av enkelte mennesker jeg.

    5. “Anmeldelse er plutselig det nye blitt” er en VELDIG dårlig setning. Det burde heller stått “anmeldelse er plutselig blitt det nye”. Du kan ikke bygge opp en setning på den måten, dessverre. Anbefaler deg å enten få noen til å lese over innleggene dine før de publiseres, eller lese deg opp litt. Gir er mye mer profesjonelt preg på bloggen når man kan skrive riktig! 🙂

    6. Du sier: “jeg skjønner godt at politiet henlegger de fleste saker”. Jeg vil bare si at det er flere alvorlige saker som har blitt henlagt av politiet, som feks i Julio Kopseng -saken, der mange av anmeldelsene ble henlagt, men han likevel ble dømt for et flertall av anmeldelser. Så, jeg synes du skal tenke litt på alle de som har fått henlagt saker i politiet, og at det ofte ikke bare er “små tulle greier” som du sier. Men ellers enig i inlegget ditt, hun/han som skal anmelde dette kommer dessverre ikke så langt, nei.

    7. Du er veldig selvopptatt..Det skjer mer viktigere ting i verden enn deg. Noe du tydligvis ikke har interesse av. Meg, meg og atter meg. ” Jeg har det så hardt, vært våken siden 08 og kjøpt ting til leiligheten min. “Jobbet” i 24 timer.”Seriøst? Greit nok at det er livet ditt, men å begynne å klage på at noen begynne med sitt virkelige arbeid utenfor din leilighet. Voks opp.

    8. Jeg studerer juss og jeg vil bare understreke for sånne småbarn at de ikke kommer så lite som et trappetrinn videre med anmeldelsene sine, de har ingen gode nok holdepunkter eller grunnlag for påstandene sine. Så de kan egentlig bare holde kjeft 😀 Ikke bry deg om sånt, du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg