det jeg misliker mest ved meg selv

Da jeg satt på banen her om dagen skjedde det noe som jeg fortsatt driver å grubler over. 

Jeg satt med hodet godt plantet i telefonen og ante fred og ingen fare. Helt i min egen verden, som vanlig. For slik er jeg – jeg ser meg aldri rundt, jeg observerer svært lite når jeg skal ta meg fra A til B. Så der satt jeg da, da personen som satt i setene på andre siden av meg stilte meg et spørsmål. “Er du opptatt?”, spurte han. Jeg skjønte ikke hva han mente med “opptatt” – opptatt som i ikke singel eller opptatt med noe? Jeg svarte med et “hæ”. Videre fortsatte han med at han kjedet seg, og lurte på om jeg ville prate, få tiden til å gå? Jeg reagerte overraskende.. dårlig. Jeg tror ikke jeg var særlig hyggelig da jeg avsluttet det hele med at “jeg scroller på instagram”. 

Det irriterer meg fortsatt. Hvorfor svarte jeg slik som jeg gjorde? Hvorfor kunne ikke jeg være hyggelig og for en gangs skyld vise interesse av å bli kjent med nye mennesker? Hvorfor er jeg ikke mer åpen til sinn? 

Det må være en av de egenskapene ved meg selv som jeg misliker sterkest. Etter at denne bloggen ble stor, og etter at jeg deltok på PH har jeg blitt slik. Jeg er så forbanna skeptisk til ukjente mennesker. Dette har ført med seg mye negativt, vil jeg påstå. Tenk alle de flotte menneskene jeg har gått glipp av å bli kjent med? Tenk alle de jeg har hatt mulighet til å slå av en interessant prat med? Tanken gjør meg bitter. Bitter på meg selv. 

Jeg prøver å finne ut hva det er som får meg til å bli så on edge. Jeg vet ikke svaret på det selv enda, men jeg krysser fingrene for at det blir bedre nå som jeg har blitt klar over det selv. For jeg vil jo ikke være sånn! Jeg vil jo kunne være hyggelig og imøtekommende! Ikke at jeg ikke er det altså, men jeg er veldig kort så fort jeg merker at noen prøver å bli kjent med meg.

Faen heller. Jeg føler meg som en seksåring på sin første skoledag, uten sin mamma…

21 kommentarer
    1. Kjære deg.
      20 årene skal nytes,oppleves og man skal leve livet, bli kjent med nye mennesker og ta sjanser.
      Kan love deg at “opp og ned forhold” aldri ender noe sunt.. Håpet er der, alle årene og etter alle kranglene.. Men noen ganger er det beste avstand, la hverandre vokse og utvikle seg på hver sin kant, og i hvert sitt tempo.
      Ikke mist deg selv nå… Nå når alt annet rundt deg er bra og skal vokse..
      Mennesker rundt deg skal gjøre deg lykkelig.. Ikke bryte deg ned.. En krangel her og der er normalt og sunt.. Men det har sine grenser.. Hvor mange ganger er FOR mange ganger?
      Det handler ikke om å være forlovet, gift, eller i et forhold.. Det handler om å være sikker, lykkelig, trygg, lettet, og føle seg bra.. Det er om å ha en fredelig følelse.. Det handler om å sove om natten uten frykten for å miste det du har. Det handler om å være seg selv og ikke noen andre.. Det er å føle seg elsket, respektert, forstått og verdsatt. Det handler om den rette personen og rett tid ♥ #dagensvisdomsord 👌
      Å gi slipp betyr ikke at en ikke lengre bryr seg, man innser at den eneste man virkelig at kontroll over er deg selv. Å gi slipp på kjærlighet tar stor styrke, vi må lære å ikke ta på oss andres problemer som om de er våre egne. Å elske noen betyr ikke at vi må bære dems problemer og forvirringer gjennom livet.
      man må velge å gå videre, ta avstand til problemene og drama det medfører. Før det drar deg ned og gjør deg bitter og ødelagt. Noen mennesker kan man ikke redde, og det er ikke verdt alt man ofrer. Slutt å ødelegg deg selv for å presse på noe som tydeligvis ikke er meningen at skal fungere.
      Noen ganger er den personen du vil ha mest i livet, den du har det best uten.
      Ta screenshot av alle quotes…. Lagre dem, og husk dem. Husk den følelsen…. Vil du sitte med den igjen?
      Lykke til ! Det ordner seg ALLTID!! Til slutt <3 lover deg det!!

    2. Du er god nok som du er. Ikke glem det. Dagen imorgen kan bli så mye bedre. De som får deg i dårlig humør er ikke de du trenger i livet ditt. For du fortjener å bli elsket, og andre jenter er bare misunnelige på deg. Livet kan være tungt, særlig når man er ung. Og det er helt normalt. Men det skal bli bedre! Husk det. Jeg var også veldig overlegen en tid, men det kom av at jeg var deppa sannsynligvis. Snart er du deg selv igjen og kan skinne for alle rundt deg!

    3. Hvorfor angre på noe sånn? Det er vell bare sånn du alltid er. Noen er hyggelig angre mer reservert. Det er vell bare sånn det er

    4. Kan du komme med video for den “sleek” hårstylingen? Er det tannbørste og hårspray som er trikset?

    5. Jeg er faktisk helt lik på det feltet, selv om jeg også elsker å prate og bli kjent med nye mennesker. Grunnen er vel at jeg liker å tenke nøye gjennom hva jeg sier til fremmede, mens de jeg allerede kjenner vet jeg akkurat hvor jeg har. Jeg har mistet telling på hvor mange kleine ‘samtaler’ jeg har hatt med fremmede, og jeg er sikker på at jeg har virket frekk til tider selv om jeg bare må svare før jeg får tenkt meg om først. Du er i hvert fall ikke alene!
      Som et lite sidespor, så vil jeg bare rose bloggen din nok en gang. En av grunnene til at jeg elsker å titte innom er nettopp det at vi er født på akkurat samme dag (05.04.94), og likevel lever vi helt forskjellige liv – jeg går akademiets vei og graduerte nylig med A på bacheloroppgaven, mens du tar deg frem i mediaverdenen og troner på sosiale medier. Jeg blir nesten litt stolt når jeg leser alt du har oppnådd, og synes på ingen måte blogging ikke er en karrierevei!
      Håper alt ordner seg for deg snart, men om det likevel ikke ender slik du hadde håpet på, så vit i hvert fall at det ikke spiller så stor rolle. Vi mennesker har en fantastisk tilpassningsevne, og du har allerede klart å omgi deg med så mye positivitet i livet ditt at det skal mye til for å knekke deg! 🙂

    6. Hadde trodd at nesen din skulle bli finere en stund etter operasjonen, men den ser jo fortsatt helt ødelagt ut. Tuppen er alt for stor/rund i forhold til resten. Angrer du ikke? Du burde faktisk klage. Kan ikke se for meg at du er 100% fornøyd. Burde foressten slutte å fylle på leppene dine nå, du ser ut som en and.

    7. Siden du nå ikke er så mye med Pierre. Sitter du mye alene hjemme? Har du ingen å dra til/være med? Du må sikkert være bekymret for bloggen og hva du skal blogge om nå fremover.. Du har liksom bare deg selv..

    8. Du skriver jo kun om 3 ting, shopping pga du er lei, ting du hater og q and a runder! Kanskje vudere og stoppe mens leken er god!

    9. for dere som lurer på når innkjøpsvideoen kommer.. Det sier seg vel selv at det ikke blir noe siden hun allerede har solgt alle klærne igjen og kjøpt seg nye siden den gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg