jeg har blitt neddopet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er fellesferie, og høysesong på alle feste-øyene rundt omkring. Jeg vet at mange av mine lesere er/skal på jente/guttetur nå hvor festing er nummer en prioritet, og derfor ønsker jeg å skrive dette innlegget til dere. Festeturer i seg selv med vennegjengen er super gøy. Jeg dro til Rhodos selv da jeg fylte 19 år. Vi var en hel gjeng som reiste ned og festet som om det var «no tomorrow» en uke i strekk. For noen fantastisk gøye minner jeg har!

Når det er sagt så kan det fort gå fryktelig gale, også. Nå har jeg vært her i Rhodos i et døgn bare, og allerede har det kommet bort ungdommer til både meg og Sara som er helt i fra seg da de mistenker at de har blitt neddopet. Jeg får så vondt i hjertet når jeg ser frykten i dem, for jeg opplevde det faktisk selv i fjor da jeg jobbet på GG. Og jeg kan love dere en ting – det er det verste jeg har opplevd noensinne. 

Turistene og workersne her på øya er for det meste fantastisk kule mennesker, men selvsagt finnes det unntak som over alle andre steder på jorden. Det finnes noen ekle jævler som er helt tomme i huet som doper ned jenter spesielt, i håp om å kanskje få henne med seg hjem på slutten av kvelden. Det er så forbanna ekkelt at jeg får frysninger av å skrive det her. Det jeg ønsker å formidle videre til dere, kjære lesere, er at dere må love meg å være forsiktige. Pass på venninnene deres og dere selv! Ikke ta imot drinker fra ukjente, og ikke sett fra deg drinken din uten at du har full kontroll over den. For det er nemlig slik det oftest går til – at dop blir puttet oppi drinken uten av man enser det, og vipps så er det gjort. 

Jeg vet at det er fort gjort å drikke seg stupfull og ikke lenger ha stålkontroll over seg selv, men på party-øyer må man virkelig passe på. Her finnes det masse tull som gjør at man må være på vakt. For all del – kos deg en hel haug, men hold et ekstra øye oppe med drinken din! 🙂

18 kommentarer
    1. Bra du tar opp en sak som er spesielt viktig å huske på nå midt i høysesongen hvor partyferiene er på sitt mest populære!

    2. Var nettopp i Rhodos selv og ble dopet ned.. Lett for når man ikke følger med på drikken sin. Bra du tar opp en sånn sak! Kos deg masse på verdens fineste øy<3

    3. Dette handler ikke om innlegget ditt, men jeg lurte på en liten ting:) Du er jo veldig opptatt av fint undertøy og lurte litt på hvor du pleier å handle undertøy? Kanskje du kunne lagd en undertøys-guide på bloggen, ettersom veldig mange jenter elsker å føle seg fin i fint undertøy – inkludert meg, hehe! Virker som du har en god peiling på det, så hadde vært kjekt med litt tips der:)

    4. Hei! Bare lurte på den badedrakta du brukte i forrige innlegg, hvor lang tid tok det før du mottok varen? Og betalte du noe ekstra som i toll, frakt eller slik siden det er amerikansk? Takk for svar 😊

    5. Så bra og viktig at du tar opp det her! Skjer så alt for mange ganger på sånne sydenferier dessverre 🙁 Venninna mi ble det samme når vi reiste en vennegjeng ned til Kos i 2011! Var en helt forferdelig hendelse.

    6. I 90% av tilfellene har de bare drukket for mye og er wasted.. “ÅÅÅH JEG HAR BLITT DOPET NED” så mye bullshit rundt det der.

    7. Veldig glad for at du – som toppblogger, skrev et såpass viktig innlegg. Forhåpentligvis kan dette være med på å opplyse og hjelper unge jenter og gutter. Det er fint at du bruker din plattform med et stort publikum, til å skrive om viktige ting!
      Godt gjort, Isabel!

    8. Hei! jeg lurte på om du kunne skrevet et innlegg om hvordan operasjonen din (buttlift) foregikk? har veldig lyst til å gjøre det men jeg vil gjerne vite litt mer om det, var det vondt og hvor lang tid tok det til du kunne sitte ordentlig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg