Denne dagen gjør meg nervøs

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Topp her / choker her

… selfie sesh this morning

______

.. Akkurat nå har jeg alt annet enn hvilepuls. Jeg kjenner hvordan nervene og nervøsiteten bobler inni meg. Dette er ikke hvilken som helst dag, det er nemlig dagen hvor jeg skal ta tak i bilsertifikatet igjen. Herregud, når skal jeg bestå den forbanna oppkjøringen? Eller er det meningen at jeg ikke skal ha det? Jeg mener, jeg har jo strøket to ganger på oppkjøring allerede. Hver gang jeg setter i gang med oppfrisknings-timer som vi liker å kalle det, kommer det alltid noe i veien som gjør at jeg blir bortreist, og kjøretimene blir nedprioritert deretter. Vel vel.. Nå går jeg all in igjen, så får vi se hvordan det går denne gangen.

Det er så kjedelig bare, når motivasjonen ikke er på topp slik som den var ved både første og andre forsøk. Haha, er det mulig? Jeg er udugelig bak rattet, det vet jeg godt selv. Får håpe jeg finner roen og troen på meg selv innen snareste fremtid, slik at jeg kan race rundt i drømmebilen min. Wish me luck!

45 kommentarer
    1. Udugelig bak rattet? Da bør du vel heller la vær å ta serfikatet. Skummelt hvis det er følelsen du har når du setter deg bak rattet. Har selv strøket 2 ganger men den siste gangen hadde jeg en veldig god følelse. Følte at jeg var klar og forstod “det å kjøre bil”.

    2. Hvis du sier til deg selv at du er udugelig så kommer det ikke til å gå. Ha troen på deg selv Isabel. Du hadde og har troen når det kommer til jobb og business. Få den samme motivasjonen som du har til jobb til det å bestå oppkjøring, så kommer det til å gå kjempe bra. Masse lykke til, flinke Isabel!

    3. Jeg prøver å spørre igjen. Jeg ser like dårlig som deg. Og jeg har ikke lappen, fordi jeg føler faktisk at jeg ikke ser godt nok. Selv med briller eller linser. Jeg er utrygg bak rattet, og stoler ikke på meg selv. Sikker på at ikke det spiller inn hos deg og? Med så høy styrke er det faktisk ikke så enkelt å korrigere godt nok. Og, fargelinsene, kommer de med så høy styrke? Har litt lyst på

    4. Jeg hadde også problemer med det! Du er ikke alene.. Valgte og bestille oppkjøring i en mindre by, da klarte jeg det 😉 bare et tips. Hehe 😀 Lykke til!

    5. Hadde du virkelig hatt lyst til å ha førerkortså hadde du hatt det, tenker jeg. Du har priorotert andre ting, og det er helt greit. Ikke alle er skapt for å kjøre, og det blir aldri for seint å ta lappen. Lykke til!

    6. Så du hadde oppkjøring idag?
      Jeg vil anbefale og ikke fortelle noen når du har oppkjøring, du putter automatisk mer press på deg selv.
      Jeg strøk første gangen, og jeg fortalte litt for mange, og det ble enda verre og komme tilbake og fortelle alle at jeg hadde strøket. Jeg bestod andre gangen, og da fortalte jeg kun mannen min. Bare et lite tips.

    7. 15.09.2016 kl.13:15
      Du stryker garantert 😅
      Er ikke forsvarlig å kjøre bil med så mye plast i kropp og hode
      Isabel S. Raad
      15.09.2016 kl.14:12
      Anonym: Nei, du har nok rett. Litt silikon gjør nok at man stryker :/

      Hahaha æ dør nån folk e jo heilt idiot… at det går ant.. plastik kropp har ingenting me bil og gjøre.. 🙂

    8. Takk for svar ☺️. Jeg kjenner bare at det spiller en rolle for meg at jeg ser såpass lite. Men er mulig det er fordi jeg er udugelig på toppen av det 😂

    9. Hvis du føler deg så utrygg bak rattet så burde du heller ikke få lappen. Er en grunn til at du stryker. Da må du øve mer, og regner ikke med det har blitt så veldig mye øvelseskjøring i Oslo. At du har tilfeldigvis har flaks på oppkjøringa og får lappen? Det er ikke slik det fungerer 🙂

    10. Skulle ikke du vise hva du bestilte fra Nelly? Venter på å se bilde av den rosa oversized genseren er på😩 Vil bestille selv men usikker på str

    11. Grunnen til at du stryker er jo fordi du tydeligvis ikke har nok trening i å kjøre. Det hjelper ikke bare å kjøre “litt her og litt der”. Det å lære seg og kjøre bil krever mye trening, og ofte er det ikke nok med noen få kjøretimer. Du må vel skjønne det at for å kunne drifte selve bilen og det å komme inn i trafikkregler og til og med det å legge seg inn i kjørevaner og få flyt krever sinnsykt mye øving? Det er derfor man skal begynne å øvelseskjøre når man er 16(!!!) så man har god tid frem til oppkjøringen, og såklart for å bli så sikker som mulig da man fyller 18. Det anbefales også å kjøre mye og jevnlig med foreldre, fordi kjøreskoler ikke har kapasitet til å kunne kjøre så ofte og mye som en ønsker.

    12. Har du sett at –
      Ellos har 50% salg fræm te den 18.sept ? 🙂
      Sportamore har 25% salg fræm te 17.sept ? 🙂
      Zalando har 20% salg fræm te 25.sept ? 🙂
      Makupmania har 15% og 60% salg fræm te 1.nov ? 🙂
      Mange fine rabatta på fine shoppings-steda 😀 ♡

    13. For min del som har kjørt i snart 20 år nå i inn og utland, og er veldig flink å kjøre, så er det sinnsykt mye forskjell på å kjøre i en storby som en hovedstad f.eks i motsetning til en mindre by!! Det kan bare ikke sammenlignes!
      Jeg synes det er fint de er strenge, for vil jo ikke ha hvem som helst kjørende rundt heller. Man skal virkelig føle at dette er noe man mestrer!
      Selv hadde jeg øvelseskjørt masse med min far fra tidligere, noe som virkelig anbefales!

    14. Bildene dine blir så fine 🙂 Så klart hjelper det på å være pen, hehe. Hva slags fotoutstyr bruker du? Er det kun speilrefleks på disse bildene?

    15. Skal du kjøre bil i Oslo bør du kjøre opp i Oslo. Hvis oppkjøring i byen blir for vanskelig bør man ha selvinnsikt nok til å skjønne at man ikke er god nok til å føre en bil. Når det er sagt støtter jeg meg til over her, trenger mengdetrening på bilkjøring. Hvis du virkelig vil er det bare å satse! Du klarer dette! Trafikkbildet kommer med erfaring.. Skaff deg erfaring så går dette rette veien! Lykke til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg