ALT FOR BILLIGE JULEGAVER

Etter at jeg la ut innlegget om hva jeg ga til søsknene mine i julegave, var det mange som reagerte på at det var for mye å gi, og at det dessuten er egotistisk av meg å gi så mye penger til søsknene mine som har det bra, i forhold til de befinner seg i krisen i Aleppo. Først og fremst vil jeg si at ja, det som skjer i Aleppo er helt jævlig! Selv har jeg donert penger, så jeg vet at jeg har bidratt med noe. Det samme oppfordrer jeg alle dere også til å gjøre! Om det så er 20, 50 eller 10.000 kroner. Alt hjelper! Samtidig synes jeg at det blir veldig feil å trekke inn alle disse krisene som skjer rundt om i verden, og prøve å påtvinge dårlig samvittighet på meg når jeg velger å gi fine gaver til familien min. Det er jo helt på trynet? Det er klart at både jeg OG du skal kunne gi bort julegaver til de vi er glad i, selv om det er elendigheter rundt om i verden? Det er synd at til og med det skal bli kritisert. Etter min mening synes jeg til og med at julegavene jeg har gitt er alt for “billige”. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gitt dem en million kroner hver, eller et svært mansion! De betyr så latterlig mye for meg, og de fortjener hele verden i mine øyner. Prisen har i grunn ingenting å si, så lenge man vet at mottakeren av gaven vil bli glad. Og det visste jeg at de ville bli av denne reisen, og derfor falt valget på shoppingtur til London. Easy as that.


Det var godt å få lettet litt på hjertet. Nå skal jeg spise klementiner til jeg sprekker. Klem!

22 kommentarer
    1. Du skal få lov å gi hva du vil som gave og til hvem du vil. Fordi du valgte å gi penger + en tur til London , så synes jeg det er utrolig dårlig gjort av andre å snurre rundt med pekefingeren!
      Folk får dyrere gaver enn det der, men eneste grunnen til at folk liker å slenge sånne kommentarer er fordi du er en offentlig person. De har ikke negative kommentarer til folk som ikke er offentlige, fordi de vet ikke hva andre får.
      Poenget mitt er , det er tanken som teller når det kommer til gaver. Ikke bry deg om hva folk rundt deg sier.
      Jul handler om kjærlighet, være sammen og ha det koselig sammen. Hva så hva man får i julegaver?
      Lukter sjalusi langt gjennom skjermen her, dette er så unødvendige kommentarer. Isabel ville gjøre noe fint for søsknene sine fordi hun elsker dem, ikke for å vise hvor mye penger hun bæsje ut i en mnd eller i året. Skjerp dere folkens, slutt å sleng så mye dritt med leppene deres. Take a chill pill. Hun er heldig som får høy lønn, men husk at man skal jobbe beinhardt for å komme så langt!
      Uansett Isabel, du er fantastisk! Du viser mye kjærlighet til de rundt deg og ikke ta deg nær av det. Folk liker å pirke på alt mulig rart<3

    2. Ikke tenk på det kjære Isabel! Du er virkelig fantastisk mot dine søsken, og det står det stor respekt av! <3 De har det sikkert ikke alltid like lett, og du prøver som best du kan å skåne dem fra familie drama som av og til oppstår.. God varm klem til deg, og vær stolt over deg selv! <3

    3. Om jeg hadde hatt ubegrenset med penger, ville jeg allikevel ikke gitt barna/ungdommene mine mer enn du gjør! For mye penger/materielle goder skaper bortskjemte, uempatiske (er gjort studier på sammenheng mellom barns antall leker og deres empati!), og etterhvert deprimerte eller “tomme” voksne. Bare se på en av dine blogg-kolleger, som utvilsomt er oppvokst i for mye materiell sus og dus. Du gir slett ikke lite, Isabel! Prøv heller å holde igjen på det materielle, men fortsett å gi samvær og felles opplevelser. Og så tror jeg det er lurt å være litt tilbakeholden med å dele om søsknene dine på bloggen. Bilder er OK å dele siden de er så store (hvis de liker det), men kanskje ikke så mye annet? Beskytt dem <3

    4. Såå jævlig enig av heile innlægge <3
      Ingen ska få bestæmme ka som e rætt og galt.. det e heilt på tryne !

    5. Kan garantere deg at personen(e) som nevnte det fikk og ga minst like fine gaver.
      Man bestemmer selv hva man skal gi

    6. Syns du ga søskene dine utrolig fin julegave! Det at gaven er at dere skal på tur sammen viser jo mye kjærlighet. Håper du og den fine familien din får en fin jul <3

    7. Bruk pængan dine på det du vil 🙂
      E ingen som har rætt og bestæmme ka du ska kjøpe dæ 🙂 Men veit kordan du har det, e oppi no al av det samme og det e jævlig.. folk mene æ ikje får bruke pænga på dyran mine og det bli før teit i mine øya 🙂 Lægg mye pænga i at dyran mine ska ha det bra 🙂 Så at du lægg mye pænga i søskna dine og pierre syns æ e bare fint og det betyr bare at du e et godt menneske og vil dæm alt godt <3 Vise stor kjærlighet før dæm, det like æ og se og det e no du e god tel <3
      Klæm <3

    8. Hahaha hva faen. Nei, noen har det verre enn oss, la oss drite i å gi julegaver til de vi er glade i, la oss gå drite i å kjøpe brus når vi er så heldige som har vann i springen, la oss droppe maten vi hadde tenkt å spise i julen. Ja, la oss drite i hele julen, noen har det verre enn oss. Vi kan jo absolutt ikke sitte hjemme i vår egen stue å ha det bedre enn noen fordi vi bor i Norge.
      Dessuten, den kommentaren oppi her om barneoppdragelse. Hva vet du om hvordan søskena til Isabel kommer til å ha det når de blir voksne? Tviler på at julegaven hennes gir noe annet enn glede. Neida, de blir nok traumatisert;P please da.

    9. Selvfølgelig kan du få gi bort akkurat hva du vil kjære du, men du trenger vel ikke skrive om det da, hvis du er redd noen skal mene noe om det? La det være innenfor familien, så slipper du den kritikken du blir så lei for. Da gir ingen deg dårlig samvittighet, Easy as that…

    10. Misunnelse på høyt nivå!
      Du skal kunne gi det du måtte ville ønske. Hvem skulle ikke ønske å kunne gi bort så fine gaver. Å sammenligne hva andre går gjennom pga du ikke velger å donere de pengene til folk under krig er bare idioti. Hvorfor skal slike ting bare gå utover folk som har penger, er det slik at de må donere hver eneste krone. Hallo, de som skriver sånn drit tro meg de donere ikke et øre selv. Gidd å bry dere om “luksusproblemer”. Hvis dere syns det hun gir til familien ikke er noe, så neivell gjør en forskjell dere da vell. Gi det du måtte ønske, å stå på videre. Familie er viktig i liver:(

    11. Dette er så sant, og flott at du står for det Isabel. Jeg vet om bekjente som ga julegaver til hverandre til 200 000 i form av smykker og vesker, han elsker dama si skjønner du, nevner ikke navn men de har nok av penger. Og alle skal få gi bort de gavene de ønsker uten at drittunger skal dra opp krig og elendighet for å lage dårlig samvittighet ufortjent på en jente med godt hjerte.

    12. Det er ikke bare krig som er stygt. Også hat og misunnelse lukter det svidd av, og vi som har det bra med oss selv skjønner jo at disse bitre vesenene som kritiserer Isabel, nettopp består av misunnelse, sjalusi og bitterhet. Og de er utilfreds med seg selv. Det lyyyser laaang vei

    13. Jeg er ikke enig med deg i alt du sier og gjør, jeg har også mine tanker i forhold til hvordan du fremstiller deg selv, dog vet jeg at det jeg ser her på bloggen kun er en brøkdel, så uansett kan dette inntrykket være helt feil.
      Til tross for dette så kan jeg likevel se de fine tingene du gjør. Og selv om man ikke alltid er enig i alt, så trenger man ikke å vri alt du gjør om til noe negativt. Å gi en fin gave til familie som betyr alt klarer jeg virkelig ikke å se som noe negativt med. Herregud, hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg gjort det samme. Ikke er det en ren materialistisk gave heller, men en fantastisk opplevelse (som det å reise jo er, og som mange dessverre ikke har mulighet til) så dette var en helt fantastisk fin gave syns jeg. Verden oversvømmes av kaos og krig, skal man tenke slik at ingen kan kose seg, bruke penger eller nyte sin egen lykke, fordi det skjer forferdelige ting andre steder så må egentlig alle bare slutte å leve!
      Til anonym over her som er redd for at barna skal bli bortskjemte og lite empatiske: Dette stemmer nok hvis slike dyre gaver er daglig kost. Men etter hva man har fått se via bloggen til Isabell så er det ikke akkurat slik at verken hun eller søsknene har vokst opp i luksus og med overflod av verken penger eller gaver. Så en dyr gave innimellom ødelegger nok ikke for utvikling av verken empati eller evnen til å oppføre seg som normale mennesker uten å være bortskjemt!

    14. Helt enig, verden blir ikke et bedre sted av at du gir billigere gaver. Du har donert penger OG gjort familien din glad. Spør du meg, har du gjort helt riktig og jeg ville gjort det samme!
      Så fin farge du hadde på leppene på bildet, kan jeg spørre hva du har brukt her? 🙂

    15. Synes du kan gi akkurat de gavene du vil. Man vet aldri hva som skjer neste år, så innimellom må man jammen gripe muligheten mens man har den. Leve her og nå 🙂

    16. Ååå du e bare heilt fantastisk Isabel, sef ska man gjør dette for familien sin. De som seie d e egoistisk ka har de bidratt med? e så sikker på at de folkå der ikje har donert ein einaste krona så de kan rett og slett bare Holde den munnen sin igjen. Du bør vær stolt, som du seie hadde man hatt mulighet kunne man gidd ennå mer, d e søren meg familien hennes. Forstår seriøst ikje folk, hadde du vært en person som ikje gjort noe for dine søsken ville du også blitt kalt egoist. Det e bare sånn onde mennesker e. Tenk kor gla dine søsken blei. Det varmet seriøst hjerta mitt. Sånn d ska ver. Eg åg kunne gjort akkurat d samme om min økonomi hadde tillatt d hahah e student nå kanskje ein vakker dag 😍❤️😘

    17. Lurer litt på hvorfor du velger å oppgi summen de fikk? Hvorfor har vi alle så stor trang til å dele så konkret om julegavene vi ga og fikk? Jeg vet du er blogger og “må” dele mye for å holde på lesere og klikk, men noen ting kan du med fordel styre unna, tror det hadde gjort at du slapp unna en del kritikk også. Ingen har noe med hvor lite eller mye du bruker på søsknene dine til jul, og jeg tror de fleste hadde vært tilfreds med å lese at du har spandert tur til London + lommepenger på dem.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg