SVAR PÅ OPERASJONSHYSTERIET

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God morgen, dere! 😚  I går kveld så jeg nok en gang videoen til Kristin, i tillegg til Sophies. Jeg forstår jo at jeg er en av “verstingene” (i følge Kristin og hennes eksempler i videoene sine), og jeg vet at dere tripper rundt å venter på at jeg skal svare. Det har jeg jo som kjent aldri nølt med å gjøre før, så jeg forstår godt at dere forventer at jeg skal gjøre det nå også.

Jeg har veldig mye på hjertet som jeg ønsker å få ut. Jeg har holdt kjeft frem til nå, da jeg egentlig føler at alt som blir sagt kun er gjentakelser fra tidligere, og at det bare blir tatt opp på ny. Er det vits i å ofre det mer energi? Men – på grunn av at 1. jeg har mye jeg vil si og 2. at dere er nysgjerrige, har jeg spilt inn en video nå. Jeg skal få lettet på hjertet mitt, og få mine synspunkt og meninger frem. Akkurat når videoen kommer ut er jeg fortsatt litt usikker på, men jeg skal prøve å få den ut senest på søndag.

Jeg – jenta som ikke “får lov” til å legge ut bilder av meg selv i bikini når jeg er på ferie, på grunn av at jeg har silikonpupper, skal legge alle kortene på bordet.

66 kommentarer
    1. Nå tar du det Kristin sier ut av kontekst. Hun sier aldri i videoen at man ikke skal kunne legge bilder ut i en naturlig sammenheng, men å posere lettkledd i stuen mens det ikke har noe sammenheng med innlegget er veldig unødvendig 🙂

    2. Natasha: Men hvem i alle dager kan bestemme hva som er “okei” og ikke? Samme F hvor jeg viser frem min kropp – på stranden eller i stua. Det er kropp, operert eller ei! Bare fordi at jeg har lagt meg under kniven betyr ikke det at jeg ikke har rett til å vise den frem.

    3. du har selvsagt rett til å gjøre hva du vil med din kropp isabell, men er enig med kristin i at du er del i en utrolig usunn utvikling. jeg er 25 og merker jeg blir påvirket av alt av opererte rumper og filler-fylte ansikter man blir bombadert av på face, insta, blogg, nettaviser etc.. kan bare tenke meg hvordan en 13-14 påvirkes!
      du har ikke gjort noe galt, men du er en del av problemet. du ser vel selv problemstillingen ved normalisering av div inngrep, hvor skal det ende? skal unge jenter ønske seg rumpeimplantat til 18-årsdagen? ingen innlegg varer evig i kroppen, og jg tror mange unge ikke evner å se senkomplikasjoner som kan oppstå… rumpeimplantat er mye “skumlere” enn puppeimplantat, kanskje derfor en større stigma rundt dette…

    4. du har jo skrevet at du angrer på diverse operasjoner og at alle rundt bare kan holde kjeft fordi det er din kropp osv. Er vi fortsatt idioter som bare vill deg godt?
      Det er ingen som har imot operasjoner generellt men det er måten du fremstiller det.
      Jeg tar botox i pannen for sinnarynken, noe jeg har sagt til de som spørr men jeg reklamere ikke for det på min egen facebook, om du skjønner? 😉
      Og JA, jeg er fast leser av bloggen din så har ingenting med det å gjøre 🙂 Ønsker deg og kjæresten din en fin helg!!

    5. Poenget er vel at du nekter å innse at du har påvirkningskraft og at du har blitt påvirket selv? Og ja det er valgfritt, men du har jo alltid utfordrende bilder. Er det nødvendig hele tiden? hvis Kristin får masse spm om operasjoner av unge jenter, må jo du få det også ? Føler du ikke et lite stikk i samvittigheten da?

    6. Du tar det veldig ut av sammenheng. Operert eller ikke skal man så klart få vise kroppen sin i offentligheten. Men en av tingene Kristin mener er at man ikke trenger og fremstille operasjon som normalt eller legge det ut slik at en hel verden kan lese det. Du vet selv det er mange jenter nedi 12 års alderen som leser bloggen din, de blir påvirket enten du vil eller ikke og du har et ansvar. Alle kan bestemme over egen kropp men som enn topp blogger har du et indirekte ansvar som en voksen person. Presset på unge er stort. Man kan si om man ikke er voksen nokk til å lese blogg så må foreldre passe på, men alle vet at i praksis at det er vanskelig.

    7. Kjære Isabel. Nå må ikke du føle deg dårlig pågrunn av alt Kristin sier, fordi om jeg helt klart skjønner at du kanskje gjør det. Men helt erlig, synes du ikke hun har et poeng? Vil du at unge skal føle det på samme måte som du gjorde? At de ikke var brae nok? Noen av argumentene hennes er kanskje litt kvasse-ja! Men hær er det viktig å tenke seg litt om, og du vet nok innerst inne at budskapet hun prøver å formidle er vintig? Du er en flott jente, og ingenting galt med at du har operert deg, absolutt ikke om det var det rette for deg. Men det å høre at noen tørr og si at det er greit og ikke operere seg og strebe etter det perfekte er så utrolig viktig, og det kan du vel ikke si deg uenig i? Mener du at alle skal gå å operere på alt de er misfornøyde med? Synes det blir litt dumt å argumentere mot dette budskapet, ingenting med deg som person å gjøre vel og merke! Stå på vidre! Og ps: det flotteste med deg er ikke de store puppene og den perfekte rumpen, men den utstrålingen du har og den gnisten i øynene dine! Det er nettopp dette som gjør at jeg leser bloggen din, ikke pågrunn av kroppen!

    8. Jeg bare lurer på en ting? Hvorfor er du så frekk når du får kommentarer? Skjønner at du er lei av dritt kommentarer, men da får du stenge kommentarfeltet istedenfor å være frekk mot di som du faktisk tjener penger på! Hadde det ikke vært for både di frekke å di som elsker deg hadde du ikke tjent 200.000kr i mnd. Fra en sak til en annen, jeg syntes silikon er pent på mange! Meeen det jeg trur hun Kristin skal fram til er at folk som faktisk har operert seg så mye så di ikke ligner på seg sjæl lenger! Noe du absolutt ikke gjør lenger! Å om ungen din arver nesa di, å sier øy mamma du p pappa har fin nese skjer med min a? Da må du jo svare faktisk mamma hadde lik nese som deg, men likte den ikke så hun operert den slik at jeg likte den! Å da kommer trolig ungen til og få dårlig selvbilde! Skjønner? Å da mener jeg ikke at du er stygg eller whatever du skal ha det til!

    9. Enten om man er operert eller ei synes jeg man skal få vise kroppen sin akkurat så mye man vil …altså,det er din blogg og du kan i utgangspunktet få legge ut akkurat det du vil. Og folk trenger ikke slakte deg for det,folk kan bare la være å klikke seg inn på din blogg.
      Det aller viktigste er at man er fornøyd med seg selv,enten det er med falske vipper, negler, extention, bleket tenner, falske lepper-pupper-rumpe eller tatoveringer eller rett og slett en str XS eller en XL. Det finnes ingen fasit og folk må få gjøre det de vil selv uten at noe er rett eller galt. Du er voksen nok til å bestemme selv over din kropp og foreldre må være voksne nok til å lære barna sine at man ikke bør gjøre akkurat hva andre gjør og heller ikke slakte folk for at andre gjør noe ikke de selv ville gjort.
      Gjør det som gjør deg glad og fornøyd❤

    10. Det Kristin sier er jeg for så vidt helt enig. Kanskje hun drar det litt langt noen ganger, men det er fortsatt ikke helt feil. Skriver man et innlegg om en sak, så er det ganske usaklig å avslutte innlegget med et bilde hvor man ligger halvnaken på et stuebord. Og litt av poenget er vel også at du som er såpass operert og ikke kommer ut til leserne dine med hva du har gjennomført, så skaper det et forstyrrende bilde for enkelte. Du snakker om at dine operasjoner kommer av lav selvtillit, hva tror du ikke resten av Norges unge jenter får når du stadig på snapchat reklamerer for at nå har du nye bilder av rumpa di på bloggen? Greit du har vært åpen om tre av inngrepene, men ikke det siste. Folk gjetter seg frem, spekulerer og hakker i kommentarfeltet. Hvis du er så stolt av kroppen du har kjøpt og betalt for slik bildene tilsier 90% av tiden, så vær ærlig når noen spør. Et normalt oppegående menneske som ser deg eller Kim Kardashian på stranda vet at ikke det er genene som har gjort dere en tjeneste i forhold til hvordan kroppsidealet i 2017 ser ut.

    11. Det Kristin sier er jeg for så vidt helt enig. Kanskje hun drar det litt langt noen ganher, men det er fortsatt ikke helt feil. Skriver man et innlegg om en sak, så er det ganske usaklig å avslutte innlegget med et bilde hvor man ligger halvnaken på et stuebore. Og litt av poenget er vel også at du som er såpass operert og ikke kommer ut til leserne dine med hva du har gjennomført, så skaper det et forstyrrende bilde for enkelte. Du snakker om at dine operasjoner kommer av lav selvtillit, hva tror du ikke resten av Norges unge jenter får når du stadig på snapchat reklamerer for at nå har du nye bilder av rumpa di på bloggen? Greit du har vært åpen om tre av inngrepene, men ikke det siste. Folk gjetter seg frem, spekulerer og hakker i kommentarfeltet. Hvis du er så stolt av kroppen du har kjøpt og betalt for slik bildene tilsier 90% av tiden, så vær ærlig når noen spør. Et normalt oppegående menneske som ser deg eller Kim Kardashian på stranda vet at ikke det er genene som har gjort dere en tjeneste i forhold til hvordan kroppsidealet i 2017 ser ut.

    12. Hei. Jeg lurer på hvordan du lagrer bilder fra Nelly med macen din og hvor du lager kollasj? 😀 liker bloggen din veldig godt!

    13. Jeg syns bare det er helt sykt at du ikke forstår at alle opperasjonene dine går utover andre. Det er helt idiotisk at det har blitt sånn i dagens samfunn, at figurer som deg påvirker så mye, men sånn er det og det må du se til helvete å skjønne. Du setter en standard som for faen ikke er okei. Om din fremtidige datter på 14-16 år hadde sittet på rommet sitt og lest en blogg som denne, for å stå i speilet og gråte, mens hun vrir og vender på alle kroppsdeler, tror jeg faktisk du endelig hadde skjønt det. Man er skapt som man er skapt. Greit du kan ikke spise deg til finere/større pupper, men rumpen f eks, hadde du bare lagt en innsats, hadde alt vært annerledes. Du ser ikke selv hvordan yngre jenter blir påvirket av standarden din. Og forstår du ikke at det må være noe galt når fåtallet i bloggnorge og generelt støtter dette, mens resten syns rett og slett det er for jævlig?

    14. Ikke bry deg om all negativiteten.. Det er din kropp og du bestemmer helt selv over den.. Tror ikke mange skjønner hvor vanskelig det kan være som menneske i en posisjon som du befinner deg i og alltid være slik som samfunnet har “bestemt seg” for at du skal være. Stå på! Jeg heier på deg 🙂

    15. U go girl! Din kropp, dine valg, dine meninger – alle andres vil jeg selv si at ikke har noe å si så lenge DU er glad! Negativiteten kommer fra nettroll som ikke har bedre å gjøre, hvis man ikke liker noe så kommenterer man enkelt ikke noe. Man klikker seg ut og går heller på noe man liker! Ser spent fram mot søndag uansett. Du er smashing og har en smashing blogg og YouTube kanal 🙂

    16. Føler du deg ikke svak? Siden du måtte operere deg for å føle deg bedre, men fortsatt innerst inne så innser du selv at du ikke følte deg noe serlig bedre etter all den operasjonen. Hadde du fortsatte å leve med det ekte utseende ditt så hadde du nå levd med hodet hevet og vært trygg på ditt eget selvbildet den dag i dag. Just sayin – operasjon er ikke veien til happiness.

    17. Kan noen fortelle meg hva det er Isabell har gjort for og “normalisere” operasjoner egentlig?
      Hva da, fordi hun har fortalt om operasjonene hun har tatt ?
      Det har jo vært synelige operasjoner så la oss si at hun ille fortalte om de?
      Da hadde dere slakta hun for det også.
      For alle dere som kommenterer dritt her så er det liksom ingenting som blir riktig.
      Dere sier også at hun er med på å normalisere og alt dette her, men da spørr jeg igjen, hvordan er det hun gjør dette?!
      Det er jo ikke som om hun legger ut lange innlegg med; her kan dere opperere dere til en billig penge, eller her får dere rabbatt kode på det eller ditten og datten.
      Nei tvert imot så har hun valgt og ikke fortelle stedene hun har fått inngrepene utført.
      Det at hyn legger ut bilder av seg selv, ja fordi hun har en fin kropp så blir dette provoserende også.
      For meg virker det som om dere alle egentlig bare blir provosert fordi Isabell SER BRA UT! Det er greit det, det er ikke noe nytt at vi jenter er flinke til og bli nedtalende og frekke mot noe vi egentlig ønsker selv.
      Men da syntes jeg det er på tide at man kan lære og tenke seg om to ganger før man spyr ut Alt av komentarer da men egentlig kanskje ikke mener dette.
      Du er flott Isabell! ❤️

    18. Jeg synes du heller skal skrive under på “Sunn Fornuft-plakaten”. Den er der for en meget god grunn, som man ikke skal overse. Det er lov å forandre mening på ting, også selv om man er operert. Som Sophie Elise sa; hun (og du) er overkvalifisert til å snakke om disse tingene:)

    19. DET ER DIN KROPP
      du er vell et godt menneske, hvis hu der dømmer deg etter “utseende ditt” som du selv har valget over, er vell hu et mye verre menneske , stupid ppl

    20. Du kan diskutere mot Kristin så mye du vil, men de aller fleste ser at du ikke er god i hodet, og vi syns synd på deg fordi du egentlig skulle hatt hjelp. Skjønner egentlig ikke at folk gidder å bry seg om hva du gjør. Fordi det er du selv som velger å ødelegge deg selv med operasjoner, og det er du selv som velger å legge ut lettkledde bilder av deg selv. Jeg håper bare at du en dag våkner opp, og innser hvordan du driver på og hvordan du ter deg.

    21. Altså, jeg er veldig nyskjerrig på den videoen, og HÅPER du svarer på hvordan du kom kommer til å forklare dette som Kristin påpeker med etterkomne, til din fremtidige datter.
      Du skal selvfølgelig få komme med dine meninger, men å være spydig hjelper ingenting. Du må faktisk forstå at Kristin har ett poeng. Et viktig og stort. Hun slenger ingenting om deg som person, men om denne normaliseringen som fører til så mye dumt blant yngre jenter og gutter, spesielt jenter. Jeg selv begynte å bli veldig påvirket av bloggere som deg, og tenkte “jaja, det er vel normalt nå så jeg kan bare fikse på ett par ting”. Selv om jeg OVERHODET ikke trenger det, og det har jeg begynt å innse takket være Kristin.
      Jeg synes du er sikkelig søt som person, utifra videoene dine. Men man ser på lsng vei at du ikke har beholdt noe av det “ekte” ved utseende ditt. Det er farlig. Nå er jeg selv 21 år, men hva med de yngre jentene? Du kan ikke skyve det bort med argumenter om at det er din kropp, du har rett til det du vil. Eller at du var så usikker at du “måtte” opperere. Du kan ikke skyve fra deg ansvar, for ansvar har du når du velger å blogge offentlig og når du vet alderen på dine lesere. Det hadde vært forståelig om du hadde opperert en ting som du plages veldig av. Men kom ikke å si at du plages av absolutt hver minste detalj på kroppen din, for da burde du virkelig oppsøkt profesjonell hjelp fremfor kniven.
      Jeg er så glad Kristin kom med videoen. Jeg er en av dine lesere, aldri vært Kristin sin leser. Men etter jeg så videoen takker jeg virkelig for hennes blogg og meninger .
      Håper du tenker litt på hva som skjer med unge jenter, fordi du har ansvaret, uansett hvor mye du ønsker å fraskrive deg det.

    22. Hei Isabel:) har sett videoen til Kristin, hun har så klart lov til å mene hva hun vil. Men sykt å skylde på visse bloggere, når operasjoner egentlig er ganske vanlig blant hele norge og verden generelt. Finnes ikke bare bloggere men Instagram også. Så håper ikke du tar det til deg så mye, jeg syntes du er kjempe fin!

    23. Hei Isabel!
      Jeg er en voksen dame på 33 år som aldri har kommentert på en blogg i hele mitt liv, men nå måtte jeg bare. Man kan si en masse om hvor feil eller riktig det er å dele at man tatt plastisk kirurgi. Jeg personlig mener at når man først har gjort det, og er en offentlig person og et forbilde, er det bra du er tøff nok til å være ærlig. Det ville vært så mye verre å lyve og si du har trent deg til den rumpen osv.
      Det er et langt større problem hvordan jeg ser folk skriver til deg og andre for å trykke dere ned. Husk; at det gjør dem ikke bedre enn deg, tvert imot.
      Du er tøff, og det overrasker meg at du ikke har gjort som andre bloggere og stengt kommentarfeltet. Det er DIN blogg, DITT liv og DIN kropp. Ikke la disse nettrollene få kontroll over hvordan du føler deg.
      Du er like verdifull som alle andre, operert eller ikke! Stå på frøken, jeg beundrer din styrke!

    24. Det som provoserer meg veldig er at Isabel er det “greit” å herse med, mens SE som har gjort akkurat de samme inngrepene , hun er det synd på fordi hun har opprettet seg kred, og er ikke lov å røre. Det er tonnevis av sympatiinnlegg til SE, men ingen offentlige personer støtter Isabel, selv om hun regelrett har blitt mobbet og trakassert i flere sammenhenger. Og jeg synes Kristin med sin moralske pekefinger mobber, fordi hun så tydelig viser hvem hun vil henge ut og til livs. Jeg ser at det at barn vokser opp og ikke føler seg gode nok er vondt og feil , men det gjorde da vitterlig jeg også , og jeg vokste opp uten blogger og silikonforherligelse . Det jeg vil til livs her er den stygge mobbingen som foregår her, forkledd som en moralsk pekefinger. Å vise barn at det er ok å utestenge å fryse ut, så en toppblogger ikke orker å gå på bloggfest i frykt for å stå alene og for represalier, det er mye verre enn å operere seg .

    25. Det er tiden vi lever i nå..embrace it or not/hate it or love it..det er fett at vi har mulighet å se photoshoppa ut fra vi våkner på morgenen, men det er også fett med jenter som går helt andre vei, og er 100% naturlige, har ville bryn, naturlige kropper og helt uten sminke..Gjør hva du vil, og stå for det. Kvinner har siden tidenes morgen strebet etter dels umulige og veldige smertefulle idealer, før var det ikke waistrainer, det var snørt korsett som knakk ribben, for lite O2 og umulig å spise, andre steder i verden, hadde man giraffhalser og snørte føtter som skjønnhetsideal. Våre mødre, bleika håret hjemme, med sterkeste blekemiddelet, de hadde høyfjellsol lamper hjemme som ga de forbrenninger og hudkreft. Solfaktor var fyfy, De røykte for det var symbolet på den kule uavhengige kvinne. Øyedråper med amfetamin for å få store pupiller, and the list goes on.. We just have to deal with it, å snakke ned om dere/oss som gjør det er ikke løsningen, men at det er greit at man gjør det eller ikke gjør det..jeg er veldig bevist på selv at jeg er mye fake og operet selv,bruker jevnlig botox og fillers. Får mange tilbakemeldingr på for fin jeg er av både menn og kvinner..jeg står for det og er påpeker alltid at det er juks, og at jeg syns det er jævlig deilig å kunne jukse.

    26. Det er tiden vi lever i nå..embrace it or not/hate it or love it..det er fett at vi har mulighet å se photoshoppa ut fra vi våkner på morgenen, men det er også fett med jenter som har ville bryn, naturlige kropper og helt uten sminke..Gjør hva du vil, og stå for det. Kvinner har siden tidenes morgen strebet etter dels umulige og veldige smertefulle idealer, før var det ikke waistrainer, det var snørt korsett som knakk ribben, for lite O2 og umulig å spise, andre steder i verden, hadde man giraffhalser og snørte føtter som skjønnhetsideal. Våre mødre, bleika håret hjemme, med sterkeste blekemiddelet, de hadde høyfjellsollamper hjemme som ga de forbrenninger og hudkreft. De røykte for det var symbolet på den kule uavhengige kvinne. Øyedråper med amfetamin for å få store pupiller, and the list goes on.. We just have to deal with it, å snakke ned om dere7oss som gjør det er ikke løsningen, men at det er greit at man gjør det eller ikke gjør det..jeg er veldig bevist på selv at jeg er mye fake og operet selv,bruker jevnlig botox og fillers. Får mange tilbakemeldingr på for fin jeg er av både menn og kvinner..jeg står for det og er påpeker alltid at det er juks, og at jeg syns det er jævlig deilig å kunne jukse.

    27. Jævla dumme drittunger la jenta LEVE I FRED det er ikke kroppen DERES hun OPERER. Bare hold KJEFT dumme jævler når hun skal begynne å operer kroppen deres så SNAKK DA!! Men frem til da så BARE HOLD KJEFT OG LA JENTA LEVE I FRED MORAKNULLERE!!!! Det er dere “hatere” som legger press på kropp og utsende.

    28. Eeeeelske kommentaren t Marie – Girl power !!! Hvis alle jenter tenkte på samme måte, hadde verden vært en bedre plass ! Kudos!

    29. Operert eller ikke, ja du er et forbilde for mange unge jenter, men det er først og fremst FORELDRE som har ansvaret for å bygge opp selvtillit hos barna sine (spesielt jenter). Ja, man blir påvirket av bloggere osv., men det er like viktig å snakke med barn om at de er bra nok uansett! Det skjer mye i alderen 20-25, de fleste vokser av seg det ekstreme utseendefokuset, og noen ikke. Hva så? Alle har vel i alle tider hatt en ungdomstid med usikkerhet og spørsmål om tilhørighet. Det hører med, det er en del av modningsfasen, og man lærer av det!

    30. La no jenta gjøre hva faen hun vil uten at alle skal kommentere og kritisere!! Fyfaen så provosert jeg blir! Hennes kropp- hennes valg, så enkelt er det! “Unge jenter blir påvirket” ja det kan godt hende, den eneste som bestemmer hva man blir påvirket av er deg selv, og oppi hodet ditt. Isabel har ikke bedt noen om å bli usikker på seg selv eller at noen skal endre på seg. Hun gjør det hun vil for egne penger. Bruker man penger på å utføre plastikk kirurgi på grunn av usikkerhet ved seg selv, da skal man vel få gjøre det uten å høre 1227 meninger fra alle andre? Gjør man det bare for å gjøre det , er det noe heeelt annet. Isabel har tidligere skrevet grunner for hennes inngrep, og det var fordi hun var misfornøyd eller at de opererte kroppsdelene var en usikkerhet hos henne. Ferdig.

    31. Nå har jeg ikke sett noe video om dette som blir skrevet om her, men jeg leste et av innleggene til sopie hvor hun skrev om at hun nå skal skjerpe seg og skjønner hvor stor påvirkning hun har når hun skriver om operasjoner osv. Men det akk samme hun gjorde var å legge til at det ikke skulle stoppe henne i å legge ut bikini bilder. og nå nylig har hun lagt det ut, og hun har jo silikon pupper? føler det blir feil at hun skal ha noe å si på det. hun har selv skrevet om alle operasjonene sine osv. Hun har FULT av bilder av seg lettkledd over alt på nettet, så jeg blir litt sånn sittende her med “WTF”. og enkelte skriver at det også er feil at du ikke på peker at du har operert, mens andre mener du burde holde kjeft om det. Enkelt svar til dere alle hold kjeft selv og la folk leve som de vil. DET ER 1000000 vis av kjendiser som fikser på utseende sitt. så isabel er ikke akk den som har størst påvirkning.

    32. Uansett hva du har gjort er du fortsatt den samme flotte Isabel!! Ingen har rett til å bestemme over hva du velger å gjøre med kroppen din! Nå har det seg jo sånn at man ikke liker en person etter utseende, men personlighet❤Både ditt utseende og din personlighet er unike og ingen har noen gang noe de skulle sagt til flotte deg!! Man synes forskjellige ting er fint og jeg synes man skal støtte det uansett!! Du er nydelig tvers igjennom;)) gleder meg skikkelig til video😘

    33. Æ blir så irritert. Dæven. Plastik kirurgi har eksitert så lenge. Kem faen bryr sæ om folk operere sæ? Jo folk som vil ha sine 10 minutta me fame også e dem glemt. Ho der Kristin kan ta sæ en bolle, virkelig. Sku hatt sæ en på snytarn sin. Det e faen frekt også. Folk som operere og tar botox og fillers jør det jo for en grunn. Kem e ho til og snakke at folk e dregd inn i kroppshysteri? Koffer ska ho alltid være den som rope høyest om at folk må slutte? Triggered.

    34. 17:50: I youtube-videoen “når nok er nok” (el.l. navn) bidrar hun direkte til normalisering, etter min mening. Jeg angriper ingen, bare svarer på spm.

    35. Du har jo virkelig ikke skjønt det. Poenget til Kristin er ikke å rakke ned på de som faktisk har tatt operasjoner. Gjort er gjort. Det hun vil frem til er at det som regel ikke “fikser” den usikkerheten man har til en kroppsdel da man velger å operere seg. Det ligger som regel noe annet bak den usikkerheten. Hun vil og frem til at den usikkerheten forsvinner sakte men sikkert hvor eldre man blir. Man gir litt mer faen rett og slett. Det er veldig forskjell fra en person som er 20- til en person som er bikket 25 og oppover.
      Det andre hun påpeker er at jo, du påvirker unge jenter og gutter fordi du er så åpen om det. Bare fordi du sier du ikke blir påvirket(noe du mest sannsynligvis har gjort) så er ikke alle like deg. Folk blir påvirket. Jeg er skyldig selv jeg. Biter på noen ganger når noen bloggere fronter et produkt som er såå bra for eks.. Klikker det hjem.
      Det jeg vil frem til er at jeg synes du skal tenke på hvordan du ter deg på bloggen, for jo. Du har et stort ansvar. Enten du vil eller ikke.

    36. Anonym: Det jeg finner merkelig med alle disse kommentarene, inkludert din, er at dere raser ut FØR jeg har publisert videoen. Hva i alle dager vet dere om hva som kommer ut av min munn? Ha litt tålmodighet før dere raser på tastaturet..

    37. Men du skrev på snap at svar til Kristin er ute på bloggen.
      Det et jo direkte løgn. Finnes ingen svar / video per nå.
      Altså hvordan klarer du å lyve stadig vekk ?

    38. Hei Isabel!
      Jeg skriver ikke kommentar nå for og rase ut. Jeg skriver bare kommentar for å si min mening rundt denne saken. Jeg er nemelig todelt når det gjelder dette😬 Det at Kristin sier ting som for eksempel at bloggere som har operert seg ikke kan få barn fordi at de ikke blir gode foreldre blir litt for drøyt i mine øyne! Men en ting jeg derimot er enig med Kristin i er at man ikke kan operere seg til bedre selvtillit og at det er unødvendig å legge ut bilder på bloggen med bilda av seg i bikini når dette ikke har noe med innholdet i innlegget å gjøre, dette blir bare provesering som blir teit!
      Håper dere kan bli enige om og ikke være enige!😊

    39. de aller fleste synes kristin har rett, inkludert meg. kristin er en fantastisk dame som har meget sterke og gode meninger om ting! hun har rett i alt det hun sier om deg + de andre rosabloggerne for dere skaper utrygghet og dårlig selvtillit hos de unge.
      Dere opperere dere som om det er endel av normaliteten .. å det er det ikke.
      gud gidde deg den kroppen, skam deg

    40. Du

      Forstå
      At du er et sygt dårlig forbilde for andre kidz og håper du får kreft av plastisk kirurgien da skal du se at du så mye penere ut før du tok plastisk operasjonene. Nå er du ikke deg selv du er en klomp av deig

    41. Du er en søt og sikkert snill jente Isabel! Men med tanke på at du tar deg nær av dette, er det jo ingenting tvil om at du føler deg truffet! Kristin snakker nok sjenerer. For det er IKKE greit at ti-tolv åringer sparer til de kan operere både rumpe, pupper, få mellomrom mellom lårene osv osv. Det er faktisk ikke greit, Kristin ønsker å stoppe denne galskapen FØR flere ender med å kanskje til og med ta sitt eget liv fordi de føler seg så forbanna stygg i denne verden full av plastiske operasjoner. Her er det hele Norge som bør våkne opp, følger både deg og Kristin son blogg, men på dette temaet her, støtter jeg uten tvil Kristin sin sak og stemme

    42. Er du ikke enig i at du fremmer et kroppspress som ikke er sunt? Syntes du ikke Kristin er bra et stk bra dame som engasjerer seg så sterkt for unge jenter og gutter? Jeg syntes bare det er så rart at du ikke ser det. Dette gjør du selvfølgelig ikke ene og alene,men alt snakket,bilder, og innlegg om temaer som omhandler kropp, så er det vanskelig å ta innover seg at du ikke ser noen sannhet i hva Kristin ønsker å formidle. Med det sagt, så er det vell ingen som tenker at opererte kropper ikke kan vise seg i bikini, eller ta et feriebilde i syden med lite klær på seg. Det tror jeg vell egentlig at du forstår. Faktumet er jo at alle blir påvirket av medier rundt oss. Og mediehus, bloggere, og andre med stor påvirkningskraft burde tenke litt mer på dette, enn hva som genererer penger i kassa, iforhold til klikk osv. For at du påvirker er ikke en påstand, det er sinnsykt reelt. Med det sagt, så virker du som ei rå dame, liker bloggen din med eller uten alt kroppsfokus:)

    43. At du faktisk kan sitte der å håpe at hun får kreft er jo helt sinnsykt! Det skal man ikke ønsk for noen! Isabel er en flott jente! Hun er en person med følelser, akkurat som du! Tenker at du skal ta en titt på deg selv om hvordan du skriver til folk før du sier noe som helst på det andre sier. Hun er ett forbilde ja, hun har gjort feil og hun har gjort rett. Akkurat som alle andre. Kristin har også poeng med det hun sier og Isabel har ikke engang postet videoen sin, så får hun alt dette hatet uten grunn! Kanskje hun sier i videoen at Kristin har rett i det hun sier? Kanskje Isabel ser hvordan forbilde hun er når det kommer til operasjoner? Ingen som har peiling på hva den videoen er. Så dere kan ta det rolig, vent heller på videoen før dere raser mot henne.
      Håper virkelig “du” aldri sier det der igjen til noen som helst å du burde virkelig skjemmes for det du sa!
      Du er en flott jente Isabel! Stå på! 🙂

    44. Isabel.jeg raste ikke akkurat med den kommentaren.det er fakta i tidligere utsagn du har kommet med..Jeg vil bare at du skal tenke litt lengre,ikke bare spy ut det du tenker der og da.grunnen til du svarer så kvast tilbake er vel fordi du føler deg truffet,og ikke ser litt av poenget selv.lykke til

    45. Tror du burde se filmen til Kristin igjen! Hun sa hun heller vil se lettkledde bilder på stranden, enn i stuen for å si det slik 🙂 Hør alle ord før dere kommenterer denne videoen hun la ut!
      Ønsker deg en fin helg! 😀

    46. Kristin har rett, og innerst inne vet du det.
      Problemet er ikke at du har en fake kropp, men at du via din blogg får unge mennesker til å tenke at de ikke er gode nok som de er.
      Hva med lillesøstern din som du er så glad i? Vil du at hun skal føle at hun er bra nok som hun er? Hva tror du hun tenker når hun blir tenåring? Eller, enda tidligere?
      Jeg beklager at du får så mye pes fra mange, men det er jo fordi veldig mange syns det du gjør er feil, og de vil ha en stopp på det. For å hindre at framtidens unge føler seg usikre og ikke bra nok.
      Tenk på det.
      Tenk på om det er verdt det.

    47. Sophie Elise er jo absolutt verstingen, men slipper mye billigere unna fordi hun er venner med de som har gått hardest ut mot dette (Kristin og Linnea). Mens det er lett for dem å gå til personangrep på deg fordi du ikke er venninne med dem og like inne i bransjen som SE. Hun er jo nærmest immun. Utrolig dobbeltmoralsk… Hun har jo gjort akkurat de samme inngrepene som deg, men er ikke engang ærlig on alle av dem så unge jenter tror man kan trene litt hjemme nå og da og få DEN rumpa. Er jo et helt urealistisk ideal å forholde seg til… Med deg vet man i hvert fall realiteten, hva som er real og fake, og jeg synes faktisk det er utrolig bra at du har vært ærlig om det. Ikke poster du på langt nær så mange utfordrende bilder som SE heller, hun gjør det gjor typ annenhver dag, synes sjelden jeg ser det på bloggen din eller dine sosiale medier.

    48. Første gang jeg kommenterer noe på blogg, men jeg leste en kommentar over som jeg syns var fin og som jeg håper du tar til deg. Du har en kjempe utstråling som er mye viktigere enn utseende (veldig klisje, men sant). Du bestemmer selv over egen kropp, men det er fint å se at du vokser og deler refleksjoner over hva som gjær deg lykkelig. Du har stor påvirkningskraft, så enda mer fokus på å ha det fint med seg selv og være snill med andre hadde vært enda bedre enn krangling om pupper pg rumpe. Hold deg for god for ting som får deg til å føle deg dårlig:)

    49. Du er flau og skamfull over alt du har operert, du. Dette er etter mitt syn helt tydelig etter dine egne uttalelser etter den 4. operasjonen du tok. For DA sa du at det ikke hadde noe å si at Pierre fortalte deg at du var fin. Nei, du følte deg stygg. NÅ sier du at utseendemessig, så angrer du ikke på at du opererte deg, men at “psyken din ble fucket.” HOW?, lurer jeg på. Jeg håper du forklarer dette klart i videoen du legger ut. For tidligere har du snakket “litt grøtete og uklart” om dette. Fakta vedrørende deg er at du gikk fra å være en svært vakker jente som hadde alt av utseendet til å bli totalt uigjenkjennelig i løpet av ett år. FOR ALL DEL: Du er vakker nå også, Isabel! Men nå ser du ut som en annen person. Det er bare kjemperart! Og du ER et stort forbilde for veldig mange, og du har stor påvirkingskraft. Det er ikke til å komme ifra. Ønsker deg alt godt videre. 🙂

    50. Du har nå gått ifra å være et menneske til en dukkee!
      Det ser ikke bra ut, å du blir ikke mere likt forde.
      Slutt å klag over valgan dine, stå opp for det du har valgt og
      Ikke gjem deg.
      Latterlig. Vær et forbilde, eller slutt å blogg
      Før du ødelegger noens andre liv.

    51. Jeg blir kvalm av dere – hatere- nettoll- eller hva man skal kalle enkelte her.
      Flere og flere vil operere seg – sånn er fremtiden – noen bruker lunchpausen til å sette botox – andre reiser til utlandet å opererer seg. Det er nok mange av de du ser på gata som har fikset på utseende uten at du tenker over det. Kan dere ikke bare godta at dette blir mer og mer vanlig.
      Har dere lyst å se ut som ei “brautende ” bergensape så følg denne Kristin da – ha henne som ett forbilde 😕 stakkars menn der ute – men men 😕
      Håper at jeg har sett på bloggen til den rette Kristin nå da – måtte google I vei her. Det kom opp noe om paradise Hotel også – så jeg regner med at det er riktig.
      Bella er definitivt mitt forbilde 👍 jeg klarer å se på hennes skjønnhet uten å bli misunnelig og gretten 😍 Jeg synes også at I&P er forbilder som par – man kan tydelig se den sterke kjærligheten mellom dem og tryggheten på hverandre ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg