JEG ER MÅLLØS

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg aner ikke hvordan jeg skal starte dette innlegget.. Hvordan skal jeg få takket dere nok? Jeg er helt tom for ord, dere.. Mine fine, gode, fantastiske lesere! Jeg er så evig takknemlig for responsen jeg fikk på videoen jeg la ut. Hver og en kommentar har blitt lest, og jeg verdsetter dere så enormt høyt! Jeg har sittet med disse følelsene og tankene helt siden mitt seneste inngrep, og det har vært så tungt og så vanskelig. Det er derfor jeg har blitt så lei meg når bloggere har kjørt på med overskrifter som “Til Isabel Raad” hvor innlegget forsetter med å kritisere meg og mine inngrep, når sannheten er at jeg har det vanvittig vondt.

Jeg har jo gitt uttrykk for det på bloggen også, at jeg ikke ønsker å prate mer om kirurgiske inngrep og at jeg angrer, men likevel har jeg blitt kritisert i det uendelige. Jeg er som alle andre – et menneske. Et ungt menneske som begår feil, akkurat som du. Akkurat som hun bloggeren som skrev i innlegget sitt at hun ikke ønsker å sitte der med “nedslipt nese og skjeve silikonpupper som ble operert i utlandet”. Akkurat som hun andre bloggeren som skriver i sitt eget kommentarfelt at jeg er det dummeste menneske i blogg-Norge. Akkurat som den bloggeren som bruker mine bilder og mitt navn i det milelange innlegget som ikke inneholder annet enn hersketeknikker og mobbing. 

Det er mye av det som er grunnen til at jeg ikke har turt å åpne meg. At jeg ikke har turt å vise frem mine sårbare sider. For det har vært så ekstremt mange som har vært så krasse og ufine i uttalelsene sine om meg, som har gjort at jeg har følt meg så vanvittig liten. Så patetisk. Men hvem er egentlig alle disse menneskene til å dømme? Hvorfor skal jeg være redd for å dele mine tanker, som nå har endret seg? Jeg synes ikke at det er okei. Ja, jeg har gjort feil! Ja, jeg skulle ønske at jeg ikke hadde pratet så høyt om inngrepene mine. Men jeg er ny i gamet. Jeg er 22 år. Jeg lærer ikke av å bli uthengt og mobbet. Da går jeg heller i forsvarsmodus, istedenfor å prøve å forstå den andre siden av saken, for hey! Jeg er jo enig! Jeg vil ikke påvirke unge mennesker til å begå samme feil som jeg selv har gjort.

Uansett, nå ble dette mye lenger enn jeg hadde planlagt.. Jeg ønsker nok en gang å takke hver og en av dere for at dere viser forståelse og legger igjen fine ord til meg. Dere aner ikke hvor glad det gjør meg! Jeg brukte hele kvelden i går på å lese hvert eneste ord som strømmet inn. Det er ikke ofte jeg blir rørt til tårer, men i går? Shit ass. Dere er fine!! ❤️

____

Til slutt: det var noen av dere som ga uttrykk for at dere ikke klarte å spille av videoen og/eller at den hakket noe enormt. Nå har jeg lagt den ut på Youtube også, se den nedenfor. 

87 kommentarer
    1. Videoen av deg tror jeg hjalp veldig mange! Du virket så ekte og man fikk se en ny side av deg, jeg håper vi får se den versjonen av deg fremover. Håper du kommer deg igjennom denne perioden og at psyken din blir bedre, husk at du er sterk og utrolig vakker uansett om du har operert deg eller ikke. Masse kjærlighet, jente 18

    2. At andre blogger regelrett mobber deg, er kvalmt og direkte ironisk! De kan ikke sitte der og hyle om dårlige forbilder, når de tydeligvis er det selv. Blir oppgitt. Du er nydelig uansett❤

    3. Altså seriøst… jeg gir deg 2 år til, så er ikke du en blogger lengre. Du går tom for temaer, og du konkurrerer mot resten av bloggnorge, og det er tydelig at heller ingen av de liker deg. Ja det er teit av de å legge ut videoer eller innlegg som kunn omhandler deg, men er det så forbanna rart? Du forteller Norge at operasjoner er greit, og hvorfor heller ikke bare operere rumpen istedet for å trene et år sier du.
      Hva gir du meg liksom.. du bidrar til dårlig selvtillitt til jenter fra 8 årsaldern og til damer i 30 åra. Skulle så ønske du kunne begynt på nytt, og skrevet om klær, mote, hva du har gjort om dagen, dine reiseplaner, dine ønsker og drømmer, og ikke skrive om dårlig selvtillit, operasjoner og slik svada som folk egentlig driter i, men som faktisk ikke driter i det mer fordi DU er en av de som indirekte støtter dette temaet, og fordi vi ser det overalt.

    4. Det er din personlige blogg og du kan i teorien skrive om akkurat det du vil. Men ærlig talt tror jeg du burde passe deg litt mer på hva du legger ut. Slutt å sutre og sippe over at andre bloggere skriver stygge ting om deg. Sånn er gamet. Du burde lukke ørene og gå din egen veg, men med omhu.

    5. Jeg skjønte ikke helt hva du ville oppnå med videoen helt til du sa at det ikke er den offentlige personen som gjør noe galt, men at det er noe galt med tankegangen til hver enkelt om man blir så sterkt påvirket av andre.
      JEG ER SÅ ENIG!
      Du satte ord på noe som jeg selv er enig i, men som jeg ikke skjønte hvordan jeg kunne forklare. Du er virkelig en herlig jente.
      Så må du selv huske at all kritikk du møter er fra tankegangen til andre, så det betyr ikke at du gjør noe galt. Stå på! Du er flink 🙂

    6. Helt enig med hva Maren sier!
      En annen ting: det irriterer meg hver eneste dag, at jeg hører om deg eller ser deg. Jeg kjenner jeg bare blir møkk forbanna når jeg ser på deg.. jeg mener, det går liksom ikke an å se på et mer falsk menneske enn deg!

    7. Jeg må jo si at du er et rimelig godt eksempel på å være falsk det du sitter å slenger drit uten å tørre å oppgi hvem du er.. Flaut.. skal du si noe så stå for det ihvertfall

    8. Altså den der videoen fikk så sykt mye respekt av meg! Du prater så godt for deg, rolig, men med klar tale. Så fint å få se denne siden av deg, en helt ny side men så fantastisk flott!
      Du virker som et utrolig flott menneske Isabel, stå på!

    9. Nå e det bare ein vei Isbael, og det e opp! Du er super, og det e så bra at du forstår sjøl kem du e! Viedoen gav meining, og det e så bra du e ærlig! Får bare mer og mer respekt for deg nå ass 😉

    10. Men kjære vakre deg.. Du lar oss ikke se deg. Den egentlige deg. Bak sminken og de nervøse greiene med håret.
      Du er alltid så veldig “på”, må posere, selv i denne videoen.
      Det virker som du sliter veldig mye med dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Det er ikke nødvendig å være stivpynta, dolla og filmes i perfekt vinkel HELE tiden.
      Slapp av litt, le, tull deg til, vær stygg og lag fæle grimaser. Du er ei ung jente som sikkert er leken, glad og sprudlende. Og seriøst, ingen er flawless når de har det supergøy og vrir seg i latter

    11. Jeg ble helt målløs selv når jeg så videoen. Det var overhodet ikke forventet. Jeg var sikker på at du skulle gå i forsvarsmodus og si noe som at “operasjoner har gjort meg mer selvsikker og lykkelig”. Men det du sa i denne videoen var modent og modig, og viste hvilken reflektert person du faktisk er! Jeg har tidligere vært kritisk til hvordan du ikke har brydd deg om påvirkningskraften du har, men dette her endret virkelig synet mitt på deg! Stå på videre Isabel!! Klemmmm

    12. Hehehe 😂 må le av deg anonym som postet kommentar kl 17.19. Du blir irritert av Bella HVER eneste dag og blir møkk forbanne bare du ser henne 😂 Hva i himmelens navn gjør du inne på bloggen hennes HVER dag da ???? Hehehe- dust!!! Kanskje på tide å finne en hobby 😉
      Maren og Elisabeth- dere trenger nok en hobby dere også – vi ler av slike som dere 😂
      De fleste leserne har blitt glad i Bella fordi hun er den hun er – åpen, jordnær og helt fantastisk ❤
      Stå på vakre ❤ du er topp 👍

    13. Emma: Det blir jeg glad av å høre. Tusen takk Emma! Problemet mitt har vært, som jeg forteller i videoen, at jeg ikke har forstått hvilken påvirkningskraft jeg faktisk har.. Endelig har det gått opp for meg. Klem!

    14. Anonym: I min seneste video vil jeg påstå at dere får se meg, jo.. Faktisk er jeg en person som tar meg selv veldig lite høytidelig, men det vet jeg at ikke kommer så godt frem via bloggen.

    15. Dette var så ekte.
      Jeg har gjort SÅ mange “feil”, dumme ting, selv om jeg ikke har levd i mer enn 20 år. Alt fra alvorlige hendelser til skikkelig u-gjennomtenkte ting. Man sitter der igjen og tenker “Hvem er det jeg har blitt?”.. Jeg forstår så godt hvordan du har det akkurat nå, selv om jeg ikke har operert meg. Jeg har ikke gjort det, men det er noe jeg “lett” kunne funnet på å gjort om jeg bare hadde hatt god nok råd. Jeg er ganske dårlig å tenke konsekvenser, jeg er impulsiv og gjør hva som virker greit der og da.
      Derfor kan jeg ha en anelse om hvordan du har det. Samtidig så synes jeg FORTSATT, etter alle videoer og blogginnlegg som har vært i lyset, så er dette her ditt liv og din kropp. Jeg kan helt åpent å ærlig si at jeg er missunnelig på deg som har oppnådd alt du har oppnådd, og jeg hadde også operert meg om jeg hadde hatt mye penger. Ikke nødvendigvis fordi jeg har dårlig selvtillit, men fordi jeg vil feks ha større pupper.
      Poenget mitt er, jeg forstår deg. Takk for en ekte og ærlig video!

    16. Bella for president, miss world and nobel peace prize 👍
      Bella du e enestående og ingenting som disse dried-out-jealous-fugly cunts kan gjøre med saken.

    17. Veldig tøft gjort av deg, jeg likte videoen! Men jeg tror en av de største grunnene til at blant annet Kristin lager disse videoene, er for å fortelle “folket” at når man kun er i 20-årsalderen er man altfor ung og ikke ferdig utviklet. Da er det veldig lett å gjøre disse feilene som du har gjort for å senere angre på de. Jeg mener bare at det er viktig å få fram at det er utrolig farlig å gjøre slike inngrep når man er såppas ung, selvom det føles ut som det rette der og da.

    18. Jeg fikk egentlig ikke helt forståelse av videoen. Ville du kun fram med at du endelig har innsett din påvirkningskraft? For jeg tror Kristin blogget om normaliseringen av plastiske operasjoner og hvor galt det er at det er blitt så normalt å “bare” operere på det man ikke liker med seg selv, og da svarte du på en måte på noe helt annet. Jeg ønsker ikke å henge deg ut eller spre hat for dine valg for det fortjener du ikke, men jeg håpte du ville bruke denne videoen på å reflektere over hvorfor du endte opp med å endre på så mye av deg selv på en så “enkel” (i motsetning til trening feks, sier ikke at operasjon ikke er et stort inngrep) og om du faktisk er enig i at man bør heller lære å godta/elske sine “skavanker” slik at ditt fremtidige barn ikke må slite med å føle på at de ikke er bra nok fordi de ligner på ditt gamle jeg…. For ja, til en viss grad påvirker det andre at du har operert deg, men er du enig i at siden du har tatt så lett på dine inngrep (tidligere!) har bidratt sterkt til normaliseringen av å faktisk gjøre noe så drastisk som å fikse på seg selv? Og hva synes du egentlig om det?

    19. Er ikke rart det er mye usikkerhet og press når bloggere er så dømmende mot andre, slik bloggere er mot deg. ikke bry deg om det de sier, de er hyklere, og det er DE som skaper usikkerhet, når de lager en oppskrift på alt man skal si og hvordan man skal være

    20. Veldig bra video, og ikke minst veldig modig gjort. Helt ærlig, så har jeg også lyst å ta silikon. Ikke bare for de fleste gjør/har gjort det, men for jeg som har ganske så små pupper. Bruker 75A i str, noe som er ganske lite for en jente på 23 år. Jeg støtter deg, Isabel! Kjør på med det gode arbeide du gjør. (:

    21. Jeg har sendt deg en mail, og håper inderlig du har tid til å lese den! Stå på, du er overhodet ikke et dårlig menneske. <3

    22. Hei Isabel! Jeg har lest bloggen din en stund nå, og jeg vil gjerne komme med et unnskyld til deg. Da jeg begynte å lese bloggen din i sommer så var jeg vell en av de som “dømte boka basert på forsiden”. Jeg lagde meg et inntrykk av at du var en dum liten jente, og dette mikset med en smule sjalusi gjorde at jeg “følte meg bedre” av å se ned på deg som menneske. Men i det siste har jeg virkelig ikke klart å gjøre det. Den tiden jeg har fulgt deg har jeg merket hvordan du vokser til, hvilke verdier du har og fremdeles utvikler, og sist men ikke minst hvor sterk du er. Det er mye beundringsverdig i alt du får til, selvom jeg var sterkt imot hvordan du opererte deg hit og dit og nærmest “reklamerte” for det. Men som du sier, man lærer hele tiden! Og jeg har lært at jeg blir ikke et bedre menneske av å se ned på noen andre, heller motsatt!! Derfor må jeg si både unnskyld for at jeg har dømt deg, og takk for at du har fått meg til å innse hvor teit jeg selv har vært. Jeg ønsker deg all lykke fremover, og stå på videre ❤

    23. Tøft av deg å dele <3
      Ville egentlig bare si at, er det ikke på tide å legge alt
      Dette bak deg? Gjort er gjort.. du ser smashing ut..
      "Gårsdagen" legger man bak seg også ser man fremover,
      Ikkesant?
      Kick some ass girl, ting fikser seg 🙂
      Bare å endre litt fokus..
      Klem fra Tønsberg!

    24. En ting, ser du godtar stygge kommentarer?
      Why bother?? De meggene som absolutt må
      Prøve å trykke deg ned fortjener ikke din
      Oppmerksomhet eller tid… spør du meg.
      Masse lykke til
      Fremover, gleder meg til å se deg mye mer
      Happy og lykkelig 💖💎 det fortjener du!

    25. Det jeg føler du ikke tenker over er at når du legger ut bilder av den store opererte rumpen din så er du med på å legge press på yngre jenter som tror at det er normalt å se slik ut.Slik er det om du vil det eller ikke, og det går ikke an å si til disse jentene at om du blir så påvirket av dette så må du slutte å gå inn på bloggen din, instagram og andre sosiale medier. Disse jentene blir påvirket uansett om du vil det eller ikke,for du har vist dem at det er mulig å fikse ting “lett” og det fortsetter du også å gjøre når du legger ut bilder som bevist viser fram kroppen din. Jeg tror mye av det kristin prøver å få frem er det at om du og andre ikke vil fremme dette, og at du angrer på at du opererte deg så mye, så burde du heller ikke legge ut så mye lettkledde bilder av kroppen din.

    26. Tora: Lettkledde bilder av kroppen min kommer til å bli lagt ut, for det er slik jeg ser ut. Dette er min kropp, operert eller ei. Man kan se på det med ditt syn, eller så kan vi se på det slik: jeg har vært åpen og ærlig om mine inngrep. Leserne mine VET at jeg ikke ser ut slik naturlig. Det har vært litt av grunnen til at jeg har vært åpen om mine inngrep også, fordi jeg ville ikke at ungdommer skulle tro at det var slik det var normalt å se ut fra naturens side, om du forstår hva jeg vil frem til. Uansett, dette er fortsatt min kropp og selv om jeg ikke lenger skal prate om operasjoner og ha det som et tema på bloggen, kan jeg ikke si meg enig i at jeg ikke har lov til å poste et bilde i shorts.

    27. Elsker hvordan du alltid tar deg tiden til å vise din takknemlighet for leserne dine! Det er virkelig ikke mange bloggere som lager egne innlegg og svarer så mange kommentarer i kommentarfeltet! Så fantastisk flott gjort! Du virker så sykt godhjertet tvers gjennom!

    28. Kjære søte og vakre Isabel. Har følgt deg siden dag en på bloggen din, og selv om du ikke kjenner meg så villet jeg ha gitt deg en stor klem og sagt at alt kommer til å ordne seg<3 Jeg håper du får ordnet med psyken din, og forstå at du er nydelig akkurat som du er. Det er dine handlinger mot andre som gjør deg til den gode personen du er. Det at folk rakker på deg, skriver negative ting til deg og ikke engang tørr å skrive navnet sitt eller må oppgi seg som anonym, det er slike mennesker som er triste mennesker som ikke kan føle seg bra nok! Du må aldri la slike mennesker få deg til å føle deg dritt. Du virker som en utrolig god søster, kjæreste og generelt person. Alle gjør feil, og det er menneskelig! Og jeg tenker mye av grunnen til at du har opererert deg og diverse kan jo ha mye med barndommen din, hvordan du vokset opp og slike grunner? Uansett Isabel, stå på,vær sterk og fortsett å vær et godt menneske. Ikke bry deg om hat og slik, for det er de di vil, at du skal bli brutt ned pga deres hat, og det MÅ du ikke la skje! Ønsker deg masse lykke til videre <3

    29. men greia er, når du legger ut alle de bildene der rumpa stikker ut å puppene detter ut så begynner jo folk å tenke.. du legger alltid ut bilder av kroppen din med lettkledde klær når du selv vet inderst inne at folk kommer til å reagere

    30. Hva heter melodien på sangen som er i bakgrunnen på videoen? Så utrolig rørende video, fikk tårer i øynene.. Lyser jo bare godhet i deg, og jeg kjenner meg selv så ekstremt godt i deg i nesten alt. Derfor blir det ekstra rørende å se.. Stå på vakre du, og aldri la noen tråkke deg ned. Du er en jente med såå sykt mange gode egenskaper utifra hvordan inntrykk jeg har fått, så la aldri noen forandre på det kun pga misunnelse, unødvendig hat og kritikk. Vi er alle forskjellige og det må man bare respektere uten å trenge å rakke ned på hverandre. Og hvertfal ikke når du ikke vet alle fakta om en person. Du virker som en sykt kul, godhjerta, morsom, snill og ikke for å snakke om vakker jente! Du er akkurat den type jente jeg klikker med og som jeg virkelig hadde verdtsatt å hatt som venninne! Pierre er heldig som har deg, venninne dine er heldige som har deg, og ikke for å snakke om hvor heldige dine småsøsken er som har akkurat deg som storesøster!:) No doubt! Måtte bare få det ut, og håper det gjorde dagen/kvelden din litt bedre <3 Stor klem fra meg!

    31. Jeg har et spørsmål til deg, som jeg VIRKELIG håper du svarer på; hvorfor har du tatt silikon, operert nesen, operert rompa og restylane i leppene? Håper på et ærlig svar her.

    32. Jeg må si at jeg aller først var skeptisk til denne videoen, trodde først den ville være overfladisk, men tvert om. Fikk følelse av at et hvert ord du sa, var følelsesladd og kom fra hjertet.
      Da har jeg et spørsmål, var det verdt å gjøre alle inngrepene på utseende som ødela psyken din idag? (Siden du selv sier det i videoen).
      Jeg har lest bloggen din siden den startet, aldri skrevet en kommentar før nå. Lest den fordi jeg liker den, selv om du og jeg har ulike meninger, lever et ulikt liv. Verden er mangfoldig. Jeg kjenner deg ikke og derfor vil jeg ikke skrive noe stygt eller krenkende til deg heller. I denne videoen var det noe spesielt som rørte med meg, jeg håper på flere usensurerte innlegg for 2017 som viser Isabel Sraad ikke prinsessa som sover på erten. Jeg tror du har en spennende bloggreise i vente og ill promise to read!

    33. Hvis du hadde angret på operasjoner da hadde du ikke tatt nye operasjoner for å gjøre ting enda mer større og unaturligt
      Tror egentlig du er ganske fornøyd over at du kan bruke masse penger for å operere deg

    34. Jeg blir målløs.. Dette et det fineste og mest ekte jeg har hørt på lenge, og jeg synes det er fantastisk tøft og viltig at du kom med denne videoen! Om noen så mye som kommer med en stygg komentar til deg, seriøst, lov meg at du glemmer den komentaren med en gang og hiver den i søpla. Du er ikke en falsk person Isabell, du bryr deg, og det vet jeg du gjør. Fotsett med hva du gjør, og jeg håper av hele mitt hjerte at du får det bedre med deg selv. Ikke la noen tråkke åver deg, du er STERKERE enn det, sant?❤️

    35. Du er så god du Isabel. Du er fortsatt ydmyk uansett hva som kommer imot deg, og det står det stor respekt av. kan ikke forestille meg hvordan det er å få slike innlegg rettet mot seg. Du er sterk, og jeg heier på deg! Blir målløs over hvordan folk klarer å slenge dritt om absolutt alt. Å være blogger idag kan ikke bare være en dans på roser..
      Du er rå!!
      Klem fra meg❤️

    36. Vil bare si at det ikke kun er unge som leser bloggen
      din. Jeg er 45, høyt utdannet og leser noen blogger fast.
      Jeg skjønner både dine kritikere og deg. Kristin er kul, du er ærlig
      og fascinerende. Du blir ofte misforstått, og det er synd. Mulig at
      noen vil misforstå. Jeg tenker at det er noe unorsk over deg.
      Dyrk det. Vi trenger deg! ❤️

    37. For en fantastisk person du er. Har skrevet til deg før hvorfor du betyr mye for meg som et forbilde og hvordan du er.
      ❤❤

    38. Denne videoen var virkelig noe helt annet enn jeg ventet meg! Det kan godt hende andre finner dette negativt, men jeg synes det er utrolig kult at du har begynt å se hva slags påvirkningskraft du har hos andre med det yrket du har. Det er fantastisk 🙂 Som du sier har man alle et valg om hva man vil lese eller se og om man vil bli påvirket eller ikke, og det er så sant- når det kommer til en viss alder.
      For bare litt mer enn et år siden hadde jeg brukt lang tid på å støtte opp om ei. Jeg var sykt fan og glad i henne, til tross for at vi aldri hadde møtt hverandre. Jeg følte liksom jeg kjente henne gjennom det hun skrev og hva jeg delte tilbake. Jeg var på det tidspunktet 20, og hadde likt henne i .. kanskje 2 år. Jeg søkte på klinikker og priser og alt. Jeg ville endre på nesa mi hvertfall, kanskje få litt fastere pupper og også “selvfølgelig” restylane i leppene. Jeg var 18, 19 og 20 og ble påvirket, kun fordi jeg så på det som normalt. Det var slik man fikk suksess. Men da jeg oppdaget ..ting (det er ikke viktig hva det var) så fikk jeg meg en skikkelig wake up call og bestemte meg for å ikke lese det hun skrev lenger og rett og slett gi litt faen i hva folk pressa på meg om henne. Månedene gikk og nå i dag (jeg er 21) så er jeg faktisk helt ok fornøyd. Altså, jeg skulle jo helst hatt litt mindre lår, litt fastere pupper, litt mindre nese og større overleppe, men da jeg sluttet å følge med på henne som hadde stort fokus på alt dette så ble det bedre, og jeg innså at jeg er god nok som jeg er, helt naturlig.
      Dette ble kanskje litt usammenhengende for mange, jeg vet ikke. Det jeg har lært er hvertfall at om kosmetiske operasjoner bare ikke er et tema så stiller saken seg annerledes. Når det ikke er noe fokus så tenker man ikke på det, og dét burde kanskje flere tenke på. Og som du sier- du ønsker jo ikke at andre skal gå den veien du gikk fordi du føler deg jo ikke bedre innvendig, og det er også viktig å sette fokus på. At det ikke nødvendigvis gir et perfekt liv..

    39. Jeg har gjort så mange feil, av en alder av 20. Og jeg mener av vær eneste feil vi gjør, så har vi en erfaring rikere<3 stå på, Isabel<3

    40. Selv om jeg ikke er glad du har nådd bunnen, så virker det som du har lært noe av dette! Du fremstår i denne videoen mer reflektert enn noen sinne. Stå på 🙂

    41. Hei Isabell!
      Jeg syns absolutt dette var utrolig tøft av deg å gjøre! Jeg har jobbet i helsevesenet/psykiatrien i over 10 år, og møtt MANGE forskjellige mennesker. Og vi som jobber i dette gamet har ett såkalt “klinisk” blikk, og jeg vil tørre å påstå etter å ha sett denne videoen av deg, at man kan såå tydelig se at dette sitter langt inne hos deg. Alt i fra hvordan du snakker, blikket ditt, ja you name it. Og da ser man virkelig “ekteheten” i det du faktisk sitter å sier. Og DET er faen meg tøft gjort! Så tar av meg hatten for deg der 👏
      Det jeg blir sittende igjen etterpå nå å tenke er at, Okei jeg skjønner at du virkelig inderlig mener at du angrer på ett vis på dine operasjoner (når jeg skriver På ett vis så mener jeg at du er jo trossalt fornøyd med _resultatene_ av operasjonene dine) men hvor mye negativt det også har ført med seg. Ja du er ung, ja du er ny i gamet, ja du har gjort dine feil, og det gjør vi alle. Vi er mennesker tross alt.
      Men så tenker jeg så at Okei, nå vet folk at det kan ødelegge så mye for ett menneske å faktisk operere seg, og at du kommer derfor ikke til å skrive om akkurat dette noe mer på bloggen din. Så misførstå meg rett når jeg sier dette (fordi jeg mener overhodet ikke noe vondt med det❤) men når du nå i fremtiden poserer med lettkledde klær, poserer slik at rumpen din fremheves best mulig, stillinger som gjør at magen er slank og flat, klær som fremhever puppene dine og viser kløft osv. Ja, såklaart er det din kropp og du skal være stolt av den! Men tenk over dette scenarioet; en person som faktisk ikke vet at du har operert både det ene og det andre, går inn på bloggen din og ser disse bildene som jeg har skrevet om, tenker “Oj, for en fin rumpe hun hadde! Skulle ønske min var like fin! Skulle ønske jeg hadde like flat mage, og at mine pupper var like faste og ikke henger…”
      For det er trossalt det du viser fram på slike bilder, selv om det kanskje overhodet ikke er intensjonen din egentlig. Men sånn er det.
      Og ja, jeg er fullstendig enig i at folk selv burde ta mer ansvar for hva/hvem som påvirker dem negativt, for så å ta ett valg om å holde seg unna akkurat det/den.
      Men kan man forvente dette av fks en 13 åring? De ser bare det de vil se på bildene. De ser den flate magen, di stramme puppene, den sprettrumpa. Og tenker at det skulle de så gjerne også ha.
      Derfor er jeg så personlig fan av når andre bloggere, fks Kristin legger ut bilder av der hun sitter på stranden og man kan telle valkene på magen. Viser strekkmerkene sine selv om man verken er overvektig eller har fått barn. Viser cellulittene selv om de trener og er i form. For slike ting er det som FAKTISK er realiteten hos oss mennesker. Og det skulle jeg såå gjerne ønske at du også kunne vise fram, vise at du ikke er perfekt, for det er trossalt det folk ser på bildene dine. “Du ser så perfekt ut, det finnes ikke én feil”. Ikke bare for andre sin del og påvirkningen det kan ha på de, men også for din egen del. Jeg er overbevisst om at du hadde følt deg såå masse bedre da!
      Jeg er snart 30 år, og det var først for 2 år siden at jeg for første gang NOENSINNE gikk på stranda i bikini, fordi jeg hadde endeliiig klart å gi faen i lårene mine som gnisser i mot hverandre, de 20 valkene på magen når jeg sitter, kjærlighetshåndtakene mine, strekkmerkene mine på både pupper, lår, armer osv. Fordi når jeg endelig turte dette, så så jeg jo at Herregud, jeg er jo akkurat som alle andre. Og DET var en deilig følelse det!
      Du er ett forbilde for ekstremt mange enten du har valgt det eller ei, så min lille bønn er ett håp om at du kanskje i fremtiden tørr å vise fram den mer uhøytidelige, mer “uperfekte” og menneskelige versjonen av deg selv. Tenk hvor mange du faktisk vil nå ut til da som får seg en aha opplevelse at “Ooj, det ER jo faktisk vanlig å ha valker, strekkmerker og cellulitter!”
      Håper noe av dette ga noen mening, og at du ikke tolket dette som kritikk, men heller kanskje konstruktiv kritikk. Eller rett og slett bare råd 🙂
      I allefall, stå på, du har nettopp tatt ett gigasteg i riktig retning! Lykke til ❤

    42. Kjære Isabel. Det er fint at du begynner å formidle anger rundt operasjonene dine, men det kommer ikke helt frem når du samtidig sier at du er mer fornøyd med utseende ditt etter operasjonene dine. Kanskje det er en beskyttelsesmekanisme, men skal det virkelig ha en effekt må du være ærlig. Du ble virkelig ikke finere. Se for eksempel på neseoperasjonen til Kim K. Det var en liten, moderat forskjell som etterlot et naturlig resultat som ikke endret utseende totalt. Jeg tror innerst inne at du selv vet at din nese ikke ble så bra.. Dette er ikke ment som drittslenging. Jeg syns det er utrolig bra at du åpner deg om anger, men da må du gjøre det helt ut. Hvis du ser på vellykkede nese- og brystoperasjoner så ser det helt annerledes ut enn deg. Hvis du virkelig vil bidra til å stoppe unge jenter fra å begå samme feil, så vis dem hvor ille det gikk for deg! Jeg håper at du slipper mere hets framover og at du bygger opp selvtillit innenfra. Alle fortjener å ha det godt med seg selv<3 Masse lykke til!!

    43. Blir helt sjokkert over enkelte kommentarer! Så ekle og slemme mange av dere er! Hvis dere vil diskutere temaet (les: ikke personangrep) så vær voksne. Ærlig talt.
      Veldig modig gjort av deg, Isabel! Har oppfattet at dette må ha vært veldig vanskelig for deg, og jeg beundrer deg for at du la ut en slik video. At du går ut av komfortsonen for leserne dine er veldig fint!
      klem<3

    44. Synes det er litt vanskelig å forstå budskapet ditt i videoen. Du sier du angrer på operasjonene, men samtidig sier du at du liker hvordan du ser ut nå. Det vil jo si at du egentlig ikke angrer på operasjonene? Er det heller mer at du føler du MÅ angre på de, fordi det blir så mye snakk rundt det? Hadde du angret om du ikke hadde snakket høyt om det? Jeg bare lurer. Jeg synes denne normaliseringen av plastisk kirurgi er helt kvalm, men jeg hater jo ikke deg som menneske for det. Jeg kjenner deg ikke, så noe sånt kan jeg ikke uttale meg om. Jeg er bare uenig i måten du legger frem ting på 🙂

    45. Hei Isabel!
      Jeg har før kommentert på din blogg, både positivt og negativt skal jeg innrømme. Jeg har hatt et ganske så delt syn på deg. Oppriktig, så synes jeg du virker som en veldig snill og omsorgsfull person! Samtidig så føler jeg du gjør altfor mye for å provesere til deg lesere ved klikkoverskrifter osv. MEN – etter den videoen. Oi, sier jeg bare.
      Det er fint at du viser denne siden av deg. At du viser til et mer personlig svar ved å snakke i denne videoen ganske nakent, på en måte. At du ikke forsvarer deg eller prøver å snakke rundt temaet, men faktisk er oppriktig ved å si at ja – jeg vet hva eg har gjort og det er først nå jeg ser hva det har ført til. Du har så rett – og du er hvert fall ærlig om inngrepene du har gjort.
      Du maler ikke bare et bilde av en realitet som får folk til å tro at det de ser er ekte.
      Du forteller hva du maler som gjør at vi vet at det som er på det maleriet er ikke ekte, men vi er hvert fall klar over det. Du skaper på en måte en ekte realitet, du pynter ikke på den.
      Jeg refererer til f.eks. en annen viss blogger som skjuler sitt inngrep om rumpa og fastslår at den er trent. Der har du et bilde som er malt av en som ikke gjør andre obs på realiteten.

    46. Jeg synes ikke noe om dine operasjoner osv. men det betyr ikke at jeg skal slenge stygge kommentarer mot deg. Alle har sine meninger men jeg tror at disse bør alle holde til seg.

    47. Mille: Det er noe galt med statistikknettverket på Blogg.no for tiden, og det kan du se på feks mammatilmichelle sitt lesertall. Hun ligger sjeldent på 22.000 lesere liksom, hehe. Og det er sjeldent jeg er over henne!

    48. Anonym: Åh, tusen takk! <3 Det er skummelt å vise en såpass sårbar side ved seg selv, men jeg skal innrømme at det er godt å endelig slippe å bære dette selv. Klem <3

    49. Du sier at vi heller skal fokusere på at hver enkelt skal ta ansvar for hva de blir påvirket av. Tror du virkelig disse 10 år gamle jentene har mulighet til å kontrollere dette? Du i en alder av 22 klarer fortsatt ikke det selv, det er en grunn til at de ulike påvirkningsfaktorene i samfunnet eksisterer, slik son for eksempel blogg og reklame; vi alle blir påvirket. Kanskje kan vi kontrollere det til en viss grad, noen mer enn andre, men å legge ansvaret hos unge jenter selv blir for lettvint, for ikke å snakke om ignorant da det er så og si umulig. Dette blir “the easy way out” Isabel, akkurat slik som med operasjonene du har tatt i utgangspunktet – måten å håndtere problemer på som du nå sier at du er ferdig med.

    50. jeg syns ikke du har noe grunn til å angre på operasjonene dine engang, du ser jo SMASHING ut, og det vet du nok selv – rumpa, puppene, ansiktet, håret – du er bare helt nydelig. Også syns jeg du virker som verdens søteste jente, skjønner virkleig ikke at folk ikke kan se det og gir deg så mye hate :((

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg