DET JEG FRYKTET, HAR SKJEDD

Jeg har alltid følt meg “heldig” som ikke har opplevd at mennesker er stygge mot meg i virkeligheten. Det har selvfølgelig skjedd på byen når vedkommende har vært beruset, men aldri midt på lyse dagen. Det er ingen hemmelighet at jeg får ganske mye tyn på nett, men jeg har faktisk ikke opplevd å få noe negativt slengt min vei midt på gata. Det forandret seg i går. 

Da jeg var ferdig på negltimen min, gikk jeg bortover mot bussen. Jeg har faktisk smått begynt å ta offentlig transport i det siste, da jeg føler at jeg benytter meg litt vel mye av taxi. Jeg vil tenke litt på miljøet, jeg også! Uansett – mens jeg gikk bortover, krysset jeg en jentegjeng. Jeg glor ned i telefonen som vanlig, med musikk på det ene øret. Det tar ikke lang tid før jeg får slengt “ÆSJ!!” etter meg, mens resten av gjengen ler rått. Jeg kjente hvor ubehagelig hele situasjonen ble med en eneste gang. Jeg angrer sånn på at jeg bare gikk videre, istedenfor å faktisk stoppe opp å stå opp for meg selv. Det er jo lettere sagt enn gjort selvsagt, og det er vel kanskje derfor jeg ikke gjorde det også? Jeg vet ikke, men jeg kjenner bare at det er så vanvittig trist at enkelte personer er så forbanna ondskapsfulle. Hva er det som får en person til å rope noe ekkelt etter et annet menneske? I dette tilfelle kjenner ikke vedkommende meg en gang! 

Det er episoder som dette jeg har vært redd for, og det er også mye av grunnen til at jeg har følt meg veldig utilpass ute, i store folkemengder. Før gikk jeg ALDRI ut alene, men det har jeg endelig mannet meg opp til å gjøre de siste to-tre månedene, og det har gått helt supert. Jeg skal ikke la denne episoden ødelegge for meg, for sannheten er at det er synd på slike mennesker. Virkelig.

64 kommentarer
    1. Jeg har lest bloggen din en stund nå, og må si du er kjempe nydelig og inspirerende 🙂
      Jeg har også vurdert rumpeforstørring, men er usikker på om det er sillikon implantater eller eget fett som er best å bruke? Er så mange forskjellige synspunkter angående fremgangsmåten. Derfor lurer jeg veldig på hvem av delene du brukte?
      Hadde satt veldig stor pris på svar 🙂

    2. Stakkars dem. Det er sånne mennesker som ikke har det bra med seg selv, og som oftes er det sjalusi som spiller en stor rolle når de slenger sånn med leppa. Skjønner godt du reagerer, men ikke ta det til deg personlig – eller la det stoppe deg i å gå alene 🖤

    3. Beste du kunne gjøre var å overse det å gikk videre. Da viser du at du ikke bry deg. Mennesker spesielt jenter er den farligste sorten, de er fæle mot hverandre . Men må si at at det er kun sjalusi som gjør det! Du er flott å har penger. Å er populær. ❤️ Hev over hva andre sier. 😘

    4. “Jeg vil tenke litt på miljøet jeg, også!”
      HELT feil bruk av komma og utropstegn, ahah :p
      Uansett, jenter kan väre sånn, det trenger ikke bety at de gjorde det nettopp fordi du er du, bloggeren.

    5. Fy fan før nån drittjente!! Hadde jeg vært sammen med deg hadde jeg bitchslæppa vær og en av dem! Makan asså. Du er foresten unik! 😚

    6. Vet du, eg synes du blir behandla grådig urettferdig. Vit at du e et godt menneske, og at mennesker som gjør sånn ikkje e det. Eg heie på deg hvertfall 🙂

    7. De trenger å få høre at det ikke er greit å slenge ut slike kommentarer! Så utrolig frekt! Håper dette var noen unge jenter som bare ikke vet bedre.

    8. føler du ikke at du legger litt opp til det når du legger ut snap etter snap for å få folk til å lese kommentarfeltet som handler om rumpa? du hauser jo opp ting så voldsomt for å få reaksjoner, så jeg skjønner ikke hvordan det kan komme overraskende på deg? det virker som du er tøff bak en skjerm men ikke takler det irl? mener absolutt ikke at det er fortjent, men jeg mener du drar i gang mye selv…

    9. Skjønner at dette var kjipt å oppleve. Så håper jeg du tenker på de menneskene som går gjennom dette 10-20 ganger hver eneste dag. Og de som får slengt kommentarer som er et par hakk værre enn “æsj” etter seg. Utrolig mange opplever dette hver eneste dag, og spesielt i sin mest usikre alder. Du har blitt 23 år nå(?), har operert en del for å fikse på deg selv fordi du ikke var fornøyd og velger å være en meget offentlig person og aktiv på sosiale medier. Jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha dårlig selvtillit, synes du ser flott ut. Så at den kommentaren knekker deg tviler jeg på. Jeg sier ikke at det er ok å slenge kommentarer etter folk, hverken deg eller en 11 år gammel gutt. Poenget er at jeg hadde ønsket og sett det i mer perspektiv.
      Uansett, stå på! Du er ikke “æsj”…

    10. sånne ting skjedde med meg i 7.klasse og hele ungdomsskolen.. men du er eldre enn det jeg var, så du tar det imot og går videre håper jeg.. regner med at de jentene var fjortiser, i mobbe-alder. Bare drit u dem.

    11. Høres ut som det var 10åringer, hvem gjør sånt liksom? Egentlig bare lurt å overse det, selv om de hadde hatt godt av å bli snakket til!! Fysj, blir nesten flau av å være jente når jeg ser hvordan vi behandler hverandre.

    12. Jeg kjenner at jeg blir både trist og forbanna for at det finnes slike mennesker. Vokser det virkelig opp en generasjon nå som ikke lærer folkeskikk, respekt for andre – og ikke minst evnen til å holde enkelte tanker for seg selv? Man er faktisk ikke nødt til å si ALT man tenker; spesielt ikke om det sårer andre. Hvorfor ønsker noen å såre andre mennesker? Det er helt uforståelig for meg. Mange her sier at de sikkert bare var 10-12 år gamle og “ikke vet bedre”. For det første er det ingen unnskyldning. For det andre: jeg er student, og i høst hadde jeg kjøpt meg et par bukser som skiller seg veldig ut med ulike grønnfarger som blander seg inn i hverandre. Jeg synes det var superfreshe og kule! Da jeg skulle ut på byen går jeg forbi en jentegjeng som bor i samme studentblokk som meg. (Jeg kjenner dem ikke) “Åh fy faen, for noen nyyydelige bukser, ass!”, utbryter en av dem med tydelig ironi mens resten av venninnegjengen begynner å le hånlig. Ja, det sårer faktisk. Og jeg kan den dag i dag ikke forstå meningen med å slenge ut slike kommentarer. Hva ønsker de å oppnå? De kan selvsagt mene akkurat hva de selv ønsker om både det ene og det andre, men hvorfor si det høyt? Spydig, krenkende, med hånlig latter – slik at jeg hører det? Jo, for å såre meg. Og dette var jenter som for lengst har passert 20 år, og er ikke 10-12 år gamle jenter “som ikke vet bedre”. Enkelte mennesker er virkelig ondskapsfulle til tider, og jeg skulle ønske at flere av dagens unge kunne lære seg gode og verdifulle verdier i oppveksten. Og buksene? De ligger innerst i skapet og kommer mest sannsynlig aldri til å brukes igjen. Så sterk er jeg faktisk ikke, så de traff spikeren på hodet med å velge meg som deres “offer”. Stor klem til deg, Isabel. Du er nydelig med en flott personlighet; tvil aldri på det!

    13. Så sykt kjipt! Høres jo helt vanvittig ut at folk kan få seg til å si noe sånt til andre. Blir helt oppgitt av enkelte folk! Skjønner at du hadde lyst å stå opp for deg selv, men er enig at det er lettere sagt enn gjort, hva skulle du sagt? Ikke greit!:/

    14. Jeg må så ærlig si at jeg ikke har vært så stor fan av deg men en ting må jeg si og det er at du fortjener ikke å få slengt dritt etter deg! Jeg hater når folk gjør sånn, men tipper dem bare er sjalue på deg! Jenter er sånn og det er forbanna irriternde! Men bare hev deg over dem. Ikke vits i bruke energi på sånne mennesker!

    15. Nei fy flate hvor slemme noen kan være! Skjønner ikke at noen klarer å si noe slikt til noen eller bare rope det etter en person. Skikkelig stygt gjort. Lurer på hvordan de hadde hatt det hvis noen slenge slike komentarer etter dem? Det går faktisk Ann å tenke litt syns nå jeg da. Blir så forbanna på sånn oppførsel. Men de som oppfører seg slik trenger Tydelighvis hjelp. Man blir ikke bedre av å rakke ned på andre uansett.
      Jeg syns du er en superflott jente og du er kjempe vakker. <3 både inni og utenpå. Det må du aldri glemme.
      God helg Isabel 🙂 ❤️

    16. Det er jo ikke helt sikkert at det var deg de sa det til …eller? Så du at hun så på deg når hun sa æsj? Det er lett å bli paranoid i nærheten av hjernedøde smårips. Cheer up 🙂

    17. Fyfaen så stygt gjort! Vet du hva meste gang synes jeg du skal stoppe dem å prate til dem! Kanskje de IKKe er så tøffe i tryne da! Stå på vennen! Drit i sånne drittunger ! Det er sånne jenter som har null selvtillit selv, en jente med selvtillit tre her ikke slenge sånn dritt! Stå på slik du har gjort, du er amazing! ❤️

    18. Jerv skjønner veldig godt at det var ubehagelig, men det er jo også en sjanse for at de sa det til noe annet? Jeg vet at jeg har opplevd å si æsj i det noen gikk forbi, men det var til noe helt annet og da fikk jeg dårlig samvittighet i tilfelle han tenkte at det var til han

    19. Helt ærlig så gjorde du rett i å bare gå, du viste dem bare at de og det de sa ikke betydde en eneste dritt. 🙂 Men forstår veldig at det var ubehagelig, selvfølgelig var det det! Hadde sikkert begynt å gråte hadde dette skjedd med meg!

    20. Egentlig så gjorde du rett i å ikke si noe.
      Se på det på denne måten. Hvorfor skal man gidde å ofre så mye tid på de jentene.
      Når du sier jentegjeng så tenker jeg at de sikkert var 15 års aldern. Nei hev det over de.

    21. Hvordan vet du at det var ment til deg da du så ned på mobilen og gikk? Det blir ikke være enn hva du selv innbiller deg. Hvorfor akuratt æsj, hva vil det si ? De kunne eller sagt stygg eller mannedame, hvis målet deres var å være slem mot deg. Så skjønner ikke helt med æsj…. de kunne sett en snap på mobilen av alt det ekkle folk sender for tida og sagt æsj og lo av det….

    22. Det her var faktisk helt jævelig å lese, det er så sykt dritt at folk skal oppføre seg sånn. Jeg er lei meg for at du fikk det slengt etter deg.

    23. Uff for noen uoppdragne snørrunger. Det er forkastelig hvordan enkelte jenter oppfører seg når de er småsjalu på en annen jente som ser så pen ut, som de selv ikke gjør. Ikke tenk på det som noe dumt for deg Isabel. Det er de type menneskene her i verden som ikke kan oppføre seg normalt og høflig ovenfor andre som selv er den stygge busemannen for og si det sånn. Jeg mener hvis du ikke kan gå på gata uten og slenge dritt til andre så bør de ikke gå ut av døra. Og foreldrene til disse vrakene har ikke akkurat fortjent oppdragelsesprisen.

    24. Du er pen, har mye penger, fin kropp, er tynn, lever et herlig liv akkurat som du vil, du har masse venner, fin familie, du shopper det du vil, reiser når du vil, langt nydelig hår…..nå skjønner du sikkert hvorfor de er så sjalue at de ikke klarte og holde kjeft:-) huff stakkarslige småkrek. Flotte Isabel forandre deg aldri, du er sååå vakker!

    25. For en utrolig stygg ting å gjøre ! Jeg har faktisk vært i samme situasjon selv – jeg har aldri hatt særlig god selvfølelse, og dårlig selvbilde. Jeg har opplevd mye vondt, også nå som jeg har blitt voksen. Det gjør fryktelig vondt når andre mennesker behandler deg dårlig- det gjør noe med deg som menneske og hvordan du føler det og har det med deg selv.
      Min trøst som ungdom var at , når jeg blir eldre så blir det bedre. Voksne behandler hverandre bra og voksne mobber ikke.. dessverre tok jeg grundig feil.. jeg har ingen venner – og vegrer meg for å ta kontakt med andre og åpne meg for andre av frykt for å bli avvist eller behandlet dårlig. Det er fryktelig vondt å være så alene – og jeg skulle så inderlig ønske jeg hadde om så bare ei god venninne. Noen som gratulerte meg med dagen, som inviterte meg med på fest etc. Som sa at jeg betyr noe, at jeg er en fantastisk venninne. Det er fryktelig vondt å se bilder på Facebook av andre som er sammen i festlig lag, reiser på venninne turer etc. Jeg har spurt og prøvd å bli kjent og invitert andre hjem til meg – men ingen kommer. Eller avlyser i siste sekund – mens jeg har ordnet med mat og drikke.. så ser jeg at dem har dratt ut med andre ..
      Jeg har fått stygge kommentarer slengt etter meg, kastet mat på meg og ledd av og fryst ut. Ingenting av dette ble bedre nå som jeg har bikket 30.. og jeg døler jeg er skuffet og lei meg… for jeg trodde det ville bli bedre med årene , men jeg synes voksne er vel så ille og nesten enda verre.. og jeg kjenner det inn i hjerterota.. hva er galt med meg siden så mange er så stygge med meg ?
      Vet ikke helt hvor jeg vil med dette … det er aldri hyggelig for noen å få slengt stygge kommentarer etter seg, og det er fryktelig stygt gjort… men oppi alt dette så tenker jeg du er så utrolig heldig som har så mange flotte mennesker og venninner rundt deg – nå sist jeg var inne på bloggen din var når du hadde bursdag og da hadde noen vært på døra med blomster til deg. Tenk å ha så flotte mennesker og venner rundt seg som gjør slikt. Tenk på de menneskene du har rundt deg og alt det fine og gode dem gjør for deg og kost vekk de som blåser ut stygge kommentarer. Du virker som ei veldig hyggelig og koselig jente 😊
      Jeg har ingen motvekt til alle de stygge kommentarene og utfrysningen – det er fryktelig tungt. Vi mennesker trenger å få bekreftelse fra andre og oppmuntringer innimellom.

    26. Lurer på hvordan du hadde reagert om noen hadde kalt deg stygg, ble kalt det på ungdomsskolen. Gikk helt fint, brydde meg ikke. Men selvsagt glemmer ikke det! Ikke bry deg, er en gjeng idioter.

    27. Ikke grei oppførsel fra jentene! Jeg tror du fremstår med verdier som gjør at mange ikke liker deg særlig godt (shopping, lite miljøvennlig, opptatt av/briefer med penger, mange kosmetiske operasjoner, utseendefiksert osv osv), og det er nok derfor du får så mange harshe kommentarer her på bloggen også.

    28. Det er jo ille hvis du ikke kan gå ut aleine! Det syns jeg er veldig trist 😳 Ikke la sånne jenter gå inn på deg. De vill bare heve seg selv ved å trykke andre ned, kan jo ikke være av noen annen grunn. Blir jo stusselig hvis du må være avhengig av venner for å kunne gå ut som en slags “beskyttelse”. Men uansett, syns du er tøff jeg. Jeg hadde ikke orka å være en offentlig person som “alle” har en mening om, må se/stirre på. Hadde ikke takla det i lengden, så syns du er tøff jeg 😊

    29. Er dette seriøst ment?
      I så fall, stakkars, stakkars deg, det må ha vært svært traumatisk.
      Psykolog?

    30. Det hjelper ikke om du er et godt menneske, gjør du noe ut av deg (spesielt på nett) så får du slengt alle stygge ting i din retning. Man skal tross alt ikke tro at man er noe! Som du sier: det er synd på slike mennesker. Men det er også synd på deg, for ved å skrive en offentlig dagbok har du simpelten foret ulvene med eget kjøtt.

    31. Du har en emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse 🙁 derfor du tar det så ille opp og gidder faktisk å vie et innlegg om det. Håper du får hjelp.

    32. Er det ikke du som sier man skal slette/blokkere ex’er over alt, hvorfor er du fortsatt venn med Pierre på Facebook?

    33. Nå virker jo du egentlig ganske paranoid, så er du sikker på at de sa “æsj” til akkurat deg?
      Og skal det ikke mer til enn det før du får helt panikk? Jeg har selv opplevd lignende, bare at det varte hele ungdomsskolen, og ikke bare én dag. Måtte le litt da jeg leste dette innlegget. Trodde det skulle være noe skikkelig alvorlig, også var det bare det at en jentegjeng TROLIG sendte deg et “æsj”. Du er litt av en diva…

    34. Hvordan fjerner du hår i ansiktet? Du har sikkert i utgangspunktet litt siden du er så mørk både i hud og hår? Men ser ut som du ikke har noen ting! 🙂 sliter med det selv :s

    35. Syntes du skal slutte med å godta idiotiske komentarer, for når de ikke blir godtatt gidder ikke folk å skrive heller. Eller begynn med “moderator” så gir de seg

    36. Kvinner er kvinner verst vet du og norske jenter /kvinner er vel ganske så kjent for å være misunnelige. Ta det som et kompliment 😍
      Hvorfor må enkelte henge seg opp i skrivefeil alltid – dette er da en blogg og ikke en norsk grammatikk prøve. At dere gidder – himmel ass .

    37. Enkelte mennesker har en tendens til å slenge ut med leppa her og der, men det betyr ikke alle er sånn.
      Uansett var det en unødvendig ting å si av vedkommende.
      Jeg har vært utsatt for slikt i flere år på barne- og ungdomsskole, og preger meg den stor dag i dag. Det er noe jeg prøver å bearbeide, og heller få mer tro på meg selv.
      Husk på du er ei fin jente, Isabel <3

    38. Et innlegg om dagen? Kjedelig for leserne dine som klikker seg inn og venter på nye innlegg… det er tross alt vi som betaler lønnen din 🙂

    39. Isabell det heter å KVINNE SEG OPP <3 aldri skriv manne deg opp :p vi kvinner er sterkere.
      Men så utrolig kjipt at folk kan være så grusomme 🙁 jeg vet hvordan det er .. 🙁
      Men ønsker deg en kjempe fin dag i dag <3

    40. Uff, jeg klarer ikke helt å gi deg den sympatien du søker, da du kan virke særs provoserende og “se på meg” på Snapchat. Man sier ikke “æsj” uten grunn, dessverre.
      Vis litt nettvett, så kanskje slike kommentarer forsvinner 🙂

    41. Credz til deg som gikk videre uten å gjøre/si noe. Hadde jeg befunnet meg i samme situasjon hadde det gått en annen vei kan man si.. Har alltid lært at man skal stå opp for seg selv uansett hva

    42. Respektløse folk som de der bør ikke engang få én tanke fra din side, for du er så mye mer enn dem <3 ha en fin dag

    43. Årh.. kjenner jeg blir så irritert å sint når ejg hører sånn. Jeg har også fått en del dritt opp gjennom årene på grunn av at jeg blogger. Det kan være alt fra (du tror du er så fin, men du er egentlig kjempe stygg, ikke tro du er noe, du er en stygg hore, likes hunter , opptatt av oppmerksomhet, du er stygg og feit osv). Det jeg har lært av dette er at det bare er sjalusi?å plisss Isabell ikke ta sånne ting til deg, for hvis jeg kunne valgt å være hvem som helst, så hadde jeg valgt deg. Du er perfekt på alle måter, kjempe pen og bare stråler! Så de jentene kan bare dra seg.. de r bare sjalu for du er så pen og de ønsker å være så pen som deg! <3

    44. Fysj… Så utrolig unødvendig og ekkelt gjort!
      Vet utrolig godt hvor vondt det føles. Var i mange år sterkt overvektig, og opplevde til stadighet at folk stirret, pekte og lo og slang stygge kommentarer. Selvom jeg nå er normalvektig, føler jeg fortsatt at folk stirrer, og om noen ler når jeg går forbi føler jeg på at det er meg de ler av.
      Forferdelig følelse! Håper du slipper mer av dette i fremtiden, det er jo regelrett mobbing. Og mobbing, det er virkelig ikke greit!!

    45. Mobbeadferd som dette læres ofte av foreldre. Dette er jo helt klart en gjeng utrolig usikkre jenter som prøver føle seg bedre med å slenge kommentarer til folk de ser på som bedre enn seg selv. De hadde nok ikke gjort det mot en person de ikke så på som en trussel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg