JEG BLIR STALKET I MITT EGET HJEM

Det har blitt så ille at jeg ikke lengre er komfortabel i min egen leilighet. Det at jeg har sett frem til å flytte herfra er et faktum, men nå gleder jeg meg enda mer. Jeg kan ikke vente til det er utflytningsdag. Det har nemlig gått over grensen. Forrige uke ble jeg vist en diskusjon hvor en person fortalte åpent på nett om at hun hadde sett inn i leiligheten min, og ga et referat om hvem jeg hadde besøk av blant annet. Jeg ble så innmari redd når jeg leste det, for det at noen skal ta seg friheten til å stå å spionere inn hos meg er ikke OK overhodet. Hun påsto i teksten sin at jeg hadde det helt åpent og gardinene var fratrukket, så hun “stalket ikke” og jeg “ba om det siden jeg ikke hadde gardinene igjen”. Akkurat det der gjør det enda skumlere for meg, for jeg har ALDRI (og da mener jeg aldri) hatt lamellene åpne her hjemme. Aldri. Det er nettopp fordi at jeg ikke ønsker at folk skal kunne se inn til meg. Er det en ting jeg setter vanvittig høyt, så er det privatliv her hjemme. Jeg vil ikke at fremmede skal vite hvor jeg bor, for å ikke snakke om å se rett inn i stua mi på kvelden. Det eneste jeg kan tenke meg er at denne personen har stoppet opp for å virkelig GLO inn i den 1 cm brede glippen som jeg ikke får gjort noe med. Og det er ekstremt ekkelt.

Tidligere i sommer var det dessuten noen som tok bilde av leiligheten min rett utenfor her og la ut på Jodel hvor de informerte om at “her bor Isabel Raad”. Det der er ikke greit, og jeg forstår virkelig ikke hvordan folk ikke kan skjønne at det der er å gå over streken? Jeg mener, det er ikke en hemmelighet at det finnes mange creepy mennesker der ute som gjerne vil finne ut hvor jeg bor. Selv om det bildet kanskje ikke var tatt med en dum hensikt, blir det likevel veldig skummelt for meg. Jeg tror at dere forstår hvor jeg kommer fra.

Helt siden dette skjedde forrige uke har jeg ikke klart å slappe av i mitt eget hjem. Jeg har vært hos mamma siden den dagen, for jeg er rett og slett for redd til å være hjemme helt alene. Dere tenker kanskje at jeg overdriver, men hadde det ikke vært for at jeg bor helt alene i leiligheten min hadde det naturligvis ikke vært fullt så skummelt for meg. Dessverre er det ikke tilfelle, og jeg er vanvittig lettskremt. Jeg virkelig hater å kjenne på denne følelsen, for jeg vil så gjerne kunne være hjemme og ikke være redd for at noen skal stå utenfor vinduet mitt å spionere inn på meg. Gudene vet hva det neste som kan skje er. 

Jeg er i hvert fall super takknemlig over at jeg flytter ut herfra snart, så får vi håpe at det ikke blir et problem videre. Jeg vil så gjerne kunne få ro i mitt eget hjem, og slippe å gå rundt å være redd.

25 kommentarer
    1. Uff, så ekkelt! Hadde gjort det samme som deg i en slik situasjon😄 Du burde få deg en leilighet litt høyt oppe i etasje og uten innsyn💓

    2. Hei Isabel jeg syns du har vokst opp virkelig som blogger og person i det siste . Jeg har selv bodd i fosterhjem og jeg vet hvor vanskelig det kan være . Om du vil ha noen og snakke med en Veninne du kan snakke med kan du kontakte meg på Mail. Jeg syns du er tøff jeg og ikke fortjener alt hatet du har fått . Jeg syns de er litt trist at du som var pen og enda er de men ja opererte deg så mye 🙂 håper du har insetthvor pen du er nå og ikke endrer med. Jeg vurderte silikon som 18 år men heldigvis gjorde jeg de ikke for er fornøyd med puppene nå, partneren min er faktisk glad jeg ikke har silikon noe hans x hadde , han syns de er bedre ute faktisk. Stå på videre klem j23

    3. Det der er ikke greit! Folk tar seg seriøst så mange friheter bare fordi du er offentlig! For litt siden ble ei blogger overfalt utenfor sitt eget hjem så at folk spionerer og legger ut hvor du bor blir for drøyt 😮
      Hva er galt med dere troll? SERIØST!

    4. Hvor lite tåler du, jente?! Flykter til moren din med en gang? Du kommer jo aldri til å få bein i nesa om du ikke gir deg snart. Stå på egne bein, også under kjipe situasjoner OM du ønsker å vokse deg større. Har opplevd mye kjipere ting enn dette, og vet du hva? Jeg tok opp kampen, det er mitt hjem og ingen skal fucke med meg der. Hva skjedde? Jeg vant. Og bor enda i den leiligheten i dag.
      Du kan ikke rømme hver gang. Oh, wait. Det er jo det du gjør hver dag. Uff. Synes det er pinlig at du er like gammel som meg på papiret. Redder situasjonen litt at det føles ut som du bare er tolv.

    5. Huff. Selv ikke turister som beundrer noe finner på sånt! Jeg skulle (egentlig ikke) ønske at jeg forsto hvordan det må føles, men du gjør det riktige♡ kom deg bort derfra før noen seriøse banditter finner på noe dumt!

    6. Uff, det høres både ubehagelig og ekkelt ut. Er definitivt ikke greit når folk driver med slikt. Forhåpentligvis blir det bedre og lettere på skuldrene for deg i nytt hjem! <3

    7. Hvis du alltid har trukket for, så kan det like gjerne være noen som har sett hvem som har gått inn til deg, og dermed øaget en historie for å få oppmerksomhet på et forum

    8. Folk som ikke forstår hvorfor hun søker tilflukt hos moren sin kan umulig ha opplevd noe lignende. Jeg har det, og hadde jeg hatt muligheten til å rømme til noen andre så hadde jeg gjort det. Nå er det fult mulig at denne jenta ikke ønsket Isabel noe vondt, og det må man jo håpe, men ekkelt er det såklart uansett. Spessielt når man først oppdager det i ettertid at noen har stått å sett inn vinduet ditt.

    9. Å få privatlivet sitt truet må være det verste altså, skjønner godt at du er bekymret. Har noen “stalkers” selv som kan slenge ut av seg “jeg vet hvor du bor” når jeg møtet de på bussen f eks, men felles for disse er at de er tapere. Men tapere er skumle nettopp av den grunn at de ikke har noe å tape, så de kan gjøre hva som helst for å få din oppmerksomhet. Det kan være så enkelt som at de er forelsket i deg, men de har ikke sjans til å få positiv oppmerksomhet, så de skaper heller situasjoner hvor de får negativ oppmerksomhet. Lite å gjøre, rett og slett.
      Husk å ha hemmelig adresse når du flytter!

    10. Dette er over hodet ikke greit, makan til frekke ekle kryp. Hadde blitt redd selv jeg, for man vet jo aldri hva disse menneskenes formål er… ekkelt. Blir koselig for deg og flytte til din flotte mor:) noen ganger når jeg er alene i leiligheten og ser ut til den andre blokken, så er det et vindu hvor det pleier og stå en jente og glane inn til meg. Til og med det er litt ekkelt. Spesielt når det er mørkt.:(

    11. Hvorfor bry seg. Er det noe spesielt ved deg eller noe? Vet at naboene mine ser inn til meg hele tiden men kan ikke lage drama av den grunn

    12. Refererer til anonym 14.09.2017 kl 23.22
      Hva måte er det å snakke på, til en annen person som opplever noe ubehagelig? Bruk heller den tiden du bruker på å skrive sånt til folk, til å LÆRE DEG LITT FOLKESKIKK.
      Folk er forskjellig, bare fordi DU kanskje ikke hadde reagert på samme måte som henne i en situasjon hvor folk stirrer på deg uten ifra når du er hjemme, så betyr det at hun ikke har bein i nesen? Ingen er lik, folk reagerer ulikt, tenker ulikt, osv.
      Jeg og mange andre her hadde også syntes det hadde vært kjempe ekkelt om fremmede personer prøvde å se på meg når jeg var hjemme.
      Mister helt troen på enkelte mennesker når jeg leser sånne ting som går på psyken til andre. Håper du vokser opp 🙂

    13. Det er slikt som dette som skremmer meg også derfor har jeg ikke turt å forsøke å bli kjent. Fordi jeg har opplevd folk spes jenter som har fulgte etter meg og kjæresten av nysgjerrighet. Eller som følger med på meg når jeg går alene uten å si hei og jeg vet innerst inne de vil bli onkelig kjent med meg men det skjer ikke. Siden noen kan være så intense er det litt ekkelt rett og slett.
      Husker de gikk inn etter meg på butikker uten å kjøpe noe de samme hver gang jenter på 18-22år ( gjeng) hallo…skjer med verden? Vi må respektere privatlivet til andre!
      Ønsker deg og dine en god kveld <3

    14. Det er absolutt ikke en overdrivelse og forlate leiligheten når noe slikt skjer. Hadde ikke turt å være der selv om jeg var deg! Synd at slike ting skjer, men som du sier er det heldigvis ikke så lenge til du flytter.

    15. Uff er ekkelt! Jeg opplevde det samme selv! Jeg fikk tekstmeldinger om at jeg hadde så fint rosa undertøy på og at rosinene i vinduet begynte å bli litt visne… begge deler var sant. … han skrev også mailer til meg og, har heldigvis ikke hørt fra han på en stund nå men han hadde visstnok sett meg i vinduer (jeg bor i tredjeetasje så tipper han bodde i leiligheten ved siden av) også søkt opp på 1881 hvem s bodde det og så søkt opp alle navnene på Facebook, funnet meg der og så søkt opp navnet for å finne nr mitt. FMail…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg