DE VERSTE KOMMENTARENE JEG HAR FÅTT PÅ 2,5 ÅR

Jeg må virkelig holde meg i skinnet for å ikke få et utbrudd over de forferdelig tragiske kommentarene jeg fikk på dette innlegget, hvor jeg forteller at jeg ble seksuelt trakassert på en beach club. Det skal vanvittig mye til for at jeg skal bli sjokkert over oppgulp som støtt og stadig dukker opp i kommentarfeltet mitt, men nå er jeg så vanvittig.. Ja, jeg vet ikke en gang hvilket ord jeg skal bruke. Det er helt sinnsykt hvordan respons jeg har fått når jeg forteller om hendelsen. Jeg får altså høre at jeg er hore og slut, og at derfor fortjener jeg det. Jeg får høre at jeg ber om det, fordi at jeg kler meg i en bikini på en beach club (altså et bassengområdet hvor kleskoden er BADETØY). Jeg får høre at jeg lyver. Jeg får høre at jeg fortjener det.

Det er så utrolig ekkelt å vitne til at jenter forsvarer gutten som seksuelt trakasserer en jente. Hva søren er det for noe? Jeg er faktisk helt sjokkert. Er det bare fordi at det er meg, Isabel Raad? Hadde dere kalt venninnen, søsteren eller moren deres for hore dersom der var henne det hadde skjedd med? 

Her er noen av de verste kommentarene som tikket inn på innlegget:

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig mørkredd. Fy faen så skadet mennesker med slike meninger og holdninger er. Det å mene at jeg BER om å bli VOLDTATT for at jeg går med bikini på en BEACH CLUB eller på en STRAND er så forbanna skadet.

84 kommentarer
    1. Til den øverste kommentaren er uenig i alt du sier kun en ting som er litt riktig i dette landet. ja Norge blir snart et muslimsk land. Desverre mange jenter som opplever samme som Isabell. Og slutt å rakk ned på denne fine jenta <3

    2. Kommenterer vanligvis aldri noen blogginnlegg men akkurat her må jeg si noe. Det du gjør står det eksem stor respekt av. Jeg er helt enig i at man må tilpasse seg kulturen i det landet en reiser til, men på en BEACH CLUB mø deg søren meg få lov p gå i bikini! Helt enig med deg i det du skriver i dette innlegget.

    3. Okei så de jentene som kommenterer det her er for å bli tafset på, altså hvilket land og hvilken verden er det de lever i??
      Jeg jobber i utelivsbransjen og opplever ofte at eldre og yngre menn stirrer, kommer med upassende kommentarer, og prøver å tafse på meg. Min sjef tar dette utrolig alvorlig og hiver alle og enhver ut som gjør slikt, for det er ikke greit.
      Men trår over en persons personlige sone, og det føles krenkende og utrolig ekkelt.
      Vi lever i 2017, slike ting skal bare ikke skje. Det er utrolig trist at denne generasjonen ikke har blitt lært normal folkeskikk engang.
      Og ta det helt med fuckings ro alle som klager over “ghetto” oppførselen osv, og som sier at hun er ille ute. Dere vet ikke om det var en lokal mann eller en turist. Så slutt å vær så jævla ignorante. Er så sykt sikker på at om dette hadde skjedd med noen av dere hadde dere reagert likt. END of story

    4. Selvfølgelig fortjente du ikke å bli tatt på. Ingen fortjener å bli tatt på/voldtatt eller dømt etter hva de har på seg. Det er helt utvilsomt. Jeg syntes imidlertid at noen av kommentarene har et godt poeng, det poenget er at du er i et annet land, med en annen kultur og du har selv valgt å reise til dette landet. Da handler det om å respektere kulturen og omgivelsene. Å ikke vise så mye hud eller håret er en del av denne kulturen. En kan være så uenig i det som en bare vil. Men, nå har du jo reist der frivillig.. så da burde du virkelig prøve å respektere kulturen littegrann. Et godt og veldig lett eksempel som du kanskje kan forstå, er fra sex og singelliv-filmen. Der er de ved bassenget og snakker om hvor mye klær de skal ha på seg, kaller samantha det for en “free-zone”. Da svarer carrie “but out of respect.” Ja, du har sikkert lov til å kle deg sånn, men seriøst, vis litt respekt. Ta et sjal på skuldrene eller noe. Google litt om hvordan man skal oppføre seg utenlands – vi vet jo at du har erfaring med de mest Harry stedene i verden, men der du er nå er kulturen litt annerledes….. Så Google litt om hvordan man burde oppføre seg og hvordan vise respekt i muslimske land. Lykke til.

    5. Handler vell ikke om å dekke seg helt til, men å respektere landet og kulturen dems! Selv om du er på stranda, trenger du ikke å bruke en string som bikinitruse. Ja, du kan gjøre det mange steder, men ikke i Dubai og så «strenge» land som praktiserer religion på en svært streng måte.. tror mange av de kommentarene du får mener mye av det samme, men at de blir skrevet på en veldig barnslig måte.. jeg har selv bodd i Dubai og sett mye av dette, men dessverre har mange av mennene der et syn på kvinner som er helt forkastelig, derfor er det kanskje lurt å respektere dette i måten man kler seg på. Ser man rundt seg på skilter i byen, ser man faktisk at det er forbudt å gå lettkledd, og du har dessverre ingenting å stille opp med ettersom politiet i landet er menn med syke syn på kvinner.

    6. Ærlig talt, du har reist til et strengt muslimskt land hvor jenter havner i fengsel for og ha blitt voldtatt, senest Idag står det i flere av landets aviser om en britisk mann som risikerer 3 års fengsel for og ha kommet borti hofta til en annen mann. Det er jo helt klart ikke riktig det han gjorde, men syns du ikke det hadde vært en bedre løsning og gått bort til personalet og sagt ifra? Eller syns du det er helt ok og slå? Tenker også på kommentarene du har fått angående og gå i bikini, selvfølgelig kan du det, men g streng bikini? Hadde aldri gjort det. Du er ikke i Rhodos nå Isabel, respekter kulturen og landet, så går det så bra.

    7. Dette er jo bare helt tåpelig. Jeg har selv vært i dubai og det er ikke så strengt som disse personene skal ha det til. Jeg så mange som gikk rundt på Dubai Mall med kjempekorte shorts og topper med kløft. Avogtil skjer det fæle ting, men det betyr ikke at det er ok. Og som du sier er det en beach club. Strender og beachclubs og hoteller åpner for å ikke måtte gå heldekket. Jeg mener at du reagerte helt riktig. Disse personene bør slutte å trakasere deg bare fordi du går kledd slik du vil og faktisk gjør noe når noe skjer som ikke er greit. Selv opplevde jeg ingen slike ting i Dubai og jeg var på stranden i bikini selv, og gikk med shorts og topper. Dubai er vandt med turisme.

    8. Hvorfor skal du få respekt i ett land du ikke respekterer? En ting er å gå i bikini og gjerne dekke seg til med en tunika når man sprader rundt der, men å strutte rundt med den mest vulgære bikinien som går langt inn i rumpa de og tusle rundt sånn er noe annet. Du klarer ikke kle deg når du er å shopper engang. Null respekt har du. Ekkelt.

    9. Isabel, jeg er så gammel at jeg kunne vært moren din og titter innom bloggen en gang i blant for å følge med på det min tenåringsdatter leser. Det er ikke alt jeg leser her som jeg er like happy for at datteren fordyper seg i, men det er vel ikke annet å forvente siden jeg er mer enn dobbelt så gammel som deg. 😉 Kommentarene du i dette tilfellet har fått er horrible og fullstendig urimelige. På en privat beach club er bikini selvsagt ok (også i Dubai), og bikinien din er vel som bikinier flest. Dette kan du trygt heve deg over.

    10. Tror ikke den som kommenterte øverste kommentaren mente noe vondt med det… man må være utrolig forsiktig i Dubai for de ligger veldig etter oss i Norge når det kommer til kvinnerettigheter. Det er vel det som er det sykeste her! Kvinner som anmelder voldttekter i Dubai blir fengslet for sex utenfor ekteskapet osv… Så bare vær forsiktig ☺️ Og kle deg som du vil i Norge ☺️

    11. Ingen fortjener å bli tafset på eller voldtatt, uansett hvordan de kler seg. En sier ikke til et voldtektsoffer at hun ba om det. På en beachclub eller stranda er dresscoden badetøy naturligvis, og at noen prøver å si at du må dekke deg til er jo helt på jordet. Du bruker en vanlig bikini som alle andre og gjør ikke noe galt. I Dubai må man tenke litt over hva man har på seg ut av respekt for kulturen, og det er kanskje lurt å ikke bruke den korteste kjolen eller stor utringning, men bikini på beachclub skal man faen meg få lov til å ha på uten å bli seksuelt trakkasert av både gutter og jenter. De som sier at du fortjener det eller kjefter på deg bør skamme seg!

    12. Dere over her som kommenterer at hun bommer på dresscoden i Dubai, jeg tror det er dere som har misforstått litt. Beachclub’en på Nikki Beach er en privat klubb, og der er kleskoden bikini, akkurat som ved bassengene på hotellområdene. Det er jo liksom noe av poenget med de private områdene i Dubai, at vestlige kvinner (og menn) som oppholder seg i Dubai skal kunne kle seg vestlig, og dette er tillater myndighetene. De håndhever ikke muslimsk dresscode der. Klår du på en vestlig kvinne på et privat området, så blir du kastet ut, for det er du som bryter den sosiale koden, ikke hun.

    13. Har vært i Dubai selv. De har en helt annet kultur vi må respektere. Jeg sier ikke at det på noe som helst måte er greit å behandle noen på den måten du ble, det er helt uakseptabelt og jeg skjønner godt at du klappet til han, men kjære deg det er et par ting du burde forstå. Greit nok det var en beachclub, selfølgelig skal du ha rett til å gå i bikini, det er helt klart et unntak, men sånn generelt hvordan du kler deg i Dubai er ikke helt bra. I Norge og de fleste land er det akseptert, men ikke i Dubai. Dette landet er superrelgiøst og er strenge på kleskoder, du kan ende opp i fengsel om du skulle gå kledd for provoserende. Er helt dustete at det er sånn, og utrolig trist, men landet ligger bak ogsånn er det bare, og det må du respektere. Man kan lett bli utsatt for ubehagelige situasjoner om man går lettkledd i dette landet, da synet på kvinner er snudd helt opp ned. Utrolig trist, men sånn er det og det burde du respektere, hvertfall om du vil unngå slike ubehagelige situasjoner.
      Kommentarene du fikk på inlegge var ugreie, og var personangrep måten de ble skrevet, men det er et poeng i de, selvom budskapet kom helt feil frem. Jeg er all for å gå i det man vil, men i land som dette burde man ta forhåndsregler. Sier dette kun for ditt eget beste.

    14. Norges større syteblogger. Klager hele tiden. Hvem sin feil er det at du velger å representere deg på en provoserende og uintelligent måte? DIN. Ta til deg litt vett og vær glad for det livet du har. Du er så privilegert at det at kvalmende, enda så sitter du å skal klager selv om du er på ferie. Takk for den tiden du har underholdt meg mens jeg sitter å driter, dette er offisielt det siste klikket du får av meg.

    15. Må le. Både av alle disse kommentarene, men av deg også.. dette er første gangen jeg noen gang kommenterer på en blogg.. Som du skrev over, at det ikke er en g-streng er helt greit.. men “trusa” er fortsatt så langt i ræva du kan få den… Når du selv står/sitter/ligger i den diggeste stillingen du kan, så selvfølgelig får du blikk?? Altså, man trenger ikke og være hjerneskada for å skjønne det.. Merker jeg blir så fryktelig oppgitt, men samt må le… Du fortjener ikke hate, ingen gjør det. Men det er hva man legger opp til selv, og man kan bruke hjernen til tider 😉

    16. At noen kan forsvare en sann oppførsel er forstyrrende. Rett urovekkende. Ingeridubai går jo i bikini på stranden samt jogger rundt om midt i gågatene i bikini og shorts hver eneste dag.

    17. Skjønner meg ikke på sånne menesker som mener sånn, mener de at vi damer skal dekke oss til for at menn ikke skal bli kåte, herregud vi lever i 2017 ikke 1904. Menn får lov å gå i hva de vil, men ikke damer? Folk som skriver sånn er tydligvis ikke for kvinners rettigheter…

    18. I enkelte muslimske land er de rett og slett ikke vant til å se såpass lettkledde jenter. En ting er bikini på en beach club, det er selvsagt ok (her har man lov til å ha på plagget). Men vil tro disse guttene reagerte på poseringene dere gjorde ved bassengkanten. Å “vise seg frem” og legge seg i sexy positurer er faktisk ikke normalt i landet du er i selv om det kanskje er det i Norge! Ville lest meg opp på kulturen og landets regler før du drar steder. Dette handler utelukkende om respekt. Jenter skal generelt være veldig forsiktige med å dra alene til slike land og ta forhåndsregler før man drar noe sted alene som jenter! Så å legge seg i sexy bikiniposeringer ville jeg faktisk ikke gjort!

    19. Kan du snart blogge om Dubai? Du sa vi kunne glede oss til du skulle blogge fra reisen, men så langt er det jo ingenting om stedet eller opplevelser, kun bilder av deg selv og tynt innhold…

    20. Lurer virkelig på hvordan folk klarer å vinkle til at dette på noen som helst måte er Isabels feil. Ironisk nok er det de samme som mener at Isabel må lese seg opp på alt mulig angående ‘respekt’. Hadde de sagt det samme til døtrene sine om de hadde opplevd lignende? Skremmende spør du meg, for ikke å snakke om lite selvinnsikt.

    21. Til syvende sist er du i et muslimsk land å strand bar eller ikke så kan du kle deg litt anstendig! Ribecka får ingen hets for hun har vertfall vanlig bekini truse å ikke en dratt opp string

    22. Du fortjente absolutt ikke å bli tafset på og det hørtes ut som en ubehagelig opplevelse. Dubai har andre kulturer enn Norge, noe jeg personlig synes man bør respektere. Synes det Kanskje ikke er så lurt å gå blant offentligheten i kort armløskjole med tanke på hvor konservativt landet er. Ha en fin ferie

    23. Jeg er like sjokkert som deg Isabell. Disse kommentarene er laaangt over grensen av hva som er fornuftig. Noen av de bærer jo preg av meninger om at tafsing på jenter er greit når de går i bikini eller kort kjole. Skulle likt å se disse jentene på stranda/ved et basseng. Det er holdningen til disse mannfolka som er problemet her, ikke Isabell. Skjerp dere syke tullejenter.

    24. Må si du kler deg ut som du er billig og til salgs. Bare å se på den gangen du var på IKEA å handlet. Ikke mange normale folk som går kledd slik på IKEA. Trur du liker at folk glaner på deg.

    25. Hva feiler det folk i dette kommentarfeltet?? Føler de bare er sjalu! I Dubai er kleskoden noe strengere enn nordmenn kanskje er vant til, men det finnes private klubber, barer o.l hvor kleskoden ikke er så streng. Hun har nok selvfølgelig lest om landet før hun reiser dit selv, hun er jo ingen idiot. Om noen tafset på meg på en beach club ville faen meg jeg også slått til de! Kroppen hennes er jo hennes personlige sone, det er jo mannen som tafset det er noe galt med, og ikke MINST dere som bruker tiden deres på å skrive nedlatende oppgulp i kommentarfeltet hennes..
      Kos dere masse i Dubai, jeg håper ikke alt oppstyret har ødelagt turen din! Se det på den lyse siden, drittsekken som tok for seg gjør det neppe igjen på noen med det første! 😉
      Ha en fin ferie begge 2!!
      -Caroline

    26. Ble ikke en av fast and furious-filmene filmet i dubai, ingen av de dekket seg til? Tror dere overreagerer kraftig over bikini(ved bassenget) og kjoler som brukes til å gå ut å spise og kose seg. Om jeg ikke husker feil brukte hun ene skuespilleren en lang rød kjole med både utringning og et snitt som gikk fra tærne til trusa.
      Hadde ikke vært så mye bedre for innbyggerne om turistene hadde sluttet å komme, og latt servicebransjen gått konkurs pga folk er redde for å havne i fengsel for å vise skuldrene sine.

    27. Er ikke uenige. Ha respekt for muslimske land, du spurte selv hva som er greit å gå med og du får tips, men likevel så kler du deg som en kåt 15 åring som reiser til Rhodos.

    28. Ser MANGE skriver her “ha respekt” “du er i ett muslimsk land” osv.. Altså, har dere sett noen andre enn Isabell i Dubai? Har dere noen gang vært på en strand der? Jeg tror folk ikke helt veit hva de snakker om.. Bare fordi de hører mye rart om reglene der nede betyr det ikke at de kutter av deg armen hvis du viser den liksom.. En bikini er en bikini, string eller ikke. Eneste man ser mer av er skinkene, og hallo? Rumpe folkens? Du ser jo skinkene i en vanlig bikini også.. Isabell er ikke den første som reiser til Dubai og viser kropp, gjør dere litt smartere og research hvis dere lurer. Dere vet INGENTING om arabisk kultur i ALLE land. Jeg er halvt libaneser og i Libanon kan du gå i stringbikini og de som bryr seg er ikke de som sier du ikke har respekt for muslimer, det er de som personlig synes det er for mye å gå i string bikini. Personlig smak. Det kommer også an på hvor man er og hva som er tillat der man er. I Dubai florerer det av turister i string bikini og vanlig bikini, og HVIS vi skal snakke om “muslimsk” kultur, ja da skal vi søren meg også peke ut at det er SKAMMELIG av menn og tafse på jenter på den måten. Uavhengig om hun går i bikini eller ikke. Det er rett og slett “haram”.. Så ikke pek fingeren deres på Isabell bare fordi hun ser bra ut i stringbikini. Kanskje noen av dere vil peke ut hennes “haram”, men la hun gjøre som hun vil. Vi gjør alle ting på vår egen måte og ingen skal dømmes for det. Dere er så Haters at jeg blir kvalm.. Kan ikke folk bare gi faen?? La hu gå i hva hu vil, og går det i mot kulturen der hun er kommer nok motepolitiet og sier ifra, DERE trenger ikke si ifra.
      Også til Isabell, du ser ut som FIRE i bikinien din. Hadde jeg hatt din selvtillit ville jeg gått i det samme. Du rocker, og gi FAEN i hva folk sier. Det er trist at jenter går i mot hverandre på den måten. Selv her i Norge så kan man jo ikke gå ut på byen i miniskjørt uten å bli seksuelt trakassert, så det å bli seksuelt trakassert er norsk kultur da, eller? Jaja.. Triste mennesker.. Du er vakker, uansett og du ser bra ut. Hadde læææpsa han selv hvis han hadde tafset på meg med de ekle fingrene sine.. HUSJ

    29. Du burde kanskje ikke kalle de som gjør at du har et levebrød for skadet.. Tror de fleste som ikke kommenterer, mener at du kan gå i bikini, men kanskje en litt mer dekkende en… Og kjoler på byen som kanskje er lit større og dekkende… Bare et tips, siden du er i et strengt land😉

    30. Du har jo en bakgrunn fra Midtøsten og burde skjønt så pass at du skal respektere reglene som er der. Sier ikke at det denne mannen gjorde er greit, for det er det absolutt IKKE, men merker jeg blir litt provosert av å se hvor lite du bryr deg om kulturen og normene som er i landet du besøker bare for å “vise deg frem”. Og da snakker jeg om måten du kler deg på senteret og diverse, ikke beachklubben.

    31. Kan være folk der nede reagerer ekstra sterkt på at du klær deg slik på grunn av du ser arabisk ut! Dersom en blond skandinavisk person går kledd slik tenker di med en gang turist

    32. Du kan ikke ta «kampen» om å kunne gå kledd i hva du vil når du reiser til et muslimsk land hahah.. hvorfor spurte du leserne dine om hvordan det var OK å gå dersom du går kledd sånn du vil uansett
      Men enig at på beach club skal du kunne gå i bikini, men er forskjell på å gå i bikini å bade enn å ha fotoshoot brisen å posere i alle mulige vinkler haha

    33. Jeg synes det er så fascinerende at muslimer forventer at vi kler oss “anstendig” når vi befinner oss i deres land. Mens vi ikke skal ha noe å si om kleskoden deres når de befinner seg i europeiske land. For da kalles det for diskriminering…

    34. Seksuell trakassering skjer på tross av religion, etnisitet, nasjonalitet og kultur, og det skjer oftere enn det vi skulle tro er normalt i Norge óg. Å være kledd i en flott bikini eller annet som kan vise kropp gjør det ikke legitimimt. Har opplevd det flere ganger selv, enten i form av tafsing eller bli tilkalt som et objektiv. Sist gang det skjedde snudde jeg meg rundt og visste fingeren til vedkommende og fortalte hvor skapet sto. Neste gang gjør jeg so deg Isabel. Jeg står i veldig stor respekt for deg og er beundret over hvor flink du er til å heve deg over all hat du mottar. Mange gode klemmer:)

    35. Ser at “hun bedde om det” mentaliteten er rimelig sterk blandt lesere.. tragisk. Ja, man skal være obs på hvilket land man er i og hva som er normalt der, og som Isabell selv sa så kunne hennes reaksjon potensielt sett gått veldig hardt ut over henne selv. Men at folk skal skylde på det at hun går i bikini!? Nei. Drøyt.

    36. hvis de kommer hit med burka og hijab så må vi få dra dit i bikini og wtf, stakkars menn har aldri sett kvinnene sine uten et teppe over hode så når de ser noen i bikini klarer de ikke å dy seg, jævla dyr, sykt trist. keep up the feminism bitches

    37. Hei Isabell.
      Jeg synes det er så sinnsykt bra av deg å sette fokus på dette temaet! Selv om det var trist du måtte gjennom en ubehagelig opplevelse. Kvinner kjemper over hele verden for nettopp å få slippe seksuelle krenkelser. BRA du reagerte som du gjorde! Det er bra fordi fyren “forhåpentligvis” lærer noe, og bra for din egen del så du slipper å tenke ar du “ikke klarte gjøre noe”. Etter min mening så skulle man kunne gå naken om man ville uansett hvor, uten å måtte oppleve noe sånt. Menn har ingen rettigheter på kvinnekroppen uten samtykke uansett hvordan man ser ut!!

    38. Vi kvinner burde heie på hverandre og løfte hverandre opp. We’re all sisters. Men dessverre er det mange jenter som kanskje av sjalusi, misunnelse, dårlig selvtillit i dont know, prøver å ødelegge istedenfor. Sad but true.

    39. Unnskyld språket mitt, men hva i helvete?
      Kvalme og ufyselige mennesker, har dere vært i Dubai? For det har jeg:) i bikini:) Dette var visst en PRIVAT klubb, på PRIVATE klubber kler man seg som man vil. Religion meg her og religion meg der, før dere kaster ut «sånn er religionen» HVILKEN muslimsk mann hadde tafset på henne tror dere, for DET er imot deres religion!!!
      Fyfaen jeg blir regelrett forbanna. Hvilken rett, har dere til å fortelle Isabell at hun har seg selv å takke? Dette var neppe sterkt troende muslimske menn. For hvis dere tror, at i Dubai driver muslimske menn å tar på deg fordi du har litt lite klær på, så unnskyld meg, dumme… 🙂

    40. Kjære Isabell.Vær så snill å ikke bry deg om haters, de har de ikke bra med seg selv. Du gjør hva faen du vil og fortsett med det. Ingen fortjener å bli seksuelt trakassert. Du var på en beach club og brukte bikini også sier folk at du ba om å bli seksuelt trakassert? Ahhahaha det er faktisk noe som heter kleskode. Ikke bry deg okei. Hvis ikke folk kan skrive noe positivt så slutt å les bloggen. Slutt å vær så trangsynt og begynn å respekter hverandre. Vi er alle like mye verdt uansett hvordan man velger å leve livet. Du er best stå på.

    41. Sjalue drittunger som sitter og skriver piss for å dra ned en annens selvtillit. Ta og se på deg selv før du skal pirke på andre. Isabell, jeg og alle andre kan faen meg gå kledd hvordan vi vil uansett om man skulle befinne seg i Norge, Dubai eller på månen. Og til dere som sier «du oppholder deg i et muslimsk land», mener dere at folk i Norge ikke skal gå med hijab fordi Norge er et kristent land?. ;* use your brain bitchezz

    42. Hei søta. Jeg syns de er harde de meldingene du har fått! De høres helt likt ut som kommentarer X treneren min kom med når jeg var 16-17 år, og ikke visste helt hva jeg skulle si til kommentarene! Det er ganske drøyt å skrive det de skriver. Ganske sykt ja. De skulle ikke fått brukt internett, og skulle ikke hatt tilgang til det. Folk som ikke klarer å oppføre seg respektfullt på internett har ingenting her å gjøre! Bruk den bikinien du bruker, den er HELT FIN!

    43. Sofia: Altså.. det er noe litt annet å be folk om å kle på seg, enn å be folk kle av seg. Folk må da sannelig få lov til å gå i langt skjørt og med sjal på hodet her i Norge. Men Isabell bruker bikinier som har et usedvanlig vulgært uttrykk, og det hører bare ikke hjemme i et muslimsk land. Greit at man skal kunne gå i bikini, men det er veldig stor forskjell på en anstendig bikini og de Isabell går i.

    44. Ok, først: ingen sier at du ber om å bli voldtatt. noen tok deg på rumpa, de prøvde ikke å voldta deg.
      Måten kommentarene blir skrevet på er kanskje ikke den beste, men det er viktig at du forstår at du nå er i et land du ikke bare kan gjøre som du vil. Å slå en dubaier kan ha meget store følger. Vet ikke om du fikk med deg en sak for noen år siden om en norsk jente som ble voldtatt av en som bodde i dubai, når hun anmeldte det ble hun fengslet. Greit, inne på hotellområder kan man gå kledd som man vil, men ute i gatene burde man tenke litt. Dette er et strengt land. Og dere burde heller være overforsiktige. Dubai er heller ikke et land man drar til for å feste. For all den, fortsett som dere gjør, kan gå bra, men det kan også få meget store konsekvenser. Man må faktisk finne seg i at i de ukene man er der er man som kvinne mindre verdt. Det er bare slik det er, ønsker man ikke å akseptere det burde man ikke dra dit.

    45. Dubai frister ikke, ingen muslimske land frister det å besøke. Har mer enn nok med å se undertrykkelsen muslimene gjør i Norge.

    46. Du gir haterene dine alt for mye oppmerksomhet. Skjønner du er lei, men hvor langt kommer du med slike innlegg, egentlig? Du gir de oppmerksomhet, og jeg tror nesten at det bare forverrer hatet du får/vil få.. Tror du ikke..?

    47. Hei Isabel! Jeg kjenner at jeg måtte bare måtte få ut mitt sinne, så jeg skrev faktisk et innlegg for å vise deg at jeg virkelig bryr meg om deg og det som du opplevde rundt dette. Herregud så stygt gjort. Jeg selv har vært gjennom overgrep etc som jeg har valgt å komme ut med på min blogg for en stund tilbake, og når jeg ser at jenter opplever slikt som du gjorde så blir jeg faktisk så forbanna. Håper du vil ta deg tid til å lese dette innlegget som er dedikert til deg.
      http://missbye.blogg.no/1507465040_bare_fordi_isabel_raad_gr_lett_kledd_s_ga_det_deg_ikke_rett_til__gjre_det_du_gjorde_mot_hun.html
      – Stor klem til deg <3

    48. Blir direkte kvalm av hva folk klarer å skrive ifra seg!!!
      Man skal da få lov til å gå med det man vil uten at man skal være redd for å bi tafset på!
      Jeg syns du er en nydelig jente Isabel og jeg er ekstremt sjalu over mulighetene du har til å reise rundt i verden🙈❤️.
      Du er et bevis på hva man kan få til hvis man jobber hardt.
      YOU GO GIRL❤️

    49. Jeg digger deg! Ikke bry deg om mobberene, de har ingenting bedre å gjøre enn å rakke ned på andre mennesker, stakkars de som er sånn. Fortsett å være deg, du har en fan i meg <3

    50. Du trenger ikke å dra alle dine lesere under samme kam…. ikke alle er så respektløse som de nevnte kommentarene ovenfor. Jeg digger deg, og mener at de som kommenterer stygt bare er sjalu! Selv om du kanskje bør høre på den konstruktive kritikken som kommer, mener jeg fortsatt at ingen ber om å bli voltatt uansett. Stå på!

    51. Er enig med deg at det denne mannen gjorde er helt på trynet, det samme er mange av kommentarene her. Men én ting må jeg få sagt Isabel. Måten du ordlegger deg på? Og da refererer jeg til den ranten på snapchatten din. Du beter deg virkelig umodent ved å velge ord som «ASSÅ KA FEILÅR DET DOKKKE E DOKKE HEILT SKADA???» Du er 23-24 (?) år gammel, du kan bedre enn å bete deg som en premenstruell 14-åring. Jeg er enig med deg i dette her, men du vil få mye mer respekt fra meg, OG mange andre ved å oppføre deg som alderen din tilsier.

    52. For noen latterlige kommentarer. Det er virkelig sinnsykt om man ikke skal få kunne kle seg i bikini på en STRAND. Latterlige og forvridde holdninger noen mennesker noen steder har. Hahah… sykt. Det at de holdningene om at man ikke skal kunne få gå i fred kledd som man vil i 2017 er helt sært.

    53. Av å lese kommentarene over og i andre innlegg om Dubai-turen(og generelt), ser jeg at Norge har en lang vei å gå når det kommer til feminisme og nestekjærlighet.
      Har selv vært i muslimske land og jeg brukte dekkende klær i diverse templer og lignende, utenom det handler det mer om å lese stedet du er, man legger fort merke til hva som er vanlig og ikke, men sånn er det jo i Norge også 🙂
      Du er super, kos deg videre!

    54. Ja du har lov å gå i bikini uten å bli seksuelt trakassert… men det et når du bjunne å ta de der bildene hvor du tror du er den fineste jenta i verden, og vil vær så jævlig deilig på kamera at du gjør deg til et lett mål for guttene 😉 når du står der å pose den falske ræva di i tryne på de kan du ikke forvente at de ikke skal glo, slutt å pose så jævlig på bilde og ta normale bilder som resten av verden så skjer ikkje sånt… men han fortjente det du ga han, skulle nesten vært med knyttneven mener eg 😉 men pass på at de ikke venter utføre hotelet på dokk nå 😉

    55. Er enig med deg at det denne mannen gjorde er helt på trynet, det samme er mange av kommentarene her. Men én ting må jeg få sagt Isabel. Måten du ordlegger deg på? Og da refererer jeg til den ranten på snapchatten din. Du beter deg virkelig umodent ved å velge ord som «ASSÅ KA FEILÅR DET DOKKKE E DOKKE HEILT SKADA???» Du er 23-24 (?) år gammel, du kan bedre enn å bete deg som en premenstruell 14-åring. Jeg er enig med deg i dette her, men du vil få mye mer respekt fra meg, OG mange andre ved å oppføre deg som alderen din tilsier.

    56. Opplever i større og større grad at det på kvinnedagen blir påstått at vi ikke trenger den dagen lenger. Alle dere som legger skylda over på Isabel har på utmerket vis bevist at vi fremdeles trenger denne dagen. Det er helt forbanna irrelevant hvor liten bikinitrusa hennes er. Hun kunne hatt på seg et løvblad for alt det bryr meg. Faktum er at INGENTING rettferdiggjør en slikt overgrep. Fordi det er det det er.
      Jeg får helt frysninger av at kvinne etter kvinne sitter på nett og driver med victim blaming, som dere beviser her. Isabel har helt rett – hadde det vært dere, moren deres eller venninna deres hadde det plutselig vært forferdelig. Dere er en skam for menneskeheten, og er trolig ikke klar over at dere er med på å opprettholde fordommene og de idiotiske utfordringene vi står ovenfor, kun fordi vi er kvinner.
      Mange klemmer og jævla mye støtte sendes din vei, Isabel. Håper resten av ferien din blir flott!

    57. Hadde dette vært en annen person så hadde det vært helt forferdelig…det er rett og slett bare personlig rettet mot deg, sykt at folk kan legge så mye hat på et menneske, det er helt skremmende. Uansett hva du skriver så finner de noe feil. Alle dere som skriver dritt burde skamme seg, jævla mobbere. Håper karmaen kommer og biter dere i ræven hele gjengen. Det er dere som er motbydelig.

    58. Silje: Og hva får deg til å tro at et sjal hører hjemme i Norge? Vi befinner oss ikke i et muslimsk land. Hvorfor skal våre kvinner bli trakassert når de er på ferie i utlandet, mens vi skal absolutt tåle alt når de befinner seg i europeiske land. Det er absolutt ingen forskjell på kle på seg og kle av seg. Hvis det forventes respekt fra den ene siden så må den komme fra den andre siden også.

    59. Sofia: Det er mange jenter som går med Maxi-skjørt her (altså, skjørt som når helt ned til gulvet), og på 90-tallet var det populært å gå med skaut. Hvis man kan gå med det av motegrunner, så burde man da sannelig kunne gå med det av andre grunner også. Jeg snakker ikke om Niqab her, jeg snakker om en helt enkel hijab som ikke skjuler identiteten til personen. Ønsker du virkelig at vårt samfunn skal være så undertrykt som de samfunnene flyktningene har rømt fra? Ønsker du ikke at Europeiske land skal gi rom for religionsfrihet? Skal en dame også steines i Norge for å bli voldtatt kanskje? Det blir alt for tåpent å skylde på et helt folkeslag for det regimet de har levd under, og å at på til ønske at de skal måtte oppleve det samme her. I mange andre land handler det dessverre om respekt for regimet og om sin egen trygghet, her i Norge skal det faen meg handle om respekt for individet og her skal det søren meg ikke være slik diskriminerende tankegang. Skjerp deg.

    60. Whaaaaat?! Det er aldri greit at folk seksuelt trakasserer andre fordi de har lite klær på, uansett hvilket land man er i. Dubai er veldig turist vennlig nå så dette skal egentlig ikke skje. Og de som mener man ikke skal ha på seg bikini ved bassenget: HAHAHAHA HALLOO I LUKEN det er et fuckings basseng!

    61. folk er veldig ufine, men det er klart man skal respektere normer og verdier det landet man reiser til har. Dubai er et muslimsk land, men som du ser er det preget av mye turisme og vestlige normer der du vandrer. dette er jo egentlig kun dette/slike områder, beveger man seg ut av dette vil man se mer dubai. selv om folk kler seg med lite/utfordrende klær så burde man huske på at de fleste muslimske mennene slutter jo ikke å endre på sine opplærte kvinnesyn/ eller endrer verdiene sine. og slike menn/damer vanker jo overalt i dubai.
      jeg gikk selv i et “kort* skjørt når jeg var der. det var ikke trangt eller veldig utfordrende i mine øyne, men fikk en del blikk, som jeg synes var ubehegelig, og fikk meg til å tenke meg om. til syvende og sist er det et ganske strengt muslimsk land.

    62. Jøss. Ser på kommentarene her at dere unge er enige i at undertrykkende kultur skal respekteres. Hvor har dere motet deres egentlig? Dere må jo slåss litt for den friheten dere er blitt gitt, Isabel er jo en militærgeneral i forhold til dere pinglete valper.
      Og; “Kle seg anstendig”? Hva pokker skal det bety? Dere høres ut som noen konservative kristne fra Sørlandet på 1800-tallet.
      Nei, vis den vidunderlige kroppen din Isabel! Drit i de misunnelige, de sikler bare etter deg..

    63. Silje: Hvorfor tror du disse menneskene rømmer fra hjemmekampene sine? Fordi islam funker? Fordi jenter har rett til frihet? Nei, folk rømmer fordi dette regirmet ikke funker. Jeg har ikke problem med hva folk går i. Jeg har problem med at folk ikke respekterer. Jeg har selv vokst opp i et muslimk miljø her i Norge. Da hører man ofte at norske jenter er horer, at det ikke rart at de blir voldtatt, at det er skam. Så hvis du tror at de fleste muslimske miljøer respekterer deg, så må jeg beklagelig si at det ikke stemmer. Uansett generasjon forandres ikke dette synet på kvinner, og grunnen er islam. Jeg har selv studert denne religionen, så du burde ta en titt i koranen. Og nei jeg vil ikke at islam sine lover skal adapteres her i landet

    64. Sofia: Nårtid ble det å tillate folk å gå i det de vil å adaptere Islam sine lover her i landet? Det du fremmer er at vi ikke skal akseptere at jenter går i hijab her i Norge, det jeg derimot sier er at vi burde respektere det. Hvordan er det å la Islam regjere!? Velger du frivillig å reise til et muslimsk land, ja da bør du kanskje respektere det landet (mye for din egen sikkerhet) og gå kledd anstendig. Her i Norge derimot tillater vi folk å gå kledd slik de vil så lenge det ikke skjuler deres identitet, vær så vennlig å forklar meg hvordan det er å adaptere Islam sine lover!? Jeg er rimelig overrasket over at du påstår at du kjenner til Koranen og har lest den, når du tydeligvis ikke har fått med deg at hijab og niqab ikke er omtalt i den. Kanskje du burde ta en titt på Koranen.

    65. Silje: Det jeg mener at folk burde bli respektert uansett hvilken land de befinner seg i! Jeg har ingenting imot at du går i hijab/niqab i europeisk land. Så hvorfor faen skal jeg bli truet når jeg besøker ditt land?!Folk er så hårsår når det kommer til islam. Og mens du nevner det, du har helt rett koranen sier INGENTING om hijab eller niqab. Likevel har dette blitt et krav i islam. Les mer om dette.

    66. Sofia: Utrolig bra skrevet! For bare en 30-40 år siden var det ingen som gikk med hijab eller dekket seg til i islam! Det sier bare hvor mye den religionen går bakover… Trist!

    67. Sofia: Du burde kanskje ikke bruke Koranen som et argument når den ikke omtaler det temaet det er snakk om. Poenget var at du sa at det forventes at vi kler oss anstendig i deres land, mens det forventes at de får lov til å gå kledd som de vil her i Norge. Mitt poeng var at ja, Norge skal aldri bli som de landende som undertrykker kvinner slik. Vi skal ikke bestemme hva folk skal gå kledd i så lenge de ikke skjuler sin identitet. Dermed skal en kvinne kunne gå med hijab i Norge. Men vi må ikke være så dumme å tro at vi kan dra til andre land med helt andre regimer og trygt gå halvnaken. Da må man faktisk tenke litt. Er det ok at det er sånn? Nei. Men da reiser man heller ikke dit da. Mitt poeng var at du kommenterte at jenter ikke burde få gå i hijab her, hvis vi ikke får gå halvnaken der. Det er det jeg påpekte og argumenterte i mot. Så vennligst hold deg til temaet vi faktisk diskuterte. Norge er fritt, og her har vi rett til å gå kledd som vi vil. Noe annet burde du virkelig ikke ønske.

    68. Den øverste kommentaren er faktisk ganske saklig og hvordan det er der nede for hvordan det er å bo der, så hvis du blir forbanna og “lei” deg fra den, så be my guest! Du må nesten tåle at folk har en mening, når du er en offentlig person. Og du burde dekke deg mer til, da du er i demmes land. Finnes mange nydelige kaftaner, men de er jo ikke fra Chanel, Louis Vuitton eller Givenchy 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg