SVAR PÅ EN PROVOSERENDE KOMMENTAR

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fikk en kommentar i dag som virkelig fikk meg til å bli engasjert. Det er ikke ofte jeg skriver så lange svar tilbake, men nå følte jeg for det. Dette er noe jeg har sterke meninger og tanker om, så jeg kunne helt ærlig ikke la være å lette på hjertet nå. Jeg er spent på å høre deres meninger angående dette også. Her er kommentaren jeg fikk:

«Fy faen, jeg blir så provesert. Du ødelegger livene til mange ambisiøse og flotte ungdommer med ditt perfekte liv. Måten du fremstår på er svært negativ. Jeg har fulgt bloggen din i lang tid, og jeg syntes innleggene blir mer usmakelig for hver gang. Alt handler om kropp og penger. Husk at du er et forbildet for mange. Bloggere som deg burde tenke på hva de legger ut, på grunn av det påvirker unge negativt».

Mitt svar: Om du mener det du skriver, burde du heller fokusere på å endre hvordan du og andre folk med samme meninger tenker. Da mener jeg de menneskene som har det dårlig på grunn av hvordan andre mennesker lever sitt liv. Jeg har aldri sagt at det er alle disse overfladiske tingene som gjør meg lykkelig. Det som gjør meg lykkelig er gode relasjoner og alt annet bortsett fra materialisme. Alt annet ser jeg på som en bonus og eventuelt motivasjon. Man skal ikke behøve å skjule sin egen livsstil for at andre mennesker skal føle seg dårligere på grunn av det. Gjør man nå det, må man endre sin egen tankegang, og vurdere hva som er viktig for en selv. Andres fremgang skal ikke få deg til å føle deg dårlig. Da er det noe feil med hvordan du tenker. Om du nå virkelig vil ha det så mye at det får deg til å føle deg dårlig, må du heller bli motivert for å kunne få det samme. For ingenting kommer nemlig gratis. Det holder ikke å bare ville ha det, du må jobbe for det. Om du mener at jeg ødelegger andre flotte og ambisiøse ungdommer med mitt perfekte liv, så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Det finnes ingen liv som er perfekt. Livet handler om å bygge det opp på den måten du selv ønsker å leve det på. Alt er faktisk opp til deg selv, ingen gjør det for deg. Ikke vær sjalu og la deg bli provosert, jeg har aldri sagt at det er slik man SKAL leve. Det er slik JEG ønsker å leve. Jeg synes at jeg er en motivasjon for unge, for jeg har søren meg fått det til i svært ung alder. Det beviser at alle kan, HVIS man  vil! Å være bitter vil ikke gjøre deg noe godt. Det fantes en dag hvor jeg ikke hadde noe som helst av det jeg har i dag. Når jeg på den tiden så andre ha det jeg drømte om, ble jeg motivert. Strive and prosper.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om det finnes noen der ute som føler seg dårlig av det du selv ikke har; tro på deg selv og TA det du vil ha. Slik fungerer verden, og du kan hvis du vil det sterkt nok.

21 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Selvom jenter tenker sånn, så ligger det veldig mye sjalusi her. Du har jo selvfølgelig jobbet for å få den suksessen og de pengene du har i ditt liv. Vi tenker det er bare å skrive ett inlegg på bloggen, og jenter dere vet jo ikke hvor mye arbeid hun faktisk legger i alt dette. Du fortjener det beste, du har jobbet for dine penger. Live your life gurl✌🏼. Dere andre jenter der ute med « den ekkle dømme kraften» please gurls, hvis dere mener hu er dårlig forbilde for ungdommer idag. Så kan jo dere starte en blogg og se hvor vanskelig det egentlig er?
      Kos deg masse på ferien din, og nyt livet ditt som DU selv ønsker!

    2. Du er jo bare opptatt av et falskt liv Isabel så jeg er enig med den kommentaren du har fått. Du klarer heller ikke å forstå selv du er et meget dårlig forbilde for unge mennesker. Ingen ved deg er ekte og du er og bare opptatt av et falskt liv. Du donerer heller aldri en stor slump til noen og du er veldig ego blogger og lever et falskt liv. Bare usikre mennesker som liker deg.

    3. Helt enig med deg. Folk er så hårsåre for alt i dagens samfunn. Er det noe man ikke liker/noe som får en til å føle seg dårlig så får man rett og slett holde seg unna det. Bloggen din er en nettside man kan gå inn på FRIVILLIG. Ja, unge blir påvirket. Men da får heller foreldrene til disse barna ta ansvar og lære dem rett og galt. Du skal ikke slutte å blogge som du ønsker fordi noen kan bli påvirket negativt. Jeg er en nyutdannet tannlege som egentlig er veldig jordnær, men jeg digger bloggen din og det å kunne lese om litt overfladiske ting iblant.

    4. Forsåvidt et nyansert perspektiv du viser i ditt svar på denne kommentaren, men når en først skal være ærlig så kan du like gjerne droppe å skrive at alle kan oppnå det de vil, bare de vil det sterkt nok. For det stemmer jo ikke. Og det er veldig viktig å være realistisk også, når det kommer til drømmer og ønsker., for verden er faktisk ikke slik at ALT er oppnåelig. Men så lenge man godtar at man ikke kan få til alt man vil, er det ikke vondt å se at andre klarer det, og man blir ikke hatsk eller bitter av å se noen leve ut sin drøm. 🙂

    5. Enkelte er mer heldig enn andre.. Du er en av dem som er mer heldig. Jeg er helt enig at ingenting kommer gratis, men mangen av grunnene for at du er der du er idag er fordi du har fått en god del servert på sølvfat. Det startet vell etter PH.. Jeg forstår det er mange som er bitre, sjalu osv på den måte du lever livet ditt på. Hvem ønsker ikke ha mye penger, leve i sus og dus, gjøre det en vil osv. (Gjerne itillegg hjeloe andre da) Selvfølgelig ytrer folk sine meninger Fordi det er urettferdig. Folk leser seg i hel, tar utdannelse som varer i flere år har studielån langt opp etter ørene, prøver å skaffe seg jobb for å få inntekt, prøver å i det hele tatt overleve. Du er ikke skyld i at at systemet ikke er som det skal,du står heller ikke til ansvar for andres mennesker sitt liv eller problemer. MEN gjennom bloggen, snap, insta overalt egentlig, så fremstår du som en utrolig overfladisk person.( Og et dårlig forbilde, skriv gjerne et innlegg som forteller hvorfor du syns du er et bra forbilde om du er uenig) Du er gjerne ikke det men det er måten du oppfører deg på og skriver. Da blir det diskusjoner. Og det er jo igjen en av grunnene til at du kan leve av bloggen din. Du får folk engasjert i livet ditt og din personlighet på godt og vondt..

    6. Hei! Fikk lyst til å kommentere dette med mitt syn: jeg har respekt for deg, og anser deg som en flink og vellykket businesskvinne:) og jeg leser bloggen din jevnlig. -Men noen av verdiene som kommer fram på bloggen synes jeg er skremmende. Tenker likevel at du ikke skal endre deg fordi noen mener dette. Det er din blogg, ditt liv og din stil. Derimot tenker jeg at jeg som mor har et viktig ansvar for å ruste barna mine til å holde et kritisk blikk på mangfoldet av verdier som vil møte dem på nettet.
      Ellers vil jeg også si at jeg syns verdiene du fronter med tanke på familie og venner, er beundringsverdig 😊

    7. Helt enig med deg! Du ser helt fantastisk ut. Du ser så pen ut med de «nye» leppene dine👌 Dette kler du veldig godt.

    8. Såå barbie du er på disse bildene:-) du er veldig heldig og pen, det må bare folk venne seg til, for du er her på jorden, og kommer til og bli i mange mange år…

    9. 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 AMEN ja!!!! Jeg ser veldig opp til deg og drømmer om et slikt liv, bortsett fra at med meg ville jeg delt det med mine barn og gjort ting av opplevelser med dem!! Du er en inspirasjon og en hardtarbeidende jente♥️ Alt er velfortjent! Skulle gjerne hatt litt kursing av deg jeg Hahah😄💋 God klem til deg!!! Kos deg så mye videre med god samvittighet☺️👍🏼

    10. Uenig man kan og får kun det en vil om mn er smellvakker da kommer alt … for det er enda det verden vil ha.du var heldig med operasjonen du ser helt ut som et perfekt menneske nå utseendemessig.og da kommer pengene menn vil fortsatt ha kvinner som ser perfekte ut.man kan få til alt om man er vakker.om man er overvektig og mindre pen nei da får en ikke til noe .i denne verden .desverre.vært en fin sak om mindre pene kunne tjent seg rike på en blogg. Men da må de inneha er spesielt stort talent.

    11. God formiddag!
      Jeg skjønner ikke hvorfor dere bloggere skal få så mye hat? Hva gjør dere som får andre til å blir sur og skrive hat? Dere leve live? Tar oprasjoner? Drar på ferie? OG HVA SA? Dere er livsnytere dere koser dere?? Om jeg hadde hatt penger ville jeg ha operert huden min til å bli strammere og få større pupper, men ikke fordi dere gjør det, men fordi jeg vill! Jeg forstår ikke hvorfor de som «hater å lese det der skriver» må kommentare hat, kan de ikke la være å lese bloggene deres da! Jeg syns synd på dere fordi dere får hat, jeg prøver derfor å veie opp til bedre kommentarer sånn at dere får en lysere hverdag! Alle fortjener det beste, hvorfor skal dere fortjene noe annet! Dere er tøffe som står opp mot all hatet og står opp hverdag! Dere er sikkelig forbilder fordi dere viser verden at dere kjemper i mote nett troll og stråler ut som aldri før! Dere skriver på en blogg, derfor får vi ikke bli kjent med dere i virkelighet, men jeg tror uansett hva, at jeg ville ha digget deg! Ha en fortsatt strålende dag og et fortsatt fint liv! Jeg digger akkurat deg fordi du er en tøff kjemper! Stå på videre og aldri la noen andre fortelle deg motsatt!!

    12. Er det du som godkjenner kommentaren før de blir lagt ut?
      Jeg, har kommentert dette innlegget. Men tydeligvis godkjenner du ikke gode argumenter vedrørende innlegget ditt.

    13. Lurer litt som den over, har du faste tider du godkjenner kommentarer? 0:) Skjønner at du anntagelig trenger tid på å gi et godt formulert svar tilbake 🙂

    14. Kjære kjære isabell!!
      Så utrolig vakker du er med leppene du har nå, vannvittig kledelig <3 håper inderlig du ser det selv også.
      Du er selvfølgelig alltid vakker, men nå er du rett og slett VAKKER ❤❤❤

    15. Jeg digger deg Isabell.
      Det er så irriterende at et par anonyme personer liksom skal snakke som om at de vet hva alle ungdommer mener. Jeg er 19 år og vernepleier student og lever selv med et stamt budsjett. Men jeg elsker å lese bloggen din, fordi at når jeg leser den så får det meg til å føle at jeg nesten er med deg på ferien og andre gøye ting haha. Du er den eneste bloggen jeg leser hver dag, å det er rett og slett fordi at du er den eneste som kommer med spennende innlegg hver gang. Jeg synes at alle andre blogger er kjedelig fordi det handler bare om trening, folk med barn eller om samfunnsproblemer som man heller kan lese i avisen. Aldri la deg påvirke av hat fordi jeg trenger de gøye, spontane og luksuriøse innleggene dine. Å jeg skal love deg at de fleste, om de hadde oppnådd det samme som deg så hadde de gjort akkurat det samme. Eneste forskjellen er at de kanskje ikke hadde turd å blogge om det. stå på gurl, love you

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg