DERFOR VIL JEG FLYTTE FRA NORGE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noen ganger blir jeg så sykt irritert på meg selv. Jeg har drømmejobben (i mine øyner) som blant annet tillater meg å kunne jobbe fra hvor som helst på denne planeten. Likevel sitter jeg i lille Oslo og har slått meg til ro det. HVORFOR?! Jeg har ingen svar på det, for å være ærlig. Og nettopp det gjør meg så forbanna frustrert, for jeg er en person som trives så mye bedre i utlandet. Spesielt på tropiske steder. Kulden er ikke noe jeg verdsetter overhodet, så det sier jo seg selv at Norge da ikke er drømmen for meg haha. Jeg er så klart super glad i Norge og kommer alltid til å føle meg hjemme her, men jeg er ung. Jeg har en jobb som jeg kan gjøre like bra om ikke bedre hvor som helst i verden. Jeg mener, bloggen hadde blitt mye mer interessant og tusen ganger mer spennende om jeg hadde bodd et annet sted. Tenk om jeg hadde delt livet mitt fra for eksempel los Angeles? Eller Hong Kong? Bali?!? Det hadde vært så gøy!! Før jeg begynte å blogge var alltid drømmen min å kunne flytte til et varmt land. Det har faktisk alltid vært noe jeg har drømt om. Nå som jeg har mulighet til å gjøre det, lar jeg være – dum som jeg er.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet at jeg har delt disse tankene med dere før, men det er virkelig noe jeg har ekstremt lyst til å gjennomføre. Jeg mener, jeg må jo ikke flytte for alltid. Et par måneder hadde jo også gått! Håper jeg får baller nok til å gjøre det i nærmeste fremtid. Jeg kan ikke være en pingle for alltid.

28 kommentarer
    1. Bare en liten tanke. Sjekk reglene iforhold til om du har lov til å blogge i det landet du evt ønsker å bosette deg i. Jeg snakker av erfaring – har selv bodd i Bali i 2år. Lærte meg språket og har masse venner der.. Når det er sagt, så kan jeg med sikkerhet si at du vil havne ut for seriøse og kompliserte problemer dersom du jobber i Bali uten å ha søkt arbeidstilatelse. En australier jeg ble kjent med der nede drev en webside ifra villaen sin og ble tatt. Det kostet han 1000r av $$$ å løse det – og hadde det ikke vært for at han hadde det nettverket han hadde, så hadde det kostet enda mer samt blitt fengsel ! Han er utestengt fra Bali for livstid.
      De er ikke som oss og tenker ikke som oss, de bryr seg lite om internasjonale regler sålenge det går på bekostning av hva de selv tenker, mener, og ser på som lov. At du tjener penger på bloggen er en ting, men dersom du tjener penger på bloggen da du er i Bali, så vil de se på det som at du har jobbet i Bali. Jeg går jo ut ifra at du vil skrive om Bali, og da vil de se på det som at du har jobbet uten arbeidstillatelse… Sier ikke at det nødvendigvis skjer, og sjansen er etter all sannsynlighet liten for å bli tatt da de ikke er så gode på sånne tekniske ting som data osv, men skulle du bli tatt så ville jeg syntes oppriktig synd på deg! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kanskje ikke siktet på Bali, dersom du ønsker å jobbe med bloggen din og ikke ønsker å betale flere 10-talls tusenere av kroner bare for å ha tillatelse til å blogge derifra. Å få arbeidstillatelse er visst ikke akkurat enkelt der heller(…) Ta det for hva det er, et aldri så lite tips fra en som har bodd der og kjenner kulturen. Et paradis som har sine motpoler, vil jeg si 🙂

    2. Du planla å flytte til Dubai i løpet av 2 år stemmer ikke det?
      Hva med planen om å kjøpe hus eller leilighet i nærmeste fremtid.
      Hva med planen om å shoppe mindre ?

    3. Hadde vært gøy om du hadde reist rundt i verden og bodd noen måneder her og der. Dersom du leter deg opp steder med mye partyglad ungdom vil nordmennene/skandinavene der ta deg inn i miljøet. Sett av et år til det i første omgang så blir det ikke så skummelt. Og hjem på “ferie” for å treffe familien innimellom. Dette klarer du!

    4. Fatter ikke hvordan bloggen din vil bli bedre? Når du var i Bali og Dubai blogget du skikkelig dårlig…

    5. Jeg ville elska å sett hva LA hadde å by på! Om hadde vart så kult om du hadde gjort det siden du har mulighet💋

    6. Er sååå enig. Min store drøm, noe jeg ønsker mest av alt i verden er og flytte til sør i Europa et sted( ihvertfall halve året) jeg drømmer om Hellas, Italia, Brasil, Argentina, Sør afrika, Frankrike, spania osv. Og jeg sparer som f…. for og få gjort det en dag, og det SKAL jeg. Trives i Norge på noen måter, men hjertet mitt er i den franske rivieraen, monaco, Brasil, karibien, greske øyer og til og med noen øst europeiske land. Jeg kan ikke kjøre forbi Gardermoen uten at det kribler i kroppen. Og jeg tenker: Snart, en dag skal jeg ut i europa eller verden et sted, og tro meg jeg skal kun ha med håndbagasje.

    7. Hei Isabel! Ser du har Malene Birger kofferten, vurderer å kjøpe den selv. Hvordan vil du si størrelsen er på den, synes den virker litt liten. Perfekt som håndbagasje, men litt mindre enn vanlig eller? Får du plass til mye? <3

    8. Det syns æ absolutt du ska gjøre 😀 ♡ Bali eller Dubai hadde du passa og bodd i ♡ Ikje før alltid men kanskje 7 mnd eller nåkka 🙂 ♡♡♡

    9. For det første: – Klage, klage, klage! Vi bortskjemte nordmenn er jo eksperter på det. La være med det og vær heller taknemlig for det du har, – du har jo stadig muligheten til å reise masse. Som du sier selv har du klaget på det her tidligere, og nei ikke bare èn gang.. Vi forstår at du ikke liker Norges forferdelige vær og vår forderdelige snø – ja, og den forferdelige temperaturen vår. Kan du ikke prøve å blogge om noe annet?…
      For det andre vil jeg fortelle noe ang lover og regler i Bali.. Selv om du arbeider med blogg (og som du sier selv, det er en jobb), er det strenge regler i for eksempel Bali når det kommer til det emnet. En australer jeg ble kjent med da jeg bodde der, som eier et firma, fortalte at det var umulig å komme dit å jobbe. Hun hadde prøvd å ansette proffe mennesker fra Austalia som hadde mange års erfaring men det hjalp ikke uansett hvor god utdannelse de hadde og hvor flinke de var. De fikk ikke godkjennelse for å bosette seg der og arbeide. De har strenge lover ift å la andre komme dit å jobbe, så det er ikke bare sånn at du kan bosette deg der uten videre å starte å jobbe/blogge. Vet ikke med de andre landene du nevner.
      Håper du heller kan komme med noen morsomme og inspirerende innlegg framover 🙂

    10. Støtter LA as! Plasser som Bali kan jeg se for meg du kan bli litt lei av etterhvert🤷🏽‍♀️ Men LA eller annen storby med varme hadde passet deg syykt! Skal bort fra Norge selv så forstår deg veeeldig godt. U go Bella, heier på deg💃🏻

    11. To mnd til med denne bloggingen kommer til å bli kjedelig. Har du forhåndsskrevet mange av disse innleggene du legger ut nå? Kom gjerne med noe nytt og gjerne noe som inspirer. Merker veldig du er bortreist og ikke har lik mulighet til «god nok» oppdatering på bloggen.

    12. Enig med Vilde!! Ta deg heller en pause fra bloggen til PH er over! Det du driver med nå ødelegger jo bare bloggen din.

    13. Dette er kjedelig og vi har hørt det tusen ganger før! Hvor mange innlegg har du skrevet på forhånd???

    14. Hellu! Vi deler drømmer! Funderer også på å flytte til utlandet for en lengre periode mot slutten av 2018/begynnelsen av 2019. Vi lever bare en gang, og dette har du jobbet hardt for. Rop ut om du trenger en reisepartner! 🙂

    15. Du er faktisk veldig dum som ikle flytter til utlandet og blogger når du har sjansen til det. Hadde aldri blitt i Norge når du tjener så mye. Du kommer til å angre så sykt på at du blir her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg