BLOGGING ER HARDT ARBEID

annonse ⎟ lenker nelly

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Siden du alltid sier «jeg jobber hardt» , kan du fortelle hva som er hardt?

 Det er kanskje ikke så fryktelig hardt for alle bloggere og ha blogging som yrke, men for meg, i min posisjon, er det fryktelig slitsomt i blant. Jeg er trolig den som blir utsatt for mest nett-hets og for flest nett-troll i denne bransjen. Tror du det er enkelt? Det er virkelig ikke det. Jeg må daglig lese kommentarer hvor jeg blir fortalt at jeg er feit, hore, stygg, ekkel, at jeg burde ta livet mitt, at jeg burde bli voldtatt, at folk skal spytte på meg når de ser meg ute.. Listen er uendelig lang. De fleste slike ekstremt drøye kommentarer godkjenner jeg ikke, for det er for drøyt å stå i kommentarfeltet mitt. Likevel føler meg ikke at jeg kan si noe på det, for jeg velger jo tross alt denne jobben helt selv. Ingen tvinger meg. Men samtidig føles det helt feil å ikke gjøre det jeg gjør, for bloggen er noe av det beste jeg har i livet mitt. Det er det eneste jeg føler at jeg virkelig har mestret i løpet av mine 24 år. Jeg elsker det jeg gjør, men det er fryktelig tøft. Jeg får sjeldent fred. Det å stå på, trosse alt hat fra både netttroll, andre kjente profiler og til tider media, er ikke bare bare. Det, for meg, er å jobbe hardt i min hverdag, i tillegg til at jeg produserer videoer, gode innlegg, tar fine bilder og leverer godt innhold på både Instagram, Snapchat, YouTube og blogg. Jeg sier ikke at det er veldig fysisk hardt det jeg gjør, men psykisk hardt arbeid er det så absolutt.

Det er mange som blir forbannet og skriver masse stygt til meg når jeg uttaler meg om ting som dette, der jeg sier min mening om hva hardt arbeid er for meg, i min hverdag. De fleste skal også begynne å sammenligne min jobb med andres, og derfor konkluderer med at det jeg gjør, absolutt ikke er hardt arbeid. For det første: har jeg noensinne sammenlignet det jeg gjør, med det du gjør? Har jeg sagt at din jobb ikke er krevende? Nei. Jeg forteller bare hva JEG synes om MIN jobb, som jeg forøvrig er super takknemlig for å kunne leve av. Men det betyr ikke at jeg ikke får lov til å mene at det er ganske psykisk hardt til tider? For det er det! Alt har sin pris og det er jeg fullstendig klar over. Jeg sier ikke at du ikke jobber hardere enn meg. Jeg sier ikke at jeg har den tøffeste jobben. Jeg sier bare at jo, min jobb er faktisk også hardt arbeid, uansett om det ikke betyr at jeg står opp kl 05. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

BODY HER ⎟ SKJØRT HER ⎟ SOLBRILLER HER ⎟ VESKE CHANEL ⎟ BELTE GUCCI

Det jeg derimot kan si, som er annerledes ved min jobb i forhold til de fleste andre yrker, er at jeg aldri har fri. Bloggingen går utover reiser, privatlivet.. Alt. Jeg tenker blogg døgnet rundt. Hjernen min slutter aldri på tenke på neste innlegg som skal produseres. Så fort et innlegg er postet, er jeg allerede i gang med å planlegge neste. Skjønner dere? De som jobber i butikk eller på kontor for eksempel, de jobber fra 08-16, så drar de hjem. Slik har ikke jeg det. Min arbeidsdag er aldri over.

Og en annen sak: hvis blogging er så jævlig enkelt, hvorfor er ikke alle bloggere og tjener så mye da? Si meg det? Hvorfor er ikke du, Brita på 46 år, Norges største blogger, om det er så forbanna enkelt? Det krever ganske mye mer enn det du kan forestille deg. JA, det er ikke kjempe krevende fysisk, men psykisk? Gud. Det er jævlig tøft til tider. Andre bloggere kan kanskje mene noe helt annet, men det er også som oftest de som ikke blir kritisert, omtalt eller utsatt for hat på daglig basis. 

68 kommentarer
    1. folk må snart skjønne at en blogg er en jobb, når man tjener penger og skatter så er det jobb, er dere dumme eller…

    2. Velg gjerne et annet eksempel enn sykepleier. Nesten litt provoserende når du sier en sykepleier jobber 08-16 og drar hjem. Som om ikke en sykepleier tenker på neste arbeidsdag? På en mye dypere måte enn hvilket antrekk hun skal ha på seg. Kanskje tenker hun på den gamle mannen med brystsmerter – er han der når hun kommer på jobb imorgen eller har han da fått fred? Kanskje tenker hun på tobarnsmoren som fikk cellegift, har barna deres en mor etter helgen? Kanskje har hun brukt siste timen før hun drar hjem på å trøste en enke, som etter 80år samvær, nå er alene. Kanskje ble hun igjen en halvtime, for den gamle damen syns hendene hennes var så varm. Trygg. God å holde i, når resten av verden raser sammen.
      Jeg forstår at du er på jobb hele tiden, men det er mange andre yrker som også tar med seg jobben hjem – reflekter litt over det du skriver – kanskje skulle du heller dratt paralleller til en butikkmedarbeider? Mitt synspunkt er ihvertfall at det er mye vanskeligere å være sykepleier enn blogger 🙂
      Ellers er det bra du står opp for deg selv, helt enig i at all hetsen du står i må være krevende. Men vi er mange som heier på deg, selv om vi kommer med konstruktiv kritikk 🙂

    3. Pleier vanligvis ikke kommentere, men du har så rett i det du skriver Isabel, de som ikke er eller har vært i din situasjon kan ikke forstå det!! du er den bloggeren jeg følger med på mest og du er veldig dyktig og står for det du mener, digger deg!<3 ikke la andre dra deg ned, la det positivet dra deg opp, det er alt som betyr noe, stå på!❤️

    4. Selvom sykepleiere jobbe ila et tidsrom, betyr det ikke at arbeidsdagen er over. E mye psykisk som følger med de hjem som de tenker på. Feks ulykker, dødsfall ol. 🙂 Akkurat som at du må tenke på neste innlegg etter du har publisert.
      Men skjønne godt ka du mener at det e ikke en så lettvindt jobb. Huske sjøl fra man va 14 år å hadde blogg, og aldri fant på noe å blogge om 😂 Må alltid prestere og underholde når man e så kjent, og det kan slite på!

    5. Men tenker du over noen gang på hvorfor nettopp DU får mer hets enn de fleste andre bloggerne da…? Klarer du i din selvsentrerte boble å se en forskjell på din væremåte sammenlignet med andre…?

    6. Veldig bra innlegg og jeg er mye enig med deg. Du har lov å mene og fortelle at din jobb er psykisk krevende. Og jeg er ikke i tvil om det i det hele tatt. Oppriktig tror jeg du går på akkord med deg selv-om deg selv, og jeg tror det blir å bli mer og mer psykisk krevende etterhvert som årene går.
      Men der du bommer ganske så kraftig er på ditt eksempel på sykepleieren. Tror du virkelig at sykepleieren har en 8-16 jobb? Enn hjelpepleieren, sosionomen, legen, læreren, assistenten osv…? Da har du virkelig noe å reflektere over på nytt. De fleste yrkesgrupper har som regel en ordnet arbeidstid, men dersom du tror legen og hjelpepleieren går hjem etter en dag sammen med alvorlig syke mennesker for så «poff» der var det ute av hodet, så tror du feil. Eller sosionomen etter en dag sammen med narkomane og fattige, eller barnevernsarbeideren etter en dag med omsorgssviktutsatte barn- ja så tar du helt feil. Jobben er for veldig mange med dem hele døgnet, i ferier og i fritid som en psykisk belastning i form av bekymring for pasienter, klienter og deres ve og vel. Dette er noe jeg tror folk mener å si til deg. At det oppfattes som forskjell i hardt arbeid ut i fra samfunnets oppfatning av hva som er til nytte for samfunnet og hva som ikke er til nytte for samfunnet. Jeg tror legens/sykepleierens osv?s psykiske belastning med sin jobb alltid vil trumfe den psykiske belastningen som en blogger har gjennom sin jobb.
      Dette er ikke ment som trolling eller misunnelse eller en snurt- kommentar. Hilsen en 8-16 arbeider som nå sitter på ferie og bekymrer seg for økonomien til «mine familier» som lever rundt fattigdomsgrensa.

    7. Har du noen gang tenkt på hvorfor du får de melingene du gjør ?!? Du drar alltid frem mobbe korte. Når noen gjør ting for å provosere så blir det konsekvenser, og det vet du jo selv. Noe som også gjør at du får oppmerksomhet og flere lesere. Det er jo det du tjener penger på. Når folk tar opp saklige ting ang det du gjør, kaller du det mobbing. Du kan ikke forvente at når du selv legger opp til noe at det ikke får en reaksjon. For du er trossalt 24 år og har da ansvar for dine egne handlinger. Du får gå litt i deg selv og tenke på hvordan du selv framstiller deg og hvorfor du har dette behovet for alltid leke offer.

    8. Vær stolt over det du gjør. Folk prater piss. Garantert fordi mange er misunnelige og sjalu på deg. Jeg har selv ikke et enkelt liv, og gjenkjenner meg i så mange av innleggene dine der du skriver om tidligere og nåværende tunge situasjoner.
      Jeg syntes du er rå, Isabelle. Aldri gi deg. Da vinner jo de, det er du som vet hva du gjør og ikke, hva som er vanskelig for deg og hva som ikke er vanskelig for deg. Ingen kan fortelle deg hva du føler og «heller bør gjøre». Du står (nesten) fritt til å skrive og mene akkurat det du vil på bloggen. Og jeg priser deg opp i skyene for at du holder hodet hevet. Aldri slutt å tro på deg selv, uansett hvor tungt ting er. For du er verdt det. 💕 klem

    9. Hvordan i alle dager kan du sitte der å påstå at å jobbe som sykepleier er å jobbe fra 08-16???? Blir ikke forbannet for at du sier at blogging er hard arbei. Alle arbeid er krevende på sine måter. Men blir forbannet for at du uttaler deg om ting du ikke vet. En sykepleier jobber både natt,dag,kveld,helg og helligdager. Gjerne med mange timer overtid. En sykepleier har mange inntrykk en sitter igjen med etter endt vakt! Tanker som pasienter en kunne ønske en kunne hatt mer tid til,men pga for lite bemanning så springer en ræva av seg for å rekke over alt. Tanker om den pasienter som gikk bort på vakta,tanker om de etterlatte og tanker om hvordan pasientene er neste dag,om de i det hele tatt er der når du kommer tilbake. Så ja,nå er jeg jævlig forbannet. Skriv hva du vil,men drit i å uttale deg om ting du ikke vet noe om!

    10. Du sier at du er en av de bloggerne som får mest hets og negative kommentarer. Og at det er hardt å stå i det, og selvfølgelig er det, det, for netthets, mobbing og trusler er ikke greit. Og er heller ikke noe, mennesker uavhengige av yrke fortjener å få. Men det er også bare mange som kommenterer og påpeker hvordan meningene og verdiene du fronter i dine sosiale medier kan påvirke andre negativt og relativt ofte avfeier du det som “mobbing”. Du er en av norges “mest forhatte” bloggere, men likevel har du ingen intensjoner om å ta noe selvkritikk eller ansvar for handlingene dine? Ser du ikke selv at masse av den negative oppmerksomheten du tiltrekker deg er selvforsynt? Du gjør heller ikke saken bedre ved å svare LOOOL til alle som har en annen vinkling/mening enn deg og sier det høyt. I absolutt alle jobber er konstruktiv kritikk noe som må forventes, men til og med det blir for deg ansett som “sjalusi og bitre mennesker”.

    11. Du har fri teknisk sett hele tiden, syns jeg. For en person som jobber i sykepleie (for å bruke eksempler du har kommet med) er på ferie så vil også vedkommende tenke på arbeidet sitt? Sykepleieren, enten det er på sykehjem, sykehus, legevakten eller akutten, vil også tenke på jobben sin – da spesielt pasientene. Dette gjelder jo så og si alle med arbeid. Du drar verden rundt, shopper, besøker restauranter, soler deg på strender… hva – hele tiden så og si? Det er ferie. Jeg forstår presset av å være på toppen, miste lesere og alt det der (er jo tross alt slik du får inntekten din). Men i det siste så har du knipset bilder av outfiten din, innkjøp til leiligheten og at du er allergisk mot melk. Så å sammenligne slike innlegg som, ikke bare er lette å skrive, men og lette å få bilder og media til, er sammenlignet med en arbeidsdag for noen som jobber 8-16, drar hjem og «har fri» etterpå syns jeg blir for dumt. Så jo – jeg syns du har fri ofte, om ikke hele tiden. Å skrive et/noen innlegg til dagen som ikke tar mer enn noen timer per innlegg, og deretter «planlegge neste», vil si at du har fri for dagen.

    12. Hei. Jeg velger å være anonym men om du vil finne meg på ip adresse må du gjerne gjøre det. Du har «fri» hele året. Du kan reise når du vil. Og gjøre hva du vil når du vil. De som har 07-16/ 14.30-22.30/ 22.00-08 jobb har 4 uker ila et helt år de kan bruke på å reise og gjøre ting de vil. Ingenting mer enn det. På et helt år. Du legger heller aldri fra deg jobben når du er hjemme. Når du kommer hjem er du sliten og vil helst ikke gjøre noenting. Spesielt om du er mye fysisk på jobb eller jobber i psykiatrien og blir psykisk sliten. Du venter bare på at helgen skal komme, aka lørdag og søndag, om du er heldig å i det hele tatt ha fri lørdag og søndag. Håper du åpner opp synet ditt litt mer for oss som bare tydeligvis er «ferdig» med jobb når vi kommer hjem, så kan jeg ha litt mer åpent syn for deg. For her kjente jeg at jeg ble skikkelig lei meg og provosert. Slik du beskriver at det er for oss er det ikke i det hele tatt. Da har du snakket med feil mennesker.

    13. Du har hatt dritflaks. DET er fakta. Ikke fordi du jobber så mye hardere og fortjener det så mye mer enn alle andre. Get a grip! Det du hoster opp lukter ikke akkurat kvalitet og fortreffelig skrivekunst eller hva? Alt er om deg deg deg og ditt kvalmende forbruk. Og du provoserer og driver med clickbait for å få lesere.
      En med litt selvinnsikt hadde forstått at det for mange kan være provoserende.
      ALT er forgjengelig, så nyt det mens du kan. En dag vil du kanskje angre på at du ikke benyttet anledningen og sparte mer av pengene du tjener nå. Men hva skulle du skrive om da? Om du ikke opererte deg eller kunne vise frem den harry smaken din.. sorry girl, du er sikkert snill og god.. men ikke særlig smart.

    14. Bloggingen er virkelig ikke lett, jeg er ikke en blogger selv, men kan se det fra lang avstand! Og ikke tale om at du kommer unna uten hardt arbeid! De fleste jobber kan man koble av på når arbeidstiden er over, men jobben din foregår 24 timer, hver dag, hele uka. Med en gang du har skrevet ferdig et blogg innlegg så er det ikke slik at du kan gå ut å nyte sola i fred, folk kjenner deg igjen, vil ta bilder, snakke med deg, være slemme mot deg, gjøre deg vondt, osvosv! Du er utrolig flink Isabel, stå på ❤️

    15. Grunnen til at folk kritiserer deg angående hard jobbing er på grunn av måten du viser frem pengene på. Det er ikke vanlig å ha en månedslønn på 200.000-300.000 kr i måneden, sammenlignet med en normal lønn på kanskje 30.000 – 40.000 kr. Jeg er sykepleier selv, og det er et utrolig krevende yrke. Der jeg jobber går det mest på den mentale belastningen, og ikke fysiske. Jeg er daglig i kommunikasjon med mange forskjellige og har store utfordringer hver eneste dag. Syns det bare blir litt feil av deg å si at det er hard jobbing, for å tjene det du gjør i dag? Nei, det feks jeg jobber med er hard jobbing for å tjene normal lønn til å klare meg. Ja, du velger helt selv denne jobben. Men folk jobber minst like hardt for å kun klare seg ut måneden. Derfor er dette innlegget bare helt unødvendig, fordi det ikke er noe synd på deg egentlig.

    16. Kan vi ikke legge denne ballen død en gang for alle!
      OM BLOGGING HADDE VÆRT EN ENKEL OG GREI JOBB HVOR MAN HAR EN ÅRSLØNN PÅ EN MILLION ELLER TO… hvorfor er ikke alle bloggere da? Herregud kjær hardt kjør stil det er jo så himla enkelt som dere sier, begynn å blogg!
      Så er du millionær på null komma niks, for det er jo hverken noe jobb eller noe stress?!
      Gleder meg til å se alle dere nettroll på skattelisten neste år med millioninntekt på å «ikke jobbe i det hele tatt»
      Hilsen ei som ikke blogger og ei heller har jeg tenkt å begynne med det!

    17. Så lære og sykepleiere kan bare skru av kl 16.30 og gå hjem mener du ,har du jobbet noen gang i et vanlig yrke ? Tror ikke det pleide å jobbe 400 timer over tid i året før jeg ble tvunget til og skifte jobb du burde skamme deg .

    18. Å være en blogger er ikke et yrke.. Derfor blir det helt feil å sammenligne med noen som helst yrker med bloggingen din!

    19. Jeg er enig i at det å blogge må være en krevende jobb psykisk. Folk burde absolutt tenke seg om flere ganger før de skriver de syke tingene som mange gjør.
      Men jeg reagerer litt på at du sier at folk som for eksempel jobber på kontor ikke tar med seg jobben hjem. Jeg tror at de fleste, i en eller annen grad, tar med seg jobben hjem. Enten det er en barnehageansatt som bekymrer seg for et barn som ikke har det bra, en sjef som jobber 08-16 men som må være tilgjengelig på telefon på kveldstid også, eller sykepleiere som kanskje opplevde et dødsfall på jobb og muligens kjenner på en eller annen reaksjon etter det.
      Du må gjerne snakke om at du jobber 24/7, men ikke legg det fram som noe så sjeldent som det du ofte gjør 🙂
      Håper du ikke tar kommentaren min som stygg kritikk.

    20. Folk mister respekt for deg på grunn av måten du skryter på og viser frem pengene dine på. Du har helt sikkert en krevende jobb, det tviler jeg ikke på. Men ikke syt over at det er hardt arbeid når du likevel kjøper deg dyre ting hver dag. Hard jobbing må jo selvfølgelig til for å tjene 200.000-300.000 kr? Penger vokser ikke på trær heller. Du kan helt fint velge å slutte som blogger når som helst og jobbe som normale folk og likevel tjene nok til å klare deg. Skjønner du poenget? Folk verdsetter pengene de får, men det gjør ikke du (helt klart og tydelig). Og det er derfor du får så mye hatkommentarer. Du fremstiller deg bare mer dum ved å skrive dette innlegget.

    21. Jeg er helt enig at for hodet sin del er blogging en hard jobb! Man må alltid tenke “neste innlegg” og være ganske kreativ for å komme seg til topps! Ja du hadde drahjelp for å komme deg til topps, uten PH hadde det nok ikke gått. Men at du enda er på topp tilsier jo at du har gjort noe riktig og jobbet hardt (med hodet) for å beholde plassen 🙂
      Men litt uenig i siste setning, for Sophie Elise har sagt det ikke er en hard jobb overhodet, men hu slipper jaggu ikke billig unna hets! Tror nok hu bare har sterkere psyke, og det blir nok din og etter noen år til i gamet 🙂

    22. De som ikke forstår at blogg er jobb, må jo være barn eller brita (haha) som er ufør og tilbringer dagene sine på kvinneguidens forum. Jeg synes du har modnet veldig i dine argumenter og hvordan du skriver tilbake til oss lesere. Tror du hadde gjort en bra figur på tv i en debatt selv om du ikke har ønsket dette tidligere. Bli psykisk sterk, stå for det du har gjort og gjør og gå med hevet hode. La ikke det folk sier om deg provosere deg, hold deg heller saklig.
      Du har en superviktig stemme i kroppsdebatten, men dessverre et enkelt og billig “mål” for mange. Tror helt ærlig mange blir så provoserte fordi de er sjalu. Jeg husker jeg hadde sykt respekt for det Kissie bygget opp. (Hun ble også hatet) du er norges svar på Kissie! Fortsett å bygg merkevare, hvis du kan komme på godfot med norsk media er mye av jobben gjort! (Hva med å kontakte hegseth og klarne opp) 💙💙

    23. Det er nok misunnelsen som snakker når folk kaller deg en dum blogger, og at blogging ikke er en ordentlig jobb. Du har skapt din egen bedrift, tjener godt og betaler mye skatt til “felleskassa”. Vær stolt av det, det har du grunn til 🙂 Det følger også mye dritt med et så synlig yrke, og du må bare finne en måte å takle det på, for ingenting du sier klarer å sette en stopper for det. Føl heller med de stakkarene som må sitte og rakke ned på andre anonymt, de er stusselige mennesker. Men en ting er jeg uenig med deg i, og det er at Mads Hansen mobber deg. Du har full rett til å gjøre hva du vil med kroppen din og det kunne ikke falt meg inn å kritisere det, men samtidig synes jeg det er fint at noen jobber mot at det “normaliseres” (Usikre ungdommer som leser mye kjendisstoff/ blogg trenger å høre at vi synes det er helt greit med de kroppene vi har fått utdelt også 😉 At du er blitt “utvalgt” her er nok fordi du har vært åpen om operasjonene, og kanskje også fordi du har fått et greit resultat. Det hadde virket slemmere å “angripe” noen som helt klart er litt ute å kjøre….. Tenk profesjonelt her, at det ikke deg personlig som disses her, men operasjonstrenden.

    24. Helt enig med TOBO. Hva slags spor setter du? Provoser og lek offer og bare kjøp ting. Skal du ta med Chanel veska i graven eller?

    25. Å leve av en hverdagsblogg kan ikke kalles hardt arbeid, da du «bare» kan dokumentere alt du gjør, hva du har på deg og vips så har du to-tre innlegg og tjener penger. Tenk om Kari Nordmann skulle troppet opp på jobb for å vise frem klærne sine, lunsjen sin, vise Glimt av ferien sin, hadde blitt mye dødtid på jobben etterpå da. Du kan tilpasse jobben din hvordan livet ditt er akkurat her og nå, du kan planlegge dagene dine helt selv. Derfor synes jeg ikke det kan kalles hard jobbing, for hardt er det ikke, selv om det sikkert kreves mye jobb tidvis og at den psykiske påkjenningen er ting er det ingen tvil om.
      Men vil si folk flest har tilsvarende harde jobber der det forventes at de stadig presterer bedre, der det er mye som må planlegges og beslutninger som må tas, der man pålesses ekstra arbeid fordi kollegaer har ferie eller er sykemeldte, kanskje har man lang reisevei, kanskje sjonglerer kan flere jobber og sliter med å få det til å gå opp – det er hardt!
      Stor forskjell på hard jobb og tung (psykisk) jobb, så om du irriteter deg over alle som mener jobben din ikke er hard psykisk så får du heller ordlegge deg annerledes og si det er en jobb med enorm påkjenning

    26. Hei. Så fint at du rettet opp i uttalelsene dine ang sykepleiere. For det var den verste sammenligningen jeg har sett. Mulig en av grunnene til at du blir sett på som overfladisk? Siden du klarer skrive/sammenligne dette. Vanskelig å ta deg seriøst da. Blogging vs sykepleie -sykepleie er et yrke der det gis genuin omsorg. Noe blogging slett ikke gjør.
      Fint du trakk det tilbake

    27. Hei!
      Jeg er veldig fan av bloggen din, og syns du er flink til å skape innhold. Jeg syns også at bildene dine har blitt mye bedre de siste månedene, noe som er et skikkelig pluss!
      Jeg er helt enig i at blogging er et tungt yrke. Det å hele tiden skulle være “på”, alltid ta fine bilder, og ikke minst det å alltid skulle holde seg aktuell. Der syns jeg du gjør en god jobb!
      Dog er det noe jeg alltid har lurt på – du er flink til å sette ting på spissen, gjerne på en litt provoserende måte (om dette er bevisst eller ikke vet jeg ikke, men det kan oppfattes slik). Tror du at du ville fått mindre hat og negativ oppmerksomhet dersom du ikke hadde drevet med clickbait og provoserende innlegg (for eksempel at du vifter med pengesedler på insta), eller tror du folk ville hatet uansett? Vil legge til at jeg ikke lar meg provosere av det, da jeg ikke skjønner hva det har med meg å gjøre. Jeg syns du gjør en god jobb og fortjener pengene du tjener, men lurer på hva du selv tenker angående de som hater. Om haters hater uansett, eller om haters hater enda mer dersom du provoserer.

    28. Glad du endret til butikkmedarbeider😊 Er selv Sykepleier og kan skrive under på at vi også tar med jobbe hjem. Jobber med en utfordrende pasientgruppe som jeg ofte følger opp over lang tid. Har nok brukt en del timer av fritiden min til å planlegge videre behandling og bekymre meg over behandlingsforløp som ikke går bra.
      Vi er også pliktig til å hjelpe til skulle det skje en Medisinsk nødsituasjon selv om det er på fritiden din. Det er jo selvfølge, k men kan love man kjenner presset når han på nabobordet på restaurant får hjertestans og alle på mitt bord ser på meg siden jeg er Sykepleier.

    29. Mariann 19.40: veldig godt sagt.
      Håper også å se alle som sier at blogging ikke er jobb, men kun lettvinte penger, får tjent seg de millionene uten å gjøre så mye også. Kom igjen: Bli blogger selv om det er så enkelt da!
      Prøvde i to år jeg, men fikk det ikke til. Tjente ikke ei krone.
      Stå på Isabel! Synes du gjør en bra jobb jeg ❤

    30. Du blir jo søren meg mer og mer dum for hver gang du uttaler deg.
      Jeg blir flau på dine vegne. Virkelig. Å ha 0% selvinnsikt er en sjelden art, så gratulerer med det. Det er INGEN som har jobbet så jævlig for statusen «Norges mest forhatte blogger», slik som du har gjort. Så gratulerer med den tittelen! Jeg kan ikke fatte og begripe at du klarer å gå med strak rygg i offentligheten. Jeg hadde virkelig gjemt meg under jorda om jeg hadde vært deg. Tenk å være så sinnsykt kåt på seg selv, når du ble kjent for å plukke opp søpla etter ei venninne av deg.

    31. Skal være rimelig tøff for å stå igjennom alt når man blogger, all ære til deg som står i det når det stormer som værst. En blogg er ikke en 7-3 jobb å det må folk begynne å forstå, det er så mye mer enn det vi blogglesere leser.

    32. Honey.
      Jeg tenker på jobbe 24/7 selvom jeg ikke er blogger.
      Jeg jobber også i ferier fordi jeg ikke greier / har samvittighet til å legge det fra meg. Og mange jeg kjenner som har “kontor jobber” er likedan.
      Og jeg ser poenget i de negative kommentarene at det går hardt utover deg. Men slik jeg ser det, er det det eneste som skiller din jobb fra min. Men din jobb innebærer også å ta et fint bilde av maten eller shoppe på Nelly.com, det vil jeg si , ikke skyt meg , er veldig lett.
      Nå er ikke jeg en “Brita” men velger likevel å uttale meg. Jeg liker å tro at selvom noe er “lett” så betyr det ikke dermed at man har lyst til å gjøre det. Ikke alle har et eksponeringsbehov , provoseringsbehov eller kimKtransformeringsbehov ( ble jeg i overkant barnslig nå ?) .
      Uansett. Slik jeg ser det. Det eneste som er vanskelig i din jobb er de negative kommentarene.
      Er man den fineste baben på jord kan man tjene gode penger selvom man er dum som et brød. ( Dette er et eksempel, dette er ikke ment som deg. Må bare skrive dette så du ikke skyter)

    33. Hei, jeg tror kanskje Brita 46 har lyst å ha en meningsfull jobb. Andre grunner til at jeg tenker blogging ikke er sunt er jo at man blir ekstremt narsistisk og selvoptatt.

    34. Synest at vist noen mener noe bra om en persjon kan de si det, men vist de mener noe dårli kan de holde det for seg selv. Fortsett med det du driver med du er kjempeflink

    35. Hvis du virkelig synest det Isabell gjør er så meningsløst bytt jobb med ho får ein dag. Vist du synest det er hardt med alle stygge komentarene. Tenk at Isabell leser dette hver bidige dag. Men ho fortsetter fordi ho elsker alle dei koselige komentarene og ho elsker å skrive. Ja ho har valgt å være blogger sjølv men det betyr likavel ikkje at det er greit å skrive dritt til ho. Berre plis tenk litt før du skriver dritt.

    36. Dei fleste kan ikke reise ofte i året pga dei må bruke ferie dager for å få fri
      Du reise på ferie ofte i året ,så da har du fri mye siden du er en uke eller noe hver gang du reise flere ganger i året uten at det har noe å si for jobben din
      Du kan ligge på stranda hele tiden hvis du vil og shoppe i LA i fleire uker hvis du vil

    37. Synes fortsatt ikke at der er noe hardt jobb. Du spør hvorfor ikke alle er så kjent og tjener så mye? Kanskje fordi de har ikke vært med på paradise som har gjort en kjempe reklame for deg, og ga deg en start i sosiale medier. Synes du det er så slitsomt, finn deg en anna jobb. Synses ikke bloggen din er noe spennende, eller at det du skriver om er noe nyttig, eller at du tar opp noken viktige tema. Skikkelig rosablogger som snakker kun om seg selv

    38. fortsett og vær den du er, Bella💥 det er nok misunnelsen som tar de fleste!! jeg tror ikke folk skjønner hvor mye du gjør for at bloggen skal gå rundt. du er dyktig og veldig inspirerende, og ikke minst deg selv!! det krever baller å aldri gi seg og å stå opp for seg selv slik du gjør, jeg beundrer deg virkelig❤️ vær den du er og aldri stopp fordi noen forteller deg at du ikke er bra nok! jeg synes bloggen, jobben du gjør og hele deg er fantastisk! aldri slutt og blogg, du er nok den mest inspirerende og motiverende jeg vet om og de som er uenige er bare sjalue over hvor stunning du er og ser ut, babe😍

    39. Har full forståelse for at det er så tøft med alt hatet og kommentarer. Men hvorfor velger du ikke å stenge kommentarfeltet??? Sier ikke at alt blir borte, men du begrenser det? Eller er det en såpass viktig kilde til klikk på bloggen din? Hvis det er så tøft, så skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det. Tror de fleste som oppriktig liker bloggen din, syns det er helt greit og har forståelse.

    40. Det er så mye misunnelse her! Jeg trenger ikke jobbe, fordi jeg har en rik mann. Jeg kan ikke jobbe fordi jeg er syk. Jeg har klesbutikken min som jeg er innom og holder styr på. Isabel ble ikke ødelagt av barndommen, slik jeg ble. Tenk å stå i disse hatkommentarene hver dag…. å gå ut av døra og ikke vite hvor mye dritt du får henslengt, at noen hele tiden iakttar deg. Det hadde jeg virkelig aldri klart. Jenter er så omde med hverandre, hun får drit og blir dømt hver j… dag. Det kan ikke være lett! Hadde jeg sittet bak tastaturet og skrevet stygge ting, da hadde jeg gått inn i meg selv og følt meg slem. Kunne ikke levd med å være kjæreste, venn, datter og innerst inne vite hvor ond jeg er. Smak litt på det! Dere er sikkert stygge både på inn og utsiden for å utsette andre for hat. Se dere i speilet, sliter dere med det dere ser? Det tror jeg! Sjalusi er en stygg diagnose!

    41. At en blogger får mest hets av alle yrker må du bare legge fra deg. En sykepleier kan jobbe under slike forhold at det er fare for å bli angrepet av pasienter hver dag, som feks i psykiatri. Tenk hvor slitsomt det er, og de gjør ingenting for å provosere, men gjør jobben av godhet og for at noen må være der for de syke. Det vil jeg si er psykisk og fysisk utmattende. Det er helt bak mål å sammenligne seg med yrker som man ikke har vært i selv. En lege kan ha over 60 timer i uken, døgnvaktter på 24 timer hvor man har flaks om det e rolig, men det kan like gjerne være andre veien: 24 timer der man er på bena og skal hjelpe andre i krisesituasjoner. Trenger ikke bare å være helsearbeidere som har det tungt, taxisjåfører som blir trakassert, selgere som får kjeft av kunder, politikere som hetses (ref. De som var på Utøya og får drapstrusler), servitører som må takle fulle OG edru kunder som oppfører seg som at de eier verden. Du er ikke et offer, du har lov til å si fra når nok er nok, men ikke gå inn i offerrollen når du selv utsetter deg selv for mye av det.
      Jeg sier ikke at netthets er greit, men du skjønner jo selv at når du kaster penger i lufta så provoserer du, og du vil jo ha en reaksjon på det, hvis ikke så hadde du aldri gjort det. Og du får vel positive reaksjoner og på alt du gjør? De kommentarene som er helt bak mål slemme er fra folk som ikke hører til på nettet, men tror du hadde kommet langt dersom du hørte på litt av den konstruktive kritikken uten å bli et offer. Det er ikke alt som er hat, men lesere og andre må få si fra på en ordentlig måte uten at du tar det som et angrep hver gang. Slikt hører hjemme på barneskolen.
      Akkurat som at en sykepleier må tåle å høre fra en sjef at hun/han jobber for sakte eller ikke gjør jobben sin godt nok. I alle yrker får man negative tilbakemeldinger på det man gjør, inkludert bloggere, men du må jo skille mellom det som er barnslige kommentarer og det som faktisk kan hjelpe deg til å bli bedre i jobben din.
      Du må jo forstå at mye av det du gjør er provoserende for mange. Du lever jo av å provosere, grunnen til at jeg er inne her er for at jeg opprinnelig er leser av Kristin og ante ikke hvem du var før den krangelen. Gratulerer der fikk du en leser til, for etter det er jeg inne på bloggen din mest for å se «hva har Sraad klart å skrive i dag» og det er mange av oss som tenker slik. Du gir meg ikke noe input eller inspirasjon, men underholdning, og det må du nesten takle at for mange så er det akkurat det du er: underholdning. Og tydeligvis så er det vanvittig med penger i det. Og nå tar du dette kanskje som kritikk, men hvis du tenker over det så er det jo litt kudos til deg som har klart å leve av at folk bruker tid på å klikke seg inn, uansett om de liker eller ikke liker deg.

    42. Hei.
      Jeg kritiserer ikke din jobb og hvor hardt du jobber. Og det er selvfølgelig helt riv, ruskende galt at du blir utsatt for den nettmobbingen du gjør.
      Men jeg finner det interessant at du skriver at du irriterer deg over folk som antar i din jobb, men så antar du også om andre sin jobb i ditt innlegg?
      Jeg jobber selv på kontor, arbeidstid fra 8-16. Og jeg kan love deg at det er svært få personer som legger fra seg jobben når de går fra jobb. Vi tenker på morgendagens møte, deadline, nye prosjekter, rapporter som man er usikker på hvordan gjøres. Alt mellom himmel og jord. Og det er ikke sjelden at man tar opp pcen for å sende en Mail, skriver notater eller jobber etter arbeidstid. Hjernen tar aldri «fri» fra jobben min den eller, selv om jeg jobber på kontor. Så her bommer du helt og rett og slett motsier deg selv.

    43. Hei Isabel! Såklart har alle jobber sine vanskeligheter, det er rart at noen ikke forstår det…
      Når det gjelder blogging, er det nok ikke så lett! Du kan ikke bare skrive om dagen din og forvente at tusenvis av mennesker leser det du skriver. Hvorfor skulle de det? Man må hele tiden prøve å være spennende, man må være konstant, passe på å ta mange fine bilder, redigere de, skrive en tekst som folk kommer til å ville lese… og gjerne gjøre dette flere ganger om dagen.
      Jeg har akkuratt opprettet en blogg, og det er ikke lett å få lesere, eller finne på noe å skrive. Hadde dette vært lett hadde alle vært toppbloggere, men det er de ikke, så heia og gratulerer til de som har klart det 🎉💐
      Stå på og vær stolt, Isabel! Du er flink😊

    44. Syntes det var er bra innlegg! Kan skjønne at blogging kan være hardt på sine områder til tider.
      Men jeg ville bare svare på hvorfor ikke alle er toppbloggere og tjener masse penger; Det er lett å bli blogger, men ikke like lett å nå toppen. Du har jo blogget lenge før bloggen din ble stor, og den ble faktisk ikke så stor at du kunne leve på den, før etter du hadde vært med på Paradise Hotel, og dette gjelder mange andre bloggere som ligger på topp-listen (ikke alle såklart).
      Det var først da du ble ordentlig kjent, og din karriere som blogger startet for fult.
      Det er ikke alle som har lyst/har tid/penger/kapasitet til å bli med på paradise eller lignende, og dermed ikke havner på topp heller.
      Jeg sier såklart ikke at det er paradise hotel som holder deg oppe mer, da du har gjort en god jobb som blogger siden den gang! Men at det var det som løftet deg opp, det tror jeg vi alle vet.
      Og derfor kan ikke alle i Norge bli store bloggere og tjene masse penger.

    45. Et flott innlegg og jeg likte veldig dette med “Brita 46 år” hehe
      Er selv på den alderen og slett ingen toppblogger. Langt i fra 🙂
      Du er flink og det skal du være stolt av. Men dette kan neppe vare evig, Isabell. Selv om du er både vakker og ven i dag, så vil det nok en dag stoppe. Om du ser hvordan det har gått med Anna Rasmussen. Der går det nå nedover. Bryllupet som skulle koste minst 1 million måtte avlyses. Hva blir det med deg den dagen pengene ikke kommer så lett inn, Isabell? Hvordan blir det da med dine dyre vaner og alt det andre? Dette vil garantert stopp seg selv en dag. Man kan slett ikke bare leve i nuet, men tenke fremover. Jeg håper for din del at du sparer og at du tenker på fremtiden. Jeg liker bloggen din veldig godt, så jeg mener ikke på noen måte å være negativ mot deg. Jeg håper at du ikke tar dette ille opp, da det slett ikke var min mening. Det er sant som du sier og jeg tror på det at det slett ikke er lett å jobbe som blogger. Du har jo aldri fri og må være på topp hele tiden.
      Jeg håper at det vil gå fint med deg og at du virkelig tenker på fremtiden <3

    46. Måtte bare le litt, så bra skrevet. Sitter virkelig Brita på 46 og slenger dritt til bloggere? 😂
      Jeg synes du er kjempeflink Isabel. Du takler så mye kritikk konstant, og du står likevel opp hver dag og gjør det beste du kan. Hvem sa at man MÅ ha en butikkjobb eller en utdannelse for å tjene til livets opphold? Og hvem sa at det er det eneste riktige? Det som er så kult med livet er jo at man kan gjøre akkurat hva man vil, for grensene sitter jo bare i hodet. Det er du et kjempeeksempel på! U rock

    47. Selv om blogging anses som en av de lettere jobbene så betyr ikke det at det er en jobb alle vil ha. Så Brita kan rett og slett ikke ha lyst til å være blogger til tross for at hun tror det er et lettere yrke enn mange andre yrker. Mange legger verdi i det å kunne ha yrkesstolthet og å føle at man faktisk bidrar til samfunnet. Føler du at du bidrar til samfunnet? Føler du at ditt bidrag er verdt en lønn som er ti ganger høyere enn en sykepleiers lønn? Ikke tro at alle ønsker å være bloggere bare fordi de tenker at det ville vært lettere.

    48. Du er den eneste bloggeren jeg er innom og sjekker og leser bloggen til av og til. Og har alltid tenkt at jeg skjønne ikke hvordan du klarer.. du tjener nok en fin sum penger nå, men burde hatt trippel lønn av hva du får bare pga at du klarer å stå i all dritten. Blir så trist og sint inni meg av hva folk kan lire av seg. Om de virkelig hadde syntes at du er “feit, hore, ubrukelig ” osv så hadde de ikke brydd seg nok til å kommentere. De sier disse stygge tingene pga du er så flink og flott og det er ren missunnelse 99% av tiden. Den siste prosenten må bare være pur ondskap. Mennesker som liker å være stygge og ødelegge. Klart du jobber sykt hardt. Tenk å være så trangsynt at man ikke skjønner det. Stakkars folk. Stå på! Husk at det er MANGE som digger deg og heier på deg!! 💜💜 masse klemmer til deg ❤

    49. Jeg er fan av deg, Isabel og har lest bloggen din daglig fra du begynte. Jeg har fulgt med deg fra starten sv «kjendislivet» ditt (PH). Men er ikke så fan av at du hele tiden skal gjøre deg til et offer. Ja, du har valgt «yrket» ditt selv, og NEI, absolutt ingen fortjener stygge kommentarer som du får. Men er virkelig blogging hardt arbeid? Det er flere kjente og store bloggere som sier at det ikke er det. Selvom du i følge deg selv jobber 24/7 så kan du likevel dra på ferie utenlands månedelig, spise julemiddag sammen med familien din og dersom du har en dårlig dag kan du bli hjemme i sengen og fortsatt «jobbe» (les: skrive innlegg om Nelly feks). Dette kan man ikke i andre yrker… Jeg er selv sykepleier som du så fint sammenlignet med i innlegget ditt. Jeg må feire julaften på jobb, jeg må jobbe helger og kvelder, og hvis jeg har en dårlig dag må jeg fremdeles møte på jobb kl 06.30. Jeg har blitt drapstruet av pasienter, jeg har blitt kalt mye stygt og jeg har vært redd for å bli fysisk skadet på jobb. Jeg har kollegaer som har blitt spyttet på, som har blitt kalt enda verre ting enn meg, som har fått en kopp varm te kastet over seg, blitt lugget og tatt kvelertak på. Jeg har møtt veldig syke mennesker som er døden nær… (Føler bare jeg må si at dette er en liten del av det jeg jobber med, at jeg også møter helt fantastiske mennesker hver eneste dag og aldri kunne tenke meg en annen jobb). Tror du virkelig at du som blogger er den eneste som ikke kan (psykisk) forlate jobben din når du er ferdig? Jeg er sikker på at også butikkmedarbeidere som du nå refererer til i innlegget ditt også tar med seg jobben hjem, etter å ha møtt «vanskelige» kunder feks. Når du sier at du er den bloggeren som får mest hat så må det være en grunn til det? Jeg sier ikke at du fortjener det, absolutt ikke!!! Men du elsker jo å provosere og skape reaksjoner, også går du rett i offerrollen når folk reagerer. Det er jo på en måte litt selvmotsigende? Er det ikke reaksjoner du er ute etter når du kaster rundt deg med penger og lager overskrifter med clickbait? Og igjen, jeg mener ikke at du fortjener stygge kommentarer, men du VET jo at det kommer når du provoserer. Så hvorfor provosere? La være, så forsvinner nok nettrollene 🙂

    50. Dette innlegget er jo et glimrende eksempel på at du ikke ANER hva en ordentlig jobb faktisk er. Omg – blogging er «hardt arbeid»?!? For en hån mot vanlige arbeidstakere!!!

    51. Jeg skjønner deg godt. Jeg har en bitte liten hobby blogg med 200 lesere, og tenker hele tiden på neste innlegg og hva folk vil like. Men også hva jeg kan stå for og vil like å skrive om. Veldig slitsomt men gøy. Så all creds til deg som er Norges største blogg og har dette som jobb. Utrolig imponerende og du er absolutt hardtarbeidende. Ikke mist stå på vilja de, folk hater bare det de ikke forstår<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg