JEG BETALER IKKE FOR VENNENE MINE

annonse ⎟ lenker nelly

Hei, fininger! Håper denne uken har hatt en fin start for dere? Selv har jeg tilbrakt masse tid med familien min, ettersom jeg reiser om ikke så altfor lenge. Dessuten trenger jo mamma all hjelp hun kan få nå som de akkurat har flyttet. I morgen kommer mest sannsynlig den siste leveringen av møbler, og det gleder vi oss alle til! Enn så lenge venter vi på garderobeskap til mammas soverom, spisebord + stoler og stuebordet. Snart er vi i mål, nå krysser vi bare fingrene for at alt blir levert i morgen som planlagt. Vi skal straks komme oss ut døren her for å kjøpe en taklampe og noen plugger til veggen. Spennende shopping, ikke sant? 💁🏽

SKJØRT HER ⎟ TOPP HER ⎟ VESKE & SKO GUCCI

Foruten om denne lille oppdateringen på hva som skjer om dagen, er det en liten sak jeg er nødt til å ta opp. Av en eller annen merkelig grunn har mange fått for seg at jeg betaler alt for vennene mine? Så fort jeg er ute å spiser med en venninne, strømmer det inn kommentarer om at jeg “alltid spanderer på vennene mine”. Jeg bruker jo vanligvis ikke bry meg noe særlig om det, men nå som jeg har blogget om reisen til Dubai sammen med Newa, har det blitt tatt til et helt nytt nivå. Enkelte påstår at jeg betaler reisen for henne og at vennene mine “bruker” meg for å få reiser påspandert. Jeg vet ikke helt med dere, men i min vennekrets er det helt normalt å ha en jobb, som man tjener penger på. Dermed har de fleste vennene mine råd til å ta seg en ferie og til og med kunne betale for den selv. Jeg mener, før jeg ble en blogger reiste jeg også på ferier for penger som var oppsparte fordi jeg jobbet? Er ikke det ganske normalt?

Newa er en utrolig hardtarbeidende jente som står på og jobber nesten hele tiden. Det er nok den venninna jeg har som jobber aller mest. En reise til Dubai behøver for så vidt ikke koste deg en formue heller. Vi to reiser på en jentetur sammen, der hun betaler for sin flybillett og sitt hotellopphold, og jeg for mitt. Slik er det alltid når jeg reiser med noen. Da Sofie, Ine og jeg reiste til LA i sommer påstod også veldig mange at Sofie og jeg hadde betalt for Ine. Det stemmer ikke heller, for Ine har, på lik linje som Newa, en jobb. 

Jeg kjøper ikke vennene mine på noe som helst vis. Jeg har ekstremt flinke og hardtarbeidende venninner som tjener sine egne gryn og som forøvrig heller aldri hadde tillat meg å betale for seg. 

19 kommentarer
    1. Du er så gjerrig liten hore ikke rart du ikke betaler for noen av dine venner din kvalme tynne pinne menneske!!!

    2. hei jeg går på vis og i dag i timen så pratet vi om deg i timen. vi hadde norsk så spurte læreren om vi hadde hørt om Isabel Raad. selvfølgelig rakk jeg opp hånda og fortalte hvem du var. også ble vi spurt av læreren om du eller kong harald har mest etos.

    3. Det hadde aldri falt meg inn å la vennene mine betale for meg. Det er annerledes om det er en bursdagsgave eller lignende, men ellers tenker jeg at de fleste er oppegående nok til å forsørge seg selv :))

    4. Hei! Vet dette er ganske random, men jeg har lurt på dette ganske lenge. Når du bestiller pizza, bestiller du sånn st den kommer på døra eller henter du den? For det må være ganske skummelt at hvis du bestiller på døra så finner de adressen din og kan sende den videre?

    5. Jeg ville uten å blunke betalt for en venn – om jeg var den som var mest interessert i å reise til et spesielt sted på et gitt tidspunkt for eksempel. Og om det var viktig for meg at vedkommende ble med.

    6. Grunnen til at mange spør er sikkert fordi mange vet hvor mye man må jobbe for å ha råd til en slik reise, om man har en jobb som det ikke krever utdannelse til. Du tjener nok 10 ganger så mye som Newa (eller vennene dine generelt), så derfor er det ett naturlig spørsmål. Kan se for meg at det er litt vanskelig å være i den situasjonen der den ene har supergod råd og vil på fancy restauranter og hotell, mens man selv kanskje ikke har råd til å prioritere en så lukseriøs livsstil. Tviler uansett ikke på at du er veldig generøs og det er en veldig god egenskap! 🙂

    7. Seriøst Mailen, det virker som du har såpass alvorlige psykiske problemer at jeg ikke vil anbefale deg å bruke Internett i og med at det ikke virker spesielt bra for deg.
      Det er klar ikke Isabelle skal betale alt for vennene sine, hadde hun gjort det hadde dere bare sagt hun kjøpte seg venner fordi hun ikke klarte å skaffe seg venner ellers, og nå siden det ikke er sånn så er hun tydeligvis en «gjerrig» hore?! Wtf. Hadde jeg hatt en venn som tjente sykt mye og ikke jeg, hadde jeg følt MEG utilpass om vedkommende ville betale alt for meg.
      Du som sier Isabelle burde gjøre det er en jævla freeloader og golddigger på den dårlige måten. 😂
      Isabelle you do you! Du er sterk ass!

    8. For d første.. Mailen du burde virkelig skaffe dæ et liv. Sitte sånn å slenge ut spydigheta passe sæ ikke uansett alder.. tvile litt på at du vet betydninga av de ordene du bruke😠 Isabell: æ fatte ik koffer hele verden gjør krav på å vite om du betale for venna el ik.. d må jo være din sak ka du velge å bruke penga på.. vil tru at d e sjalu folk som ik klare å reise rundt sjøl som kommer med sånt oppgulp.. Håpe du kan få fred fra sånne spydigheta😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg