Jeg skal ta silikon.

Jepp.

Regner med at jeg kommer til å få mange reaksjoner og ulike meninger nå, men det går fint. Jeg har lenge tenkt tanken på å gjøre det, og endelig er jeg klar. Jeg er skikkelig klar. Jeg tror at mange av dere ikke kommer til å skjønne hvorfor jeg skal ta, da jeg i utgangspunktet har store pupper fra før av. Greia er at jeg slet med spiseforstyrrelse for noen år tilbake, og da ble puppene mine anderledes. De er ikke like fine og store lenger som de var før. Det er det som får meg til å ville gjøre noe med det, for jeg hadde mye finere pupper før. Jeg vil ha de tilbake! 🙂 Så enkelt er det. For meg er det verdt det. Det er ikke slik at jeg går rundt å hater puppene mine nå, men jeg er av den typen som tenker at når man faktisk kan endre på noe man ikke er fornøyd med – hvorfor ikke gjøre det da? Dessuten synes jeg at silikonpupper er utrolig fint. Formen blir så mye finere enn på naturlige pupper, synes jeg. Jeg skal legge meg under kniven til vinteren. Grugleder meg i grunn. Jeg har hørt at det kan gjøre jævlig vondt og det er litt skummelt. Min smerteterskel er nemlig utrolig lav. Jeg tåler absolutt ingenting! Men men, jeg lider gjerne for skjønnheten. 

Er det noen av dere som har tatt silikon? Jeg vil veldig gjerne høre hvordan deres operasjon var.

62 kommentarer
    1. Så spennende! Go for it! 😊også hatt spiseforstyrrelser ,gjor det selv når jeg var 22, absolutt verdt det og aldri angret, kansje bare på at jeg ikke tok enda mer hihi. Lykke til, følg ditt indre 😊

    2. Jeg synes det er fint at noen tør å stå for det de mener. Man skal ikke gå ut i fra hva alle andre sier om silikon. Vil man ha silikon i brystene og har penger til det, så tar man det. Det er ikke slik at man vil virke penere for mennesker rundt, det er noe med selvfølelsen! Jeg har vurdert det flere ganger selv, men får vente til kontoen har litt mer penger.. haha! Lykke til fina.

    3. offa ,meg .. korfør må alle sanne paradise folk fylle brøster å løpper samt rømper .. kjønner eg blir oppgjitt . bruk pengene på noe anna eller me mindre du får dem sponsa da , da kan du donere dem vekk til noen som trenger det mer en deg

    4. Jeg tok silikon for akkurat 8 dager siden i dag:-) Jeg tok dråpeformete proteser under muskel, noe som gir best resultat på tynne jenter uten særlig brystvev (men som også er mer smertefullt). Du bør forberede deg på et helvete, og heller bli positivt overrasket på smertene, enn å bli sjokkert over hvor vondt det gjør! For det er virkelig dødsubehagelig, men veldig verdt det. Kunne godt gjort det igjen:-)

    5. jeg har ikke tatt silikon enda, men har også planer om å legge meg under kniven etter sommeren 🙂 masse lykke til, go for it 😀

    6. Så kjekt! Jeg tok silikon selv i januar og er veldig fornøyd. Hadde gruet meg masse til operasjonen fordi jeg hadde lest så mye negativt om det men det gikk mye bedre enn forventet. Hadde hørt at smerten var det samme som å bli påkjørt eller at noen satt oppå brystet ditt men jeg opplevde det ikke slik i det hele tatt. Det var på en måte ikke vondt, men mer ubehagelig. Føltes som om sportsbhen var aaaalt for stram. Men jeg greide fint å reise meg selv og slik:-) Nå er det jo veldig forskjellig fra person til person, og jeg tror også det kommer litt ann på hvor mye du legger inn. Du kommer deg ikke gjennom det helt smertefritt uansett, bare gled deg og tenk på hvor fint resultatet blir!:-D Lykke til<3

    7. Jeg tok silikon for snart 1 år siden og det var så absolutt verdt det! Hvis jeg hadde måttet gjort det igjen hadde jeg sagt ja uten tvil! Er super fornøyd og alt gikk mye bedre enn forventet! Jeg synes ikke smertene var så vonde som jeg hadde trodd, noe som var veldig positivt for meg som også har utrolig lav smerteterskel.. Men det er spørs hvor du tar, jeg tok rund protese over muskelen.. Det er mindre vondt og ta over muskelen enn under.. Det jeg synes var verst med hele operasjonen var før jeg skulle under kniven, jeg var livredd så jeg gren bare av frykt..
      Men hadde heldigvis utrolig snille folk som tok godt vare på meg og sto ved min side helt til jeg sovnet av narkosen og var der når jeg vaknet!
      Så alt i alt kunne jeg ikke hatt en bedre opplevelse rundt denne operasjonen og alt har gått kjempe bra i ettertid, så kjør på du kommer ikke til å angre 🙂

    8. Det at du føler at når du kan endre på noe, hvorfor ikke gjøre det da er egentlig en ganske forvridd tankegang spør du meg. Hvorfor ikke heller tenke at du ska gjøre det beste ut av det du har fra før? Puppene dine er jo kjempestore og jeg skulle gjort mye for å ha slike pupper. Er selv 17 år og har så vidt noe pupper i det hele tatt, derfor blir jeg nesten irritert av å lese at du som har pupper jeg bare kan drømme om ønsker å endre på de. Håper i alle fall du har valgt rett, husk at du fort får hengepupper om de blir altfor store.

    9. Åh, så spennende! Jeg har ikke noe tips å komme med siden jeg ikke har silikon selv. Det kommer sikkert til å gå bra✨

    10. tok under muskelen 9.juni, var helt hjelpeløs i 4 dager dær jeg bare lå på sofaen ( greide ikke og sove i sengen) hadde ca 65-70b/C i bh størrelse fra før av la inn 300 nå har jeg vært på CHANGE og målt meg til 65F / 70E og jeg er rimelig fornøyd med det. De værste dagene sto puppene rett ut og var kjempestramme samt jeg hadde ingen følelse i de, nå både ser og føles de normale ut.

    11. det kommer heeeelt an på om hvor store hun skal ha da? Er det snakk om bare litt mer som hun hadde før spiseforstyrrelsen? Så er det ikke noe problem. Masse lykke til Isabel! 😊

    12. Når du får din første barn må du operere den bort uansett, så jeg syns du burde vente med at du har fått barn:)

    13. TENK DEG OM! Du har store, fine pupper helt naturlig, og det var du stolt av på Paradise! Hvorfor ikke fortsette å være naturlig, når det naturlige er så fint? Du er gææærn. Hadde gjort alt for å få puppene dine…Synest du absolutt skal revurdere det, det er jo ikke sikkert noen kirurger vil godta det? Det skal faktisk endel til for å få innvilget silikon. Du er jo så liten, du får garantert ryggproblemet om du tar silikon. Blitt inspirert av Martine? Skjønner godt at hun gjorde det, hun hadde jo ganske små puppe fra før, og hun har en veldig fin størrelse. OG HUN har faen meg mindre pupper enn du har nå! Helt sykt at du velger silikon…. Du kommer til å få problemer , garantert! Hvorfor ikke bare være stolt av den du er, når du har et såå fint utgangspunkt?? HELT SYKT

    14. du bør glede deg, jeg ble skikkelig fornøyd😊 Du kan ikke bevege deg stort de første dagene men smerte stillende gjør at du har ikke vondt. Det er verdt hvert sekund med smerte😊 lykke til👍👍

    15. Er dette kødd? Folk kommer til å komme bort til deg og spørre om autograf fordi de tror du er Nicki Minaj

    16. Hei eg har tatt silikon to ganger fuste gang m narkose da va eg 18 hadde vondt i 3 dager men tok ikke smerte stilltiende å tok nå i november igjen uten narkose d va verre gjør sje d igjen, hadde vondt en uke men la inn mye mer men for all del veldi verdt d å la inn så de ser naturlige ut sje sånn “silikon”,look

    17. Er det ikke bedre å ha naturlige, store pupper så du kan få kompliment på det istedenfor at du tar silikon og at det ikke lenger blir så imponerende?

    18. Jeg har planer om å ta det selv når jeg får spart opp penger til det!:) Jeg synes ikke du skal trenge å “rettferdiggjøre” at du skal ta silikon, eller i det hele tatt trenge å si grunnen. Om du vil ta silikon er det helt opp til deg og ingen andre har noe med den avgjørelsen å gjøre! Tror du kommer til å bli utrolig fin med det, men synes også du er utrolig fin fra før av!!

    19. Hvordan kan dere si at hun har fine pupper fra før? Det er jo en grunn til at hun kun bruker bombshell-bikinioverdeler. Jeg har dritsmå pupper og skal ta silikon til høsten, men de ser like store ut som Isabel sine når jeg har på meg den samme VS-bikinien som på headeren. Og man tar ikke nødvendigvis silikon pga. størrelsen. Silikon kan også brukes for å forme brystene, som tydeligvis er tilfelle her.

    20. Synes ikke du skal ta silikon…😁 når man har så store pupper naturlig, synes jeg man bør være stolt av dem! Jeg kommer aldri til å gjøre det selv, for hvis noen gir meg et komplement angående kroppen min vil jeg at det skal være naturlig, slik at jeg skal kunne være stolt på ekte. Men det er ditt valg😊

    21. Har ikke silikon selv, og kommer nok heller ikke til å ta det i fremtiden. Men hvis du vil ta det, så for all del 🙂 Skjønner ikke hvorfor noen andre enn deg selv skal legge seg borti det egentlig. Folk skal bry seg om så mye de ikke har noe med å gjøre. Lykke til! 🙂

    22. Jeg tok i september da jeg hadde svært lite før. Tok runde proteser under muskel og moderat profil, 255 ml. 🙂 Veldig fornøyd, selvom de skulle gjerne vært enda litt større, men ville ha de så naturlige som mulig og det fikk jeg! Tok på Fornebu og er super fornøyd med valget og angrer ikke i det hele tatt! Gikk bra 70A som ble litt for stor til 70C/70D.
      Det lille negative jeg har å si er at jeg kjenner protesekanten hele veien rundt, noe som har vært ubehagelig i lang tid (pga lite brystvev og hadde såpass små før), fått overfølsomme brystvorter og ubehag om jeg ligger legge på siden.
      Lykke til og smertene er ikke noe å grue seg til 🙂 Det bør være det miste problemet om man virkelig vil gjennomføre en slik operasjon!!

    23. Er så lei av dette evige kroppsmaset. Kan nesten bare gå å legge meg å dø tenker jeg. Så du har ikke perfekt form på puppene so what. Det er deg!! Blir jo bare håpløst at alle skal endre det de vil, hele norge kommer til å se likens ut etterhvert med andeleppe og silikon og alt det andre fake.

    24. Det dummeste jeg hører:”hadde så fine pupper før at jeg må ta silikon”. Så klart endrer kroppen seg og det vil den gjøre hele livet

    25. Den kom ganske uventet, du ser jo så flott ut med de du har. Men klart det kan kanskje ha noe med typen bh og bikini du bruker, at de er godt vaterte og løfter? Så om du tar silikon og bruker tynnere BHèr så vil de kanskje ikke se så mye større ut for oss andre som ikke ser dem nakne.
      Jeg tok brystløft med innlegg for 2 uker siden. Endelig kjempefornøyd! Jeg tok første operasjonen for 2 år siden, men ble ikke vellykket så korrigerte allerede etter noen måneder. Resultatet ble dessverre ikke bra, så jeg fikk operasjonene på nytt, dekket. Kjipt å måtte gjennom 3 operasjoner, men var likevell verd det, håper jeg.. om alt går bra denne gangen.
      Alle gode ting er 3, er det ikke det dem sier 😉
      Lykke til, selv om jeg synes du ser superflott ut nå.

    26. Jeg tok selv silikon for snart 2 år siden, tok under muskelen, og jeg hadde ikke noe vondt etterpå. Tror det er ganske viktig å ta smertestillende tabletter til riktig tid etterpå, og spise riktig.
      Eneste jeg synes var litt smertefullt var groprosessen ca en uke i ettertid, men det overlever du!
      Angrer også på at jeg ikke stod på kravene og fikk lagt inn mer, så når jeg har penger til det igjen, så har jeg planer om å ta ny operasjon.
      Masse lykke til! 🙂

    27. Vel, det er ikke behagelig.. De første dagene/ukene kjentes det ut som jeg hadde blitt kjørt over av en bil, men det går over, man overlever ( hvertfall de fleste :)) Og så lenge du gjør det for din egen del så syns jeg du skal gjøre det. Det er bare du som vet hvordan du føler 🙂 Jeg er hvertfall storfornøyd, og ville ikke gjort noe anderledes, ikke hatt komplikasjoner, og puppene er fine og myke i dag!

    28. Anbefaler å vente, uansett hvor “fæle” du synes puppene er nå, er det ingenting imot silikonpupper etter en graviditet. Det er kun ett fåtall som ikke må opperere på nytt..Og da er det 30.000 rett utav vinduet for du ble gravid to år etter op.. 🙂
      men om du er sikker på at det er det du vil, lykke til:)

    29. Jeg la inn silikon i januar i år, og jeg er veldig redd for smerter, haha.. Jeg var ikke nervøs under konsultasjonen eller tiden frem til operasjonen (kanskje fordi det gikk 6 dager fra konsultasjonstimen til operasjonsdagen og jeg ikke rakk helt å tenke på operasjonen, men heller telle ned dagene til jeg fikk “ordentlige pupper”), men jeg begynte å bli nervøs på operasjonsdagen etter en kort samtale med kirurgen og skifting av klær minutter før operasjonen. Husker jeg var mest nervøs da jeg fikk beskjed om å legge meg på operasjonsbordet. Da jeg våknet opp hadde jeg ikke smerter, har forsåvidt ikke hatt noen smerter etter operasjonen i det hele tatt, men jeg var redd for å få vondt, så jeg satt på alarm hver 6. time slik at jeg fikk tatt smertestillende for å unngå smerter.
      Det eneste er at det er noe vanskelig å komme seg opp av sengen på egenhånd, så det kan være lurt å ha noen ekstra puter under ryggen/nakken (slik at du sover i sittestilling), så det blir lettere å komme seg opp av sengen om morgningen.

    30. Det ser ut som om du allerede har silikon. De er ganske fine. Bedre naturlig enn falsk! Vent til du blir 30-40 år for da får du skikkelig slengpupper.

    31. Jeg tok silikon rundt juletider i fjor. Jeg hadde også hørt at det var utrolig smertefullt, så var veldig forberedt på dette, men det var ikke i nærheten så smertefullt som jeg hadde hørt! Grunnen er vel at man skal ta en del smertestillende de første dagene så var kanskje litt neddopa, men det gjelder jo de som synes det er helt forferdelig. Den eneste gangen jeg opplevde så store smerter at jeg ikke klarte å røre på meg og slet med å puste var natt nummer to, men jeg fikk med noen veldig sterke smertestillende son jeg skulle ta når jeg fikk for store smerter, så etter en halvtime var det borte og jeg kunne legge meg til å sove igjen. Pga alle medisinene så var jeg veldig sliten og slet med mat, så jeg sov for det meste hele dagen. Jeg måtte ha en person med meg hele tiden fordi det å reise seg opp selv for å gå på do og det å få av og på seg trusen gikk ikke, så det måtte jeg ha hjelp til. Jeg tok ikke i så mye fordi ville at størrelsen skulle se naturlig ut på meg, så kan hende det er derfor jeg ikke hadde så store smerter. Nå er de helt fine, men er noen dager det fortsatt sprenger til i arrene.

    32. Jeg la inn silikon da jeg var 18 år, for 2 år siden. De 4 første dagene var helt jævlig. Men man får smertestillende på resept, så det hjelper på 😉 lykke til!

    33. Hei!
      Jeg la meg under kniven for 2 dager siden nå. Har 300cc i hver pupp. Er 1.63, 51 kg og hadde 75a-b. Har alltid hatt komplekser for puppene mine, så dette har alltid vert en drøm. Men før du opererer deg er det veldig viktig at du leser deg opp. Du må lese deg opp på komplikasjonene osv. Jeg er 18 år, og det er mange år til at jeg skal ha barn. Leste en kommentar ovenfor at det stod at om du skal ha barn må du ta ut implantatene.. Noe som er helt feil. Det er veldig individuelt, i noen (egentlig de fleste) graviditeter kan puppene bli helt ødelagt (og da vil du gjerne gjøre en operasjon til for å fikse dem). Men du kan fint amme når du jar silikon (med mindre det har skjedd en komplikasjon da).
      Smertene mine er veldig vonde, men overkomelige (og jeg hatr lav smerteterskel akkuratg som deg). Gleder meg til å se puppene mine når de er ferdig healet!

    34. Hennes valg, skjønner ikke hvordan folk skal være så negative til det? Dere tar deres valg hun har sine egne. Tror ikke dere hadde likt at alle kritiserte valgene dine? Bare la henne gjøre som hun vil. Hun trenger støtte ikke haters. Skjønner ikke hvordan folk kan si det er idiotisk og ta silikon. Dette handlet om selvtillit. Alle vil jo ha selvtillit og dette er noe Isabell føler hun bør gjøre for selvtilliten sin. Uansett så trenger ikke folk slenge hat. Hun fotjener ikke hat bare pga hun tar sine egne valg.

    35. Jeg la inn silikon for litt over et år siden, og har aldri angret en dag. Har alltid hatt komplekser med brystene mine, og skjønte at dette var eneste utvei. Er ikke særlig moro å grue seg til sommeren kommer .. Anbefaler at du leser deg opp nøye og drar på så mange konsultasjoner som mulig. Det vil hjelpe deg mye med å ta det endelige valget! Smertene etter operasjonen varierer veldig fra person til person. Selv tok jeg under brystmuskelen pga veeldig lite brystvev, og fikk faktisk presset inn hele 450cc. Sa til kirurgen at jeg ville ha så mye som mulig, MEN kun så mye at det skulle se naturlig ut. Dette klarte han utmerket 🙂 Det skal sies at jeg hadde utrolig vondt lenge, og var så si ikke i stand til å gjøre noe som helst. Det tok litt tid før jeg kom meg helt, men etterhvert som tida går husker man ikke smertene og det vonde med det. Har fått mange kommentarer av folk som ikke aaner hva de snakker om, og som selvfølgelig ikke unner deg en dritt. Trøst deg med at de er sjalu og ikke har de så godt med seg selv. Å drite i hva andre mener å gjøre det andre ikke trodde du ville gjort, beviser at du har mot og er sterk. Hater å høre at jenter som ønsker seg silikon ikke ønsker å ta det pga andre menneskers oppførsel og dårlige oppfordringer. Det er kun deg det gjelder! Stå på, Isabel 🙂
      Hilsen jente 19

    36. Ville kanskje vurdert brystløft da. Tok silikon da jeg var 17 år, og kan helt ærlig si at hvis det ikke var pga at jeg “måtte”, så hadde jeg aldri tatt. Nå 2,5 år etterpå så har jeg mye smerter i de. Hvis jeg var deg ville jeg tatt brystløft, med kanskje 100g eller noe, bare for litt fyld. Med brystløft vil du også få en “silikon” form. 😊 og du vil kunne unngå smertene flere år etterpå. Selvsagt vil du få to arr ekstra, men helt klart verdt det. Kan jeg love deg.

    37. Hei! Måtte nesten spørre, ble veldig nysgjerrig Jeg går gjennom en tung tid nå, med spiseforstyrrelse..(overspising, er dog ikke overvektig) ville gjerne høre hvordan du kom deg gjennom det og hva slags spiseforstyrrelse du hadde.. hadde hjulpet meg og sikkert mange andre veldig om du evnt kunne skrevet et innlegg om det?

    38. Hei. Jeg tok silikon i februar. På colluseum i Stavanger. Var kjempe fin i formen samme dag, dritt dårlig dag2. Brukte smerte stillende i kun 3 dager, så jeg var nok heldig. Nå kan jeg snart gå med vanlige spile bher igjen og gleder meg veldig. Eg e super fornøyd med resultatet, var padde flat før men nå har jeg en D cup. Kjør på hva andre sier har ikkje noe å bety, eneste som betyr noe er hvordan enn selv føler seg. Min selvtillit er mye bedre nå etter operasjonen 😀

    39. Jeg tok for 16 dager siden, og har selv veldig lav smerteterskel. Og jeg syntes at det fremdeles er vondt. Puppene er svært ømme, men har ikke følelse i halve puppen. Og det verste var faktisk når jeg våknet fra narkosen, jeg skalv så sykt mye, å da stramte jeg brystmuskele , å det var dødsvonst!!! Også måtte jeg ha hjelp til og komme meg opp av senga de 3 første dagene… men gleder meg til jeg kan gå uten sportsbhen. Da blir alt så mye mer ekte føler jeg !! Lykke til!:)

    40. Støtter virkelig tanken om å ta silikon, ettersom jeg har det selv. Men jeg syns at du bør tenke litt mer igjennom det. Når man tar silikon i bryster som allerede er store, er det mer sansynlig at de vil henge. Mange tror at silikon automatisk gjør puppene faste og “perky”, men det stemmer ikke! Er redd du vil angre da du innser at puppene dine henger lengre ned enn du ville de skulle.
      Vil også anbefale at du går til en GOD kirurg! Ayman Zakaria i Stavanger er utrolig dyktig, og vil gi deg det beste for DIN kropp!
      Lykke til (:

    41. Masse lykke til 🙂
      Jeg tok silikon 24.mars i år og er super fornøyd!
      Jeg tok 310gram under muskelen og runde protester. Jeg hadde ikke plass til mer da jeg er ganske slank og har lav fettprosent.
      Selv har jeg veldig høy smerteterskel, jeg fikk utskrevet en stor pakke paralgin forte, men jeg tok faktisk ikke en eneste en til tross for at jeg la under muskelen som er vondest. Etter to uker var jeg tilbake på jobb og dag to dusjet jeg helt selv.
      Dette er jo veldig individuelt, min bestevenninne kunne ikke tørke seg etter do på tre dager, haha! Hun hadde det grusomt og spiste smertestillende mens jeg bare syntes det var ubehagelig og litt tungt å puste.
      Jeg opererte meg hos Dr.Bugge hos Bugge plastikkirurgi på Frogner. Anbefaler han på det sterkeste. Han er litt dyrere, men du får best resultat. Masse positivt om han på nett.
      Jeg måtte betale 41000kr.
      Håper du blir like fornøyd som meg og at du får raske og smertefrie dager etter operasjonen!

    42. Svarer kanskje litt seint men håper du ser for det:)
      Jeg er 18 år å 155 høy, opererte meg den 23. Juni! Skjønner du ønsker silikon, med tanke på at du bruker bombshell hele tiden? Det gjorde jeg å, hadde bare en 65A.
      Var på Teres Nobel Ryen og opererte. Fikk 240 over muskel å det er kjempe”stort” og fint på meg 🙂
      Operasjonen gikk kjempefint, har ikke hatt noe særlig vondt da jeg tok over muskel og så lite. Første dagen var puppene bedøvd så kjente ikke noe. De neste dagene var det bare å ta smertestillende jevnlig! Det var ikke dirkete vondt, hadde bare ubehag. Stillinger og sviing i arret. Var også veldig stiv og støl. Men brukte bare 500 mg paracet, aldri noe sterkere:-D det finnes en gruppe på facebook som heter Silikonsnakk. Er du medlem der? Folk deler masse bilder og erfaringer, spør spørsmål osv. Den gruppa har hjulpet meg masse!

    43. Publiserte visst før jeg ble ferdig, haha 🙂
      Vil bare legge til at jeg syntes iallefall det er verdt de 35.000 jeg betalte! Gleder meg masse til å begynne å bruke bikini og kjøpe bh større enn størrelse “barneskole” haha.
      Masse lykketil, du vil ikke angre!

    44. Tok under muskel for 1 år siden, var hjelpesløs i 2 uker, måtte sove sittende i 1,5 uker, klarte ikke dusje, ikke lage mat, ikke gå, ikke engang reise meg opp av senga uten hjelp..haha. Våkna hver time, hver natt, over smertene og måtte ha mer smertestillende. MEN, selv om jeg kanskje ikke hadde gjort det igjen.. er jeg utrolig glad den dag i dag for at jeg gjorde det! Lykke til, du vil ikke angre 😀

    45. Vil ikke akkurat påstå at du har store pupper.. Syns de i utgangspunktet er veldig små 😋 Du bruker jo push up bh, og sa blir puppene 2 cup’r større – så vil si du har veldig små 😊 Skjønner du vil ta silikon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg