B: – “JEG HAR OGSÅ BLITT VOLDTATT”

 

HAN BLE ARRESTERT


 

Del en finner du litt lenger nede.

Fortsettelse… Noen dager senere får vi høre om en stakkars gutt som sitter hektet i varetekt hos politiet på Rhodos. Han har blitt anklagt for å ha voldtatt en jente. Jeg trenger ikke å gå innpå så mye detaljert her, for jeg ønsker absolutt ikke å gå inn på noen sitt privatliv. Jeg kan si så mye som at jeg har kjenskap til jenta som stod bak det, og at det skjedde rett foran øynene på meg og flere andre på GG. At en uskyldig gutt ble anklaget. Igjen- det verste man kan gjøre er å tvile på offeret. Er det noen som sier at de har blitt voldtatt, mener jeg at man ALDRI skal tvile på dem. Det skjer desverre ofte, det også. Igjen – alle trodde på henne. Hun ringte sjefene og ba de komme til rommet hennes. Med en gang sjefen kom dit, var hun stresset og fortalte at hun hadde blitt voldtatt. To sekunder etterpå hadde hun plutselig endret tema og ledd og vært i hundre. (Dette er hva vi er blitt fortalt, altså). Uansett, hun dro til politistasjonen, anmeldte voldtekt. Gutten ble arrestert. Arrestert etter sin første dag på guttetur til Rhodda. Politiet hadde flere forhør med jenta, de ville selvsagt vite i detalj alt som hadde hendt. Problemet var det at hun ikke sa det samme for hvert forhør hun var på. I tillegg skal det visstnok ha vært mange påstander som viste seg å være helt umulig med tanke på sammenhengen i historien hennes. Historien endret seg for hver eneste gang. Politiet begynte å bli svært spetiske, det samme gjorde sjefene våres på GG. Gutten nektet for alt, og mente at han var uskyldig. Dette kunne han selvsagt gjort uansett om situasjonen hadde vært anderledes og han faktisk hadde voldtatt henne også. Det er viktig å påpeke! Det endte opp med at etter 4-5 dager i fengsel, trakk hun tilbake alt hun hadde sagt. Det var visst nok ikke voldtekt, alikevel. Jeg mener… HVORDAN ER DET MULIG? Jeg mener ikke å være en “altvitende”, for jeg vet selvsagt ikke heeele historien og hver minste detalj. Men vi forstod at det var noe muffins etterhvert. Sjefene våres var jo nede med henne på politistasjonen ved flere tilfeller for å være der og støtte henne, og det er de vi har fått høre det fra. De var i tvil fra første sekund, men igjen – de ville ikke tvile på henne i tilfelle det var sant.

Jeg synes at det er så synd. Etter å ha vært vitne til hvordan jenter utnytter dette, så går en å gjør det selv. Så hun ikke hvor ille det spilte seg ut? Så hun ikke hvordan uskyldige måtte lide for noe de absolutt ikke hadde gjort? Tenk hvor langt dette kunne blitt dratt? Tenk om han hadde blitt dømt til flere års fengsel i fuckings Hellas (og jeg kan love dere at fengselet der er et helvette uten like) når man er uskyldig. Når man har blitt anklagt for noe man ikke har gjort. Så jenter, – please tenk dere nøye om. En så “liten” sak blir fort veldig stor, og uskyldige gutter blir rammet unødvendig. 

Jeg er faktisk veldig glad for at jeg har belyst dette temaet. Dette temaet er et utbredt problem, og det er faktisk et psykisk overgrep mot den som blir beskyldt for det. Jeg synes at det er helt sykt hvordan enkelte kan drive på slik. Det er helt jævlig i mine øyner, og svært ødeleggende for de som faktisk blir utsatt for overfall. Dere har all min medlidenhet og kjærlighet, tro meg. Det skal ikke skje en eneste sjel, og jeg er lei meg for dere som har mått gjennomgå noe så jævlig. Med det jeg også må få sagt er at jeg vet at flere reagerte på mitt forrige innlegg, i forhold til overskiften jeg valgte. Det tok jeg til meg, og valgte derfor å skrive overskriften i dette innlegget som en replikk. Så slipper det være spekulasjon rundt det, hvertfall. Grunnen for jeg velger disse overskriftene er nettopp for å poengtere det jeg vil frem til med innleggene. Dere trykker inn på linken, og ser at det ikke har skjedd. Jeg har ikke blitt voldtatt. Dere blir provoserte! NETTOPP det vil jeg frem til. Hvor jævlig provoserende det er når folk missbruker det. Jeg er glad for at såpass mange av dere fant dette irriterende, for det er nettopp slik man skal reagere når det er “løgn”. 

Dette er ett skikkelig debatt-tema. Alle mener forskjellig og dette er så absolutt diskuterbart. Det kommer veldig an på situasjonen selvsagt, men i de tilfellene jeg har opplevd har det rett og slett vært så utrolig kvalmende og stygt gjort. Tenk dere om. 

Hva mener dere? Jeg vil gjerne høre deres meninger. Er dette OK?

17 kommentarer
    1. Det er helt forferdelig med de som lyver om det, det Gjør det vanskeligere for oss som faktisk har blitt voldtatt. For det blir dessverre sånn at vi ikke blir helt trodd når så mange lyver om det. Det har vertfall jeg opplevd

    2. Altså dette e jo heilt på tryne.. Koffår sga jente gå rondt å beskyldes andre for någe så e så alvorlig? de kan få oppmerksomhet på andre måda enn det der vil eg nå tro.. Skuffande at jenter kødde me sånt.. Eg hadde liksom aldri tenkt på å gå rondt te vennane mine å sei at eg va blitt voldtatt når e ikje hadde det..Bler sykt pissed av å lesa dette..
      Sånn så du skreiv i slutten, den overskriften jor sånn at eg trodde du va blitt voldtatt så eg blei bekymra så eg jekk innpå, mn så såg eg at det bare va bull shit, mn eg tenkte eg bare sko lesa videre, å dt e eg gla for eg jorde..
      -Amen

    3. Du nevner bare historier der jenter har løyet om voldtekt. Du får det til å høres ut som de som voldtar er offeret. Tenk vis den gutten faktisk voldtok men han spiiller på sjarm og du går rett på. Det er flest jenter som blir voldtatt. Synes disse innleggene er helt patetisk. Hvorfor skrive om 3 forkjellige jenter som lyger om voldtekt. Kan hende jentene opplevde det som voldtekt, men gutten forstod ikke.

    4. Nei, det er absolutt ikke greit! Problemet er vel at man alltid tror på den som er voldtatt, som man burde. Problemet er at det nok er en del som også blir uskyldig dømt, rett og slett fordi hvis en jente anmelder voldekt så får hun som regel mehold. Dumt når man misbruker en så alvorlig situasjon.

    5. Til anonym 20:48
      Isabel skrev om en situasjon der en jente anmeldte en gutt for voldtekt. Saken ble etterforsket og følgt opp som vanlig rutine der både den fornærmede og mistenkte ble avhørt. I avhøret kom det frem at den fornærmede hadde flere variasjoner av forklaringen sin, og den hang rett og slett ikke sammen. Til slutt innrømmet hun at hun løy. Hun var ikke blitt utsatt for voldtektl likevel.
      Jeg synes det er flott at du tar opp dette temaet, Isabel. Altfor mange jenter misbruker ordet voldtekt for å unnskylde at de har hatt sex med noen de angrer på, og det gjør det bare verre for de som faktisk har blitt utsatt for voldtekt/overfall. For ikke å snakke om hvilken påkjenning det må være for den som har vært uskyldig mistenkt i saken.
      Så, anonym, tenk om du faktisk hadde blitt voldtatt etter å ha ropt “ulv” tidligere? Hvor stor hadde sjansen vært for at du hadde blitt trodd på dersom det ikke hadde vært nok fysisk bevis? Som sagt så prøver ikke Isabel å uskyldiggjøre voldtektsmenn eller henge ut voldtektsoffer, men prøver å sette fokus på at du ikke skal bruke voldtekt som unnskyldning når du angrer på et ligg.

    6. Hvordan kan noen gjøre noe sånt mot noen? Hvem tror de de er? Altså tenkt deg om en gang om du ville ha vært den som hadde blitt beskylt for en voldtekt! Hva hadde du trodd om den personen som hadde anklaget deg?
      Dette temaet har ikke jeg vært bortig før men uansett dette er noe man skal ta på alvor og ikke gå rundt og kødde med. Tenk på de som faktisk har opplevd en voldtekt hvordan kommer de til og tenke om det hvis det er noen som går og kødder med det. Om det hadde vært meg så hadde jeg ville holdt det inni meg og ikke sagt det til noen om det er noen som har godt rundt og køddet med det
      Ta dette avlorlig og ikke kødde med det og til dere jenter som leser dette og som har opplevet det ikke hold det inni dere det er bestandig noen og snakke med.

    7. Stjerna i hatten te dæ Isabell. Æ har ik vært noe stor fan av dæ, har synes du virka så jævli overfladisk. Men når du kan sette dæ ned å skrive om noe sånn her da e du ik mye overfladisk. Jævli synd i dæm som e utsatt for voldtekt men e oxo helt for jævli når noen blir beskyldt for voldtekt dæm ik har begått.. så sia æ har tatt feil av dæ så ber æ om unnskyldning. Men heldigvis har æ hatt vett te å ik slenge dritings etter dæ som desverre mange gjør.

    8. Heia, syns det er viktig tema og skrive om, og ja det er utrolig dumt hvordan jenter bruker dette mot gutter og mot seg selv, syns det er synd at det skal gå så langt. siden det er virkelig ikke noe å kødde med, skjer det for real er det trist for den som blir utsatt for det, den personen som blir “voldtatt” kan få konsekvenser for seg selv, men det er ikke noe å tulle med, siden noen blir helt ødelagt og noen klarer seg, men syns det er dårlig av jenter og kødde med dette.
      syns innlegget ditt er interessant og det er sant det du sier at det kan diskuteres for alle har forskjellige meninger rundt dette.
      siden det er alvor når det kommer til “voldtatt” verre er det når man beskylder gutter for å “ha gjort det” når de ikke har det, off av meg. Viktig og skrive et sånn blogg innlegg, sånn at andre kanskje forstår mer 🙂
      fin blogg du har og gøy å se deg på PH 😉

    9. Hej Isabel, jag förstår absolut din poäng och att tjejer kan utnyttja situationen för att få uppmärksamhet. MEN att skriva två inlägg om tjejer som ljugit om att ha blivit våldtagna kommer inte förbättra samhället på denna punkten – tvärtom! Ingen vet till hundra procent vad som skett och även om de ljög så är det inte värt att uppmärksamma detta om det leder till att färre tjejer blir trodda på i framtiden när de verkligen har blivit våldtagna.

    10. “Del en finner du her” <= Er dette noe du er klar over ligger i innlegget ditt? Det er link til ei side som stjeler passord pa forskjellige kontoer om man skriver inn. Om du la det inn med vilje, wtf? Hva skal DU med andre sine private opplysninger?

    11. Isabel:
      det hun Hege i kommentarfeltet nevnte er at helt øverst i innlegget ditt står det “Del en finner du her”. Og når man trykker på ordet “her” kommer man til en nettside som heter http://sraad.co.nf, der man blir spurt om epost/brukernavn og passord.
      Hva er det for noe? Virker som noe virusside eller side som stjeler passord.
      Er det noe du har lagt inn ved en feil eller noe? (Bare greit å gjøre deg oppmerksom på det hvis det er en feil eller et virus som har lagt det inn!)

    12. Falske anklager er jo straffbart i Norge, om det er alvorlig nok. Jeg syns derimot slike jenter burde få en ordentlig lærepenge og ikke havner i den fella føere ganger, og deretter blir straffet! Var på foredrag med politi idag, og man kan få fengselsstraff på opp til 2-3 år… Skjønner ikke hva de tenker med?!?

    13. Desverre har dette blitt et samfunnsproblem. En forsker mente at over halvparten av alle anmeldte voldtekter er uriktige. Skremmende hva noen jenter kan gjøre etter å ha tapt litt ansikt etter et fylla knull.

    14. Hei. Det er så ufattelig trist. Jeg vet desverre om en jente som anmeldte en gutt falskt for voldtekt etter at hun hadde sex med ham *public” i fylla . For å slippe å føle skam eller føle på fylleangsten anmeldte hun sin venn. Det er helt utrolig hva noen jenter er i stand til å gjøre for å fjerne skam.

    15. Kompisen til en venn av meg ble anmeldt av en ondsinnet dame som angret veldig etter å ha vært utro med kompisen min og smittet kjæresten med Clamydia. Kompisen min mistet venner og livsgnisten og havnet på psykiatrisk sykehus en stund. Aldri blitt den samme etterpå selv om han ble frikjent og politiet etterhvert så at jentas historie hadde store hull og slo sprekker mot vitner. Allikevel slapp hun unna å bli straffeforfulgt. Politiet mente det kunne skremme andre jenter fra å anmelde riktige voldtekter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg