Jeg skal ikke ha barn før jeg er 40 år

Jeg skal faktisk ikke det. Barn skal jeg ikke føde før jeg er 40+. Jeg er ikke særlig glad i barn, faktisk. Ikke sånn egentlig. Javisst – de er super søte. Og jeg elsker å leke og kose med andres babyer, men… Helt til de begynner å gråte og skrike. Da er det fint å bare kunne levere barnet tilbake til foreldrene, og så kunne go on. Haha. Det høres gjerne litt rart ut, men really! Jeg kan da ikke være alene om den tanken? Når jeg sier det, at jeg ikke skal ha barn før jeg er så gammel, tror folk at jeg tuller. Eller at jeg overdriver. Men jeg gjør faktisk ikke det. Jeg er helt seriøs. Det er mange som sier at om man får barn i så sen alder kan barnet bli født med ‘feil’. Det vet ikke jeg så veldig mye om, så derfor skal jeg heller ikke uttale meg. Jeg kjenner flere kvinner på over 40 år som har født friske og raske bebiser! Så det kan vel ikke være så svart og hvitt, tenker jeg.

Kanskje blir jeg å adoptere. Det har jeg faktisk alltid hatt lyst til. På grunn av min barndom og det at jeg bodde i fosterhjem får meg til å forstå hvor viktig det er å hjelpe barn i nød. Jeg husker da jeg var typ 13 år. Da hadde jeg en samtale med fostermoren min om at når jeg ble stor? Da skulle jeg adoptere et barn fra Portugal og døpe det Cristiano. Cristiano Ronaldo. Hehe! Det håper jeg at jeg blir å gjøre. Virkelig. Det må være noe av det fineste jeg vet. Når jeg ser en familie med adoptivbarn. Nei, en dag dere. En dag er det min tur! 🙂

Det er veldig forksjellig fra person til person, dette med barn. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk på min alder, eller yngre for den saks skyld, velger å få barn så tidlig. For meg er det så fjernt som det går an å få det. Jeg kunne aldri i livet tenkt meg å føde nå. Jeg har så mye jeg vil oppleve og gjøre før jeg blir mamma. For det å ha en baby er krevendes på alle mulige plan. Men på en annen side er det kanskje gøy å være ung mamma også, med tanke på at du fortsatt er sprek og rask. Dessuten får du jo maaange år med barnet ditt før du blir gammel. Hmm, men neida dere.. Dere blir ikke å se meg gravid før det har gått typ 15-20 år! 🙂 Haha.

Hva tenker dere om det? Ville du født nå?

Adlinks

Topp: Nelly her

Shorts: Dr. Denim fra Junkyard

59 kommentarer
    1. Jeg kunne faktisk tenkt meg å blitt ung mamma! Vet ikke om jeg endrer mening om noen år da men, hehe 🙂

    2. Såå enig! Haha helt uforståelig for meg hvordan folk på min alder (18-19) vil ha barn nå, jeg skal minst være 30+ år før jeg tenker på barn, hahah

    3. Jeg syntes dette handler mer om egoisme enn det handler om å få barn tidlig. Du burde kanske gjøre noe med tankegangen og prioriteringene dine. Du lever av å feste, og syntes det er rart at folk vil ha barn når de er på din alder og faktisk gjøre noe som gir mening i livet i motsetning til deg? Min egen mor hadde 4 barn da hun var passert 40 og jeg kunne ikke ønsket meg noe annet, å ha en mor som nettop er passert 40 når jeg er 18 er så fint, og det gjør at jeg får ett veldig venskaplig bånd og godt forhold til min egen mamma. Du vil nerme deg 60 når ditt barn er 18, og om h*n velger å vente like lenge med barn som deg kan du risikere å bli nerme 80 før du blir bestemor. Er det noe du har lyst til?

    4. Helt enig, haha. Kanskje ikke 40, men rundt trettiårene. (Nettopp for å forhindre medfødte feil, og fordi det er mye vanskeligere å bli gravid når man er 40+) nå er jeg yngre enn deg, Isabel, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan 18 åringer vil ha barn?? Det er helt merkelig for meg, da det er gelt uaktuelt for meg. Har selv nevøer, og er veldig glad i dem. Men som du sa, når de begynner å bli vanskelige, er det veldig godt å bare “gi” dem til foreldrene sine igjen. Det er så mye ansvar som kommer med barn, og det er jeg virkelig ikke klar for, ikke ønsker jeg det heller.
      Men to each their own, har man lyst på barn, så har man lyst på barn. Heldigvis er det deres liv, og hva de velger å gjøre is none of my business;)

    5. Jeg er bare 13 år og vil ha barn allerede nå. Men jeg vil nok helst ikke ha barn før jeg blir sånn 20/23 (:

    6. Ja om du kan få barn bår du er 40+ ferititeten går ned samt energien så da vil jeg heller anbefale deg å droppe barn. Det er så krevende søstra mi fikk barn veldig sent å gud hvor krevende det er for ho. Jeg fikk ungen min da jeg var 24 å hadde masse enegi å vil heller ha hele mitt voksne liv med en selvstedig unge enn å leve mitt eldre liv med små slisomme barn.

    7. Jeg har allerede ei jente på 10 mnd, og jeg har akkurat fylt 22 🙂 Jeg hadde alltid i planene mine å bli mamma i ung alder 🙂

    8. har baby gutt på 7 måneder å ble nett 20 år 😀 han er den herligst i verden å kjærligheten kan ikke måles med noe annet, var ikke planlagt da å det er jo å en ting. Ikke alle som får barn ung fordi de nødvendigvis planlegger det, men det er ikke bare bare å ta abort, men du gjør jo selv som du vill om du får barn nå eller om 20 år er vel samma det for meg, du blir å elske barnet ditt over all fest reise å menn i verden uansett 😉 forhåpentlig vis… er ikke alle som er ment til å bli mamma.

    9. Isabell, dette handler om prioriteringer. Du lever av å feste, og skulle egentlig på bartenderkurs, mens andre på din alder kan være en helt annen plass i livet med kanskje snart en utdanningsgrad, leilighet, mann og kanskje barn på vei. Du sier du ikke kan tenke deg hvordan de vil ha barn når de er så ung. Vell jeg som er et år eldre enn deg kan ikke tenke meg hvordan du vil leve av å feste, og skrive blogg? Som nevnt over, hvis du vil ha egne barn når du er 40+, så ville jeg anbefalt deg å droppe det. En kvinnekropp er konstruert for å føde barn i 16-20 års alderen opprinnelig, og å komme helt opp i kanskje 43 år kan gi deg en sjanse for at noe kan skje med deg, eller barnet. Om du ikke vil ha barn, helt greit, det skal alle akseptere, men husk at ikke alle er like, og det å få barn nå for noen yngre kvinner er kanskje midt i blinken.

    10. Et svangerskap i 40-årene kan by på store problemer for både deg og barnet. Noen er heldige andre ikke! Beste tiden å ha et svagerskap er fra alder 25-32 tror jeg?

    11. Eldre mødre har større sjans for barn med “feil” ja, deriblant Downs syndrom. Det er vitenskap og bevist, desverre. Men det spiller jo ingen rolle om barnet har feil 🙂

    12. Det er vanskelig å tenke på egne barn når man er oppvokst i fosterhjem, man bruker lang tid på å bearbeide sin egen barndom. Det kan bli vanskelig… Når man er ung så virker både barndom og alder “voksen” ganske fjernt. Egentlig handler det ikke om å være enig eller uenig, hverken jeg eller du kan ha en fasit på når det er riktig å få barn. Jeg er 29 år nå (og ELSKER ph og alle de fine, levende, unge og morsomme deltagere som gir meg et friskt pust i hverdagen) og begynner nå å bli smått klar for barn. Men jeg tok forhåndsregler. Jeg har gått til psykolog (haha forberedelser og behandling så jeg kan gi barnet alt jeg kan mentalt og ikke blir så dårlig mor som min egen mamma) tatt meg ordentlig utdannelse og fast jobb. Jeg har fått meg en fantastisk mann (måtte kysse noen frosker opp igjennom tyveårene) som er monogam, snill og ærlig. Men fy flate, jeg er glad jeg FESTET, REISTE, DATET og PULTE meg igjennom tyveårene! Så er jeg ferdig med det og er klar for en ny epoke! Synes alle skal gjøre det som føles riktig for seg selv. Lykke til 💜 Morsom blogg (og for et kommentarfelt haha.)

    13. Veldig enig, jeg er 26 og vil enda leve livet:) Jobbe, feste, gå ut og ha det gøy. Har en nevø som jeg elsker, så foreløpig kan jeg dulle med han. Om jeg skal ha barn blir det mange år til.

    14. Bare for å få en annen vinkling på at fest og fyll er årsak til at Isabell ikke vil ha barn; Jeg er 24år, har hus, samboer (på 5.året), bachelorgrad – men vil ikke ha barn før jeg bikker 30, aller helst over 35! Eller egentlig vet jeg ikke om jeg vil ha barn i det hele tatt…Har fortsatt så mye å oppleve, så mye å gjøre 🙂 Det er ikke noe krav om å få barn, vi er allerede for mange i verden ift ressurser f.eks. Synes adopsjon er en god idè! Tenkt på det selv.. Hvem vil føde??? Det er noe helt personlig, og man gjør AKKURATT som man vil 🙂 Jeg har allerede mange “barn”; i form av fire hester, og en katt 🙂

    15. Jeg er 18 år, og prøver nesten å bli gravid!! Har en venninne på 18 som er høygravid og jeg er så misunnelig på henne som skal få barn…har vært babysyk siden eg var 15. Har sakt til typen min som er 21 at jeg skal bli gravid innen jeg er 19 år, sånn som mamma ble 🙂

    16. Det er helt opp til deg hva du ønsker. Jeg har lyst på barn før æ bli 30. Det å få barn etter du har fylt 40 kan være en stor risiko. Det er lettere å få barn med utviklingshemninger.

    17. Mamma født mæ i 40 åran og det e itj nå gæli med det? Ho født tillogmed tvillinga og hadd ikke nå komplikasjona + det med at dåkk sei at man itj har nåkk energi osv te barne e bullshit. Mamma e over 57 no å ho har så my energi som ikke engang æ har! Å ho har født 4 barn te sammen. Å æ mene sjøl det e ikke egoistisk som nånn sei hær. Man må utnytt livet og opplev det man har lyst te før man ska få barn. mene æ. Koffor ska det vær egoistisk? Æ e 18 og mamma og pappa e kanskje litt gammel men æ ser egentlig ikke nå forskjell på unge mødre og gamle ? Trur faktisk de unge mødran ikke har god nåkk tid te ungan sine i forhold te de som e litt mer gamler .. Unge mødre tenker mer på å feste og vær med sine venner. Men de som er litt gamlar tenke kanksje ikke så my på å feste. å mange unge mødre studere og har itj så my tid med barnet som en som e litt gamlar og har et stabilt liv

    18. Jaja må jo virkelig si dette er egoistisk. Man vil gjerne oppleve barnet sin konfirmasjon for eksempel som en Mor, ikke alt folk tror du er bestemora. Og ikke dø selv ,før man eventuelt får oppleve barnebarn.

    19. Jeg har også tenkt å kanskje adoptere dersom jeg ønsker barn! Synes det er fint å kunne hjelpe et barn som trenger noen. Det blir heller ikke før i 30-40 årene. 🙂

    20. Jeg og min mann har vært sammen i 10 år, og vi begger er over 30. Vi har ingen barn og kommer heller ikke til å få barn. Grunnen til det er at vi liker friheten vår, det å kunne reise når vi vil, nye livet når vi vil, komme hjem fra jobb og slenge seg på sofaen for en power nap. Dette er går ikke om jeg hadde hatt et par unger i hus. Da må det planleggers i god tid i forveien, også har vi skolen som ikke tillater ferie utenom i sommerferiene og vinter/høstferiene.
      Det er helt greit å ikke ville ha barn, men å vente til du er 40, da syns jeg det er litt gammelt. For selv om du får en frisk og perfekt unge, så må du meste tenke fremover også. Det er ikke alle barn som syns det er greit med en gammel mor heller. Bare en liten tanke til deg:)

    21. Dette er da selvfølgelig individuelt, og om du føler det slik er det helt greit. Men å si at du ikke kan fatte og begripe at noen på din alder eller yngre vil ha barn, er det ikke nødvendig å skrive et innlegg om, da noen følsomme der ute kan oppfatte det feil. At du vil feste, drikke og reise er helt likegyldig for de fleste, siden man ikke skal legge seg borti hvordan andre velger å leve livet sitt.
      Jeg sier ikke at du ikke burde skrive om hva du vil og hva planene dine er for fremtiden – for det er jo din blogg om ditt personlige liv. Men man trenger ikke å brette ut om hvordan andre velger å leve sitt og hvor fjernt man syns det er.
      Om noen har skrevet om hvordan de ikke skjønner at noen vil leve av å drikke, blogge og feste for Grabbarne Grus og hvor fjernt det var, ville du nok reagert på det. Eller ikke, siden alle har ulike ømme punkt og tema som går hardt inn på dem. Det går ikke inn på meg det du skriver, men vet at andre kan oppfatte det litt annerledes.
      Så nyt tiden din i Thailand og frem til den dagen du kanskje får barn. Mens du drikker og spiller beerpong med en gjeng nordmenn på ferie i Phuket, er andre hjemme å studerer, jobber, gifter seg og venter på smårollingen som er på vei. Det beste er at det er ingens jævla business og at alle kan gjøre AKKURAT hva dem vil.

    22. Har en sønn på 1 år og er 21 år selv. Og kunne ikke Vært foruten han! Helt fantastisk og ha ett barn, så mye glede han gir oss er bare helt utrolig. Ja det er tungt og man kan ikke Gjøre ting akkurat når du ønsker det, men alt det blir glemt når du er med han. Men igjen kan jeg skjønne hvorfor folk ønsker og vente, med å få barn. Pga du kan ikke Gjøre det du vil, når du vil. Så er vel opp til hver enkelt av oss 🙂

    23. det isje sikkert at du kan bli gravid når du er typ 35-40år, sjansen for å bli gravid etter 30 synker kraftig.. Frys dem eggan ned i såfall👌🏻

    24. Ble veldig glad over det du skrev om adopsjon. Jeg er selv adoptert, og se at du vil redde barns liv med å ta dem inn til deg viser bare for et bra menneske du er:)
      Ha en fin kveld videre!

    25. Meeget spesielt og merkelig at folk sier at det er så mye de vil oppleve før de får barn…? Handler om prioriteringer dette, uansett om man har barn eller ikke.

    26. Jeg fikk mitt første barn for 7 mnd siden. Jeg er 26. Å bli mamma er det beste som er 😀 men viktig å leve livet før man setter barn til verden, for det er ikke en dans på roser som mange tror.

    27. Ble gravid som 17 år, har en herlig prins på 3,5 år nå, og venter en prinsesse i mars 2016, hun kommer noen mnd før jeg fyller 22 🙂 å få barn i 40 årene er bare dumt spør du meg… Du skal ha energi til dem, og siden du ikke liker barn kanskje du like gjerne kan droppe det? 🙂 ikke frekt ment altså!

    28. Helt enig .. skjønner ikke at folk haster så innmari med barn .
      Er bare ung en gang og da vil jeg kose meg mest mulig og reise og sånt da dette ikke er så lett å få til med barn inn i livet 🙂

    29. Jeg er 17 år, og bestemte meg for noen år siden at jeg aldri skal ha barn!
      Jeg liker ikke barn i det hele tatt og da er det vell like greit for barnets skyld.

    30. Hei! Jeg er medisinstudent, så jeg tenkte bare å opplyse om dette med å få barn sent i livet. Det går fint for de aller fleste så lenge de fortsatt har eggeløsning hver måned, men sannsynlighten for spontanabort samt misfostrede barn ØKER jo eldre du blir. Det er dermed ikke sagt at det kommer til å skje, men det er altså større sannsynlighet for at det vil skje.

    31. jeg tenkte akkurat sånn som deg. Nå er jeg 20år og tobarnsmor, kunne ikke vært mer fornøyd. men samtidig vil jeg ikke anbefale andre å få barn i såpass ung alder. jeg var bare 16 når jeg fikk første.

    32. Folk er forskjellige når det gjelder hvordan man vil leve livet. Noen vil leve livet, feste, reise og gjøre hva de vil mens noen utdanner seg, gifter seg og få barn. Jeg er 19 år og har vært sammen med min kjæreste i 3 år nå, og vi ønsker oss svært gjerne barn innen hvertfall 5 år. Muligens før. Å få barn er heldigvis valgfritt og det å få barn passer kanskje ikke for alle. Men jeg vet at jeg ønsker å være en ung mor. Jeg hadde selv en ung mor og jeg ser hvor mye glede det har gitt meg.

    33. Kommer helt Ann på hvor man er i livet, ikke alder. Jeg er 21, fast jobb, leilighet og samboer Som jeg har vært sammen med i noen år! Jeg kunne tenkt meg barn nå eller om et års tid 🙂 men jeg føler meg ferdig med å feste og drekke vær helg, syns det var mer artig når jeg var 18-19år.

    34. Det viktigste er å vente til man er klar. Man bør ha økonomi og være godt etablert før man tenker på å sette ett barn til verden. Så vent til du er klar du, istedenfor å forhaste deg 😉 er tross alt en annen persons liv man skal forme og da bør man ha ting på stell og kunne legge til rette for at det livet formes på best mulig måte 😉

    35. PR PR PR Isabell vet jo at dette er noe folk vil klikke inn på😂😂 bare vent hun kommer vel til å bli gravid snart 😂😂 hun sier jo enting å mener en annen 😂😂😂 om noen månder skriver hun < ops meg å Pierre venter barn >
      Men lykke til 😀 mor som 40 åring det er krevende 👌🏼

    36. Er 21 år og fått mitt andre barn, ble gravid første gang da jeg var 19 år, og mitt andre da jeg var 20. Meningen med livet kommer når du får barn, jeg er en ung mor, har masse energi til å ha barn og når mine barn er myndige og flytter ut, da kan jeg bruke min tid på å reise osv. Men hver sin smak det 🙂

    37. Egoisme og prioriteringer? Ja, det handler mye om det. Får man barn i godt voksen alder er man ikke egoistisk og har også prioritert helt riktig! Jeg blir så lei av folk, er det dårlig prioritert å leve sitt eget liv akkurat som man selv ønsker FØR man bringer et annet menneske inn i verden som man har ansvar for? Nei, her er jeg enig med deg Isabell. Barn kommer heller ikke her før jeg har passert 30, minst! For meg er det helt feil å skulle begynne å leke happy family når man er mellom 16 og 25. De er rundt meg over alt, det tar et par år så er hele det perfekte drømmelivet splittet og man har barn som slites mellom mor og far eller en av foreldrene gir så å si faen i hele ansvaret. Nei og nei, alt man kan gjøre i livet før man skal knytte seg til barnehagehenting! Karriere, reiser og opplevelser og ja, festing! Rase fra seg!!! Så man ikke ender opp som en cougar som ruller rundt på alle byens barer i helgene med handleposer under øynene og et desperat sminkeforsøk på å dekke det. Det er litt kleint det, mammaer på byen som sjekker opp kompisene til sønnen sin. Er det virkelig feil å ville gjøre noe med seg selv og livet sitt først å utvikle trygge, stabile forhold for det barnet man skal få i fremtiden når man er VOKSEN?
      ja, vi skjønner alle at man blir glad i barnet sitt å at det er den største lykken i verden, men jeg kjenner nok av dem som sitter å er i 30årene å innser hvor mye de har gått glipp av fordi de valgte å få barn i (for)tidlig alder. Det er lov å tenke seg litt om, man har tross alt nok av tid til å få barn på 🙂

    38. Du må tenke på en ting til: En 30-åring er ofte mye mer opplagt til å ta vare på et barn og leke med det, spesielt når barnet blir eldre. Du får mindre tid med barnet, og viss en 10 år gammel jente har en 50 år gammel mor, blir det vanskeligere å knytte et vennskapelig bånd, og det blir vanskeligere å snakke om ting. Du har mye mindre sjanse for å bli bestemor, noe som er helt fantastisk. En bestemor får bare de gode sidene av et barn, resten er overlatt til foreldra! Du er jo bare 20 år, og det er ikke veldig normalt å få barn når du er i den alderen. Det mest normale er 25-35

    39. Ser mange mener det er egoistisk å få barn sent..? Jeg syns heller det er egoistisk å få barn supertidlig, før du er i fast jobb, kanskje ikke er sammen med barnefaren, ikke er på et stabilt sted i livet, og bare vil ha barn fordi du SELV vil ha det (altså bare pga egoistiske grunner) enn å få barn når man er STABIL, er gift, har fast jobb og grei økonomi osv osv, og så få barn da. Da har du mer tid til å oppdra barnet når du har alt annet på “stell”.
      Men når det er sagt så tenker jeg at bunn i grunn er det viktigste at man gir kjærlighet til barnet 🙂 Du kan være en ræva ung mor, men også en ræva gammel mor.

    40. Så enig!! Haha, jeg er 22 år, og synes nesten synd på dem som er gift, har barn hus og alt det allerde i ung alder. Må være kjedelig med a4 liv SÅ tidlig? Lev litt først, liksom.
      Jeg vil ikke ha barn før jeg er 30. Skjønner meg ikke på folk som vil ha barn i 18-20 års alderen, nei huff

    41. Hei je ble mamma som 20 åring. Er 23 nå💞 det er det beste som har hent meg i live er å få føde baby💖

    42. Når man er over 40 år, så er man i “risikogruppen” så ja, det er faktisk fakta at det er større sjanse å få et barn med feil når man er over 40 år. Det vil ikke si at alle får det, men det er større sjanse for det, ja.

    43. Dette er jo helt individuelt. Du kan jo selvfølgelig ha skiftet mening om 5 år 😉 når jeg var sånn ca 20 tenkte jeg ikke engang på barn. Det var så langt fram i tid. Men tre år etter, blei jeg mamma. Og jeg angrer ikke et sekund! Føler fortsatt jeg har frihet, selvom jeg har barn. Har jo en mann og en helg haug av besteforeldre, OG oldeforeldre som han har mulighet til å være sammen med han. Det er det ikke mange som har 😉 men, nå har jeg jobb, hus og alt det der. Og familielivet er noe jeg elsker. Mellom 20-30 år er en perfekt til til å få barn. Mener nå jeg da. Du skal jo ha energi til det, og barn kan være veldig slitsomme :O

    44. Jeg synes det er mer egoistisk å sette barn til verden enn å ikke gjøre det. Hallo, det er allerede alt for mange mennesker på jorden. Vi trenger ikke flere 🙂 Lev og ha det gøy, og ikke spre genene deres videre folkens.
      Jeg vil ikke ha barn fordi jeg ikke tør å føde, og fordi jeg synes synd på barnet som må gå tretten år på skole og helt sikkert oppleve mye vondt. Livet er hardt. Jeg synes ikke noe om samfunnet sånn som det er lagt opp. Dessuten synes jeg livet i seg selv er ganske så meningsløst og ikke noe jeg vil drive videre. Om det fantes bare harer på grønne enger hadde det iallefall vært vakkert. Men med oss mennesker og våre syke handlinger er det bare jævelskap og smerte.

    45. Noen er klar for å bli mamma når de er unge andre er klar når de er mye eldre eller aldri 🙂
      hvert med sitt.Å adoptere er en flott ting!
      Jeg ble selv mamma 1,5 mnd før jeg ble 20 år å jeg angrer ikke fordi jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten min sønn ved min side i dag.Han er 4 år å vet virkelig hvordan han skal få meg til å smile og bli glad når jeg fra før er deprimert og singel(vært singel siden jeg var 3mnd på vei) 🙂
      Jeg er stolt over at jeg klarer å være alenemamma,jeg trenger en mann i livet mitt å det kommer når det kommer,selvom jeg føler meg veldig desperat etter en nå,haha! 😛
      Nei kos deg så lenge du kan Isabell så får du barn når DU er klar for det,ikke når resten av verden vil det! 🙂

    46. Fødte for 9 uker siden, jeg har akkurat rukket og bli 19 år, elsker mamma rollen!
      Glad vi alle er forskjellige <3

    47. Jeg slet med livet, planla aldri og bli gravid. Men jeg ble det, jeg var 21 år når jeg ble mamma. Nå er guttungen 1 år, og tro meg, du opplever kanskje ikke fylla osv hele tiden. Men du kan reise og gjøre helt normale ting med barn. Jeg har festa fra meg, rust fra meg. Ja alt. Så at jeg ble gravid var en stor lykke. Hadde jeg ikke blitt gravid lurer jeg på hvor jeg ville vært den dag i dag, død? Gata? Jeg aner ikke. Men ingenting ville ha vært bra. Jeg tror ikke man helt kan si noe som helst, av alt det lille du vil kunne oppleve osv. Eneste du mister en stor del av, er og bo i utlandet og drikke seg sanseløs hele tiden. Det mister du kanskje. Og jeg HATER når andre barn skriker. Ennå til og med, men når min gutt gråter, hater jeg det ikke. Morsinstinket er der, og kun masse 💕 kjærlighet. Nå føler jeg dette innlegget ble feil, jeg ble ikke planlagt gravid, jeg ønsket meg ikke barn, når jeg var 21 og rusmisbruker. Men jeg valgte og behodle det lille menneske og kutte ut med rus og hele miljøet, samme dag som jeg ble gravid. Helt opp til vær og en, men måten du formulerer på virker som om vi går glipp av så utrolig mye. Men det gjør vi ikke, vi har mulighet for og være spreke og mulighet for og se barna vokse veldig. Mulig bli unge besteforeldre. Ja mye. Mye positiv med og bli mamma som 40 også., kanskje ferdig utdannet, hus osv ovs.

    48. Jeg har vært sammen med nåværende samboer/kjæreste siden jeg var 16 år. Det var ikke et planlagt svangerskap. Jeg var 19 når jeg fikk mitt første barn som ble en liten jente som blir 1 den 31. Desember. Nå er jeg da 20 år og er på vei med en til som skal komme i mai. Så det blir ikke store avstanden mellom de. Poenget mitt var at jeg tenkte akkurat det samme som deg, at jeg skulle bli ferdig med studier å ha en fast jobb lenge før dette skjedde, jeg skulle gifte meg før jeg fikk barn osv. 30-40 + var planen. Men så skjedde det mest uventete som ikke skulle skje på nesten 15-20 år. Men jeg tok et valg og jeg angrer ikke et sekund. Det er mye jobb og man går jo så klart glipp av noe av ungdomstiden, men ikke så veldig mye føler jeg. Jeg har fått til å vært mye med venner, vært på fester og hatt det koselig som en vanlig tenåring. Å være ung mor kan både være positivt og negativt, men som sagt så angrer jeg ikke et sekund på valget jeg gjorde, og nå venter vi en/ei til og vi gleder oss masse 🙂 Termin på 4 årsdagen vår også !
      Aldri si aldri Isabel! Alt er mulig, bare du vil det selv og tenker positivt. Negativitet kan gjøre mye med livet vårt, mer enn man kanskje tenker over til tider 🙂
      Nok om meg, stå på videre Isabel! du skriver veldig mye bra og nyttig! Masse lykke til videre! 🙂

    49. Kan være vanskelig(ere enn det er nå) og bli gravid når man er 40, så det er lurt og dra til en lege og ta ut noen egg og fryse de så har du større sjanse hvis du vil bære frem ditt eget barn 🙂

    50. Noen over her snakka om at d er egoistisk å vente med å få barn til en er over 40… Vil nå si at d er egoistisk å få barn uansett alder jeg. Er så mange små som er alene, som lider og har det vondt, og verden er jo sykelig overbefolka, så ja, adopsjon er en veldig bra løsning synest jeg. Lykke til😘

    51. Noen over her snakka om at d er egoistisk å vente med å få barn til en er over 40… Vil nå si at d er egoistisk å få barn uansett alder jeg. Er så mange små som er alene, som lider og har det vondt, og verden er jo sykelig overbefolka, så ja, adopsjon er en veldig bra løsning synest jeg. Hilsen en som er veldig ego, men som ønsker å bli fosterhjem eller adoptere! Lykke til😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg