DEN EKLE SANNHETEN OM GRABBARNA GRUS PHUKET

Jeg har fått mange spørsmål daglig om jeg forstatt jobber for Grabbarna Grus Phuket. Jeg har jo ikke skrevet om dem på en god stund nå og heller ikke nevnt noe om jobbing der. Nå skal dere endelig få svaret.

Ps! Dette gjelder KUN Grabbarna Grus PHUKET og ingen andre GG klubber.

Jeg og Pierre dro hjem fra Thailand, og jobber ikke lenger for Grabbarna Grus Phuket. For å si det slik – de er en stor, patetisk spøk. Vi kom ned med de samme forventningene som vi hadde i Rhodos og de samme tankene om selve klubben. GG Rhodos er profesjonnelt, gøy og de vet virkelig hva de driver med. Mens GG Phuket, dere… Haha, jeg vet ikke engang hvordan jeg skal forklare det.

Fra dagen vi ankom syntes vi at det var noe spesielt. “Sjefene” (jeg skriver det i slike tegn fordi at de rett og slett ikke fortjener å bli kalt det) var skikkelig sliskige, og ja… Hva skal man si. Dere vet de mannfolka i over 30-35årsalderen som fortsatt lever som om de er 16 år og prøver å få med seg små, fulle fjortissjenter hjem? Jepp, den typen. Og disse skulle altså være våres “sjefer”. Og de er svenske. Dealen vi inngikk med dem allerede da vi var i Norge, før vi dro ned, var at vi skulle promotere for dem på Instagram og på bloggene i tillegg til å mingle på klubben. Akkurat som i Rhodos, tenkte vi. Men disse uproffe menneskene som driver GG her nede vet virkelig ikke hvordan de skal drive en nattklubb ei heller hvordan de i det hele tatt skal behandle sine ansatte. En av eierne er 33 år. Han er altså da en av “sjefene” og han som styrer på Grabbarna Grus. Denne fyren har ingen bakgrunn som “sjef”, det eneste er at han har kjøpt seg inn klubben. Han spurte en av de ansatte om hun ville bli med han hjem. Og da måtte jo han gå hjem til seg først, så måtte hun komme å banke på hos han etterpå, for ingen kunne jo merke det! Hun trodde selvsagt det var en spøk, for hvilken ekkel sjef driver på sånn? Jo, vår “sjef”. Dette har ikke bare hendt med henne. Han har vært skikkelig ekkel mot flere av jentene som er ansatte.

HER ER SAMTALE MELLOM ANSATTE OG MANAGEREN I FELLESCHATTEN:

Jobber man ikke over 10 timer i døgnet, så har man to valg: jobbe og holde kjeften eller få sparken. Dette skrev manageren i felleschatten på facebook da en av workersene bad fint om å få en dag fri slik at han kunne få sovet ut da han var helt slutt etter å jobbe 10 timer dagen. Altså, er det seriøst mulig? Om man ikke er villig til å jobbe 10 timer daglig OG være på klubben etter arbeidstid – ja, da skulle man helt enkelt ikke takket ja til jobben. WHAT???

 


I tillegg er lønningen dem får helt krise. De tjener absolutt ingenting, og må jobbe for disse uproffesjonelle og utakknemlige menneskene døgnet rundt. Det er ikke disse forventningene man har når man blir lovet gull og grønne skoger før man kommer ned. Det er flere som sa seg opp, da de faktisk ikke fant seg i å bli behandlet som søppel. Greit nok, man reiser ned for å ha det gøy – ikke for å tjene penger. For det vet man på forhånd at man ikke kommer til å gjøre. Men å be noen jobbe døgnet rundt, i tillegg til å måtte være på klubben fra 22-24 selv om de har fri (og ikke få betalt) er faen meg helt latterlig. Vi fikk jo heldigvis god lønn, da vi hadde en helt annen deal. Men de skjønner jo ikke hva markedsføring og mingling betyr. De tror at dersom man publiserer et promoteringsinnlegg på instagram for de så vil det komme haaaugevis med nordmenn ned uken etter. Du tror kanskje at jeg overdriver? Det gjør jeg desverre ikke. Kanskje ikke så rart at de trodde det, da manageren faktisk hadde en tlf fra 1990-tallet med knapper og ikke engang visste hva Instagram er. Det burde han kanskje satt seg inn i når han ansetter to stk til å markedsføre for dem. Haha. Det var kanskje 20 stk, maks, inne på klubben hver kveld, og da ble sjefene så irriterte, for da gjorde tydeligvis ikke vi eller workersne vår jobb. Hmm, eller så er det bare fordi at deres klubb suger og blir drevet helt elendig? Det at de i det hele tatt er en Grabbarna Grus klubb er tragisk nok, da de ikke måler seg opp i det heeele tatt. GG Rhodos er en 10-er, mens GG Phuket er ikke verdig en 1-er engang. 

 

SAMTALE MELLOM WORKERS:

Her har plutselig sjefene endret helt på skjemaet. Flere av de ansatte har fått fri på julaften, og lagt planer. Helt plutselig blir dette endret uten noe forvarsel og de blir tvunget til å jobbe alle dager.


Dette innlegget skriver jeg i grunn kun for å få frem hvor elendig det faktisk er å jobbe på Grabbarna Grus Phuket. Jeg advarer alle til å noensinne søke jobb der, da man faktisk bli behandlet som slaver. Folk sier seg opp og drar hjem igjen støtt og stadig og de må hele tiden finne nye ansatte. Ikke så rart det! Et lite tips hadde vært å gå inn i seg selv, tenke over hvordan man behandler andre og drive en nattklubb proffesjonelt. Og det inngår ikke å prøve å knulle din 12 år yngre ansatt og gjøre jentenes jobbhverdag ukomfortabel. Selv om man har en sjefsrolle betyr det ikke at man er så jævlig mye bedre enn alle andre og kan kjøre over andres behov. Det er så mye mer jeg så gjerne vil skrive, men som jeg ikke kan da de ansatte dette har hendt mot ikke tørr at skal skrives ned. Jeg kan si så mye som at dere kan tenke dere til det selv. Vi snakker vold, ubehagelighet, svindel og ikke betale lønninger. Det har blant annet blitt delt viral på facebook en film der vaktene skambanker turister som er for fulle. Denne filmen hadde over 1mill views, så her har også folk fått se hva standar og hva som blir akseptert av de samme sjefene. USCH!

Jeg elsker Grabbarna Grus Rhodos av hele mitt hjerte og dit skal jeg tilbake! Jeg elsker å være der, sjefen er supre og det er generelt ingenting å klage på. Så ikke ta dette innlegget som at jeg hater alle Grabbarna Grus, for det gjør jeg absolutt ikke! 

Jeg angrer på alt fint jeg har skrevet om GG Phuket og trekker hvert eneste, lille ord tilbake. Jeg vil ikke at dere lesere skal ha det inntrykket om hvor fantastisk det er når det er helt stikk motsatt. Jeg står ikke for å bli behandlet som en slave, og heller ikke for en så useriøs nattklubb. Skal jeg promotere for noe skal jeg gjøre det med stolthelt – og det kan jeg faen meg ikke i dette tilfellet. Jeg blir faktisk kvalm over tanken på at vi har brukt en hel måned på dette. De har slikket vår ræv, smisket og vært så hyggelige. Men desverre skinner det rett gjennom hvilke personer disse menneskene er, og det finner vi oss ikke i. 

HER HAR DERE LINK TIL ARTIKKELEN OM DETTE PÅ DEN STØRSTE NETTAVISEN I SVERIGE

Takk for oss – vi sees aldri igjen!

54 kommentarer
    1. Nå ser du hvor utrolig lett det er å “henge” ut noen på nett, når noe er urettferdig. Det var i denne situasjonen Martine var i, når hun ville ta hevn, og nå gjør du akkuratt det samme.

    2. Mari: Henger ut en nattklubb som behandler sine ansatte helt uakseptabelt. Skal jeg være en liten feigis og ikke tørre å dele det med omverdenen? For å unngå at andre går i samme fella? Synes du det? Og synes du ærlig talt at dette er noe å i det hele tatt å sammenligne? Helt ærlig.

    3. Hoff.. Bra dere endelig innså hvordan de var å kom dere unna.. Veldig kjipt da dere gledet dere sånn 🙁 skal dere tilbake til thailand å hente ting eller noe eller er dere helt ferdig med thailand nå? 🙂 stå på! Jeg heier på
      Dere

    4. Fy søren så kjipt!!! Herregud dere hadde lagt så mange planer, for så å måtte avlyse alt, blir så dødla irritert på sånne folk, er det mulig!!! Dere er de søteste Isabell og Pierre, stå på videre, dere kommer langt❤️❤️❤️❤️

    5. Det er da urimelig å sammenligne dette med martine saken? Isabel prøver her å hindre at andre går i samme fella. Isabel nevner ingen navn, bare nattklubben. Get over den jævla martine saken! det er bra at du sier ifra om sånne ting. Håper dere har det bra og god jul!!:D

    6. Kjipe greier! Bra du skriver om slikt sånn at det kommer frem. Jeg håper ikke dere får et annet inntrykk av Thailand bare pga dette. Thailand er et fantastisk land og menneskene der er også det 🙂

    7. Det er kanskje du som burde lest deg opp på kulturen I Thailand Før du dro dit? De er ikke I nærheten av så rike som Norge og det er helt normalt å jobbe døgnet rundt om man jobber I bar. Dette så jeg selv da jeg var I Thailand, samme personalet nesten hele døgnet.
      De henger LANGT bak oss når det gjelder det meste, selv om de har kommet litt lengre de siste årene. Kvinnnesynet er også HELT anderledes og kvinner har langt å gå Før de blir sett på som likeverdige neddi der. Fattigdom I store deler av landet, korrupsjon og prostitusjon er også ganske vanlig. Alt dette gjør at en jobbverdag I Thailand ser ganske anderledes ut enn her, men det sier kanskje seg selv? Eller?
      Det er også vanlig at man kan kjøpe med seg de som jobber I bar, I alle fall der jeg var, altså slik at alle damene som jobber I bar også jobber som prostituerte. Du har flaks som slapp unna den!

    8. Anonym: Skjønner hva du mener, men dette er drevet av svensker. Og Grabbarna Grus er et svensk “firma”. Så her er det ingen mulighet å kunne skylde på “kulturen” 🙂

    9. OMG. Cry me a River. Dere sutrer og klager. Bruker bloggen til å slenge med leppa. Klarer du virkelig ikke å stå opp for deg selv ? Må bruke bloggen til å slenge med leppa. Sånt tar man opp med de det gjelder. Slenger ikke ut her. Du er så feig og oppfører deg som en Drittunge. Hadde du vært smartere hadde du tatt dette med noen som kunne ha hjulpet til. Så dette ikke skjedde mer. Men du tok den lette veien !!! Som vanlig

    10. Fikk en følelse av at dette var noen jeg visste om, og ut ifra et navn jeg så i teksten så tror jeg at jeg har riktig. Har jobba for samme mannen i sunny beach for noen år siden hvis det er han:) kan underskrive på det du sier isåfall;)

    11. Sykt at du kan claime at GG Rhodos er profesjonelle. Var der nede for 2-3 år siden, der promotørene til GG kom på stranda og lovte oss gull og grønne skoger. Vi skulle få tilbake penger dersom vi var misfornøyde med kvelden, vi skulle få gratis drikke hele tiden og hele bargaten kom til å være tom fordi alle kom til å være på GG. Tja, vi fikk 2 utvanna drikker med 2 ml med alko, dro for å klage dagen etter – fikk vi pengene tilbake? Nei. Hele GG handler om å lure ungdommer som akkurat har blitt myndige. Blir helt kvalm.

    12. Anonym: Men kjære… Skal du være på en fest, hele festen, få gratis drikke og kose deg – for å SÅ dra tilbake DAGEN ETTER å be om pengene igjen? Det må du selvsagt gjøre der og da om du er missfornøyd. Da får du pengene tilbake med engang! Det har skjedd flere ganger:) Og angående drikken – det er fri bar i 2-3 timer. Om du bare rakk å få 2 drinker er det vel opp til deg. Baren er åpen i noen timer hvor du kan drikke hvor mye du vil. Så jeg vet ikke jeg! 🙂 Hehe.

    13. Hva er det folk klager for til deg? Jøssenavn..!
      Synes det er bra du sier ifra Isabel og er helt ærlig på bloggen, det er tydelig at GG Phuket ikke er en bra nattklubb😶

    14. Jeg synes det er sykt bra at dere sier ifra! Men synes det er utrolig teit av “anonym” og komme her og si at du er feig, når denne personen ikke en gang tør å stå for det en sier. Jeg synes dere burde få et klapp på skulderen for å ha reddet mange fremtidelige ansatte på GG Phuket. Du og Pierre må bare stå mot alt dritet, for som hvert fall jeg har oppfattet dere er dere akkurat som alle andre – og fortjener absolutt ikke alt drit.

    15. Hvorfor kunne dere ikke opplyse om dette når dere var der nede? Hvis alt var så forferdelig som dere beskriver så burde dere tatt det med en gang? Rett og slett skammelig at dere er såpass feige å kun tenker på dere selv! Ikke kom her å si at dere gjør dette for de andre som jobber der eller eventuelle kunder. Dere gjør dette kun for deres egen skyld å få masse lesere på bloggen! På en måte så er det dere som drar nytte av denne saken!
      Ikke enig i det jeg sier? Bombe!

    16. Koffer ska folk begynna å blanda inn Martine å sånt piss? Kan jo ikje sammenligna det me dette her. Flott at du advare leserne dine om koss det fungere der nere, mest sannsynlig hadde det vært mange fler så hadde gått i sama fellå så dåkk jor hvis du ikje sa ifra. Bler så irritert når eg lese ka andre folk kommentere der de tror di e någe… Bare drid i ka di seie, du vett best ka så e rett å galt. Nei off…. bra dåkk kom dåkk hjem te Norge igjen, synd det blei sånn siden du hadde gleda deg sånn te flere måneder der nere men live e uforutsigbart desverre. Vett aldri ka så komme bag neste sving. Du får ha en fortsatt god jul å du finne nok på någe mye kjekkere enn GG Phuket ska du se 😉

    17. Dette sier mer om deres dømmekraft til ting dere promoterer og stiller dere bak, enn GG… Bra research, dere to…

    18. Jeg var i Phuket en måned i fjor, og da møtte vi en fra GG som het Micke. Vi møtte han første gang på stranden, og hver dag etter det kom han og la seg med oss på stranden. Han var en hyggelig fyr, men en kveld venninnen min og jeg var på GG ble vi dopet ned. Våknet opp med fullstendig blackout, og etter det så vi han bare én gang. Beskylder ingen, men må si vi ble litt mistenksomme…

    19. Kan du ha en videoblogg om dette? Hvor du forteller om alt? Synes det er bra og viktig den informasjonen du gir. Jeg hadde tenkt meg dit i januar, tror jeg skipper billetten 🙂

    20. Stakkars Deg. Hva gjør du når neste sesong av PH kommer. Kommer til å bli kastet som det Søppele du er !!!!!

    21. Jeg jobbet som selger på Gran Canaria og erfarte noe av det samme der nede som dere gjorde i forholdene var ikke helt det jeg hadde blitt lovet og dro ganske fort hjemover igjen. Men fikk meg en ferie i det minste. Er bra dere sier fra om forholdene slik at man kan advare andre om å dra nedover. Det er jo en del penger for mange og bruker man tid på å dra ned dit så er det bra de iallefall har blitt advart. God jul til dere begge.

    22. Anonym: hvorfor gidde å kommentere slik når du ikke har noe fornuftig å si??? Hvor gammel er du? Nettroll. Sjalu fordi hun er høyt oppe på blogglista eller?
      Bra dere advarer andre Isabel.

    23. Hei!
      Det er så bra at du er så tøff som skriver dette, fordi det er faktisk mange folk der ute som kan være naive også etterpå finne ut hva som egentlig er bak alt. Jeg har faktisk opplevd en lignende situasjon selv. De fleste ansetter unge folk bare for å utnytte de fordi de vet de er naive og kan gå med på noe sånt! du er en veldig sterk jente Isabel og stå på videre uten å tenke på hva andre synes om hva du publiserer på bloggen! En blogg er en blogg hvor du får lov til å skrive akkurat hva du føler for!!
      OG EN TING TIL: jeg vet det kanskje er helt urelevant til innlegget, men jeg lurer på hva du synes om bollywoodfilmer? I så fall vil jeg anbefale deg å gå på en kinodate med pierre til uken og se på en ny bollywood film som heter Dilwale. Den er utrolig bra og du kommer absolutt til å like den!! den er ute på kino og hvis jeg ikke tar feil går den hver dag fra 20.30. Anbefaler sterkt at du ser på den, og det er med undertekst så du kommer til å forstå. Jeg er litt nyskjerrig på hva andre synes om bollywood filmer, kanskje du kan skrive litt om hva du synes om den på bloggen etter at du har sett den?
      men ellers lykke til videre Isabel og stå på!

    24. Skjønna mæ ikke på alle di her anonyme som kommenter all denne dritten, e det mulig. Slutt nu å lek så tøff, bi svett.
      Isabel, syns det va kjempe bra at du skreiv dette innlegget ❤️ Stå på videre og kos dåkker 😉

    25. Hmm. Synes dette skjer ofte med deg/dere jeg. Først skal du ett sted, så nei plutselig var det uprofesjonelt, også skal du ett annet sted så skjer det samme der :p synes det virker rart at det alltid skal skje sånne ting.

    26. Lave lønninger i forhold til Norge- Selvklart
      Lengre arbeidsdager- Selvklart
      Men resten er ikke nice.

    27. Trenger en liten oppklaring her, fra de anonyme som kommenterer over. Hvordan kan et personlig “drama” sammenlignes med noe så viktig som dårlige arbeidsforhold og uetisk oppførsel fra en eier/manager? Jeg forstår ikke sammenligningen, så hvis noen kan gi meg et ordentlig svar, så er jeg meget interissert i å høre det. Dette handler mer om å sette søkelys på dårlige arbeidsforhold og uetisk oppførsel ovenfor de ansatte, enn et personangrep.
      Stå på! Håper ditt innlegg kan være med på å endre dårlige arbeidsforhold. Flott at du bruker din “bloggmakt” på slike ting

    28. Skjønner godt at Pierre syns det er slitsomt med at du filmer hele tiden på snap. Du er som et lite barn jo som skal få vilja di. Voks opp!

    29. Jeg forsto lite av dette innlegget. Kan du forklare det litt mer kortfattet og presist? Spør bare fordi jeg vil forstå hva dette dreier seg om

    30. HERREGUD, koss kan folk sammenlign dramaet med martine VS dårli arbeidsforhold hu prøve å varsle andre om, så ingen flere blir lurt i fella? Off, folk ska alltid pirk på nåkka og skap nå drama og negativitet.
      Bra du sir ifra på bloggen, Isabel! Due en flink blogger og sykt pen <3 stå påå!

    31. Takk for at du sier fra! Da vet jeg hvor jeg ikke skal om jeg skulle finne på å reise til Thailand en gang 🙂

    32. Tro meg , det Isabell skriver er sannhet . jeg har en utrolig dårlig erfaring med denne micke ,og ikke bare det , jeg var 14 år på dette tidspunktet . han er en Syk SYK mann.

    33. Det e heilt sykt ka enkelte av dåkker skriv hær inne, ka e det som feila dåkker? Datt dåkker i gålve etter fødselen? Mangla dåkker så å si alle sosiale antenne man får utdelt?
      E direkte kvalmanes å se kor laft dåkker sønk, å kor utrulig frekk dåkker e! Isabel Sir sannheta om et førfærdelig arbeidsmiljø åsså får ho dette slengt i tryne? Særriøst? Stopp verden æ vil av..

    34. Så utrolig bra at du advarer andre! Ingen fortjener og bli behandlet på en dritt måte.
      btw så er bloggen din kjempe fin! Jeg leser den hver dag! <3 🙂

    35. Dette er virkelig noe dere fortjener ros for! Sånne ting er viktig å ta tak i, og det har dere har gjort. Fortsett slik. Ønsker dere alt godt 🙂

    36. Jeg var i phuket i 2-3 mnd , og var flere ganger innom GG ! Noe så ubrukelig , ingen folk og noen sure ekle menn.. om di var sjefer vet jeg ikke men arbeidet ihvertfall der. Var innom baren flere ganger , men var like ubrukelig hver gang, Noe som tyder på dårlig LEDELSE . Når du kan se hvor som helst ellers at GG alltid er stapp full. Traff mange skandinavere og andre folk rund om kring på andre barer. Ingen synes det var kjekt der. Di stakkars innkasterene så ut som di var dritt leie av at det aldri var noen hos dem uansett hvor hyggelige og kjekke di var.

    37. Skjønner ikke hvorfor det er så mange som ska snakke dritt om folk som har vært med på PH? Snakker dere dritt om dem bare fordi dere er misunnelig eller hva er det dere holder på med? Blir ikke mere populær av å snakke dritt og slenge med leppa til andre vettu, det må gå an å vokse opp! Herre, hvor gammle er dere? Har dere ikke noe bedre å finne på en å ødlegge dagen til andre mennesker som dere ikke en gang skjenner!? Jeg håper at ingen ting kommer hverken deg eller Pierre noe nært Isabel❤️ Bloggen din er kjempe fin og underholdende. Elsker den😍Pass på deg sjøl💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg