“ISIS har planalgt attack på julaften”

Oh, den følelsen… Du vet når du får en skikkelig ekkel, vond magefølelse? Kjenner på deg at noe er galt? Vanskelig å beskrive, men jeg tror at dere vet hva jeg mener. Den følelsen hadde jeg i går kveld. Skikkelig uggen følelse. Dette med alt snakket rundt ISIS, at de har tatt seg inn i Thailand, snurret plutselig veldig i tankene mine igår. Faktisk så pleier jeg å kjenne på meg når noe ille skal hende. Det har skjedd flere ganger, men den sykeste gangen skal jeg fortelle dere om i et eget innlegg senere… Men hvertfall, i går fikk jeg for meg at ISIS kom til å sprenge her i Phuket. Det har kommet ut i nyhetene at de skal ha lagt planer om å sprenge på julaften. Men i og med at det har blitt lekket ut, tror jeg selv at de har endret dato – hvis det i det hele tatt stemmer. Jeg vet at man ikke skal tro på alt man hører og leser, tro meg, jeg vet. Men likevel blir man veldig stresset. Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk denne ekle følelsen, men den kom for å bli. Den forsvant ikke før Pierre tvang meg med ut på en liten bar rett her ved oss. Vi spilte litt biljard, hadde pizza-date og koste oss i hverandres selskap. Og det hjalp! Hehe. 

Jeg er urolig faktisk. Jeg vet jo at det kan sprenge hvor som helst i hverden, når som helst, men når man får smelt opp i ansiktet av politi og i nyheter at det troligvis er to ISIS-soldater i Phuket, blir det hele noen hakk skumlere. Jeg håper inderlig at det selvsagt ikke skjer, og at det for den saks skyld ikke sprenger noen som helst steder i verden. Nei, fysj, dere… Til jul ønsker jeg meg fred. Det holder nå.

EDIT: Til dere som mener at dette kun er tull og “skrik etter oppmerskomhet” – her har dere link!

32 kommentarer
    1. Jobber dere ikke på GG lenger?? Isåfall om dere ikke gjør det hadde jeg reist hjem om jeg var dere!!! Høres skummelt ut med det sprengningsgreiene…

    2. Høres skummelt ut!! Isabell hvis jeg hadde vært deg hadde jeg reist hjem til Norge og feiret jul! For det virket skummelt ut altså!;)

    3. Du burde seriøst skamme deg!!!!!! Husk en ting mange andre har det mye verre enn deg og her sitter du og sier at du er redd for noen falske rykter som går om det kommer til å være skyting. Flaut at du er fra Irak , følger du egt med i nyhetene ?

    4. Har du ikke fått beskjed om å gå med støttende “sports” bh for å ikke ødelegge formen??? I Norge skal den brukes I en måned Før man går over til vanlig bh

    5. Hei! Tenkte bare å kommentere noe som jeg har villet lenge men aldri ”orket”. Jeg så på hele paradise med deg og martine og alt det dramaet der. Først så syntes jeg ikke noe om deg. Ikke når det var pierre/martine/sara drama heller. Men etter jeg begynte å lese bloggen din fast, å se på vlogs og prøve å se litt hvem du er (eller hvem du viser deg for media) synes jeg du virker utrolig herlig. Unnskyld for at jeg fikk så dårlig førsteinntrykk av deg. Måtte bare si det! Du er super, og jeg elsker bloggen din. Har så lyst til å møte deg en gang!! Aldri stopp med det du driver med. Du er forbilde.

    6. åh.. liker bloggen din men vær så snill og slutt med så overdrevne overskrifter? feks det med justin bieber, og denne? det er bare irriterende.. har lest bloggen din en stund nå så er vandt til at det er overdrevet til 100 men likevell begynner jeg å bli litt lei det.. så plis, du trenger ikke overdrive i overskriftene dine, det er egentlig ikke noe annet enn irriterende. Men såklart du gjør som du vil men ytrer mitt ønske alikevell

    7. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff i året som har gått. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord ☺
      Ha r vært spennende å følge deg.
      Ønsker deg og dine en riktig god jul og et enda bedre blogge år i 2016 ☺

    8. Liker ikke å kommentere på blogger men gjør et unntak nå. Det er forståelig at veldig mange blir redd og føler på frykten slik som du åpenbart gjør mtp at du har skrevet flere innlegg om IS. MEN ved å skrive disse innleggene dine så bidrar du bare til å spre denne frykten ytterligere. Terrorisme sin grunnstein er frykt. Jo flere folk som frykter IS, jo større makt har de. Ettersom du er en offentlig person og har en del lesere på bloggen din så (mener jeg) at du ikke burde skrive slike innlegg. For det første er det ren og skjær spekulasjon. For det andre gir du IS mer makt. Det værste vi kan gjøre mot IS er å ignorere de.

    9. Til Lalal. De ønsker selv å kalles IS (Islamske Staten), ja. Men mange forståsegpåere mener at man ved å bruke IS anerkjenner dem som stat, og derfor burde bruke ISIL i stedet. Evt Daesh – som de selv hater. Det er mao ikke feil å bruke ISIL. Spørsmålet blir om man skal anerkjenne dem som stat eller ikke. På den ene siden uhensiktsmessig å anerkjenne deres okkupasjon av landområder, på den annen side “lettere” å føre krig mot en stat enn mot en organisasjon.

    10. Hei du! Befinner meg selv i Thailand for øyeblikket og det at du kommer med så ubehagelig overskrifter skaper frykt. Enig med det fler har skrevet over her og håper du kan tenke litt over neste gang du skriver noe slikt. Jeg har ikke hørt noe om dette selv, kun lest om det på bloggen din, bortsett fra da jeg googlet det, og det sier vel litt om at dette ikke er så farlig?
      Håper du tar dette til deg

    11. Gina: jeg er enig med deg i noe her, men likevel er dette en blogg hvor jeg ytrer mine følelser og dermed skriver jeg også når jeg er redd. Og det er jeg i dette tilfellet…

    12. Har ikke du mulighet til å sjekke det? Hvorfor skulle jeg løyet om at jeg var i Thailand? Nå har det seg slik at jeg ikke er ved det mest sentrale området, som phuket for eksempel. Men du bør tenke over hva du skriver ut op bloggen med tanke på at det skaper frykt:) Ellers syns jeg du er kjempe kul:)

    13. Hei Isabel,
      hvilken avis leser du om dette? Jeg er halvt thailandsk og kan ikke lese thai.
      Fint om du kunne legge ut en link så jeg kan lese <3

    14. Anonym: Jo, det kan jeg. Men jeg sitter ikke å søker opp ip-en til hver eneste kommentar som kommer inn vet du 🙂 Men dersom du ikke er i et sentralt område er det kanskje ikke så mye du får med deg heller. Her i Phuket er det mye snakk om det, og det er masse politi over alt. Du kan blant annet lese en artikkel her: http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/820568-varningen-is-planerar-att-sla-till-i-thailand.

      “Thailändsk säkerhetspolis uppger att tio syrier med koppling till IS tog sig in i Thailand någon gång i oktober. Syftet ska vara att utföra attacker mot ryska intressen, skriver Dagens Nyheter.”.

      Det er ikke jeg som “skaper frykt”, det er faktisk fakta.

    15. det står på den nettsiden du linket til at de skal gjøre noe mot russiske interesser. Kanskje du skal lese hele innlegget? da får du nemlig med deg det meste:)

    16. Anonym: Ja?! Nettopp. I desember er det høysesong for russerne, som du kanskje også får med deg om du leser alle artiklene jeg har linket til. På jul er alle turister på strendene for å feire, for det er der alt skjer på jul og nyttår. = attack på julaften. Det står også. Takk for meg!

    17. D der hørest veldig skummelt ut, vær forsiktig, begge to! Vil ikke at noe vondt skal skje m dere 🙁 elsket deg så høyt, du er min inspirasjon! Du har forandret livet mitt, takk!❤️

    18. Isabel, ikke hør på de som gir deg hate, de er bare misunnelige og har ikke liv… Du et fantastisk❤️

    19. HAHA, uff.. Vet ikke om jeg skal le eller gråte for kommentarene over her. Feiginger. Gjemmer dere bak anonym og leker tøff i trynet. Har dere virkelig ikke noe bedre å fylle dagene med? Jeg kjenner på ingen måte Isabell, men vet veldig godt at dette er dritt hun ikke fortjener. Og til den kommentaren som sier at hun har så overdrevne overskrifter, tipper du ikke har lest bloggen til feks mammatilmichelle?.. (ikke noe vondt mot henne, men ja..) Da vet du iallefall at overskriftene til Isabell ikke er i nærheten av overdrevne. Trikset hos bloggere er uansett å ha overskrifter som drar lesere, så det er jo egentlig ingenting galt med det. Nei huff. Blir overgitt over enkelte folk her i verden. Egentlig klarer jeg ikke skjønne hvordan dere kan stå opp om morgenen, og se dere selv i speilet med god samvittighet. Jeg kan rett og slett ikke fatte hvordan dere kan føle dere bedre av å tråkke andre langt ned. Det er lavmål. Haha syns nesten synd i dere som må gjøre noe sånt, fordi dere helt tydelig og klart sliter noe jævlig med dere selv. Nei, Isabell! Ikke sitt å ta i mot denne dritten. Hev hodet og lev livet. Virker som du har det helt fantastisk der nede med Pierre. Gud jeg misunner livet ditt akkurat nå. Reise og bare skape minner med mannen i ditt liv! Kos dere masse, det fortjener dere begge to! Blir like glad hver gang jeg kommer inn på bloggen din, og den er oppdatert <3 <3

    20. Tusen takk, håper det ikke skjer noe med dere to. Og håper det ikke smeller der hvor jeg har familie.
      Skal selv kanskje reise dit i februar, men tørr ikke dersom det går en bombe eller fler :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg