Gravid?!

Full panikk.. Er det bare jeg som antar at jeg er gravid så fort jeg kjenner meg bittelitt kvalm? Vel… Jeg er så redd for å bli gravid at dere aner ikke. Ikke det å få barn er så ille, men for meg, akkurat nå, er det ikke noe jeg ønsker overhodet. Nå har jeg gått tom for p-piller her i Sverige, og derfor ble jeg enda mer paranoid. Jeg og Pierre dro til apoteket og kjøpte graviditetstest. Jeg vet jo at det skal litt mer til for å bli gravid, altså. Det skjer ikke så kjapt, og dessuten hadde det vel ikke vist enda heller? Eller? Uansett.. Heldigvis dere, heldigvis er jeg ikke gravid! Haha. Jeg er alltid på vakt, for selv om jeg går på pillene og jeg får ventet mens kan jeg fortsatt være helt sikker på at jo, det vokser et foster inni meg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har løpt til apoteket og kjøpt graviditetstester. Det er vel bedre å være 100% sikker enn å gå rundt å være bekymret. Dere kan lese historien om da mammaen til Pierre viste oss en video av en far, som fikk Pierre til å få panikk. Haha! Les det på hans blogg, her. Jeg dæver!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel, dere… Jeg har sagt det før og sier det igjen – jeg skal ikke ha barn før jeg er 40! Klem fra Bella, 21 år og ikke gravid!

34 kommentarer
    1. Du burde få deg p-stav, da slipper du p piller styret og at du må tenke på det hele tiden så er du safe i 3 år.

    2. Jeg blei gravid med en gang når jeg slutta med p-piller, jeg var litt kvalm, så tok jeg test og da var den negativ, og 3-4 uker senere jeg var fortsett litt kvalm på morgenen, så tok jeg en til test, så da var gravid, og var på vei nesten 7 uker 🙂 så den viser ikke ned en gang 🙂

    3. Herregud! Det er så latterlig at du skal reklamere for naturlig prevensjon! Alle vet jo veldig godt at du har sex i ett sett og at sånn ikke er noe for deg. Ikke reklamer for noe som du aldri kunne ha brukt selv, blir så lite troverdig.
      Hvis du er så redd for å bli gravid så anbefaler jeg det sikreste prevensjonsmiddelet som min gynekolog sa. Hormonspiral! Mye enklere og greie, anbefaler det på det sterkeste, så slipper du å tenke på at du ikke har mer p-piller igjen. Spiral er det “snilleste” mot kroppen.

    4. du har jo reklamert for at du Jikk på natural cycles, hvorfor har du panikk da når du skrev at det var kjempe safe og at du slipper å putte hormoner i kroppen hver dag? hmm merkelig..

    5. Julie: Hei Julie! Ja, jeg gikk på det en god stund og det funket kjempe bra. Men da vi kom til Thailand ønsket jeg ikke å få mens da jeg spradet rundt i bikini hver eneste dag. Så da gikk jeg tilbake til pillene 🙂

    6. Hei 🙂
      Lurte på en ting .. Du som er så Expert på P pille greia .. Når skal man ta P pilla , for første gang etter at man har slutta ? Er det når man får mensen ar mn starter på pakka ? 🙂 fint om noen kunne ha svart 🙂

    7. Hei!
      Jeg er en fast leser av deg, men jeg er jo også 21 år. Det er derfor begrenset hvor påvirket jeg blir av det du skriver. I stad så jeg Styleconnection skrev om at det bekymrer henne at det er så mange dårlige, opererte forbilder på topplisten. Hva syntes du om dette? Jeg angriper ingen og liker bloggene deres. Din er underholdene og det er bra du viser så mange sider av livet ditt. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg syntes det er synd at kollegaer skal ha negative syn på hverandre.

    8. Men hva med det naturlige prevansjonsmiddelet du skreiv så godt om for en stund siden? Med temperaturmåler og greier? 🙂

    9. sett inn p-stav. Koster ca 1000 kr, men du har den i overarmen i 3 år, ser den ikke, merker den ikke eller noe. Trenger aldri å tenke på noe. Super deilig!

    10. Ser at veldig mangen anbefaler p-stav men det er ikke alle som tåler de hormonene som er i p-staven. Jeg skulle ta p-stav for 1,5år siden, da måtte jeg teste om jeg tålte p-sprøyta først da det er samme hormonene i begge bare at p-sprøyta varer i 3 mnd? Om jeg husker riktig. Jeg tok p-sprøyta det gikk helt fint (var ikke vondt heller) helt til det hadde gått 1uke etter jeg tok den.. Jeg hadde mesen i 3,5 mnd i strekk utenom en liten pause på 2 dager. Snakket med legen min om det og han frarådet meg sterkt til å ta p-staven. Han sa i og med at jeg reagerte så sterkt på p-sprøyta kunne jeg reagere enda sterkere å faktisk ha mensen mye oftere og lengre enn det er normalt å ha i 3år!
      Går nå på p-piller som funker for meg og jeg får kun mensen svært sjelden ca hver 3mnd og den varer i 4-7 dager 🙂
      Mvh Malin 18

    11. P-piller er en veldig usikker prevensjon, da kan du liksågodt bruke hoppe-av-i-svingen-metoden. Skal du bruke hormonell prevensjon, gå for spiral eller p-stav. Staven sitter inne i 3 år, er sikker og du slipper noe stress.

    12. Husk å alltid ha ppiller med deg osv, abort er ingen prevensjonsmiddel 🙂 fordi dere får det til og se ut som det.. 🙂 ihvertfall pierre 🙂

    13. testen vil ikke slå ut før det er gått 2-7 uker som regel! Haha😅
      Er selv gravid nå, og jeg fikk ikke positiv test før 5 uker selvom jeg hadde flere symptomer!

    14. Storken kommer når du minst aner det hehe! Jeg ble gravid selv om jeg gikk på p-piller så det er ikke 100% sikkert ;D men jeg ønsket meg barn <3 .

    15. Jeg ble gravid da jeg ble tom for pillene, var uten pille i 1 dag, og hadde sex og ble gravid.. Var 10 uker på vei før jeg fant det ut

    16. Når du er 40 kan det være for sent;) Altfor mange venter for lenge med å få barn i dag. Uansett; du er ung nå, så nyt friheten i noen år til! 🙂

    17. Mange tror det skal så mye til før man blir gravid, at det ikke er så lett. Det er helt feil. Den ene gangen uten prevensjon kan gjøre at du blir gravid. om du ikke ønsker å bli gravid og er så redd som du sier vil jeg foreslå at du begynner på noe annet enn p piller:) pass på 🙂

    18. Hehe. Min mor hadde ikke planlagt meg i det hele tatt men hun fikk meg ved første forsøk. Så du kan plutselig få en unge uten planlagt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg