Jeg hadde aldri trodd på deg

Jeg tenker på livet.

Livet mitt for ett år siden. Da hadde jeg to jobber, den ene på parfymeri og den andre som servitør. I tillegg til det studerte jeg vernepleie på høyskolen. Jeg hadde bloggen ved siden, som ikke var stor i det hele tatt. Jeg hadde vel rundt 1000 lesere daglig? Ikke noe spesielt, altså.

Jeg husker hvordan jeg klikket meg inn på toppblogger og drømte om at jeg en dag skulle bli som dem. Tenk det å kunne leve av hobbyen sin? For det var bloggen for meg, det var min hobby og jeg elsket den. Jeg la masse tid i den da også. Det var noe jeg hadde passion for.

Jeg husker hvordan jeg så på TV og tenkte “shit, så kult det må være å se seg selv på skjermen!”. Det var noe jeg kunne tenke meg. Fy søren, så gøy det måtte være! Tenk det å være så spennende at man får bli med på TV? Wow. Tenk å være kjent!

Og nå… Ett lite år senere ligger jeg her i sengen, da. Om jeg hadde blitt fortalt at en dag? En dag skulle det faktisk bli realiteten min? Jeg hadde ikke trodd på deg. Da hadde jeg fnyst det bort – for aldri om det kom til å skje. Aldri. 

Jeg får frysninger av å tenke på det. Det beviser bare nok en gang at alt, absolutt alt, er mulig om man er villig til å jobbe hardt og ofre alt for å oppnå sine drømmer og mål. Det høres så forbanna klisjé ut, men jeg er et bevis på at det fanken meg stemmer. Jeg har hatt alle forutsetninger til å ikke lykkes med noe i livet, men det har jeg trosset. Jeg har trosset alt og alle som ikke har hatt troen på meg, for så lenge JEG trodde på meg selv kom jeg til å nå langt. 

Jeg må fortsatt klype meg selv i armen når jeg plutselig ser trynet mitt på TV-skjermen. Som feks på God Kveld Norge nå nylig, hadde jeg ingen anelse om at jeg var med i et innslag. Jeg så det på snapchat, liksom. Så jeg logget meg inn på TV2sumo og satte på episoden. Og der var jammen meg jeg med i innslaget om hva som har skjedd i kjendis-verden i Norge i sosiale medier. Da var visst mitt og Mads sitt instagramstunt det mest spennende som hadde hendt den uken. Haha. Det er sjukt. Lille meg?

Det som er enda sykere er når folk kommer til meg og vil ta bilde, eller når jeg blir booket inn til eventer og nattklubber. Når folk står der, og nærmest skjelver, for de blir så glade av å få en klem av meg. Når de forteller meg at de ser opp til meg eller når de skriker av glede. Meg, liksom? Hva har hendt? Det er da ingenting spesielt med meg, tenker jeg. Men i realiteten er jeg jo det for andre. Den biten tror jeg aldri at jeg kommer til å bli vandt med. Jeg blir like overasket hver gang, selv om det skjer opptil flere ganger hver gang jeg er ute. Lille meg?

Jeg får gåsehud av å tenke på hvor mye livet mitt har forandret seg på kun ett år. Jeg lurer på hvordan det vil se ut om 2-3? Jeg har hvertfall lært at det ikke er mulig å forutse, for aldri om jeg trodde at jeg kom til å sitte her nå, suksessfull og kunne drive med det jeg elsker.

Crazy how life changes.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

30 kommentarer
    1. Eh.. Alt kan skje hvis man “jobber hardt” for det? Du mene hvis man får bli med på paradise? 😀 alle paradise deltakere kommer på topplista, men så forsvinn de igjen. Så.. Anbefaler deg å jobbe hardt og operere deg mer om du vil forts å vær på lista.

    2. Inger: Vel, Inger 🙂 Det er over et år siden jeg var med på PH, og årets sesong er over halvveis. Hvor er jeg på topplista? Høyere enn noensinne, og det har jeg nå vært i et år. Så jeg jobber hardt, og derfor er bloggen min såpass bra! 🙂

    3. Unner deg den gleden👏🏼 utifra d du har skrevet fra oppveksten tidligere så ser d jo ut som at du var ei som folk kanskje ikke tenkte at kom til å oppnå noe veldig “stort”. Så er fantastisk bra at du har oppnådd slik suksess med bloggen😊 Å være toppblogger er nok ikke en “sikker” karriere, men d åpner seg jo nye dører, og pga bloggen vil d nok åpne seg muligheter som du ellers ikke hadde fått👍🏼😊
      Bare nyt d du😊 d krever jo en viss innsats for å være på toppen, ellers blir en jo bare glemt- slik som de fleste andre PH deltakerne..

    4. Hei! Visste ikke at du hadde blogget så lenge så kikket litt i arkivet ditt 🙂
      Lurte på hvem joss er?
      Ha en fin dag!

    5. Du hadde aldri vært der du er nå hvis det ikke var for PH, det la grunnlaget, du hadde nok aldri klart og jobbe deg opp til ligge der du er nå uten å være med PH, du jobber npk hardt for å holde deg oppe, men du jobbet ikke hardt for å komme deg opp dit første gang..

    6. Hvis du skal fortsette å blogge, anbefaler jeg deg å ta en titt på språk og formulering.
      Du skriver på en noe barnslig måte, f.eks; “alt er så sykt fint, sinnsykt morsomt” osv. Språket i mine øyne er umodent og kanskje barnslig. Du hadde tjent på å formulere deg mer voksent. Bare en tanke. Lykke til videre!

    7. Unner deg alt godt! Stå på videre 🙂
      Lurte forresten på om hvilken plastikk kirurgi sykehus du var på i Istanbul og hvorfor du valgte Istanbul i stedet for Norge, hvis ikke det er for personlig å spørre om.
      Synes det er utrolig modig og bra at du skriver såpass åpent om det 🙂 du fortjener mye creds ass! 🙂 ha en fin dag fine deg!

    8. Hei, jeg lurte på om du mistet luktesansen da du opererte nesen?
      Smaker du mindre etter operasjonen?

    9. Hva får deg til å gjøre alle disse inngrepene? Synes alltid du har vært utrolig fin, og det er du enda. Men å fikse rompen sin? er ikke det å dra den vell litt langt? du kan jo trene deg til en litt stør rompe?

    10. På hvilken måte har du “jobbet hardt og ofret alt” for å oppnå dette? 🙂
      Det lurer jeg veldig på!

    11. Grunnen til at så mange leser bloggen din er jo ikke fordi du er en spesielt god blogger.. Det er nok fordi det har vært så mye drama rundt deg og alle de syke operasjonene du tar, noe folk ser på som underholdning. Istedenfor å se på extreme makeover på TV, kan man jo bare klikke seg inn på bloggen din og få alle detaljer. Drama og kropp selger som sagt, og det er du vel fullt klar over med tanke på overskriftene du bruker i innleggene dine

    12. Du er heldig, ja 🙂 Misunner deg for det 🙂 Mange bloggere tror jeg drømmer om å leve av det. 1000 lesere er ikke lite da forresten. Jeg har gjennomsnittlig under 100 lesere daglig… Så det er ikke noe spesielt altså! Haha.. Hvor lenge hadde du blogget da du hadde 1000 lesere daglig?

    13. Alle som har vært på PH havner på topp lista men bare de beste bloggerne blir igjen. Hvis Eilen vinner PH i år trur jeg bloggen hennes vil komme høyere opp på topplista.

    14. “Det beviser bare nok en gang at alt, absolutt alt, er mulig om man er villig til å jobbe hardt og ofre alt for å oppnå sine drømmer og mål.”
      Du er “kjent” fordi du har vært med på paradise haha. At du er på topplisten på blogg.no nå er kjempe bra og hardt jobbet av deg men som du skrev “før hadde jeg bare 1000 lese” osv. Uten paradise hotel og den dårlige oppførselen du hadde der inne som vekkes oppmerksomhet hos andre, hadde du ikke vært på topplisten. Det er over en sesong siden din tid på paradise, og at du har klart å holde deg her er utrolig bra men ikke si at det VAR hardt arbeid, for du havnet dit pga ett TV program:)

    15. Helt enig med Marie over her. Mulig du jobber “hardt” med bloggen, men din “suksess” er ikke pga. at du er en spesielt god blogger, men heller alt “drama” som har vært rundt deg, alle operasjonene osv. Folk vil lese om slike ting, derfor ligger du høyt oppe på topplisten etter min mening. Den dagen du ikke har mer å operere, eller lite drama rundt deg, vil man se hvor bra bloggen din EGENTLIG er.

    16. skjelve for å se deg? mm, det er nok 12 åringer om ikke under som må gjøre det..
      jeg skjalv og var helt i hundre da jeg så Kristin fra Styleconnection på Palmesus i fjor fordi hun er et super god forbilde, elegant og en å se opp til.. Men tanken på å skjelve av å se deg, kommer nok ikke til å skje fordi du er jaa.. helt motsatt. But keep up the good work med mye latterlig og god underholdning på bloggen. FYI, jeg er ingen hater. alle bloggere er ikke like heldigvis, du har en måte å blogge på og andre bloggere har en annen måte å blogge på. Støtter det du driver med, men du hadde aldri vært her idag om du ikke hadde meldt deg på PH. Regner egentlig med at hvem som helst som oppretter blogg før eller etter PH, havner på topplisten uansett hva. Sammenligner man deg med Marthe Borge, Kristina, Caroline og ja, Sophie – så har ikke du jobbet hardt i det hele tatt. Du har bare seilt deg gjennom PR.

    17. Kan du heller fortelle hva du har gjort som du kan være stolt av? Være med i Paradise Hotel, ha rosablogg og operere utseende gir deg selvfølgelig kortsiktig oppmerksomhet, men det er ingenting å være stolt av. Du har ikke gjort noen ting som er litt bra engang. Det eneste du gjør er å gi 12 åringe jenter dårlig selvtillit..

    18. Godt du ble blogger og ikke vernepleier, for da slipper ihvertfall brukerne å bli utsatt for deg.
      Og det virker ikke som du jobber så hardt, du har blitt kjent fordi du bare er drama. Eller det er vel kanskje jobben din å bare være drama?

    19. heelt enig med de to ovenfor, du har blitt kjent pga. paradise og provosering. ikke en bra blogg 🙂 flaut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg