Jeg angret

Gipsen blir tatt av. Det river som bare pokker i nesen… AJJJ!

Han klipper bort stingene og rengjør sårene. Jeg er så utrolig spent. Kan jeg få se snart, spør jeg ivrig. Hvordan ser den nye nesen ut? Hvordan vil jeg bli seende ut? Jeg er super spent, men også nervøs. Nervøs fordi at jeg fikk høre av en tidligere pasient at jeg mest sannsynlig kom til å gråte. Ansiktet jeg kom til å se i speilet for første gang, kom jeg ikke til å gjenkjenne, advarte hun meg om.

Endelig får jeg speilet i hendene. Jeg møter blikket mitt, og… Ja. Jeg blir stum. Stum i noen sekunder før jeg tvilende sier “it looks nice..” til kirurgen før han trer ut av rommet. Jeg fikk panikk. Hvordan i faen er det jeg ser ut?! Hjertet mitt slo fortere enn noensinne – hva faen hadde jeg gjort! 

Nesen var veldig stor. Jeg spurte kirurgen om det var slik den kom til å se ut, om det var det endelige resultatet. Det var det ikke, han fortalte at nesen var veldig hoven og nesten trippel så stor som den kom til å bli når hevelsen gikk ned. Det hjalp på, og roet meg litt ned… Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke trodde på han. 

En uke ville det ta før hevelsen skulle gi seg. De første dagene unngikk jeg å se meg selv i speilet. Jeg så ut som Avatar. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg fikk en knekk. Jeg ble ufattelig fortvilet hver gang jeg skimtet meg selv. 

Jeg angret. Jeg angret som faen, og gråt i fanget til Pierre.

Alle rundt meg trøstet meg med forklaringen om at det var slik for alle, og at det var helt normalt. Nesens form vises ikke før det har gått en stund, rett og slett fordi at væske fyller hele området rundt nesen slik at den blir veldig hoven og stor. Den hadde ingen form, og jeg kunne ikke engang kjenne benet. 

Vi kom oss omsider hjem til Norge. Etter et par dager ble det bedre og bedre. Nesen min ble finere og finere, og eeendelig kunne jeg puste mer og mer ut. Det ble jo ikke så ille likevel?

Nesens form blir finere for hver dag som går, og jeg blir mer og mer fornøyd. For å være helt ærlig har dette skremt meg veldig, for jeg var helt sikker på at jeg hadde ødelagt ansiktet mitt for godt. Heldigvis tok jeg feil! Nå er jeg ekstremt fornøyd, og er veldig glad for at jeg gjorde det da jeg hadde hatt store komplekser for nesen min siden jeg var typ 13 år. Dette har jeg lært mye av. En operasjon er virkelig ikke babymat, det er store forandringer som utgjør mye. Heldigvis gikk det bra for min del til slutt, men shit så redd jeg var en stund. Jeg ble skikkelig skremt.

Men… den følelsen av anger er det verste jeg har opplevd på en god stund. Shit som jeg angret, og det var jævlig skummelt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

41 kommentarer
    1. Hei
      fin blogg du har 🙂
      lurer på om du faktisk skal operere rompa di, eller om det bare var noe du saa?
      ikke noe jeg er imot, er bare nysjerrig på inngrepet osv
      klem

    2. nesen din er kjempefin!! Første gang når du la ut et bilde av nesen din syntes jeg ikke den var like fin som det den er nå. Søstera mi opererte nesen sin for en stund siden, og den har forandret seg veldig mye etter operasjonen. Noe din også kommer til å gjøre <3
      du er kjempe pen isabell <3

    3. Hei Isabel, jeg synes du er en utrolig fin person! Syns det er veldig bra at du selv er fornøyd. Men jeg klarer ikke å dy meg, du var så mye penere før. Du ser liksom ikke “ekte” ut lenger i ansiktet.
      Men for all del, så lenge du er fornøyd selv så er det det viktigste. 🙂
      Synes det var utrolig bra av deg å vise hvor omfattende en operasjon er, og at du hele tiden er flink til å skrive ærlig.

    4. For et kjempe fint og ærlig innlegg! Du er nydelig Isabel, aldri tenk noe annet. Personligheten din er så utrolig fin itillegg, jeg kjenner deg ikke men føler jeg blir kjent med deg via bloggen din. Du virker så utrolig herlig! Kos meg ❤️

    5. Hei!
      Setter pris på at du er så ærlig. Var et veldig fint og åpent innlegg. Det er nok veldig viktig å få frem at det ikke er “bare bare” når det kommer til å føle på om man er fornøyd. Jeg var redd på dine veine da du skulle gjennomføre det. Syns alltid du har vært vakker! Men aller har sine komplekser. Er glad det gikk bra og at du ble nøgd 🙂
      Har selv vurdert et inngrep på nesen, men som sagt – det er ikke bare å gjøre det.
      Kunne du postet et bilde hvor du ser rett i kamera å smiler bredt ? Høres litt rart ut, men det hadde vært så fint å se hvordan nesen er da 🙂

    6. Hadde du lest deg opp på neseoperasjon så hadde du ikke fått hjerte i halsen etter at du tok av gipsen. Det tar nesten ett år før du ser endelig resultat.

    7. Beundringsverdig at du i de hele tatt har taklet det så godt som du gjorde i det heletatt!det er ikke mange som hadde taklet det like godt(blant annet meg) hehe. Det var vertfall utrolig fint resultat! <3 litt uvant å se deg sonn i starten på bildene(ikke negativt ment) , men nå er man litt mer vandt med forandringen 😀 <3

    8. Hei du ser kjempe bra ut ☺️ Lurer sånn på hva du betalte for å gjøre det i Istanbul? Og hvorfor valgte du og gjøre det der? Klem til deg og god påske 🐣💛💐

    9. Følelsen av anger, ja.. fy faen! Den er drittskummel! Opplevde det selv en gang jeg tok tatovering. Men som med nesen din ble den også bare bedre og bedre. Heldigvis..
      Nesen din ser iallefall dødsbra ut nå, og du hadde egentlig ikke noe å tape, siden du var så misfornøyd fra før! Du hadde kommet til å mislikt nesen din til du ble 90 om du ikke gjorde noe. Ikke fordi den var stygg, men fordi du ikke var fornøyd – og det å være happy med seg selv har faktisk alt å si!
      Go natt

    10. Du er fantastisk! Takk for et innlegg som hjalp meg så mye mer enn du kan tenke deg! Takk for at du viser oss drittsiden ved livet også! Det får folk til å føle at det faktisk er normalt, noe det er! You rock girl!

    11. Hei 🙂 har kommentert dette før men kommenterer igjen 😉 det tar faktisk opp til to år før endelig resultat er klart, 🙂 hilsen en som også har operert nesen .

    12. Helt ærlig, hvorfor vil du ikke poste kommentaren min? Jeg har jo overhode ikke trakassert deg, eller skrevet noe feil?

    13. Det er tøft å skulle endre noe på seg selv (kropslig eller hva det måtte være egentlig), fordi man ikke liker det man egentlig har, eller at man bare vil ha en forandring. Jeg syns det er veldig bra at du deler sånne innlegg selv om det kan være litt sårt. Du er ei tøff jente, med bein i nesa 🙂 Stå på! Forandringer fryder! Klem <3

    14. Jeg er kjempe glad for at du endelig viser den “ekte” siden av deg. På starten virket bloggen din veldig overfladisk men nå for tiden begynner jeg å like bloggen din veldig; håper du fortsetter å vise denne siden av deg! Du er kjempe nydelig og stå på videre med bloggingen! Håper påsken din har vært fantastisk!

    15. Det føles alltid rart når man endrer på noe man er vandt til – det gjelder i alle situasjoner. Når man flytter i et nytt hus, ny jobb, ny by, ny hårfarge eller i ditt tilfelle en ny nese – så vil alle syns det er litt ubehagelig før man blir vandt til det, og blir like glad i det som det gamle. Jeg skal innrømme at når jeg så det første bildet av deg så tenkte jeg “ånei, hva har hun gjort” fordi jeg var vandt til den typiske nesen din, men for hvert bilde jeg ser så syns jeg det blir penere og penere 🙂 Du er en skjønn jente Isabell, jeg støtter kanskje ikke alle synspunktene dine ang utseende osv men jeg syns allikevel du er en flott person som jeg liker å lese bloggen til! Stor klem <3

    16. Da jeg hørte at du skulle operere nesen, tenkte jeg at det var ikke nødvendig for nesen din var så fin. Men jeg må nok innrømme at jeg liker nesen din nå enda bedre. Riktig fin , liten oppstopper har du fått! Nydelig!

    17. Jeg lurer på en ting: Ser du ikke selv at leppene dine er for store? Ser så unaturlig ut, og er ikke fint. Du er mye vakrere med natrulig lepper. Kanskje du burde tatt noen av kommentarene til ettereting. Det er ikke fint/kult å se ut som en and.

    18. Fikk faktisk sjokk da jeg så nyere bilder av deg, trodde det var en helt annen person! x)
      Men du ble jo kjempe fin da, og nesa var driit søt. 😀

    19. Hei! Må bare si at du ser helt fantastisk ut. Hvor mye betalte du i Istanbul? Og hva heter klinikken du utførte operasjonen på?

    20. Kunne du sagt hvilken klinikk du gjorde det hos? Skjønner godt du ikke vil ut med det, men jeg ønsker virkelig ikke å velge en helt feil klinikk, og da jeg ikke kjenner noen som har tatt en neseoperasjon hadde det virkelig vært til hjelp. Om så kunne du kanskje svart, og så slettet kommentaren rett etterpå? :p
      Klem

    21. Hei. Hvor mange dager tok det før hevelsen gikk ned? Når begynte du å syntes nesen din så bedre ut. Jeg skal operere meg snart så hadde vært fint om du kunne svart meg på det <3

    22. Vet ikke om du kommer til å se denne kommentaren, siden dette innlegget er såpass gammel, men jeg ville bare si tusen takk for at du skrev dette innlegget. Tusen takk for at du skrev åpent om hvor skremmende og ukomfortabelt det var å ta av gipsen for første gang. I likhet med deg opererte jeg også nesen på Esthetica/Comfort Zone i Istanbul, og den følelsen av å se seg i speilet for første gang uten gips vil jeg ikke unne noen!!! Det ble noen tårevåte dager fulle av panikk, men jeg blir også bare mer fornøyd for hver dag som går. Tusen takk for åpenheten din, Isabel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg