Dette gjorde vondt i hjertet mitt

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har alltid mange og lange tlf-samtaler med mamma når jeg er bortreist. Jeg savner henne så masse hver gang jeg er borte, mammadalten som jeg er. Det tror jeg aldri jeg kommer til å vokse fra, uansett hvor gammel jeg blir. Det er ingen som kan trøste meg som henne.

Dagens samtale var sjokkerende for meg, derimot… Jeg ble noe paff… Vi pratet som vanlig om alt og ingenting, og plutselig kom vi inn på noe jeg ikke syntes var et spesielt hyggelig samtaleemne. Hun lurte på om jeg var bortreist i slutten av juni. Det klikket ikke hos meg før hun sa det selv, at da fyller hun 50 år. Jeg mener… Min mamma, 50 år? Jeg får helt angst… Ingenting ille ment, men hun begynner jo å dra på årene. Og det gjør meg så engstelig… Tiden går så forbanna fort, dere. Jeg husker fortsatt mamma som den spreke 35-åringen som alle menn siklet etter hver gang vi var i byen. Jeg blir skremt av tanken på at min mamma blir eldre og eldre. Det er jo naturens gang, men det er ikke begeistrende når det gjelder ens egen familie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg skal se til at mammas 50års-feiring blir den beste av alle hennes 50 fødselsdager. Det ansvaret tar jeg på min kappe, og jeg skal sørge for at det å runde 50 år ikke blir så ille likevel! 🙂 Mødrer er noen helter, hands down.


Men dere, til slutt.. Fra en sak til en annen – noe annet som har vært i mine tanker i dag er dette innlegget. Jeg blir så lei meg når jeg ser all kritikk, for dette er jo kun sannheten. Og det svir, men det er sant. Det er slik for meg, deg, selv for Beyoncè og selv for Obama.

40 kommentarer
    1. Dere er veldig fine!
      Håper din mamma sin bursdag blir fantastisk, men det tror jeg du klarer for du er jo så flink med slikt <3

    2. Ehm, jeg er 14 og faren min er 53… Du er sånn 22 og moren din er 50? Det er ingenting å bekymre seg over..

    3. Mer sjokkert over hva du får deg til å skrive enn det faktum at moren din fyller 50 år. Jeg er 18 og både mamma og pappa er bortimot 60. Men for deg er jo 22 år gammelt og, så.

    4. Virke flaut for dei som sier dem er under 16 og har foreldre på nesten 60 år
      Men tilbake til deg isabel,ja er enig at det er skremmende at foreldre blir eldre og plutselig er dem ikke lengre

    5. vist folk lese innleggene skikkeligt så klare dokker vell å forstå at poenget her e at isabell meine tiå fyke? poenget e ikje at ” å harregud mamma e så gammale, u blir snart 50 år” ..
      eg forstår godt ka du meine isabell, å ja tiå fyke.. e veldig skremmende!
      stå på, å masse god bedring❤️

    6. Er 17, 18 om 4mnd, og pappa 62, mamma 10 år yngre. Har tenkt sykt mye på det, de er det kjæreste jeg har og kan virkelig ikke se for meg dem borte :/ Griner ofte når jeg tenker på det, og at det kan skje når som helst. Virker helt sykt. Elsker dem over alt på jord, og gjør alt jeg kan for å vise at jeg elsker dem. Vanskelig å tenke på. Før tenkte jeg på det konstant, og det var vanskelig å leve livet fullt ut, men går heldigvis bedre nå som tankegangen min er bedre og annerledes.

    7. Syntes du moren din og søskena dine er stygge? Utseende messig? Du opperere jo alt som er arvelig. Det må være trist for familyn å se.. Da vil du også syntes dine egene barn er stygge fordi dem vil ha ditt orginale utseende og ikke det du har kjøpt

    8. Kjempe koselig innlegg!! Er helt enig med deg, blir også redd av å tenkte på at mamma blir aldre… uff, de skulle bare vært her til vi dro selv <3
      Btw, vet du at martine fortsatt har et forside bilde på facebook av og hun og pierre? stalka litt å så det, hadde blitt sykt sur hvis det var eksen til min kjæreste som hadde det offentlige, så ville bare si ifra...

    9. Du er vakker.. Men du ..
      “selvfølgelig er naturlige jenter det beste”. Til og med din kjæreste sine nylige ord på bloggen. Pierre med egne ord. På tide at du våkner snart, Isabelle?

    10. Kjenner på samme følelse selv i det siste med mine foreldre. De er begge 46 og ikke særlig lenge til de blir 50 – en fremtid uten foreldrene mine er helt utenkelig, så man må jo bare nyte tiden mens man kan! Håper du blir frisk fort etter operasjonen din, blir spennende å se resultatet 🙂

    11. Vær glad for at du har moren din enda! Jeg er 19 og min far døde for litt siden. Drit i grin over at moren din blir 50. Vær heller takknemlig for at du har dem herregud

    12. GJør det vondt i hjertet ditt at mora di blir eldre?
      OMG get a BRAIN! Hahaha… Fy faen du er dum ass. Du trenger ekte tragedie og sorg, naive bimbo…

    13. Anonym: Haha, hvor fuckings patetisk går det an å bli? Isabel synes hennes søsken og mamma er de peneste i hele verden. Selv om hun velger å operere så vil ikke det si at hun synes familien er stygge. Dette gjør hun for SIN EGEN DEL, og du må være utrolig hjernedød som i det hele tatt tenker på den måten du gjør!!
      Jeg har også operert meg, men har aldri hatt en eneste tanke om at noen andre er stygge. Skjønner meg faen ikke på tankegangen din. Voks opp, herregud….

    14. Skjønner veldig godt hvordan du tenker, min pappa er 74 år og jeg er 23.. Veldig vondt å tenke på at han snart er borte 😢❤️

    15. Nå trodde jeg noen i familien din hadde gått bort, men så er det hele om at moren din fyller 50? Really? Er ikke akkurat sånn at hun skal dø i morgen. Alder er bare et tall, og hvis du oppfatter moren din som en sprek 40-åring, så for all del, gjør det! Og hvis du føler deg selv så “ung til å være 22”, så tenk på deg selv som 16 eller hva du måtte ønske. Selv om man ser litt eldre ut, så er det ikke så mye som har forandret seg oppi huet, annet enn litt mer erfaring, trust me.
      Syns det er litt trist at du har en så negativ oppfatning av å bli eldre. Hvis moren din fyller hele 50, så ha heller et positivt fokus på at hun skal feires! Ikke skriv et innlegg hvor det virker som DU skal ha ansvar for å feire begravelsen hennes på forskudd

    16. Jeg håper at du får det til sånn at moren din får verdens beste feiring!! Ingenting æ bekymre seg iver Isabel, jeg er 12 år og min mamma er 54 år.

    17. Skjer med alle disse idiotiske kommentarene. Selvfølgelig blir man trist om foreldrene blir eldre, om så man selv er 14 eller 30! Sykt dumt å tvinge andre til å ikke føle seg trist bare fordi noen andre muligens har det “verre”. Det er som å si til fattige barn i Afrika at de ikke har lov til å være lykkelige fordi det er folk som er lykkeligere enn dem?

    18. Hei Isabel. Hvis du trenger mer liv på candy crush kan du stille klokken på mobilen ett døgn frem i tid 🙂 da får du alle 5 livene #lifehacks
      Men jeg først kommenterer på bloggen din, så vil jeg si at det er spennende og lese om deg og ditt liv, men at du kanskje skal bruke litt andre overskrifter? Når jeg så på snappen din trodde jeg at noen hadde død. De er ganske dramatiske og litt overdrevne i forhold til innholdet. Vær glad moren din fyller 50, det er en kjekk begivenhet å feire. Feir heller mer på hvert år hun får bli enn å tenke på at hun kan gå bort

    19. Vet du hva? Tenkte over akkurat dette senest igår!! Akkurat det du skriver her. At mamma alltid var noen folk snudde seg etter på gaten, alltid vært sen milfen (jeg synes såklart at hun er like pen enda), men merker at hun begynner å dra på årene og det er så skummelt! Og da tenker jeg såklart ikke med utgangpunkt i utseende, men man merker det såklart der og. Kan de ikke bare leve for alltid?!?!?

    20. Herregud du har en ung mor, 50 år er ingen alder i dag. Tidene forandrer seg, du burde være glad at du har en såpass ung mor. Ikke alle som har det!

    21. HAHAHAHAHAH ler av den personen over her som syns det er flaut å ha gamle foreldre. Alder har nada niks å si! Jeg er en 20 år gammel jente med en far på 76 år og ei mor som skulle blitt 57 i år, men så langt kom hun dessverre ikke…
      Jeg forstår deg Isabell at det kan være tungt å se foreldre bli eldre, men å fylle 50 år som en mor er virkelig ikke mye. Hun ser strålende ut, virker som en frisk dame med mye energi og kjærlighet til barna sine. Da skal du ikke tenke så mye på alderen hennes!
      Ha en fin dag videre og jeg gleder meg virkelig til å se resultaltet 😀

    22. Kjempe koselig innlegg ❤️😘☺️ ikke bry deg om dei stygge kommentarene du får😢 du e perfekt uansett ❤️😘😻 eg elsker bloggen din😘😻❤️☺️ du er en kjempe sterk kvinne ❤️ stå på😘❤️ jeg heier på deg❤️😘 og er ved din side uansett om jeg ikke kjenner deg veldig godt ❤️😘😘😘 klem fra meg

    23. Har du lyst å skrive et innlegg om hvorfor du hadde fostermor når din biologiske mamma er her? 🙂 syntes slikt er interessant, men mange føler det er tabu å skrive om slikt så man får jo aldri vite grunner for at noen havner i fosterhjem selvom mora er oppegående..

    24. Min mamma er død… Tenk for et privilegie det er å få bli eldre! Jeg blir oppriktig lei meg av dette innlegget.. Tenk hvor heldig du er!! Følte meg lurt når jeg gikk inn å så hva dette innlegget handlet om.. Du høres bortskjemt ut, og bør heller sette pris på det du har..

    25. Dette er bare konstruktiv kritikk, uten en negativ baktanke av noe slag!
      Det er nemlig en ting som har irritert meg noe grenseløst i det siste, nemlig det at overskriftene dine ikke “samsvarer” med innleggene dine. Jeg er fullt klar over at det er flere enn bare deg som gjør det, men du er vel en av de som skiller seg mest ut når det gjelder nettopp dette… Jeg blir bare veldig skuffet, når jeg gang på gang kommer med forventinger på bloggen din, etter hvordan du har promontert det på snap blant annet. Så samsvarer det ikke det hele tatt med det overskriften forteller, det er så altfor mange bloggere som “lurer” til seg lesere og det er jeg lei av. Dette innlegget er et prakt eksemplar på hva jeg mener!
      Men for all del fortsett med bloggingen din, jeg digger deg og det er derfor jeg skriver dette!

    26. Hva syns moren din om alle operasjonene? Syns ikke hun det er trist at du bruker såpass mye energi og penger på å ikke lenger ligne på henne? For på dette bildet så jeg nemlig at slik du så ut naturlig, lignet på en prikk på din mor!

    27. Selv har jeg foreldre i 40 åra og besteforeldrene mine er i 60 åra. Når den tanken først slår meg at de begynner å bli gamle blir jeg veldig engstelig selv. Vil aldri oppleve at en i familien går bort, uansett hvor naturlig det er.

    28. Skjerp deg. Hvorfor blogger du om sånne ting? “Huff mamma er så gammel, snart er hun borte” og “håper ikke kjæresten min slår opp”..

    29. Dette må jeg gi en liten kommentar til:
      Din mor er 50 år og du blir engstelig og får angst? Tenk neste år igjen, 51, 52, 53 osv. Hvilke psykiske lidelser får du da? Jeg venter i spenning, og håper i mellomtiden at du innser at alle en gang kommer til å dø! (For slik du skriver nå, virker det ikke som du vet det…for da hadde du neppe skrevet slik du gjør)
      Etter du har lest dette håper jeg du slutter å si at du ikke blir begeistret over at familien din blir eldre. Det er nemlig den beste gaven du kan få!
      Ikke tenk på alder som en begrensning, men en erfaring.
      Livet jenta mi, livet.
      Ellers håper jeg du har det bra med deg selv, og slutter å endre på utseende. Lykke og selvtillit kommer innenfra og det er kanskje der man må starte for å finne det! (Det har du sikkert hørt 100 ganger før, men jeg håper du virkelig forstår hva det betyr og tar det til deg. Prøv hvert fall). Litt livserfaring trengs for alle og enhver.. spør din mor, hun blir jo tross alt 50 år!!
      Kom på at det er mye annet å skrive og synse om deg siden du er en offentlig person. (er vel det du ønsker siden du utgir deg på bloggen) Kort og greit. Husk at alt du skriver på bloggen skal du kunne stå å si foran en jente eller gutt på 11-20 år, face to face. Om du skal bli oppfattet som moden og ekte etter min mening.. Sier ikke at du skal gjøre det i praksis, men ha tanken i bakhodet når du skriver de neste innleggene dine.
      Lykke til med å forklar hvorfor du tar den ene operasjonen etter den andre, og samtidig ikke si at de bør gjøre det samme!
      Ønsker deg alt god, og håper du tar dette med litt humor, men samtidig på alvor.
      Hilsen en litt provosert, men ærlige leser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg