DISSE HAR JEG BLOKKERT PÅ SOSIALE MEDIER

Jeg sjekket hvor mange jeg har blokkert på Facebook. Det var overraskende 564 personer. Hvorfor, spør du? Fordi at de er skada i huet.

Hver morgen, uten unntak, våkner jeg opp og det første jeg gjør er å sjekke telefonen min (etter å fått min daglige Pierres-morgen-kos). Det er svært underholdende, om jeg kan si det sånn. Ha ha. Det er alltid spydige kommentarer som fyker inn på mine Instagram-poster og på Facebook profilen min. Alltid! Uansett hva jeg skriver og uansett hvilket bilde det er, er det noen som finner feil ved det, og skal være direkte ufine. Nå prater ikke jeg om det typiske hatet og kritikken, for det der er en sak og dette er noe helt annet. Vi snakker om direkte kommentarer angående mitt utseendet for det meste, og da går det ofte på hvor stygg jeg tydeligvis har blitt, om hva det neste jeg skal operere er, hvor dårlig min blogg og jeg generelt er.

Jeg har blitt så vandt med dette nå (trist nok) at jeg ikke tar det til meg. Jeg har fått skinn på nesa og ru hud. Det jeg derimot gjør er å blokkere disse personene. Jeg aner ikke hvor mange jeg faktisk har blokkert på spesielt Instagram, men også på Facebook. Jeg trodde ikke at det var så mange idioter som har fortjent en blokkering, men det var det, sjokkerende nok. Jeg har begynt å blokkere ganske lett, om jeg får si det selv. Kritikere ønsker jeg ikke på min instagram-konto, for hvor hyggelig er det for meg med et kommentarfelt fylt med hva jeg bør og ikke bør gjøre, om hvordan jeg skal og ikke skal se ut? Så fort det ikke er hyggelige tilbakemeldinger, men hat eller kritikk har jeg valgt å blokkere vedkommende.

Ingen ting er bedre enn å helt enkelt kunne stenge disse menneskene ut fra mine sosiale medier, så slipper jeg all kvalmen og deres patetiske adferd mot andre. Takk gud for at blokkering finnes! Lurer på hvem den heldige nr 565 blir? 😉

37 kommentarer
    1. Ja det er bare å blokke de, og når de ser du blokker de så blir de så lei seg fordi nå har de ingenting annet å gjøre en å hate på deg.. Huff kjedelig liv, får slike folk som bruker tiden sin på å finne stygge ting i apsulutt alt, hadde du skrevet et innlegg som var helt perfekt (sånn Innbilling at det var det, helt PERFEKT) så hadde uansett de folka gravd fram noe får å få det til å ikke se perfekt ut, uansett om det hadde vert helt perfekt. Kansje de hadde kommentert på hvorfor du har en bitteliten føflekk på arma, som de har såtte lenge å somt inn får å finne noe å kommentere på (du fårstår hva jeg mener) det er bare somme folk som ikke har bedre ting å gjøre, så de blir nok veldig triste nå stakkars når du blokker de, hva skal vi nå finne på liksom? Lage en ny konto? de er SJALU. om det er jenter, er det gutter så har de bare ikke noe respekt og Jaa hvem vet hva som feiler demm.. Men bare blokk slike folk..

    2. unnskyld må bare: du har enten bein i nesa eller blitt hardhudet.
      For ru hud anbefaler jeg heller bodylotion =)

    3. Ja det er bare å fjerne og blokke alle slike vonde mennesker, som virkelig (fårstår ikke at det går and) har nøtt å skrive noe stygt til deg, får å kunne puste ut å tenke, så deilig å skrive så mye piss til henne, ah nå føler jeg meg mye bedre (mens de griner inni seg og er sjalu på enten den fine personligheten din, det nydelige utseende ditt, suksessen din, kjæresten din(haha) osvosv..

    4. Elsker bloggen din<3 stå på Isabel! fjern de vonde menneskene, blokker de, og ta til deg det fine folk skriver til deg, fordi det er det som betyr noe, og det som er sant, du er en veldig snill jente, og så nydelig.. De kommentarene på insta, vist noen mener du er frekk pga de, haha synd får dem.. Mange som hadde klikka får lenge siden av bestandig så mye hat. Håper du ikke tar det til deg seriøst fordi en ting må du love meg Isabel: IKKE la deg knekke av kommentarer, de hadde aldri turt å sagt det på ekte.. de er enten sjalu eller så er de syke i hode 🙂 en av delene 🙂

    5. Du e so nydelig Isabel <3 Fortsett med å være dej sjøl, fordi det kler du veldig godt! Du e ei fantastisk jente, og nydelig e du uansett ka folk måtte sei, eller skrive!

    6. Det er helt sykt at folk kan hate på deg eller andre kjendiser. At de bruker tiden på å sitte å lete etter feil også kommentere! At noen kan ha så lite å gjøre. Kan vedde mye på at de ikke hadde tørt å si 10% av det de kommenterer i irl ! Helt sykt, og kvalmt 😛 Stå på Isabel, stor fan :*

    7. Jo mere folk hater på bloggen din, Jo mere lesere og penger tjener Isabel. Hahah er så fun å se på de prøve å dra henne ned når de egentlig bare får hu på toppen.

    8. Jeg skjønner hvorfor du gjør det. Hadde ikke orket å lese nedlatende kommentarer dag inn og dag ut.
      Heier på deg <3
      Ha en fin dag videre!

    9. Skjønner at du ikke tolererer usaklig kritikk og hat, men hvordan stiller du deg til saklig kritikk? Ser at du sjeldent /aldri svarer på kritikk, men oftere på smisking (forstår det, men noen kommentarer hadde kanskje vært OK å svare på selv om de kanskje er mer kritisk enn du ønsker).
      Hva med å kanskje lage en ny serie der du tar opp kommentarer fra kommentarfeltet (både blogg, Facebook og insta)? Både ros og ris, og evt spm som kanskje blir stilt ofte ila uken? 😊

    10. Pleier aldri å kommentere på blogger, men har drukket noen glass vin, haha. Det er ikke verdt å bry seg om de. Tenk hvor lite liv de må ha som går inn å kommenterer stygt på en bloggers instagram som de ikke engang kjenner? Er nok misunnelse det er snakk om 🙂

    11. Det er ganske tøft av deg som ikke lar deg knekke av folk som snakke stygt om hvordan du ser ut ,det er sikkert slitende på selvtillit og selvbilde når folk gjøre sånt
      Men dei som sier at du skal tåle kritikk ,det høres bare teit ut,ingen burde få høre negative ting om hvordan man ser ut
      Men syns at du burde svare dei som spørre deg om ting eller sier noe annet som ikke handle om utseende ditt ,du svare bare folk som kommentere åssen du ser ut

    12. Du bidrar jo kraftig til netthets utifra måten du svarer haterne på.
      Om du er med på leken, så må du tåle steken. Det er ditt valg å være en såkalt offentlig person, og da må du regne med at du kan få litt motstand. Ikke alle liker alle. Så kanskje du burde begynne å jobbe med deg selv? ☺️

    13. De som lovpriser her på bloggen har så mye skrivefeil…. Veldig unge? Kan du begynne å skrive om litt morsomme IKKEMATERIALISTISKE TING? 🙂

    14. Skulle gått ann og blokkere folk her i kommentarfeltet og. Trist hva folk kan få seg til å skrive, når de sitter skjult bak en skjerm. Ingen fortjener stygge kommentarer, om man er en offentlig person eller ikke. Hva feiler det folk? Triste liv. Ja, du “hater” du må ha det dårlig med deg selv. Et lite tips, du får det ikke bedre av å rakke ned på andre. Håper du overser slike personer, Isabell. ❤

    15. Jeg lurer på om du noen gang har irritert deg over/ønsket å få gjort noe med, det søkket du får på kinnet/ved kinnbeinet når du ler (ligner smilehull, bare på feil sted om man kan si det :p)? Jeg får også sånn når jeg smiler og ler, og syns det er så stygt på meg! Lurer i såfall på om du vet om man kan gjøre noe med det, og hva?

    16. Forstår godt at du ikke vil ha alle de fæle kommentarene, men synes det er direkte nedlatende å skrive “hold kjeft a”, “pissunge” etc. tilbake. Det at du skriver i innlegget nå at “de er skada i huet” burde du holdt deg for god til. Liker generelt bloggen din og deg, men dette synes jeg bare blir for drøyt.

    17. Haha æ e no faktisk enig, har også blokka mange via mobilnummer, men det e fordi de faktisk fortjæne det 😀

    18. Anonym: Du om det. Så du mener jeg er teit som ber en person som skrier “æsj” og “hore” på mitt bilde om å holde kjeft? Da får du absolutt mene det, men jeg selv synes det er på sin plass! 😉 For slike kommentarer SKAL man holde kjeft om, helt enkelt.

    19. Synes det er utrolig trist og irriterende at det er så mange i dagens samfunn som ikke har noe annet å gjøre på fritiden sin. Ser stygge kommentarer over alt, nesten flere hat kommentarer enn jeg ser hyggelige. Det at du har blokkert så mange er ille, nei det er ikke ille for deg. Det er ille for samfunnet vårt, at så mange personer bruker tiden sin på å hate på vakre deg! Tenk, når alle kjendiser må blokkere ca 5-600 personer. Da begynner tallene å bli ganske høye. Nettmobbing må ta slutt nå! Det er ikke bra for noen, ikke for de som skriver kommentarene engang. Stå på Isabel, du er rå!

    20. Skjønner ikk helt hva denne anonyme personen mener med at “disse leserene har mange skrivefeil, ser ut som de er unge”. Er det egentlig et problem at unge mennsker som kommenterer hyggelige ting i kommentarfeltet er her? Det er mye bedre enn at en 50 år gammel mann sitter å skriver stygge ting. Blir bare irritert, mange unge ser opp til Isabel. Helt feil å dømme ut i fra skrivefeil 😉 Det er det samme som å dømme andre mennsker uten at man kjenner dem.

    21. Ja, du har operert. Men når du har operert deg har du ikke gjort deg selv styggere (ikke det at du ikke var fin før for det var du). Det er jo din kropp, du må få lov til og gjøre hva DU vil med den! Jeg synes du var utrolig fin før og du er minst like fin nå! Stay strong! U go girl!

    22. Hei. Først og fremst må jeg si at jeg hverken bryr meg om deg eller bloggen din. Du tjener gode penger på den så deg er det ikke synd på. Men nå er det en gang slik at i Norge har vi noe som heter “vær varsom plakaten”. Og den går ut på at er det noe vi selv ville reagert på, så må vi ta slutningen om at andre også vil reagere. Jeg trenger vel egentlig ikke å si at det å skrive “æsj” og “hore” bunner i det ultimate lavmål. Dine lesere er antageligvis ganske unge og når de ytrer seg negativt så bunner det stort sett i at de vil være deg og at de er sjalu på det du har. Du som blogger har et valg, og det er å stenge kommentarfeltet. Så hvis all denne barnslige oppførselen og totale mangel på nettvett går ut over livet ditt så MÅ du ikke lese det. Jeg regner med at du kommer til å klare deg langt bedre i livet enn dine gjennomsnittlige lesere. Bruk tiden din på å hjelpe andre enn å la deg trekke ned av drittunger. For det store sosiale engasjementet finnes nesten ikke på bloggen din. Lykke til videre😊😊!!
      Mvh
      En som egentlig ikke bryr seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg