smerten

For første gang på lenge ville jeg ikke opp av sengen i dag. For å være helt ærlig har jeg bare forflyttet meg fra senga til sofaen, med dyna over meg. Jeg orker ikke. Jeg orker ikke livet i dag. Jeg dro å sov hos mamma i natt, min safeplace. Hun graver aldri, hun bare er der og forstår. Hun spør ikke om jeg ikke forteller selv. Hun setter på min favorittsang fra da jeg var liten, rer opp senga og legger seg og holder rundt meg. Og så ligger vi bare der. Lenge.

Jeg er veldig dårlig på å ikke ha det bra. Jeg er elendig på å håndtere mine egne følelser, og faktisk kjenne på det vonde. Istedenfor prøver jeg å tenke på alt annet, i håp om å få tankene over på hva som helst. Men i dag går ikke det. Begeret mitt har rent over, og jeg har ingen valg lenger. Jeg er tvunget til å kjenne på smerten. Og det er alt jeg skal gjøre i dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg beklager for dårlig stemning her på bloggen, men jeg kan ikke late som mer.

 

24 kommentarer
    1. Hei du!
      Når ting blir vanskelige , da tenker jeg at det er noe jeg må tenke på og finne ut , og ettervært så blir jeg lettere. OG sjokolade hjelper mot alt <3 Ta være på deg selv! Skulle ønske jeg hadde ei venninne som deg! Du er så god og snill - ærlig! Ha en fin søndag <3
      Klem Emma

    2. Kjære Isabel. Dette svaret er ikke ment å være offentlig, men du velger selvsagt selv om du legger det ut. Jeg har fulgt med deg en stund, og jeg synes det kan virke som om du sliter med en avvisningsproblematikk og et selvbilde som svinger veldig. Kanskje du har veldig sterke og overveldende følelser også? Og kanskje du kjeder deg lett og stadig må ha nye impulse/reise, shoppe osv? En barndom med flytting, mobbing og atskillelse fra viktige personer, kan ofte føre til dette. Hvis du kjenner deg igjen i dette, vil jeg anbefale deg å ikke bare fortsette å flykte, men ta det opp med fastlegen din slik at du kan henvises til behandling. Du er ikke alvorlig syk på noen måte, og noen timers samtaleterapi vil nok kunne hjelpe deg med å forstå deg selv bedre, få mere ro og bedre måter å håndtere vansker i relasjoner. Beste hilsen Kjersti

    3. Har det med deg selv bare å gjøre? For jeg har det sånn og, det er som om kroppen ikke orker mer. Er helt slapp. Som om jeg mister meg selv. Og jeg greier verken gråte eller la være. Det eneste jeg greier er å ligge i en merkelig stilling og vri meg i fortvilelse.

    4. Alle har tunge dager vennen. Da er det godt å bare ta det med ro å holde deg nær de du elsker mest. Husk at med motgang kommer alltid medgang. Å du kjører deg selv veldig hardt å det resulterer at du er så sliten at når nedturen kommer blir den tyngere å takle. Håper du føler deg bra snart å vit at du er ikke aleine om sånne dager. Kansje en mager trøst men. Stor klem til deg

    5. Det blir bedre. Det går opp og ned i livet, det er sånn det er å være menneske! Husk du kan ta en sykedag du også 🙂

    6. Hvis det bare hadde vært så enkelt at man kunne fly fra ting og så blir de borte. Men man kan ikke fly fra seg selv. Det hjelper faktisk å prate. Jeg trodde ikke på det, og bare jatta med når det ble sagt til meg. En fortrolig person som bryr seg om deg og som du stoler på. Det var der jeg starta.. Å åpne seg for en helt fremmed var utenkelig og umulig..
      Ta vare på deg selv, ønsker deg alt godt!
      Og til dere som hetser henne, ta å drit å dra..

    7. Hej Isabel
      Vill bara si att jag följer bloggen din dagligen och syns den är väldigt inspirerande. Prøv att va stark. Har själv en hemsk dag då pojkvännen min efter en liten krangel bara försvunnit fra radarn i 24 tim. Vi får bara hoppas ting blir bättre 💜

    8. Hva har skjedd Bella?😢💔 Skjønner at du ikke vil snakke om det, bare vit at det ordner seg til slutt. Det gjør det alltid ❤️

    9. Håper alt går fint med deg! Du må huske å lytte til dine egne tanker, samt la andre være der for deg når du har det vondt. Livet er en berg og dalbane, og noen ganger er man langt oppe, og andre ganger langt nede. Dette lærer man bare av – stå på!

    10. kjære fine isabell, jeg lover deg – selv om det gjør så innmari vondt nå, nesten slik at du føler at du ikke kan puste så vil ting bli bedre, steg for steg.

    11. Jeg tror de fleste av oss skjønner hva som kan være noe av årsaken til at du ikke har det så bra, Isabel… Jeg ser det hvertfall. Husk at du er en super jente og du fortjener kun det beste, du vet hva jeg mener

    12. det beste på slike dager er å ha en mamma som gjør det du beskriver , jeg har mange ganger oppsøkt mamma når ting er tøft å hun også er der å støtter meg 100% å jeg får alltid ligge med hode i fanget hennes mens hun stryker meg over håret . Det er godt at du har mor som er der for der å bryr seg 😀 masse godbedring alt ordner seg <3

    13. Det er kjipt å høre at du er så langt nede nå, det fortjener du ikke. Samtidig føler jeg at du innerst inne vet hva som trengs nå. Ta en pause fra bloggen, slutte å være så innmari utseende fiksert, få litt distanse fra det livet du lever nå. Kjenne på hva livet virkelig handler om, de viktige verdiene i livet. Vær så snill, gå til en psykolog. Man trenger overhode ikke være alvorlig syk eller ” gal ” for å prate med en psykolog. Ta litt tak i deg selv nå. Heier på deg.

    14. Det her er en av de bedre innleggene du har lagt ut på denne bloggen. Ikke på grunn av du har det vondt, men fordi det er ekte og ærlig! Og det har jeg savna fra deg… Noen ganger kan det virke så overfladisk at det blir “for mye” for oss lesere å henge med… Selvom vi alle vet du er akkurat som oss og opplever oppturer og nedturer, som alle oss andre. Håper ting hvert fall blir bedre, hva enn det er :/! Vi heier på deg!!

    15. Stå på, det kommer till att bli enklare❤️ Du verkar vara en fin och bra tjej, så låt inte negativa tankar trycka ner dig😘
      ” if you wanna fly, you got to give up the shit that weights you down”

    16. God bedring 🙂
      Æ leve i et smærte-hælvett, så e vakt tel det 🙂 E ikje vant når smærtan ikje står på, da bli æ lei mæ og rar i kroppen, så smærta e bra før min del 🙂

    17. for og være helt ærlig, digger jeg at du tørr å skrive om dine drittdager. Selv om du ikke sier en drit om hva som gjør at du har det vondt så er det faktisk ganske befriende for oss som klikker oss inn på blogger å ser at dere også har samme følelser som oss, at dere har medfølelse er lett å lese å bare jaja hun sier det sikkert bare men mener det ikke, glad det kjøper vi for god fisk( for det ser vi jo tydelig) men også samme med tøffe tider. Det er fordi det kreves så mye mer å innrømme at ikke alt er perfekt. (som det både ser ut som du er på inn å utside) jeg syns du er flott og sterk! Jeg kan kjenne jeg godt igjen på det å rømme. Jeg gjør det alltid selv og jeg snur meg aldri for å se tilbake. Det angrer jeg på innimellom.. håper at det løsner for deg uansett hva det måtte være! klem fra j.23 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg