Er det virkelig verdt det?

annonselenk

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kjole hm / lik her

.   .   .  

Jeg har ikke vært så stresset som det jeg er nå på lang, lang tid. Til og med når jeg sover får jeg ikke til å koble av, og la tankene ligge. Det er et evig tankekaos om alt jeg må få gjort, dårlig samvittighet om at jeg ikke strekker til… Jeg klarer ikke å puste ut, ta meg litt fri og bare.. være. Jeg er nødt til å finne en bedre balanse mellom jobb og mitt liv utenom. Nå er det jobb-delen som spiller den største rollen i livet mitt, og det gjør meg engstelig. Det skal ikke være sånn..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg mener, det er selvsagt viktig å jobbe hardt og oppnå mer suksess. Men samtidig er det også viktig å fokusere på andre ting, som kvalitetstid med familien, Pierre og venner. Jeg tar meg jo tid til familien, for all del, men det blir fort bare små besøk som jeg skulle ønske kunne vare mye, mye lengre. Istedenfor forter jeg meg hjem for å jobbe enda mer. Det blir for mye fokus på kun jobb, jobb, jobb. Det har virkelig gått til huet på meg, om jeg skal være ærlig med dere.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg spør meg selv; er det virkelig verdt det?

Det er jo det. Jeg har jobbet steinhardt for å komme hit jeg er i dag, og det er jeg så forbanna stolt over. Jeg ønsker å fortsette på samme vei, og bli enda mer suksessfull, men det kan ikke komme på bekostning av andre viktige faktorer. Nå gjelder det bare å få en fin balanse på alt. Da er jeg helt sikker på at jeg vil få det bedre, både med meg selv, men også et bedre forhold til de jeg er glad i. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå er jeg allerede i full gang med å leve opp til ordet mitt. Jeg sitter hos mamma for øyeblikket, og her planlegget jeg å være leeenge. Helt til jeg skal sove! Vi har akkurat spist en nydelig middag (det finnes ikke bedre mat enn mammas), vært en tur i byen og nå sitter vi bare å myser i sofaen. Mamma ble glad da jeg fortalte henne det samme som jeg forteller dere nå. Det gjør meg glad! 🙂

48 kommentarer
    1. Bor moren din i Oslo også? 🙂 flyttet hun dit da du også flyttet?
      Vi forstår veldig godt at du vil ha mer kvalitetstid med dine nærmeste, om bloggen dabber litt av har du helt klart min forståelse for det <3 familie er det viktigste man har!

    2. Ser du ikke selv at puppene dine ser helt unaturlig store ut på din spinkle kropp ?? Dessuten er mellomrommet helt enormt ! Du kan jo få plass til en pupp mellom puppene jo ?!!

    3. Du kan jo prøve å ha en “kontortid” da, hvor du jobber x-antall timer i strekk, også når du er ferdig med det så bare nyter du resten av dagen? du kan jo feks forhåndskrive innlegg og slikt, svare på mail i denne “kontortiden”. Vet om flere selvstendig næringsdrivende som gjør det slik, og det fungerer for de.

    4. Silje: Ja, det gjør hun 🙂 Nei, de flyttet til Oslo noen år før meg faktisk! Bloggen kommer ikke til å dabbe av, jeg må bare bli flinkere til å planlegge og være mer strikt. Takk for det <3

    5. Kjære, kjære Isabel, du må jo få lov til å slappe av. Innlegg på innlegg popper opp i bloggen din, noe som selvsagt er utrolig bra jobba, men det holder med ett innlegg om dagen. Familien er uansett viktigere enn alle penger og blogginnlegg, og du blir ikke kvitt oss lesere så lett uansett;)

    6. Du burde gå å kreve en ny boobjob gratis for å fikse alt som gikk galt med denne… De begynner jo å bli kantete/firkanta, ser liksom silikon kanten der puppen vanligvis er rund. Og mellomrommet er alt for stort! Tror du har krav på ny om resultatet blir fucka, med mindre det er din egen feil som ikke har fulgt ordre.

    7. Hei!
      Dette er ikke ment som kritikk eller noe, men det er et oppriktig spørsmål som jeg ønsker å stille, for jeg er nysgjerrig på hvordan du stiller deg til dette.
      Det er ikke lenge siden du skrev et innlegg etter at du hadde sett Sweatshop. Jeg kommenterte da også, der jeg stusset over hvordan du IKKE hadde fått med deg alt oppstyret rundt H&M tidligere i og med at det allerede har vært en sesong 1, og det har vært massevis av debatter om det på bloggere og aviser/nettaviser takket være Anniken Jørgensen. (annijor.no, du har sikkert hørt om henne nå)
      Du skrev i innelgget ditt noe i den dur at du skulle bli mer bevisst over hvilke klær du kjøpte, og det er bare bra. Men du har fortsatt lagt ut en del innlegg siden den tid av nye innkjøp til nokså lave priser. Skulle ikke du slutte med det? Og hvordan kan du avbilde deg i en kjole fra H&M og i tillegg legge til en link hvor man kan kjøpe kjolen siden du for et par innlegg siden understrekte at du overhodet ikke støttet H&M og hvordan de behandler tekstilarbeiderne sine?
      Som sagt, det er ikke ment som kritikk, men jeg tror det er flere som stusser på at du kanskje sier noe, og så gjør du noe annet. Selv om det kanskje er ment godt. Jeg vet ikke, derfor lurte jeg på om du kanskje kunne uttale deg litt om akkurat det.

    8. Bästa Isabel!
      Du håller på att bli din framgångs fiende.Du har på kort tid och i mycket unga år uppnått väldigt mycket och är framgångsrik. De flesta i din ålder ligger hästlängder efter dig. Om du fortsätter i den här takten kommer du innan du fyllt 30 att ha presterat mer än vad många gör under ett helt liv. Vad skall du göra under de återstående 50 åren.Sakta in och stressa inte utan gläd dig åt allt du åstadkommit och ta tillvara på tiden och var med din mamma, syskon,
      Pierre och vänner. Umgänge med nära och kära är väldigt viktigt för själen och välbefinnande.Martes förslag om att strukturera dagen är väldigt klokt. Det är ingen som vill att du skall “gå in i väggen” för det kan ta åratal att komma loss från väggen.

    9. Den kjolen satt veldig fint på deg, jeg likte godt lengden. Men på Nelly så ser den veldig lang ut.. Jeg er 1.58, hvor høy er du? 🙂

    10. Kjære deg.. kan du være så snill å tenke igjennom det du skriver FØR du skriver det? Jeg har ingen problem med å tro på at du føler det akkurat slik du beskriver over, men jeg mener du har et helt fucka (sorry ordbruken) syn på hvordan det er “vanlig” å ha det. Det her innlegget provoserte meg til de grader! Hvorfor? Hvor mye tid er det du forventer å ha til overs til “gøye ting”? Altså, du er på reisefot mer enn du er hjemme. Hva med å bruke halvparten av den tida (som er ganske mye med tanke på hvor ofte du reiser) på f eks familien din? For reisinga går på INGEN MÅTE under jobb.
      Men siden du mener du jobber så mye, hvorfor ikke bare skrive kun ét bra innlegg om dagen istedenfor flere (Er jo dere som sier hvor mye tid det krever per innlegg). Du kunne levd ekstremt godt på de pengene du hadde fått av det ene innlegget per dag. Det hadde fortsatt vært myye mer enn hva vi “normale” folk har å rutte med. Studenter i Norge f.eks har som regel 2-3000 kr maks å leve på i mnd etter å ha betalt husleien sin, og dette er med jobb i tillegg! Og hvor mye tid tror du de har på familie/venner etc når de må bruke helgene/kveldene sine til å jobbe? Eller de som har en 8-16 jobb hver dag? Eller de som må flytte flere timer bort fra familien sin for å kunne studere. Det her gjelder de fleste av oss som ikke blogger. Jobben din er der du er. Du har faktisk den største friheten av oss alle til å koble av og leve livet, og det provoserer meg at du ikke ser det selv. Det er kanskje ikke din feil, men fortsatt veldig provoserende for andre å lese… dette er ikke en kommentar jeg skriver for å være stygg mot deg, men vær så snill og tenk litt over hvor heldig du er og ikke ta det for gitt!

    11. Helt enig med hun lengre oppe i kommentarefelte. Fordi assa, ikke for å være frekk,men du trenger ny operasjon, og heelt gratis, silikone skal ikke være slik,og ikke kom å si at det er normalt. Man ser og har sett på gamle bilder når du har lagt ut at det er noe feil med kanten på brystet ditt der det skal egentlig være sånn rund, hvis du skjønne hva jeg mener. Syns du var veldig uheldig og må derfor kreve at de fikse det :)) Hadde vært så snop hvis det ikke var så jævla unormalt mellomrom mellom puppepe og at de er så hengente:/

    12. Maria: Hei Maria! Jeg kan skjønne at du lurer. Da jeg så Sweatshop kjente jeg en ekstrem sinne, og jeg står fortsatt for det innlegget jeg skrev. Men det jeg har lært i etterkant er at dersom man slutter å handle, vil disse arbeiderne få ENDA dårligere levevilkår, nettopp fordi vi ikke kjøper det de produserer = mindre jobb for dem. Den tanken har gått inn på meg, så det å ikke kjøpe disse klærne hjelper dem jo ikke på noen som helst måte..

    13. Trendz//Marie: Hei Marie! Takk for det 🙂 Jeg har en regel om å oppdatere 3 ganger daglig, og det skal jeg gjøre fremover også. Dog skal jeg bli flinkere på å planlegge arbeidsdagene mine slik at det blir lettere for meg å balansere alt 🙂 Klem!

    14. Jeg er enig med deg, Isabel! Forstår godt at du liker puppene dine. De ser smashing ut, akkurat som resten av deg 🙂

    15. Å.. Jeg leste på et forum at du brukte selvbruning, men det er mulig jeg misforstod 🙂 Ønsker meg en jevn fin brunfarge til bryllup i sommer så derfor jeg lurte. Takk for svar

    16. Synes det er helt utrolig hva som foregår i hodet ditt. Spesielt når du er opprinnelig fra et land med fattigdom og krig, også klager du seriøst på såkalte “first world problems” .. Du har penger, du har sukse, du har familie og venner/kjæreste som er glad i deg, og du vil ha mer og mer og mer. Ingenting er godt nok. Du gir absolutt INGENTING tilbake til samfunnet eller verden. Helt utrolig

    17. Hei. Kan du operere den jævla dum brød hodet ditt neste gang? Du er så egoist at det er helt syktt. Kandkje du tenker lik som andre rund deg og setter pris på ting mer.

    18. Har du glemt at du opprinnelig fra et land med fattigdom og lite kvinne rettigheter. Så klager du sånne bullsh*t. Ikke ment frekt men du oppfører deg som en liten drittunge. Være takknemlig det Norge har gitt deg .

    19. Altså folkens, når ble det forbudt å ha det kjipt selv om man har alt supert utenifra? Psyken har ikke en dritt med penger og kjærlighet å gjøre. Alle kan føle seg nedenfor uansett hvor mye “overfladiske” ting man har. Man burde virkelig ha et eget fag om psykisk helse i skolen, for dere har virkelig gått glipp av mye.
      “Tenk på alle som er i krig”. JA, det er forferdelig. Men skal man ikke kunne føle på sorg/smerte bare fordi andre har det verre? Alle har en nedtur i livet, noen større enn andre, uansett hvor mye fælt som finnes ellers i verden. Man skal fortsatt ikke overse sine egne problemer. For dere kan det kanskje virke som småtteri, men for andre så er det et ganske mørkt hull som er vanskelig å komme opp fra. Slutt å tro at penger og rikdom løser alt.
      Du er sterk Isabel, støtter deg fullt ut her! <3 Det er helt lov å kjenne på savn og at man ikke strekker til, uansett om du har det "perfekt" på objektive ting.

    20. Anonym: Hva vet du om hvor jeg er fra? Jeg er født og oppvokst i Norge. Største delen av oppveksten min bodde jeg i norsk fosterfamilie, så jeg anser meg selv som en nordmann og trenger ikke være “takknemlig” over hva Norge har “gitt” meg.

    21. Du sier bare på trass at du er fornøyd med brystene dine.
      Majoriteten ser feilen. Hvorfor kan du ikke for
      en gang skyld legge deg flat og faktisk si deg enig.
      Du har krav på en operasjon. Det skal ikke se sånn ut.
      Spør Dr. Bunæs i Bærum om det kan styrke troverdigheten.
      Du ser rett og slett så fake ut at jeg nå ble flau på vegne av deg.

    22. Herregud så mye stygt folk skriver pga sjalusi.. helt tragisk.. syntes du ser fin ut jeg isabel.. jeg har selv silikon og puppene dine er fine.. håper ikke du tar deg nær av u høflige og rett og slett slemme og stygge kommentarer fra folk som ikke har lært seg hvordan man snakker til andre mennesker eller utgir seg selv på nettet.. jeg er selv 160 høy og har 470 gram silikon i hver pupp, det ser ikke så unaturlig utselvom jeg ikke er veldig tynn.. Men jeg liker at det ser litt “fake” ut for er faktisk det det er:) og dine pupper er kjempe fine så ikke la tragiske sjaue mennesker uten folkeskikk trykke deg ned!:)

    23. Hei.
      Eg har fullt med bloggen din ein periode nå, og nå begynne eg og bli lei av alle negative og drittslenging til deg, kan du vennligst stenga kommentarfeltet for en liten periode? Du vil få de møje bedre au! Takk 🙂

    24. Stopp opp og pust, la alt det negative ligge, ta det som betyr noe først, som jobb og ditt liv, så holder du bloggen oppdatert, men pust, tenk positivt ♡

    25. Veldig pent sminket ❤️! Bare et lite tips!: ville ikke highlighet så mye over brynene, & conturet nesen såå mye. Det kan fort bli seende litt ujevnt ut ❤️ Men herregud, nydelig uansett 😄

    26. Du skrev at kjolen var fra HM. Men når eg klikke på linken kome eg te Nelly si nettbutikk. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg