Ukens spørsmål

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva bruker du på leppene dine for tiden?

– Jeg har en kombinasjon av litt forskjellig leppeprodukter som jeg bare eeelsker. Det er ikke bare et produkt, men flere som jeg bruker på en og samme gang. Jeg tenkte at jeg kunne lage et eget innlegg om det da forespørselen har vært såpass stor. Det kommer i løpet av uken! 🙂

Hva jobber Pierre med?

– For øyeblikket jobber han med et stort prosjekt som vi gleder oss til å røpe for dere. Og til dere som lurer på om han fortsatt skal jobbe i studoet: nei. Hele den situasjonen ble for useriøs, så han velger heller å kjøre på med noe eget! 🙂 Man vil jo gå på jobb å ha det hyggelig, ikke jobbe sammen med en eller annen person som tror den kan nekte ens egen kjæreste adgang til et studio man selv skulle vært deleier i. Haha, da takket han fint for seg, for å si det sånn! 🙂 Hehe. 

Hei. Eg har fullt med bloggen din ein periode nå, og nå begynne eg og bli lei av alle negative og drittslenging til deg, kan du vennligst stenga kommentarfeltet for en liten periode? Du vil få de møje bedre au! Takk 🙂

 Hei! Så søt du er. Jeg har jo vurdert det et par ganger, spesielt når jeg har vært litt nedstemt i perioder, men nå tror jeg at jeg har fått en fin balanse på det. Det er selvsagt ikke gøy å lese negativitet og piss, men det at jeg har et system hvor jeg må godkjenne kommentarene før de blir publisert hjelper veldig. På det viset kan jeg sile ut all pisspreik! 🙂 

Hvor er bikinien fra?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Den er fra Nelly, du finner toppen her og underdelen her.

Jeg lurte på når dere skal begynne å legge ut videoer på youtube-kanalen deres?

– Godt spørsmål, du! Jeg har en video som venter på å bli redigert, så den vil komme ut om ikke så alt for lenge, håper jeg. Grunnen til at det har vært lite aktivitet på kanalen vår er helt enkelt fordi at vi er i en veldig travel periode hvor vi ikke har tid eller kapasitet til å begynne å filme en masse og klippe videoer. Jeg håper vi kommer sterkt tilbake snart, da! Det jeg derimot tenker at jeg kan bli flinkere til er å legge ut noen små videoblogger i ny og ne. Det tror jeg kunne blitt bra! 

Hva bruker du i håret for at baby håra ikke står til alle kanter?

– Yeeey, dette MÅ jeg vise dere! Jeg kom over et genialt tips på YouTube som virkelig har gjort mitt liv enklere, haha. Jeg regner med at du sikter til de bildene hvor jeg hadde en sleek, høy hestehale? Jeg skal lage en video og vise dere. Wuhu!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er ikke lenge siden du skrev et innlegg etter at du hadde sett Sweatshop. Du skrev i innelgget ditt noe i den dur at du skulle bli mer bevisst over hvilke klær du kjøpte, og det er bare bra. Men du har fortsatt lagt ut en del innlegg siden den tid av nye innkjøp til nokså lave priser. Skulle ikke du slutte med det? Og hvordan kan du avbilde deg i en kjole fra H&M og i tillegg legge til en link hvor man kan kjøpe kjolen siden du for et par innlegg siden understrekte at du overhodet ikke støttet H&M og hvordan de behandler tekstilarbeiderne sine? Som sagt, det er ikke ment som kritikk, men jeg tror det er flere som stusser på at du kanskje sier noe, og så gjør du noe annet. Selv om det kanskje er ment godt. Jeg vet ikke, derfor lurte jeg på om du kanskje kunne uttale deg litt om akkurat det.

– Jeg kan skjønne at du lurer. Da jeg så Sweatshop kjente jeg et ekstremt sinne, og jeg står fortsatt for det innlegget jeg skrev. Men det jeg har lært i etterkant er at dersom man slutter å handle, vil disse arbeiderne få ENDA dårligere levevilkår, nettopp fordi vi ikke kjøper det de produserer = mindre jobb for dem. Den tanken har gått inn på meg, så det å ikke kjøpe disse klærne hjelper dem jo ikke på noen som helst måte.. Jeg vet ikke hva som blir rett og hva som blir galt, men jeg tenker slik at jeg skal redusere innkjøp av de billigste slagene, og spesielt HM, og det har jeg gjort også. Men klær må man jo uansett ha, vi kan jo ikke gå rundt nakne. Det jeg tror er det essensielle i denne situasjonen er å få ordet frem og sette lys på hvordan arbeiderne har det. Det er jo kun fåtall av personer som faktisk kan endre på det, og det er nettopp lederne i disse store kjedene.

Hvis mammaen din er så fantastisk, hvorfor bodde du i fosterhjem?

– Det kan være ekstremt mange grunner til hvorfor et barn blir plassert i fosterhjem, og i mitt tilfelle var det aldri på grunn av min mamma. Hun er og har ALLTID vært fantastisk! 🙂


Det var alt for denne gang. Kommenter gjerne spørsmål i kommentarfeltet til neste ukens spørsmål! <3

28 kommentarer
    1. Du er så flink og svarer så reflektert <3 Det siste spørsmålet syns jeg personlig var litt frekt og ikke minst privat, men du svarte med glans som alltid!
      Ha en strålende dag videre, Isabel 🙂

    2. Hei, Isabel! Først vil jeg bare si at jeg virkelig eeelsker bloggen din! Men jeg lurte på: hvilket land er foreldrene dine/du fra?

    3. Jeg bare lurer på om prosjektet til Pierre er det samme som Daniel og Ariel jobber med? Isåfall er jo alt allerede avslørt av Ariel, så hvorfor får ikke du si noe da?

    4. Helene: Nei, det er det jeg svarte på. Han skal ikke jobbe i studioet til Daniel lenger, men holder på med et eget prosjekt 😀 Noe helt annet! Blir spennende å fortelle dere når den tid kommer 😀

    5. Angående spørsmålet om sweatshop svarer du at du handler mindre av de billigste merkene og at alle må jo ha klær…man kan jo ikke gå rundt naken. Vel, du har solgt mer eller mindre hele garderoben din på svært kort tid. Ærlig talt, da handler det absolutt ikke om at du trenger klær. Og du klikker jo hjem klær fra de aller billigste nettsidene. For all del, du er i din fulle rett til å kjøpe så mye klær du vil…men ikke lat som du bryr deg. Det blir for dumt og du fremstår som totalt latterlig.

    6. Isabel❤️hvor er det du kjøper de svarte buksene dine fra?Jeg elsker de svarte buksene dine håper du svarer meg da❤️

    7. Skjønner veldig godt at Pierre ikke blir å jobbe i salongen til Daniel når du ikke er velkommen dit! Det blir fort veldig useriøst av den grunn. Men uansett unødvendig å skrive det på bloggen. Gjør ikke situasjonen noe bedre 🙈
      Men digger deg, du er utrolig flott! Håper du får en super dag <3

    8. Hei! Du har sagt flere ganger at du ønsker å bli vegetarianer, men ser at du legger ut en del bilder av biff, måltider fulle av kjøtt/ost/egg osv. Så jeg lurer litt på om du virkelig ønsker å bli vegetarianer/veganer, og om du faktisk har lyst til å sette deg litt mer inn i ting?
      Isåfall vil jeg anbefale å se bl.a. Earthlings, Cowspiracy, Forks Over Knives, Vegucated, Smaken Av Hund osv. Så vil jeg linke til en forelesning som varer ca 1 time som har gjort at ekstremt mange har blitt veganere: https://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4
      Håper virkelig du bestemmer deg for å ta steget! Du kan jo eventuelt melde deg inn i diverse FB-grupper som “Hva slags veganmat lager du idag?” om du vil ha litt inspirasjon. Jeg var som deg før, likte ikke grønnsaker (er fremdeles kresen), spiste kjøtt/egg/melk til hvert eneste måltid. Men da jeg skjønte at dyr ikke eksisterer for at vi skal avle, utnytte, og drepe dem, og da jeg så dobbelmoralen med å kalle meg selv dyreelsker mens jeg samtidig bidro til drap av dyr, ble jeg veganer nesten over natta 🙂
      <3

    9. mulig dette er et for nært spørsmål for deg, så du trenger ikke svare om du ikke vil. men hadde du kontakt med moren din når du var i fosterhjem? og møtte du henne da du bodde der?

    10. Du hjelper ingen med å fremdeles kjøpe klær på HM. nei. Hele greien med å opplyse kjøpere om hvordan tilstanden er hos arbeiderene er så vi IKKE skal kjøpe klærene. Om vi boikotter HM vil de være nødt til å sette opp lønnen til arbeiderene sine så de får en verdig levelønn. Om vi bare fortsetter å kjøpe klær har jo HM ingen grunn til å endre på lønnen til arbeiderene, de tjener jo på det. Sweatshop ble laget for å opplyse forbrukere så vi skal slutte å støtte denne industrien som trosser menneskerettigheter

    11. Å fortsette å handle hos HM er definitivt ikke en løsning. Da skjer det hvertfall ingen endring. Og det at det er “lederne” for større kjeder som står med makten til å gjøre noe er jeg ikke helt enig i. Den eller de som står med makten til å kunne endre på arbeidsvilkårene til desse arbeiderene er oss kjøpere. Ingen kjøpere, ingen butikk. Om mange nok boikotter slike kjeder, vil de til slutt bli tvunget til å gjøre endringer. Jeg vil heller si at du har en gyllen mulighet til å nettopp påvirke andre jenter til å ikke handle hos HM, du som er blogger og har flere tusen lesere hver dag? Og argumentet om at “vi ikke kan gå nakne” blir en smule tynt, da du nettopp har solgt hele garderoben din. Da handler det vell mer om egne egoitiske behov for noe nytt som er enda mer trendy og fint å se på. Jeg tror nok at du bryr deg, men at du ikke bryr deg nok til å faktisk ofre noe selv. Jeg er helt enig med deg i at det er viktig at folk er opplyste på hva som foregår i produksjonen av klær hos de store kleskjedene! Men det hjelper ikke å sette lys på det, for så å oppfordre folk til å fortsette handle, det hjelper ingen. Det eneste som hjelper er å SLUTTE å handle klærne. Mvh ei som sist handlet klær i februar og alikevell aldri trenger å gå naken 😉

    12. Slutte å handle på hm? Du vet at mange av disse dyre kjedene deler fabrikk med H&M og sant? I tillegg til å ha mye dyrere priser på klærne sine i butikk. Slutter folk å handle vil tekstilarbeidere miste jobbene sine og det samme vil folk som er ansatt i disse butikkene. Det er mange det går ut over. Det er landet selv som bestemmer høyeste lovlig lønn. IKKE butikk kjedene.

    13. Det med sweatshops er en vanskelig greie. Og er nesten ikke forenelig med vår verden. Det er overfladisk å kjøpe klær fra feks hm,som man vet bryter med menneskerettighetene og FNs barnekonvensjon men samtidig blir man pepret med reklamer for hvordan man skal se ut og hva man skal gå med for å bli godtatt i vårt samfunn. Ikke alle har råd til å handle klær fra annet enn bla. Hm. Jeg vet det er dumt, men samtidig er det viktig for meg med klær og hår som sikkert noen har klippet av seg for penger. Alle er fulle av selvmotsigelser, ikke bare du. Jeg har flere fadderbarn samtidig som jeg er med på å vedlikeholde industrien. Vi er bare mennesker.

    14. Hei! Du er så pen. Men lurer på hvordan du får hestehalen sånn? Ser ut som at håret ditt er “strikken”, haha. Kunne du vist oss hvordan? 😀

    15. Hei! Jeg lurer på om du kan fortelle om livet ditt i fosterhjem, grunnen til at du havnet der, og hvordan det var. Skjønner om det er vanskelig og dele, men det hadde vært fint for mange, om du gjorde det.

    16. Kan du skrive et innlegg om situasjonen nede i USA, angående politibrutalitet og ditt synspunkt og mening om dette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg