når vi ikke lenger er sammen

Det er rart hvordan søskenkjærligheten aldri avtar. Jeg og storesøsteren min har vært veldig, veldig close hele vårt liv. Vi har dog ikke bodd sammen fra jeg var 11 år og frem til nå. Hun ble flyttet til er fosterhjem i Horten, flere timer unna meg som ble plassert på Jæren. Likevel beholdt vi det gode forholdet oss i mellom. Vi ringtes hver dag og besøkte hverandre nå og da.

Nå som vi begge to er blitt såkalt “voksne” har vi fått et annerledes forhold til hverandre. Vi ringes ikke like ofte som før, og vi ses veldig sjeldent da hun bor og studerer i Tromsø, og jeg i Oslo. Hun har fullt opp med skolearbeid, eksamener, sitt sosiale liv der oppe og alt som følger med. Og igjen – jeg har mitt. Tiden er knapp for begge to for tiden, som resulterer i mindre kontakt. Det er veldig kjipt og leit at det blir sånn, og jeg skal bli flinkere på å høre av meg. Det er jeg generelt veldig dårlig på til absolutt alle jeg er glad i… 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det som likevel er fantastisk fint er å se hvordan ingenting forandrer seg så fort vi er under samme tak igjen. Sånn som nå da hun er på besøk her i Oslo. Vi krangler akkurat som før (enkelte ting forandrer seg virkelig aldri, haha), vi ler og vi har det gøy i hverandres selskap. Akkurat som gamledager! Det er vel det som er det fine med familie – de båndene er like sterke uansett hva. Jeg vet at jeg kan regne med at hun stiller opp for meg uansett hvilken tid på døgnet, og jeg vet hvor jeg har henne. Det er jo tross alt min storesøster! 🙂

Jeg kjenner det stikker litt i hjertet av tanken på at du snart drar igjen. Jeg er redd for at vi skal ha like lite kontakt igjen. Kan ikke vi to love hverandre at når vi ikke lenger er sammen, skal vi likevel ringes og opprettholde en god kontakt? Jeg elsker deg, Jasmine.

14 kommentarer
    1. Hæ? Trodde dere hadde hatt en periode der dere var uvenner og ikke snakket sammen på laaang tid? Syns å huske jeg leste det her på bloggen?

    2. Ingenting er som søsken.jeg er eldst og har 2 yngre søstre.vi bor langt ifra hverandre og.får ikke sett hverandre så mye som vi ønsker.men teknologien skal ha takk for en ting.internett,Skype og mobil.er tante til verdens herligste jente og blir tante på ny i september. Da venter lillesøster ei.som jeg gleder meg.man holder kontakten så godt man kan og holder de tett til hjerte.

    3. Jeg har ingen ord som kan beskrive eller belyse verden om hvor høyt du er elsket av meg, min kjæreste vakreste og snilleste søster. Kunne aldri byttet deg ut mot noen. Du er en av mine rikeste skatter. Savner deg allerede, og håper vi to sees snart igjen! ❤️

    4. Dere er så søte sammen, jeg har sett hvor nær dere var på facebook gamle bildene dine, så søskenkjærlighet i dere 🙂
      Men kan skjønne at dere var litt uvenner i starten, kan skjønne søstra di, det ble masse på deg her på.bloggen, du var en periode BAAARE med pierre, og lekte litt “rik” og masse rykter gikk og sån., så knskke hun ble bare litt forvirra,med hva er det som egentlig skjedd med Isabel? (Gamle deg lissom som sånn du var før du ble “populær”) hvis du skjønner hehe :), men det er bra at dere har funnet hverandre igjen, da blir det mye lettere for deg som har blitt litt sann “alene”
      Hilsen en på 20år:) Håper du kommentere det jeg skrev:)

    5. Søskenkjærlighet er så viktig og vakkert <3 Så bra at selv om dere ikke snakker daglig at alt er som før når dere møtes igjen 🙂
      Ha en fin kveld <3

    6. Ser du har god kontakt med moren din nå, vil du fortelle oss litt om hvorfor du bodde på forsterhjem som liten? <3

    7. Å ha en søster er det beste som finnes! Så du er like heldig der. Fordi det er foran sin søster man er komfortabel med absolutt alt fordi de kjenner deg best uansett hva 😀 . Jeg lurer også på om hvorfor du og søsteren din bodde på fosterhjem? Har en veninne som også ble flyttet til fosterhjem osv. Fordi moren hennes var for ung til å forsørge henne og hadde ikke nok rom hjemme til begge barna, utenom det er hun en fantastisk mor og veninna mi har veldig god kontakt med moren sin den dag idag. Er det lignende situasjon ?

    8. Blir så rørt av å se og høre hvor god kontakt du har med søsknene dine! Så fantastisk!
      Selv har jeg to mindre brødre, vi har over hodet Inget godt forhold.. Selv begynner jeg å bli så voksen at jeg synes det er trist.. Menmen. Blir så glad av å se hvor godt man kan ha det som søsken<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg