Ukens spørsmål

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· THIS WEEKS QUESTIONS ·

.   .   .

Hva er du mest fornøyd med på utseende ditt?

– Hmm. Magen, tror jeg! Også synes jeg at jeg har fine øyner, og fint hår.

Når du sier du vil kjøpe hus; hvilket område tenker du i da? Finnes nesten ikke hus i Oslo ring 2, så skal dere kjøpe utenfor byen da? Litt kjedelig det når man er så ung, vel? Og får man lån i banken som blogger?

– Vel, vi har sett på området Røa, hvor det ser veldig fint og eksklusivt ut. Jeg har liksom lyst på en hage blant annet, og faktisk bo bittelitt utenfor selve smørøyet. Man får absolutt lån som blogger, ja! 🙂 Heldigvis, hehe.

Har du og Pierre pratet om barn?

– Det har vi flere ganger. Jeg har som sagt ikke lyst på barn før jeg er 40, mens han begynner å bli mer og mer keen. Vi får se da, men det blir nok ikke før en goood stund. Jeg har tro på at man endrer tankegang på akkurat dette i løpet av tiden som går, så jeg skal ikke sitte her å nekte for at jeg ikke blir gravid før dagen jeg er 40.

Det hadde vært gøy med en liten mini me, da. Hehe!

Hvilke farger har du i Kylie Lipkit?

– Du, det husker jeg ikke i farten. Jeg har 5 stykk som jeg mottok nå nylig. Jeg har jo lovet dere en video om de, så det kommer så fort jeg får tid!

Har du kontakt med fosterforeldrene dine?

– Nei, det har jeg ikke hatt på mange år.

Har du noen gang lyst til å ta ferie fra bloggen? Er det slitsomt og alltid måtte tenke på at du må levere noe hele tiden? Eller greier du deg fint?

– Godt spørsmål! Jeg har ikke direkte lyst til å ta ferie, men det er jo deilig med et lite avbrekk i ny og ne. Jeg skrev jo et innlegg om det for ikke så lenge siden, om at jeg har lagt om hverdagen min slik at jeg kun jobber x antall timer før macen legges bort. Det har gjort alt mye letter for meg! 🙂

Liker du når fansen kommer bort til deg?

– JA! Jeg synes det er suuuper hyggelig når dere kommer bort til meg! <3

Hvor er toppen fra?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Det er en kjole, og du finner den her.

Har du ikke mensen? Siden du skriver at du og Pierre har sex 2-3 ganger om dagen hver dag, hehe.

– Å jo da, jeg har mensen! Akkurat den uka tar vi det naturligvis med ro, hehe. Med det sagt, finnes det jo mange forskjellige alternativer til sex 😉

Vil du gjerne/helst bli kalt Bella?

– Ja, faktisk. Jeg synes Bella er veldig mye finere enn Isabel. 🙂

Kan du være så snill å skrive mer om neseoperasjonen? Om det var vondt osv? Skal gjennomføre en slik operasjon selv og er livredd!

– Dessverre skriver jeg ikke så mye om selve operasjonene, men jeg råder deg til å ta en ekstra prat med din kirurg å få all informasjon du føler du trenger for å roe nervene 🙂 Det kommer til å gå helt fint, og det er helt vanlig å være stresset i forkant! Klem, og lykke til <3

________________

Still gjerne spørsmål til neste uke!

57 kommentarer
    1. Du har i tidligere innlegg sagt at du skal operere deg på nytt snart, kan du si noe om når det blir evt? Og hva du skal operere?

    2. 40 er kanskje litt å ta i? Hehe. Mye galt som kan skje om man venter så lenge 🙂 med både deg og barnet! Jeg har satt en grense på at jeg skal ha alle barn før jeg er 35. Både med tanke på at jeg må ha energi til å orke de små, og at jeg ikke vil dø før eventuelt barnebarn 🙂

    3. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor folk skal være så stygge i kommentarfeltet ditt, du virker jo så søt! Kommenterer så og si aldri, men det har irritert meg litt.. Du er så fin og virker så snill, så ikke ta haters-kommentarene til deg, de er nok bare sjalu!

    4. Hei. Lurer på hva du syns om at Martine og Ariel seksuelt trakasserte han gutten? Syns det er så fryktelig dårlig gjort da de når ut til mange mennesker, hadde vel ikke vært veldig gøy om dems kjønnsorganer hadde blitt spredd rundt på nettet. Da vedder jeg på at ariel og Martine hadde gått til media og sutra om at de har blitt misbrukt seksuelt. Like alvorlig når jenter misbruker fulle gutter vel?

    5. Får Pierre lov å feste med andre jenter og gutter uten at du skal lage drama? Eller har han minste venner pågrunn av deg?

    6. 40? Så når barna flytter ut er du 60 ? Stakkars barn, forstår de som ikke har hatt muligheten tidligere men å ha innstillingen vente så lenge. Du kan umulig satt deg inn i det, du er klar over at sjansen for feks å få barn med downs øker helt enormt drastisk når man er så gammel?

    7. Håper du tulla me det at du ikke skulle ha barn før du er 40? Forstår du vil nyte ungdommen osv! Beste alderen er 20-25! Og helst ikke etter 30 år! Med tanken på helseb til både deg og barnet ditt! 🙂

    8. Nå er jeg litt sliten, og kom på en ganske traumatiserende opplevelse, fra da jeg var barn. Jeg har tidligere skrevet om, på bloggen, at bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, flytta fra Sætre, til Nevlunghavn, våren 1975, (må det vel ha vært). Det året jeg fylte fem år. (Noe jeg gjorde 25. juli 1975, da). Men året før. Så kjørte jeg og mora mi, (Karen Ribsskog), og søstera mi, (Pia Ribsskog), og stefaren vår, (Arne Thormod Thomassen), fra Larvik, for å besøke Ingeborg og Johannes, på Sætre da. Jeg tror det må ha vært det året jeg fylte fire år. Og jeg skulle bo på rommet til onkel Martin. Jeg krabba under senga der, og sånn, og fant et kronestykke og en femti-øring. Noe som var ganske mye penger, for en fire-åring, i 1974. Og jeg spurte, om jeg kunne få de pengene. Jeg spurte bestemor Ingeborg da. Og de fikk jeg vel. Og på søndagen, da vi skulle kjøre tilbake til Larvik. Så fikk mora mi, Karen Ribsskog, vår stefar da, Arne Thormod Thomassen, til å stoppe, i en kiosk, i en trebygning, like ved byggefeltet, på Sætre, hvor bestemor Ingeborg og bestefar Johannes bodde da. Og da gikk jeg inn i kiosken, og stilte meg i køen. Men de som betjente, i kiosken, de bare ignorerte meg. I 15-20 minutter kanskje. Mens alle de andre der gikk forbi meg i køen. Ingen spurte meg hva jeg skulle ha. Før mora mi kom inn der, etter 15-20 minutter, og klagde på de i kiosken. Men jeg ‘frøys’ jo liksom, og fikk liksom sjokk da. Av den her utfrysinga og ignoreringa og mobbinga. Eller hva man skal kalle det. Så jeg ble vel aldri den samme, glade gutten, igjen, etter dette. Men men. Jeg har tenkt seinere, om f.eks. bestemor Ingeborg, har prata ‘dritt’ om meg, til noen i den kiosken, (kanskje gjennom noe Johanitterorden-bekjentskap), og fått de til å ‘kødde’ med meg. Kanskje bestemor Ingeborg syntes det var dårlig oppførsel av meg, at jeg krabba rundt og fant mynter på rommet til onkel Martin, (som ikke var hjemme da), og skulle straffe meg, på en ondskapsfull måte, gjennom noe nettverk, ved å lage noe plott, og gå bak ryggen på meg? Jeg husker at bestemor Ingeborg, (og også bestefar Johannes vel), på Sætre, kunne sitte og observere, (ganske nøye vel), hvordan jeg og min søster Pia, ville leke, sammen med en gutt, på vår alder, (vi var vel kanskje 2-3-4 år da), som av en eller annen grunn var der. Så dette var et ubehagelig ‘flash-back’, å få nå, det er helt sikkert. Jeg lurer på hva som kan ha fått de som jobba i den kiosken, til å være så ondskapsfulle? Det var ihvertfall rimelig forfærdelig å bli ignorert på den måten. Det var jeg ikke vant til, fra da jeg handla karameller, (til 10 øre), i butikkene, på Østre Halsen, osv., husker jeg. Så folk var kanskje mer jævlige/ondskapsfulle i Sætre? Det er nok ikke umulig. Eller hva dette kan ha kommet av. Så en advarsel for folk som er fra Sætre, i Hurum, det synes jeg nok kanskje er på sin plass. (Etter å ha fått det ganske så fæle ‘flashback’-et her nå). Men men. Så sånn er nok det. Så vi får se hva som skjer. Vi får se. Mvh. Erik Ribsskog

    9. 40 år? Du har sikkert kommet i overgangsalderen innen den tid. Så du burde nok få barn lenge før det om du ønsker det. Du vet at man er mest fruktbar som 26 åring og etter dette går fruktbarheten kraftig ned år etter år.

    10. Skal ikke ha barn noen gang,tør ikke utsette kroppen min for de geiene der, hadde jeg blitt gravid så hadde jeg ikke overlevd. Hadde fått verste sjokk noen sinne.

    11. Skjønner godt at du vil vente med barn, kvinner bør ikke ses på som fødemaskiner. Og hvis man velger å vente eller ikke få det i det hele tatt så er det like greit.

    12. Går det bra med deg og din mor? Er lenge siden du hat skreve om henne og snapchattet hun.. Dere skal vell til dubai?

    13. IKKE barn før du er 40?! Isabel jeg digger deg, men 40 er litt gammelt!!!! Tenk at du er 68 når de er 18….

    14. Har du noe erfaring med vippeextentions? Har sykt lyst til å prøve det, men er veldig usikker. Håper på å høre dine erfaringer <3 Elsker bloggene din, du er nydelig pen!

    15. Plis si at du tulla da du skrev at du skulle få barn når du er 40?? herregud hvis du virkelig mente det syns jeg virkelig synd på deg og barnet ditt, du er ikke liten lenger Isabel, bruk hjernen din.

    16. Er 19 og har lyst på kid, men har verken mannen eller pengene til det nå. Og så er det jo noe med at man gjerne vil ha kroppen sin hel og pen så lenge som mulig og da. Fyfaen, jeg er så redd for å få ødelagt kroppen (spesielt underlivet) under graviditet og fødsel. Jeg tør ikke gå til gynekologen, så noe fødsel kan jeg vel skyve langt inn i fremtiden.

    17. Hvordan går det mellom deg og sara? Føler ikke du skriver så mye om henne lenge og jeg har alltid tenkt at dere to er go perfekte søte bestevvenner:))

    18. Nei Helene, Isabel har ikke lenger kontakt med moren sin..vi leserne vet ikke hva som er grunnen, annet enn at Isabel sier hun har kutter kontakten med moren sin..så det er grunnen til at Isabel ikke har nevnt noe om moren sin på såpass lang tid..så nå vet du det Helene:)

    19. Har bare sett isabell med blå øyne På noen få bilder og hu passe det virkelig ikke ,krasje veldig med utseende hennes men grå eller brune øyne passe deg bedre

    20. Alternativer til sex? Du mente vel alternative måter enn akkurat vaginal sex? Haha! Ingenting står i veien for å suge, runke han eller ta det bakveien.

    21. Hvor mange operasjoner har du tatt og hvilke?
      Beundrer arbeidet ditt du gjør en fantastisk jobb<3

    22. Hater at det er så mye press på barn og sånt. Føler at hele familien og venner hadde sett ned på meg om jeg ikke får noen. Blir veldig forsterket når jeg leser kommentarfeltet og at alle klikker på deg over et valg du tar over din kropp og ditt liv.
      Er jo brutalt hva kroppen går gjennom og et stort ansvar med barn. Er ikke 20 enda og får panikk bare ved tanken på en fødsel osv. Skunne ønske det ikke var noe press på sånt, vi trenger vel ikke så mange flere barn i verden nå.

    23. Skjønner ikke hvorfor alle blir så opptatt av at hun ikke vil ha unger før hun er 40? Mamma fikk meg når hun var 41 og mange av vennene hennes fikk også barn da, og det har gått helt fint med alle oss! Så skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem?

    24. Enig med dere over her at man må da fanken meg selv få bestemme om og eller når man vil ha barn. Det er en voldsom opplevelse som slett ikke er noe får alle og jeg støtter de kvinner som ikke vil ha barn fult ut. Har flere brødre og søstre som også syntes at ingen burde føle seg presset til det. Så dere jenter som ikke tør,kan eller rett og slett ikke vil ha barn:Drit i presset, stol på dere selv, mange mange forstår dere:-)

    25. Ingen skal føle seg presset av noen til å få barn. Hvis man ikke vil ha barn, men føler at man er presset så forsvinner dette med å ha rett til og ta egne avgjørelser på vår egen kropp helt. Man skal ikke tvinge seg selv eller kroppen sin til ting man ikke klarer bare forde enkelte mennesker har et svar hvitt syn på dette. Er det slik i dag at man bestemmer 100% over egen kropp, så må man da også få gjøre det da!!!!

    26. Hvorfor gidder dere alle å kommentere så mye, og stille så mange spørsmål til Isabel, når hun ytterst sjelden tar seg tid til å svare oss leserne..? Da er det jo bortkastet, siden det virker som uansett at Isabel overser det vi skriver til henne..

    27. Hva skjedde med turen du og moren din skulle? blir ikke den noe av eller..? Var det ikke en bursdagspresang til henne?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg