vi trenger tid fra hverandre

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det å være kjærester og sees i blant er en sak, mens det å være samboere er en helt annen. Pierre og jeg bor sammen, jobber sammen, lever sammen, reiser sammen, spiser sammen, sover sammen. Ja, vi gjør helt enkelt alt sammen, vi to. Når man går oppi hverandre tjuefire timer i døgnet, er det ganske naturlig å gå litt på nervene til hverandre i blant. Jeg trykker på hans knapper, han trykker på mine. Dere skjønner greia. 

I går kveld da vi la oss begynte vi å prate litt om dette. For vi begge har merket at vi er litt sutrete mot hverandre, og kanskje at man er littttt ekstra lei av hverandres tryner, helt enkelt. Og det er lov! Spesielt i vår situasjon hvor vi faktisk er oppi hverandre hele tiden, hver eneste dag. Det som gjør meg veldig glad, er at vi kan si det rett ut uten at den andre bli såret eller lei seg. For det gjorde vi i går. Vi er enige om at vi behøver å savne hverandre litt. Vi trenger å komme oss bort for en bitteliten stund – hver for oss – og kjennet på savnet. Det er ikke annet enn sunt for forholdet! Så derfor ble det en spontan tur til Stavanger, og for hans del – Sverige. Vi lurer ingen da, for vi alle vet at vi to er adskillige og derfor blir vi ikke borte fra hverandre mer enn to og en halv dag. Det holder i bøtter og spann for oss begge, hehe. 

Jeg er veldig glad og takknemlig over at vi har et slikt forhold, hvor vi kan være ærlige med hverandre og ja, ville det beste for forholdet vårt. Kjenner man at man trenger litt pusterom? Ja, da er det ingenting feil i å oppfylle det behovet. Det blir ikke annet enn bra i lengden! Jeg kjenner at jeg savner han litt allerede da, det skal jeg innrømme. Hvor teit? Haha. Og gjett hva? Vi har allerede pratet typ fire ganger på telefon. Haha! Umulig, ass.

Jeg elsker deg, Pierre. Gleder meg til å sovne i dine armer igjen om ikke så alt for lenge. 

67 kommentarer
    1. Utrolig trist å være der alleredr under 1år inn i forholdet. Eg har samboer, vi går oppå hverandre, dag inn og dag ut. Å i det 1 av oss begynte i arbeid savner vi hverandre allerede. Går man lei trynet på den man elsker allerede før en har vært sammen i 1 år, så er det nok ikke “the one”..

    2. Hei Isabel! Jeg er en 19 år gammel jente, vet at dette kanskje høres litt teit ut, men jeg elsker å lese bloggen din, for jeg digger deg som person og fordi du virker så lik meg selv på mange måter. Føler at vi har mange like meninger om ting og tang, interesser osv, jeg elsker feks å reise og er veldig spontan som deg. Flytter snart til Oslo og hadde vært utrolig koselig om vi kunne blitt kjent med hverandre, tror vi kunne ha blitt gode venner. Men jeg skjønner om du ikke har tid til det, da. Ville bare høre om det er greit at jeg kontakter deg på face?🙌

    3. Anonym: som du selv sier: “når den ene av oss begynte i arbeid”. Det vil si at dere ikke går oppi hverandre dag inn og dag ut. Dere ser hverandre halve dagen. som jeg skrev jobber vi SAMMEN også, så det er jo klart man trenger litt tid for oss selv selvom vi ikke er lei av hverandre på den måten? The one er han absolutt, det er det ingen tvil om! 🙂

    4. Bare sunt å være en del fra hverandre også selv om man er i forhold/samboere, viktig å leve sine egne liv😊

    5. Det er lov å ønske litt tid fra hverandre uansett om man har vært sammen i 4mnd eller 4 år! Bare sunt å være litt “lei” og finne noe annet å gjøre hver for seg 🙂 jeg og samboer har det også sånn, nå går vi i samme klasse på høgskole også.. Så vi er aldri fra hverandre omtrent! Går greit noen dager, og andre dager må jeg bare gå meg en laaang tur og ha litt alenetid med musikk i ørene! Haha. Forholdet er ikke på kanten fordeom 🙂 Syns dere har klart dere lenge uten å gå lei hverandre jeg!

    6. Hvis dere er lei av hverandre allerede, hvordan skal dere klare å holde sammen lenge da? skal dere drive å reise fra hverandre hver gang dere er lei av hverandre, eller kanskje den ene av dere sjekker inn på hotell alene, så den andre får ”space”. sorry, men det der høres ikke ut som et forhold som kommer til å vare i mange år. det blir for dumt.

    7. Jeg tror det er et forhold som kommer til å vare lenge, nettopp fordi de klarer å innse at det er viktig med litt alenetid også. Å vet dere hva? Alle dere som sitter gjemt bak tastaturet får forholdet dems til å bli enda sterkere nettopp fordi dere gir dem så mye dritt! Haters gonna hate!
      Stå på Isabel, du er en flott jente! 😍

    8. Dere gjør helt rett Isabel .alle trenger å være fra hverandre som dere. å gjøre hver sine ting som å være med gode venninner venner . Da har dere så mye å gi hverandre når dere ses igjen om bare 2og en halv dag😍kos deg masse og det er bare sunt for forholdet deres og dere er the One 💏 så bare nyt og koselig dere snakker på tlf😍

    9. Jeg skjønner ikke hva folk her i kommentarfeltet gnager sånn etter!
      Du får liksom pepper uansett du, Isabel..😏
      Jeg er enig i at det kan være sunt og være litt borte fra hverandre og føle litt på dette “savnet”, slik at man holder piffen videre, og setter større pris på hverandres selskap ☺️
      Tydeligvis ikke mange her i kommentarfeltet som har vært i langs forhold og vet hva det kreves i lengden av forskjellige tiltak i hverdagen.
      Hilsen Mari, 27 år og lykkelig gift selv om vi ikke tråkker oppå hverandre 24/7😚

    10. Jeg og min samboer har vært sammen i 8 år, og vi blir aldri lei hverandre uansett hvor mye vi er sammen. Selvsagt gjør vi noe hver for oss, men vi er uadskillige sjelefrender som alltid holder sammen,og vi savner hverandre med en gang vi er fra hverandre!

    11. Jeg og min forlovede bor på et rom på ca 8 km2, vi gjør også ALT sammen og er oppå hverandre hele tiden, men aldri går vi lei hverandre. Det er nok ikke et ba tegn hvis dere ikke klarer å dele en leilighet! Klart jeg og min kjæreste er uenige men vi ordner alltid opp i de med en gang, vi løper aldri vekk fra de 🙂 et tips er å være alene, sammen!

    12. Gud så moro med alle forholdsekspertene her! Haha alle forhold fungerer forskjellig, herrefred. Hver eneste kommentarfelt er det én eller flere som klager på at du BARE er med Pierre og må få deg venner, og når du faktisk innser at dere trenger litt tid fra hverandre så er ikke forholdet sunt? Haha jeg gir opp.
      Stå på, Bella! At du orker all denna negativiteten uansett hva du skriver/gjør, står det stor respekt av 🙂

    13. Enig at man trenger space fra hverandre. Da jeg hadde samboer holdt det på å klikke for meg, så da rømte jeg hjem til foreldrene mine en natt. Er bare sunt og være i fra hverandre og at dere er ærlig med hverandre om det også er et stort pluss.

    14. Herregud da, folkens?! “jeg og samboeren min går oppå hverandre hele tiden og vi går ikke lei”?! Og om de velger å ikke gjøre det på samme måte, så er de ikke rett for hverandre? Bullshit. Folk er forskjellige og dere sitter så absolutt ikke på noen fasit der. Å ha litt tid fra hverandre kan faktisk være litt sunt av og til, spesielt når de gjør bokstaveligtalt alt sammen. Folk er forskjellige og har forskjellige behov. Så dere over her som skriver sånt piss er bare bitre, og kommer med sånne teite utsagn kun fordi dere ikke har noe annet å “ta henne på”. Nei, skjerpings folkens.

    15. Til Natalie..
      Du høres ut som en creepy girlfriend å ha..
      Sikker på at samboeren din deler samme oppfatning som deg??
      Menn har oftere behov for litt space når de er sammen med kvinner som nettopp deg..
      Og dessuten ; Isabel sa ikke at de ikke klarer å dele leilighet sammen, det var din egen tolkning – og en usunn tolkning (akkurat som forholdet ditt..)

    16. viktig med litt space ja, blir drittlei av kjæresten min i blant når vi er sammen hele tiden over en lang periode, men det er godt og savne han og få se han igjen etter vi har vert litt hvert for oss. elsker og være sammen med han men vi har begge en tendens til og bli litt irritable ovenfor hverandre etter en stund, haha.

    17. Uansett hva du skriver får du pes, og sjeldent noe konstruktivt! Alle forhold er forskjellige, og at man finner ut hva som passer ens forhold, om det er å være ilag 24 timer i døgnet eller ikke, er jo det det som betyr noe 🙂
      Ha en fin helg i Stavanger 🙂

    18. Deilig med litt alenetid og få mulighet til å savne hverandre innimellom 🙂 Samme med meg og samboeren min. Om vi går oppå hverandre 24/7 over en lengre periode, kan man fort bli litt “irritabel” og småplukke på hverandre. Det går derimot fort over om man får litt alenetid🙈 Jeg tror det bare er sunt for forholdet!
      Kos deg masse i Stavanger:)

    19. Kjæmpe fint skreve 😀 ♡
      Enda en ting du e god tel, næmlig skrive fint ❤ Du e flink te vanvittig mye, men dette ska du få et klapp før 👏 det va fantastisk ❤ Like fantastisk som du ❤

    20. Hvor lenge har dere vært kjærester? Og hvor lenge har dere leid leilighet sammen? Skjønner godt at dere trenger tid fra hverandre, ja, det gjør nok alle! Dere hadde sikkert hatt godt av hver deres hobby hvor dere får egentid 🙂
      Hva mener du med at dere jobber sammen nå? Har du ansatt Pierre på bloggen din?
      Kos deg i Stavanger 😊

    21. Brukt opp Pierre allerede?
      Sier ikke det seg selv?
      Greit nok du prøver å gi han alt en gutt kan ønske seg, men henger du for mye rundt en gutt går han lei. Spesielt ei som bryr sæ bare om penger, utseende, drama og ting. Ingen gutt orker ei sånn jente i lengden. De er greie for one night stand, men du er ikke noe man orker å være rundt hver dag…

    22. Seriøst ta dere i sammen ovenfor her. Natalie- ditt forhold hørtes mer ut som et som ikke kommer til å funke enn isabell og pierre😂 Usunt og ufornuftig bruk av hverandre.
      Når min samboer drar på kompisturer jubler jeg. kino etterfulgt av middag og vet han blir borte mange timer,ja da jubler jeg og. Samboer drar til butikken ja da jubler jeg også. Alle er forskjellige med forskjellige behov. Vi har levd sammen i snart 7 år, vi går lei. Men alltid godt når andre parten kommer hjem igjen fordet!!
      Dere forholdsekspertrer- VI har peiling om hva vi snakker om,IKKE dere!

    23. Jeg synes at det er utrulig flott at du deler sånne ting som gjelder forholde! For det er alt for mange som ska vise forholde sitt som perfekt! Det du skriver nå er jo HELT normalt og sunt for forholde å være litt ifra hverandre også! Alle har faktisk litt behov for alenetid, så dere over her som tolker dette som at de er lei av hverandre, så tar dere feil! Alle har nok kjent på den at man vil ha litt alenetid eller at man vil kjenne på den å kunne savne kjæresten sin! Og de er sammen 24/7 så jeg forstår dette godt! Er helt normalt! Er bare det at Isabel tørr å skive om sånne ting! Og ikke vise at alt er heelt perfekt hele tiden. For det er det ingen forhold som er!!

    24. Kjenner på savnet ofte da min kjæreste jobber i nordsjøen! Men uansett, jeg tror alle har godt av litt avkobling innimellom, og JO man blir lei av hværandre når man henger sammen 24/7. Man skal ha et lite liv uten også 🙂

    25. Helt okei og helt innafor 🙂
      Vi andre som har samboer her inne, er jo gjerne fra hverandre mellom 8-9 timer hver eneste dag på jobb.. Så det er jo en selvfølge at man blir litt tussete når man gjør ALT sammen hver eneste dag.. Jeg hadde klikka 😛

    26. Hei Isabel! Jeg bare lurte på om du eller Pierre misliker utseendet på andre etnisiteter (inkludert din egen), siden du på en måte endrer utseendet ditt til å se mer vestlig/arisk ut hele tiden? Jeg syns egentlig du er født veldig vakker fra naturen sin side, og at du ikke hadde trengt å gjøre nesen din “norskere”, ha blå kontaktlinser, bleke håret osv.. Mangfold er vakkert, og man må ikke ha et vestlig utseende for å se fantastisk flott ut. Eller er det bare tilfeldig at det er det typisk vestlige du syns er attraktivt?

    27. NysgjerrigPer: Hei! Godt spørsmål 🙂 Vel, jeg vil ikke si at jeg synes at vestlig utseendet nødvendigvis er finest, men jeg liker å eksperimentere med utseendet 🙂 Det er vel bare det.. Hehe.

    28. Hahaha, så mange eksperter det var her da!
      Alle forhold fungerer forskjellig! Og det er bare sunt for forholdet og være litt fra hverandre også:-)
      Kos dere masse i helgen, begge to <3

    29. Dere som går oppå samboeren deres 24/7 i 5,8,10,15 år og aaaaldri blir lei hverandre: tror dere kommer til å gå på en smell en vakker dag. Det er nok ikke sunt å aldri være fra hverandre. Selv er jeg lykkelig forelsket i min kjære samboer, men Gud så deilig det er å gjøre ting med jentene mine også!<3

    30. Du burde virkelig jobbe med rettskrivingen din; det er utrolig mange grammatiske feil I tekstene dine! Kos deg I Stavanger 🙂

    31. Isabel:idiot!! En gutt går ikke lei Isabel R. noe fortere enn han går lei av deg. Du høres ut som en arg, sjalu og en lite atteraktiv kvinne. Akkurat som alle pene jenter som er opptatt av penger og utseende er one night stands??? Dette var svært dumt sagt og skjønner med en gang at du mangler oppførsel og etikette. Jeg har en kjæreste som er helt fortapt i meg og som ofrer alt for meg, og ja jeg er pen,velstelt,dannet og glad i penger, men vi har vært sammen i 6 år og skal gifte oss neste sommer. Så det er nok du som er et one night stand, skjønner du!!

    32. Hva er det med folk og drittslenging hele tiden? All respekt til Isabel som må lese hver kommentar hver j… dag. Hun er en av Norges toppblogger som har baller nok til å ha åpen kommentarfeltet. Liker ikke du å lese bloggen hennes, ikke gå inn på siden da vel… Alt gode ønsker til Isabel og Pierre 🙂

    33. Isabel 26/8 09.21. Det høres ut som du er veldig bitter og sjalu på Isabel. Med tanke på hvordan du formidler det du sier. Enig med Dayana over her. At man trenger ikke hvere bruk og kast selv om man er opptatt av utseende og penger. Jeg skjønner godt at pierre er fortapt i Isabel. Hun er er høflig, nydelig og en flott young lady:-)

    34. Anne: Haha. Tror kaanskje du bør se på din egen rettskriving før du kritiserer andre sin.. Et lite tips bare 😉

    35. Et lite tips er at du kan finne deg en koselig cafe som du kan blogge fra, sitte der et par timer om dagen i hverdagene. Da får dere litt hverdagslig-pause fra hverandre i tillegg til at det nok er VELDIG deilig for deg å tilbringe tid et annet sted enn hjemme. Vet om mange bloggere (eller generelt hjemmeværende) som blir deppa av å være hjemme. For selv om man har mange avtaler ila. en dag, tror jeg at bloggere generelt tilbringer mer tid hjemme enn de med vanlig jobb.
      Evt kan du jo gjøre som SE. og sitte å jobbe noen dager i uken hos managementet ditt, da får du sikkert litt
      motivasjon også, pluss at det er viktig i et forhold med litt input 🙂
      Ps. Det er ikke kleint å sitte på cafe alene, det er helt vanlig!

    36. Ha ha ha mats.. kjæresten min sitter nå og ler av det du skrev.Du vet ingen ting om vårt forhold, og det siste han omtaler meg om er creepy!! Kjæresten min er den som er mest avhengi her, han er redd for meg uansett hvor jeg går. EEElsker han så mye!

    37. Jeg begynner å bli DRITT lei av å se så mye dritt bli skrevet på sosialemedier! Dere kjenner ikke Isabel og Pierre, og kan ikke uttale dere om deres forhold og hvor ofte de trenger en pause! Om DERE klare å gå oppå hverandre 24/7 i 100 år, så er det noe andre driter lange faen i, folk er forskjellige, har forskjellige meninger og oppfatninger om ALT. Men nå skal det jo sies at de fleste av dere lever i den ROSA jævla love bobla deres, og ser ikke hva partneren kanskje vil eller føler, det er noe Isabel og Pierre tar HENSYN for hverandre og velger heller og dra litt hver for seg, i forhold til å kanskje fly på hverandre eller si og gjøre ting man ikke egentlig mener. Om dere skal være stygge i kjeften mot noen, så klar i alle fall å skrive navnet ditt, for det eneste jeg ser her, er stygge troll som hetser andre på nett uten grunn! Bli kjent med mennesker eller sett dere inn i andres situasjoner i stede for å snakke KUN om dere selv!
      Stolt av dere Isabel og Pierre, som faktisk kan si at dere ikke orker trynene på hverandre osv, ikke mange som tør å gjøre sånn! Ta ALL den alene tiden dere trenger, Sundt og godt for forholdet å savne hverandre 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg