den berømte kyllingwoken

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå har jeg mast om denne kyllingwoken min uten å dele oppskriften med dere, litt for lenge! Nå skal det sies at dette ikke er noe hokus pokus, som er nettopp derfor jeg mestrer denne retten, haha. Jeg står sjeldent på kjøkkenet, kun fordi jeg er udugelig og maten ikke ender opp som noe særlig spiselig. Så det så! Kyllingwoken er jeg en racer på da, så dere kan jo tenke dere selv hva som blir servert hver gang P maser seg til at jeg skal diske opp middagen for dagen? Han blir like sjokkert hver gang 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· TIL FIRE PERSONER TRENGER DU ·

6 kyllingfiletter  ris  kokosmelk  woksaus  soya ♥ grønnsaker etter eget ønske

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Disse er mine favoritter som jeg alltid bruker. Spesielt denne woksausen er et must, den smaker helt nydelig! Ikke for sterk, ikke for mild, ikke for krydret og ikke for tam i smaken. Akkurat slik jeg liker det – og da vet du at det er godt, for jeg er overdrevet kresen i matveien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· SLIK GJØR DU ·

Start med å koke opp ønsket mengde ris. Kutt opp kyllingfilletene i små terninger, og stek dem til de blir gyldne og gjennomstekte. Husk å krydre over med salt, pepper og litt hvitløkspulver. Deretter steker du grønnsakene. Når det er gjort, blander du inn sausen og kokosmelk. Jeg bruker å ta hele den lille boksen som dere ser på bildet over, men det er smak og behag. Selv elsker jeg kokosmelk i mat, så jeg liker å ha i litt mye. Avslutt med å la det hele småkoke til sausen har blitt tjukkere i konsistens og trekt inn i resten. Voila! 
 

23 kommentarer
    1. Hei Isabel!
      Jeg er veldig glad i kyllingwook, og har noen tips til dere! Det er supergodt med eggnudler i, og østerssaus i tillegg til soyasaus. Vi bruker bare soyasaus og østerssaus. Prøv dette! Kyllingwooken ble så mye bedre når vi tilsatte østerssaus!
      Legger ved en link der du får se hvilken vi bruker, for det finnes selvfølgelig mange forskjellige østerssaus, men denne syns vi er best!
      http://travelling-mariposa.blogspot.com.tr/2011/02/en-smak-av-kina-hao-you-niu-rou-biff-i.html?m=1

    2. Ser kjempegodt ut! Skal testes! Det står ikke noe om hvor mye sojasaus du bruker, eller når du blander det i? Steker du kyllingen og grønnsakene i soja? Takk!

    3. Ser kjempe godt ut:) dette skal jeg prøve. Du må legge ut flere innlegg av hva du lager og hvordan. Bra:)

    4. Litt trist at du bruker ferdig woksaus… Deter superlett å lage god woksaus på 5 minutter som smaker mye bedre enn de posene der. Og jeg er ikke noe mesterkokk..

    5. Det så nydelig ut, og artig at du har interesse for mat. Men ferdigmat (suppe, saus, osv) bør du faktisk styre unna, det inneholder så mye sukker og usunt fett, og kombinert er det veldig usunt. Vekt trenger jo ikke du tenke på så slank som du er, men visste du at mange matvarer tukler med hormonene i kroppen og skaper ubalanse? Jeg sliter fryktelig med løpske hormoner, og har lest meg opp veldig på hvordan man kan få kontroll på dem (og humøret). Jeg fant ut at det går faktisk an å lindre PMS ved å spise mat som bønner og linser, torsk, grønnsaker, frukt og nøtter. Ønsker deg det beste! Ha en fin dag <3

    6. Det heter faktisk chop suey, wok er bare en måte å lage mat på. I tillegg lagde du det ikke i en wokpanne, men en vanlig stekepanne. Men det så faktisk veldig godt ut med tanke på at du sier at du ikke er så flink på kjøkkenet 🙂

    7. Detta laga æ igår.. wooow dritt godt !!! 😀 Måtte bruke anna saus, men fy faen såå godt 😉❤

    8. Jaaah 😀 bli laaaga mange ganga det dær 😀 Lagra oppskrifta 🙂 Ska spise det imorra igjæn 😀 Namnam ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg