når alt raser sammen

Jeg er et vrak. Et følsomt og vinglete vrak. I det ene øyeblikket er jeg lykkelig og glad, mens i neste er jeg nedstemt og lei meg. Jeg vet ikke med dere, men når den uka i måneden inntreffer blir jeg nærmest ugjenkjennelig. Jeg er et menneske som er avhengig av å ha kontroll, ikke bare på alt rundt meg, men også oppi huet. Sistnevnte er nok det viktigste for at jeg skal kunne ha det bra med meg selv. Jeg vil tørre å påstå at jeg har en vanvittig sterk psyke, av den enkle grunn at jeg er en mester på å kontrollere hvordan jeg skal føle meg og hvilke tanker som er “lov” å tenke. Det har nok mye med min fortid å gjøre, at jeg må ha stålkontroll over tankene, og ikke la negativitet ta overhånd. Det er en uke, hver eneste måned hvor jeg mister denne kontrollen. Jeg har ikke sjanse.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er rart det, hvordan noen forbanna hormoner kan fucke opp ens psyke, og hvordan man føler seg. Som dere kanskje forstår har jeg jævla tante rød på besøk as we speak, og jeg ligger for øyeblikket i senga. Her har jeg for så vidt ligget i nesten hele dag. Jeg er lei meg, har grått av og på og luftet meg en tur ute helt alene – noe som aldri skjer, kun når livet er kjipt. Jeg tåler ingen motgang når jeg blir fratatt kontrollen. Da raser alt rundt meg sammen. Og det gjør det, syv dager hver eneste jævla måned.

Namaste, det er fantastisk å være kvinne.

44 kommentarer
    1. Oh my gååd du er ikke alene! Og jeg trodde jeg var alene om dette… Jeg blir akkurat slik jeg også. Gråter, føler meg deprimert og får nesten angst når jeg skal ha mensen. Som du skriver, jeg kjenner ikke igjen meg selv. Hele verden raser sammen og jeg begynner og lure på om jeg trenger seriøs hjelp. Men så er den jævla perioden over og jeg føler meg normal og da bare “hah, I knew I wasn’t a weak ass bitch som gråter for alt”

    2. Dont worry” he.he…få typen din eller din ektemann til stelle godt med deg,når tante rød leker med hormonene dine”

    3. Ta p-sprøyten så går dette over. Ingen mens, og ingen hormoner som løper løpsk den tiden av mnd🙌

    4. Trur det har no me de fæle kommentaran du før og det e førståelig… du må bare bli stærk, så takkle du dæm mye bedre 💖

    5. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen! Trodde det var noe galt med meg, derfor er det litt godt å høre at jeg ikke er alene. De dagene hvor jeg overspiser, griner, er misfornøyd med kroppen min, krangler med alt og alle, er lat og tenker på å dø… ja, de dagene hvor jeg er et monster.. jeg trodde ærlig talt jeg var psykotisk. Ett minutts stillhet for oss..

    6. Det her har ingenting med saken å gjøre.. Men det sur ut som at du har en spiseforstyrrelse! Ikke frekk ment! Men det e virkelig ikke fint ka du driver å gjør med kroppen din. Syntes låran dine e altfor tynn, å det e ikke særlig fint. Trur æ snakker for veldig mange nu.
      Men som sakt, ikke frekt ment! Men det ser ut som at du har anaroksia.

    7. Elise: hadde du tatt deg tiden til å lese ordentlig gjennom bloggen hennes eller gjort litt research før du skriver noe, så hadde du kanskje visst at Isabel HAR hatt anoreksi, og uansett om hun hadde hatt det nå hadde det ikke vært greit å skrive sånt. Tenk deg litt om neste gang på hvordan du formulerer deg. Isabel, du er veldig fin uansett.

    8. Hva i all verden er det du snakker om Elise??? Ser ut som hun har en spiseforstyrrelse ??? Helt alvorlig! Hvis du følger bloggen hennes og har sett videoene hun legger ut så burde du forstå at hun IKKE er syk. Hun er en liten og tynn jente og det er ingenting galt med kroppen hennes!!! Blir flau på dine vegne!
      Syns du er tøff som har kommentar feltet ditt åpent Isabel, makan til mennesker her inne altså. Skulle tro de fikk utlevert IQ i posten.
      Kos deg og plei kroppen litt ekstra den uken i mnd, mange som har det slik dessverre- heldigvis bare noen dager så er det over.
      Keep up the good work ! 🙂

    9. Du er hvertfall heldig som KAN ligge hjemme og synes synd på deg selv… Vi andre må tidlig opp på jobb eller skole med alle disse smertene og den svingende psyken

    10. Du burde starte på p-piller som du mister mensen av, og du kan også hoppe over sukkerpillene. Snakk med en helsesøster, de kommer til å si det samme som til meg, er lite vits med mensen. Mange tror det renser kroppen, men det er bare tull!

    11. Huff, jeg kjenner meg så alt for godt igjen!! Håper du kommer deg lett gjennom denne uken og at humøret er mest på topp 🙂 Klem!

    12. Lårene til Isabel er kjempefine, hun er en naturlig tynn og super flott jente, det er ikke noe som er penere enn å være tynn og se sunn ut samtidig.

    13. Jeg er helt lei meg selv. Hvorfor er det slik at vi må bare holde ut og tåle mye. Vi kvinner vi kvinner jeg er kjempe lei meg trenger virkelig støtte

    14. Teit at jennter seier seg enig i det og at dei vet åssen det er å ha mensen,selvfølgelig vet alle jenter åssen det er ,er liksom de alle har

    15. Uff, høres ikke bra ut! Jeg er en av de heldige som ikke merker en dritt forskjell (bortsett fra at jeg blør selvsagt) så thank you God at jeg slipper å føle på de hormonene 🙂
      God bedring!

    16. Kjenner meg så igjen! Når jeg har uka, blir jeg et ustabilt monster. Jeg vingler på å være sint, grinete, eller overlykkelig, og ALLE skal få vite det! Huff 😁

    17. Til deg som nærmest påstår at Isabel har anoreksi, vil jeg bare ta Isabel i forsvar med å si at hun er VELDIG LITEN, det er ikke plass til mer fett på den kroppen der. Tror mange hadde fått sjokk om de henne i virkeligheten. Ikke for det Isabel, du er dritsøt!

    18. Samme med meg, bare at alt det som følger med starter ofte en uke før selve mensen kommer, det er så tungt… Jævla dritt liksom… Men man vet jo at det går over, heldigvis… Klem😊

    19. De som kritiserer Isabelle sine ” tynne lår” har sikkert elefantlår. Lårene til Isabelle er “tjukke nok”. Slutt med slikt tullpreik

    20. Mye gode produkt på helsekosten som skal redusere smertene og humørsvingninger,må absolutt prøves.det hjelpet meg,og kjenner meg igjen i det du skriver

    21. Hvis dette er et stort problem, noe det høres ut som det er, så ville jeg ha kontaktet lege. Legen kan hjelpe deg, finne en løsning. Har slitt med det samme selv, alt blir litt trist og grått akkurat i den perioden. Jeg besøkte lege, og fikk hjelp. Heldigvis så finnes det muligheter, slik at man slipper å ha det slik. Går fort utover hverdagen, og sånn kan man ikke ha det.

    22. Feel you! En uke i måneden endre tankegangen min seg totalt! Så nedstemt og negativ, tungt er det. Vit at du i allefall ikke er alene, og at om noen dager er det bedre <3

    23. Hvorfor anbefaler alle ulike prevensjoner, og påstår hun kommer til å miste mensen og få styr på hormonene? Det er ytterst sjeldent at man mister mensen, det er bare noen få heldige som får den “bivirkningen”. Prevensjon har ofte motsatt effekt på hormonene også, så ting kan bli verre. (Varierer fra person til person, og fra prevensjon til prevensjon)
      Isabell går vel allerede på p-piller så vidt jeg husker.. kanskje en idé å prøve noen andre? Kanskje det er pillene som gjør seg så deprimert.

    24. Jeg blir så sur. Ut i fra overskriften høres det ut som du skal dø, også leser man så er det søren meg bare mensen… Og det består omtrent hele bloggen din av. Også skriver du om at du liker å vise leserne de tunge periodene og bare ikke de gode. At du skriver om mensen er ikke å vise leserne en tung periode. Calm down

    25. Dude, hun har jo sugd fett ut av lårene for å sprøyte inn i rumpa, ikke rart lårene er slanke. Ooog du ser drit fin ut, Isabel! Virkelig <3

    26. For dere som bagatelliserer at verden vår raser sammen når vi har mensen, jeg kan love dere at DET GJØR DEN! Jeg kan slå ned folk eller vurdere selvmord når det står på, så ja, det er ganske ille!

    27. Verden raser sammen fordi du har fått mensen, for faen?! Hvilken virkelighetsoppfatning har du egentlig? Vit at 90 % av de som leser denne bloggen gjør det ene og alene av at du er en parodi på deg selv. Det er altså så latterlig hele opplegget. De resterende er nok like blåst som det du er. Håper flere som meg skjønner hvilket forbanna svada dette her er, og slutter å lese. Du fortjener på ingen (!!) måte og ligge på toppen av listen.

    28. Heldig du som kan ligge hjemme de dagene verden raser. De fleste andre må nemlig ut å møte verden disse dagene. Synes helt ærlig ikke synd på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg