Jeg har ikke lenger et valg

Sponset produkter

Jeg er så trist. I går satt jeg i frisørstolen nok en gang, for en ny runde med bleking. Jeg trodde at jeg skulle kunne bli blond, at det fantes håp. At det var mulig. Der tok vi feil. Mitt hår tåler ikke mer… Etter blekerunden i går ble håret mitt tyggis, og da fikk vi litt panikk. Vi skylte ut fargen fort som fy, for å ikke risikere å miste lengden. Det er utrolig kjipt at håret mitt ikke tåler mer bleking, for vi har jo tross alt brukt Olaplex, som er den mest skånsomme bleke metoden man kan gå for. I tillegg gikk vi langsomt til verks – jeg gikk for behandling med jevne mellomrom, og kjørte ikke på med alt på kun én gang. Alt dette for å minske skadene som ville påføres på håret. For sant skal sies – å gå fra sort til blondt skader ekstremt på håret. Det er en lang og krevende prosess.

Nå er håret mitt veldig slitt i tuppene, noe jeg er engstelig over. Jeg synes at friskt og flott hår er det fineste som finnes, og det har jeg jo i grunn alltid hatt, også. Jeg og frisøren min, Ann Beate på Moodstudio, trodde at håret mitt skulle tåle mer, og ikke minst at det faktisk skulle gå. Det har vist seg at håret mitt ikke takler mer, så vi må helt enkelt gi opp. Det er døds kjipt, da jeg har vært så giret på å endelig prøve blondt hår. Så lett skulle det tydeligvis ikke være.. Det har nok med det faktumet at før jeg farget det svart, hadde jeg bleket det 4 runder allerede. Husker dere da jeg var ganske lys, med en type baylage tidligere i år? Og rett etter det, farget vi det sort. Da er det naturligvis ikke så rart at håret ikke tåler mer, da dette er syvende runden med bleking på under et år. Stakkars håret mitt, haha.

Det vi derimot skal gjøre, er å sette inn lyse tape extentions! Det vil gi litt samme effekt, bare at det er extentions, ikke mitt eget hår. På den måten slipper jeg å bleke mitt eget mer, og likevel oppnå lysere manke. Det er jo helt fantastisk at det er mulig! Et godt alternativ når håret mitt ikke lenger takler mer. 

Fremover skal jeg til frisøren min hver 14. dag for kurbehandling i salongen. Nå er det viktig å ta vare på håret så godt det lar seg gjøre. Til det har jeg fått med meg noen produkter hjem, som er i serien Pro Fiber. Det kan man sammenligne litt som restylane for håret. Det skal være med på å bygge opp håret igjen, så nå gjelder det å gå all in i hver vask. Håret mitt skal nok overleve, så lenge jeg pleier det godt i tiden fremover. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er produktene jeg flittig skal bruke fremover! Nå skal jeg la håret mitt hvile, så får vi se hvordan det blir med lyse tape extentions. 🙂 Veldig kjedelig at det ikke gikk, men kvaliteten og ikke minst lengden på håret mitt, er viktigere enn blondfargen for meg.

53 kommentarer
    1. Mange tusen barn dør hver eneste dag, folk sulter ihjel, mange land er i krig og du skriver et mil langt innlegg om hvor sykt ille det er at du ikke kan få lyst hår? Virkelig

    2. Åsså arrrrg, disse overskriftene dine, ble jo bekymret jeg åså var de bare håret ditt!!!! Seriøst deretter er faktisk unødvendig å nesten frekke!!!!

    3. Kjenner jeg blir dårlig. Jeg går på cellegift og mister masse hår, hadde gitt så mye for bare litt av ditt hår. Også lager du et dramatisk innlegg over hvor trist det er at håret ditt ikke blir lysere? Kanskje du en dag kan tenke litt på hvor heldig du er. Håper jeg en dag slutter å miste håret jeg, så håper jeg du får litt mer perspektiv.

    4. Hvorfor klipper du ikke bort lengden som er slitt og tynt? Blir jo mye finere, og det vokser jo ut igjen etterhvert. Blir det ikke litt mye hår når du har så mye hår fra før av når du setter inn tape?

    5. kylie jenner og kim
      kardashian gikk fra helt svart til blondt, det må da være en metode for at håret ditt også skal bli det?? hilsen en ivrig og forvirret kardashian fan

    6. Er oppe i akkurat det samme nå! Har egentlig blondt hår, men vært mørk i over ett år. Går lysere og lysere for hver gang jeg er hos frisøren. Har hår som går til skuldrene nå, og sist gang jeg var hos frisøren så måtte jeg farge det nesten mørkere enn jeg hadde fordi jeg hadde tatt en hjemmebleking (noe jeg angrer på hver dag). Så 5-6 cm av tuppene mine er nå helt tyggis!:( Fikk streng beskjed om å kure ofte og skal tilbake om en måned for å klippe bort det slitte og se hva vi kan gjøre med fargen da. Men de 3 frisørene som så på håret mitt sist, sa at jeg nesten må vente etter jul(!!) med å få det lysere igjen for å la håret hvile. Så nå er det null varmebehandling på håret og kuring til den store gullmedalje! Kryss fingrene for meg 🙂

    7. Stine: Kjenner meg godt igjen i det du skriver! Jeg må også vente flere måneder 🙁 Får se hvordan det blir med tapen, om det ikke blir like lyst som jeg håper, blir jeg nok å gå tilbake til mørkt.. Krysser fingrene for oss begge, jeg <3 Klem!

    8. Anonym: Det er klart at andre har det verre enn meg, men det betyr ikke at jeg ikke får lov til å mene at ting er dritt i mitt liv, også. Selv om jeg ikke er et barn som sulter i hjel eller lever i krig, så kan man fortsatt ha kjipe ting i sitt liv.

    9. Vl: De hadde parykk 😉
      Skal ærlig innrømme at overskriften var litt vel dramatisk, men håret ditt er jo såå goals så skjønner jo at det er trist når det blir slitt og ødelagt :/ men håper dere klipte av noen cm, for er det allerede helt ødelagt kan ingen kur redde det. Og håret ditt er jo allerede så langt at å klippe 5-6cm vil ikke merkes 🙂

    10. hahahahha dramaqueen ass… det er hår!? get over it!!! dessuten bør du klippe håret ditt, det ser ganske “belastet ut nå”
      kjenner jeg blir litt provosert av at du både har så “mamma til michelle”-overskrifter og at du lager så mye oppstyr rundt hårfarge. kan du ikke skrive om noe som faktisk er VIKTIG snart? virker som om det eneste du bryr deg om er deg, ditt liv, og ditt utseende
      get over yourself
      og slutt å prøve å være en kardashian

    11. Ærlig talt, overksrifta e bare clickbait. Skulle tru det hadde skjedd nå ordentlig kjipt, også va det bare om HÅRET.

    12. Åååh neei!! Så tragisk virkelig!! Hadde gleda meg til å se deg blond! Ja da er det nok fordi du hadde bleika det tidligere i år ellers skjønner jeg ikke, du som gikk så forsiktig fram! Det som er blitt til tyggis er jo bare å klippe av, kan ikke reddes. ;( Du kan være glad det ikke skjedde på toppen av hodet, for det gjorde det nemlig en gang på meg, skikkelig krise!!! Ikke festlig i det hele tatt! Greit nok når det skjer i tuppene. Håret leges heldigvis ganske raskt med rett behandling! Synes forresten ikke ditt ser noe ille ut! <3

    13. Skjønner ikke problemet frisørene lager? (Ønsker vel å tjene penger) på cubus og vita, kan du få kjøpt b4-avfargning som ikke i det hele tatt(!) sliter på håret. Har gått fra sort til lys (grell kobber, men lys) på en runde, og dette uten slitasje. er teknologi som krymper fargemolekylene som du så bare kan skylle ut, mye bedre enn å bleke ut fargen

    14. Helt enig med det Minica.! Jeg blir også like provosert som deg..derfor er det dumt å ikke høre på oss lesere når mange av oss var negative til at du skulle
      Bleke håret ditt i det hele tatt, fordi vi visste at det kom til å skade håret ditt, sånn som du nå forklarer at det har gjort..så du burde kanskje ta å høre på gode råd som vi lesere prøvde å fortelle deg som sa du ikke burde bleke håret ditt, da vi som visste at det var skadelig for håret har opplevd det selv på vårt eget hår..så dumt du ikke hører på vi som har erfaring med
      Det, før du
      Setter i
      Gang med
      Å bleke håret ditt, for det var ikke noe annet enn dumt..så hør litt mer på oss lesere neste gang da vi som
      Mente du ikke skulle bleke det har erfart det selv på eget hår..:) godt råd til deg!👍

    15. omg er det mulig å klage på hvert forbanna innlegg henne legger ut ?begynne å dra inn deres liv som en unskyldning på hvor grusomt innleggene til Isabell er å at hun aldri skal klage fordi dere har et større problem så bør dere faen meg gjøre noe med det !!!!! Er så lei av sånne stakkars meg mennesker som legger igjen kommentar hver gang å skal lage hat mot innleggene hennes . Det er flaut å lese de sutre kommentarene deres , jævla hatere !

    16. Du er så utrolig fin som du er, elsker bloggen din leser den hele tiden,men det er bare så utrolig kjipt at du ikke kan bleke håret mer får å få blondt hår men. Tenk på det positive du fant det i det minste ut før du måtte klippe veldig mye hår da.

    17. Klipp litt mer så blir det fint igjen!
      Kardashians som har gått til blondt har også farget håret svart flere ganger før det. Kylie gikk nettopp til blondt, og samme gjorde Kim to ganger, disse gangene var ikke parykk. Dette var noe de filmet på snap også. 🙂 Men de har frisører som fikser og trikser bedre enn noen andre!

    18. Oj det va trist.. 🙁
      Kan også hjælpe og klippe håre te under puppan og så la det vækse ut igjæn 🙂
      Æ klippe håre mitt sjøll når æ vaske håre sånn at det ikje ska bli slitt.. før da får æ panikk, haha 🙂

    19. Hår e faktisk nåkka av det viktigste man kan ha og Isabel har så langt hår i tillægg at man burde fatte at og miste det vil ødelægge vanvittig mye på selvtillitten og det e absolutt ingen som vil opp i no sånn.. det e heilt grusomt.. :-/

    20. Du hadde det råflotte, glansfulle håret når du hadde det svart. Nå ser det ujevnt, skadet og tørt ut :'(

    21. – Om jenta ønsker å skrive om hår, mote og andre ting som hun interesserer seg i, så skal hun få gjøre det. Greit at dere kommer med kritikk, men for min del måten dere utrykker dere selv i, virker kun som sjalusi. Selvsagt er hun opptatt av fred, og at barn skal ikke sulte i hjel. Men hun kan ikke munne en hel verden. Jeg er sikker på at mer enn halvparten som kommenterer slike kommentarer, ikke gjør noe med saken engang. Dessuten finnes det andre bloggere som skriver om den slags. Jeg skjønner hennes overskrift sykt godt. Gikk gjennom samme prosess med bleking, jeg hadde like langt hår som Isabel. Nå er det helt kort, og jeg satt med tårer flere dager. “Ja det er bare hår” Men for noen så betyr det mye. Hilsen storesøsteren til Isabel, jeg synes du er superflink og unner deg alt du får til.

    22. Gå tilbake til det jeg skrev for en stund siden om redken cat kur det eneste som kan redde tyggis ødlagt hår så det ikke brekker helt . Les alt det
      Jeg skrev og følg de produktene . Jeg kjenner Ikke
      de produkter fra L’Oréal som du har fått men vet de er supergode og jeg kjenner godt Redken produkter du har fått nå Og vet de
      er supergode . men det skader ikke å bruke cat protein kur i tillegg .til de produkter du har fått .
      . Ser du har fått med redken blonde spray og den er superbra . Snakker av erfaring .redken kurer redder håret ditt og redken extreme serien . Jeg kan love .og redken kurer de har i salonger . Lykke til . Og klipp tuppene godt . Så gror håret ditt mye fortere .tyggis hår trenger proteiner for å bli bygget opp igjen .noe sliter nok av etter tøff bleke behandling . men
      Produktene gjør at at håret ditt blir sterkere . Lykke til . Og jeg kan garantere deg håret ditt vil bli bedre fort . Cat kur og følg oppskrift som jeg skrev . For det står 5 min jeg sa 3 ganger 3 min .💇🏼

    23. Det var kjipt å høre!
      Du som har så fint hår gjør absolutt rett i å ikke ta sjansen på å skade det mer..
      Men er ikke tape-extensions noe som sliter på håret det også?
      Selv har jeg ganske slitt hår, vil spare det så lenge som mulig og bruker hårkur ofte. Tør ikke ta mer extensions, sist jeg hadde extensions (da var det punkt – extensions riktignok), så slet det sinnsykt mye på håret mitt, så her blir det bare clip -ons i lang tid fremover 😊

    24. Det tar veeeldig lang tid..:( Jeg brukte fire år på å gå fra mørkebrun til blond. Det var jo fordi jeg ville beholde tykkelsen og lengden, og nå er jeg fornøyd! 🙂

    25. Altså.. dumme folk!! Jeg skal være den første til og innrømme at om JEG har vondt, om håret MITT har blitt ødelagt, om JEG er sulten for at JEG ikke rakk et måltid.. så tenker jeg ikke på at det er noen et eller annet sted der ute har mer vondt, at det finnes de som ikke har hår pga en eller annen grunn eller at det finnes folk der ute som ikke har spist mat på flere dager!
      Men det betyr ikke at JEG ikke bryr meg om folk og deres problemer fordi! Man burde ha lov til og klage og sutre om man har en shitty Day! Skal man la alle verdensproblemer styre livet sitt så kan man legge seg i grava med en gang, for det går ikke!
      Men når det er sagt.. så føler jeg VIRKELIG med deg! Det samme skjedde med mitt hår! Hadde eeeendelig klart og spare til langt hår igjen etter jeg klipte det kort for noen år tilbake! Så fikk jeg plutselig lyst på lilla pastell farge.. å smekka oppi bleking, og fikk gummistrikk hår! Det ble så ødelagt at jeg måtte klippe til bobbfrisyre! Sjela mi gråt da, og den kommer til og gråte til håret har blitt langt igjen!
      Dramaqueen? Ja.. men er håret det er snakk om! Det må være bra for og kunne føle seg bra! Haha.. god bedring til håret ditt, måtte det bli friskt fort! <3

    26. Isabel, har du prøvd å ta keratinbehandling av håret ditt? Det har fungert supert på meg! Du bør teste 🙂

    27. Seriøst? Det mest triste som skjer i livet ditt er at du ikke kan bli blond? Like før jeg mister troen på menneskeheten her as. For det første så vet alle at bleking er en av de behandlingene som skader håret MEST. Og det er fordi du trekker ut både naturlige og kunstige pigmenter av hårstrået. Hår som har blitt bleket helt hvitt er med andre ord DØDT. Og det at du ikke vil klippe håret heller gjør det jo ikke noe bedre. Og. Vel, olaplex gjør ingenting annet enn å holde sammen bindingene i håret. Hvorfor nekter du å klippe det? Så langt hår er sinnsykt lite kledelig i forhold til din høyde og andre anatomiske forutsetninger. Hva med å prøve en lang Bob? Du hadde sett mye mer classy og voksen ut. Personlig syns jeg nå du ser ut som en 15 åring. Og for Guds skyld slutt med de sinnsykt kleine og dramatiske overskriftene.

    28. Kylie kjenner og blac chyna bruker jo faktisk parykker. Se på kylie, forskjellig frisyrer og farger hver dag og chyna har jo masse store krøller, om ikke afro!
      Så det er det Kim K har gjort, ikke farget. Ikke alle kan bli blonde, men parykk som disse kardashian jentene gjør hadde vært litt kult 🙂

    29. Clickbait er clickbait. Om det å reagere på at folk tjener penger på smålureri er “sytete” så kall meg den mest sytete personen i verden. Det betyr ingenting hva dere som reagerer på “syteriet” sier. Ingen liker følelsen av å bli lurt.

    30. Og med “smålureri” snakker jeg om det i løs forstand, ikke juridisk forstand selvfølgelig 🙂 Syns bare det blir litt overdraatisert i forhold til innholdet i innlegget. Smålureri på den måten, bare.

    31. Du er nå vanvittig fin slik du er på håret nå da.
      Jeg fikk ødelagt mitt midjelange hår i utlandet
      Men det ble såpass bra uten klippe det med bruk av
      shu uemura shampo og balsam for extremt slitt og behandlet hår, samt gjevnlige Olaplex kurer . Shu Uemura er megabra men litt dyrt da…
      Mye sure og gufne kommentarer her, hvorfor følger de da egentlig?? For slenge dritt??

    32. Du er så fin som mørkhåret -brunt eller svart – så det gjør vel EGENTLIG ikke så mye 💜 Enig med dem som sier du overdramatiserer i overskriftene dine, det kan lesere like eller ikke like, det er opp til deg. Innlegget er dritiverfladisk, men at man ikke skulle kunne skrive slikt fordi det kan KRENKE noen som er syk og derfor ikke har hår ville være helt hinsides! ((Til deg som mister hår pga kreftbehandling: Det er veldig leit at du er syk, og jeg håper du blir helt frisk igjen. Jeg tror du gjør deg selv ulykkelig dersom du i tillegg til å være syk, skal la deg såre av slike bittesmå uvesentligheter som at en blogger klager over sitt (lange vakre) hår. For du vet, det har jo absolutt ikke noe å gjøre med deg, din sykdom eller ditt hår!))
      Til sist vil jeg si til dem som mener at de på noen som helst måte er berettiget å mene noe om hvilken farge en blogger skal ha på håret sitt: Dere er gærne!

    33. Jeg sluttet å gå til frisøren for alltid endte en eller anna opp med å ødelegge håret mitt og skylde på håret mitt ikke tålte det. Jeg har bleket håret mitt I over 15 år. Har gjort det hjemme med swarzkopf absolute platinum. Anbefaler å ikke stripe det! Det sliter faktisk mye mer enn å bleke alt på en gang. Når man striper det flere ganger er det vanskelig å ikke plukke opp hår som allerede har blitt bleket – da får du tyggis hår! Du kan redde dette med redken extreme antisnap og den cat sprayen eller extreme treatment 🙂 man må blande på protein og fuktighet med blondt hår. Jeg kurer håret mitt hver gang jeg vasker det, det er best å ikke vaske mer en 2 ganger I uken siden vått hår er veldig lett for å bli skadet av håndduk og børsting. Anbefaler også L’Oréal absolute repair for fuktighet. Du kan også bruke redken sin lilla runde produkt, husker ikke va den heter men hjelper meg å børste håret etter vask osv 🙂

    34. Hvorfor skal dere som skriver negative ting bli irritert over at hun synes det er trist at håret ikke blir lyst. Alle mennesker har forhåpninger til noe og når det ikke skjer så blir man jo trist. Uansett om det er hår, opplevelser eller andre ting. Det virker som dere skriver noe negativt kun for å være negative. Hva er poenget. Følte dere som skrev dritt at nå ja nå fikk jeg det mye bedre? Tror ikke det. Så skjerp dere litt. Oppfør dere. Hva søren er problemet?
      Kjempe fin er du, synd det ikke gikk enda, men det ordner seg nok 😊 veldig fin er du uansett😊

    35. Oi, det vises at håret ditt har blitt mye tynnere. Skjønner virkelig ikke hvorfor du vil ha blondt! For det første hadde du til slutt måttet klippe av deg halve håret. Og for det andre så hadde det ikke passet deg..

    36. Verken håret eller brystene dine ser ut 🙁
      Du må klippe mer av lengden og be om en ny operasjon.
      Det er store feil de har gjort. Skjønner at du er misfornøyd 🙁

    37. Du trenger sårt en gigantisk dose perspektiv, og litt livserfaring under beltet. Gunhild Stordalen presterer å se lysere på ting enn det du gjør, og i hennes tilfelle er det bokstavelig talt livet hennes som er i skjebnens hender. I ditt tilfelle er det håret ditt som ikke vil bli lysere.
      En dag vil du stå fremfor noe hvor du ikke kan velge, hvor du faktisk må bite i det sure eple og bare overleve.. og jeg håper virkelig du rekker å vokse opp litt før den tid kommer.

    38. Jeg er naturlig blond og jeg farget håret mitt svart, hjemme. Enkel prosess. Men jeg farget det også tilbake til helt blondt igjen, hjemme. Har fremdeles hår på hodet, så er ikke alltid en lang prosess funker! 😉

    39. Jeg gikk fra mørk brun (nesten svart) til lyys blond på bare noen måneder! Hadde også farget det mye med hjemmefarge da det var mørkt som gjorde det vanskeligere å bli blond. Men jeg gikk til Hendrix, brukte Olaplex i alle behandlinger, kurer det jevnlig og ble tilslutt så lys som jeg ville. Nesten platinablond! Og håret mitt holdt seg fint hele veien:-) Har klippet det en god del nå da fordi jeg ville prøve kortere hår, men før det var ikje håret mitt særlig skadet. Det ble “tyggis” ja, men om du kurer godt og venter et par uker mellom hvert frisørbesøk så skal prosessen gå helt smertefritt. Dumt at din frisør ville gi seg nå.. Men men, det er vel forskjellig fra hår til hår hvor mye det tåler.

    40. Klipp håret ditt jente, det er jo slitt helt opp til nakken. Det ser seriøst forfordelig ut, og slutt å syt. Kanskje begynne å høre på leserne dine neste gang. Hva er vitsen med å blogge hvis du ikke hører på dem? Det er en grunn til å at du faller nedover på topplista.

    41. “Jeg har ikke lenger et valg”, really? Det kalles bare clickbait. Du burde tenke litt på hva du velger å ha som overskrifter på innleggene dine. Det er jo ikke rart du får stygge kommentarer på innleggene dine. Folk blir skuffa når du gang på gang overdramatiserer overskriftene. Det er nesten litt trist at du tjener så mye penger på å være SÅ TRIST over at du ikke får blitt blond? Det er greit at du ikke lenger har et valg når det kommer ti håret ditt, men når du kommer med sånne overskrifter begynner folk å lure på hva som er galt. Det er ikkeno galt med å ikke kunne bli blond. For all del, det er sikkert trist for deg, men det er ikke verdens undergang kjære deg. Men, disse overskriftene er vel mye av grunnen til at så mange klikker seg inn på bloggen din vil jeg tro. For du har ikke så mye informativt å komme med, bare hva du har kjøpt idag, hva du har på deg, hvor mye sex du og Pierre har osv osv… Og jadajada, “slutt å klikk deg inn på bloggen min da vel”, ja jeg kunne det, men helt ærlig er det for å lese kommentarfeltet ditt. For det er ikke bare jeg som reagerer på overskriftene dine, og overskrifter som over hodet ikke passer til resten av innlegget 😉

    42. Er du virkelig seriøs med dette innlegget? Du skriver du blir lei deg når du får netthat, og det er forståelig. Hat er hat og det er dårlig stil. Det er ikke intensjonen med min kommentar, og jeg håper derfor du tar den seriøst.
      Det er fryktelig vanskelig å ta deg og bloggen din seriøst når du velger det fokuset du har. Det koker ned til en eneste ting, nemlig hvordan du ser ut, hvordan du gjerne vil se ut og hvordan du skal oppnå det. Er det det eneste du tror livet har å by på? Hvis du først skal ha blogg, hvorfor ikke addressere noen interessante tema? Altså hva som helst annet enn det aller mest overfladiske temaet som finnes.

    43. Er ikke noe problem å gå fra svart og lyst hos frisør. Hvertfall ikke om hun vet hva hun gjør.. Jeg gikk fra EKSTREMT rødt, til blondt på 2 behandlinger.. Å rødt er et av de verste pigmentene og ta knekken på..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg