frisørbesøket som endte opp i tårer

Herre, for en dag vi har hatt. Vi hadde planlagt å dra til byens beste frisørsalong for en blowout for min del, og Michelle ville farge håret. Hun ville ha en lysere baylage enn det hun hadde fra før. Det merkelige var at alle som jobbet i den ellers så freshe salongen var menn. Ordentlige mandige menn, liksom. Jeg fikk håret vasket og stylet, og allerede der merket jeg hvor hardhendte de var. Heldigvis for meg, skulle jeg ikke gjennomgå fargebehandling og hele det styret, for det fikk vi nemlig fort bevist at skulle være et rent helvete. Altså, når Michelle begynner å gråte skjønner dere kanskje hvor ekstrem hele denne opplevelsen var? Det er det sykeste jeg har vært med på. Da ga jeg klar beskjed om at de må da se til å ta hensyn, og ikke være så forbanna hardhendte! Svaret vi fikk var at de “gjorde så godt de kunne”. Altså, jeg har ikke ord. Fy! Ikke endte hun opp med å få baylage heller, men striper helt fra hodebunnen, og ned. Dagens lærdom: aldri gå til frisørsalonger i utlandet, selv om de skal være “byens beste”.

Nei ass.. Det har vært en skuffende dag. Nå skal vi se til å gjøre det beste ut av resten av kvelden. Vi har kjøpt oss hver vår pizza, snacks og nå ser vi på X Factor UK. Kose oss masse sammen, rett og slett. ♥ Og forresten! Jeg har svart på en hel bunke med spørsmål på mystorien min, så om du vil høre meg plapre i vei (litt fooor lenge): IsabelSraad, heter jeg der!

57 kommentarer
    1. Omg!! Hørtes virkelig utrivelig ut!! Hadde nok aldri dratt til frisøren i et land som Tyrkia, og hvertfall ikke farget det lysere!! Nei skrekk og gru!! Stakkars Michelle, føler virkelig med henne!

    2. Hahaha folk reiser jo til Tyrkia for å fikse hår, negler og hudbehandlingee. Virker ikke som du bruker ferie på å pleie deg selv. Dere var dessverre uheldige, men et tips til neste gang: ikke skriv at man aldri skal reise til utlandet for å fikse håret. Det virker som du er lite bereist og belest.

    3. Jeg har gått i samme fella selv! Fy faen, jeg hadde så vondt. I hårfargen brukte de ting som vi VASKER med, som salmiakk. Trodde håret skulle falle av. Håret ble farget, med brannsår i hodebunnen som premie. Føler med henne!!! Jeg ringte pappa, og endte med å dra uten å betale 😉

    4. Jo jeg har vært hos frisøren flere steder i utlandet, blant annet Tyrkia og der var de kjempe flinke, så kommer nok an på hvor man drar 🙂

    5. Hva tenker du om at operasjonene og injeksjoner legger på noen år hver gang på hvor gammel du ser ut? Syns du det er penere å se eldre ut?

    6. Tror aldri jeg hadde dratt på frisør i utlandet. Har én frisør, er der jeg går hver gang. Stoler ikke på noen andre. :s har hørt lignende historie før, men da ble hele håret helt tyggis og falt av…

    7. Oh :/ SÅ kjedelig! Men var det sånn at Michelle har blogg også? Fikk lyst til å inn å kike på den 🙂

    8. Himmel 😠 Hva er de greia hun ser eldre ut da – hun gjør da for pokker ikke det .
      Dere som skriver slik- bruker neppe make-up – derfor uvant for dere. Hun har en ung og glamorøs lokk og du er sikkert ei “grå mus” fra landet.

    9. Det er en kjent sak at bruk av fillere og butoxiner gjør at man tolkes som eldre enn man er – på tross av at man er rynkefri. Når man ser et ansikt hvor feks smilerynker mangler (som jo selv små barn har), tolker hjernen vår ubevisst ansiktet som ikke-menneskelig. Fenomenet kalles “extreme dissonance”, og får oss til å stirre lenger på ansiktet for å finne ut hva som ikke stemmer. Hjernen vår ender med å tolke ansiktet som “ageless”. Og hvordan tolker vi et ansikt uten alder? Jo, vi tolker det som en eldre person som ønsker å se ung ut.

    10. Kan jo ikke si utlandet da, er jo mer jalla land! De er gjerne flinke på hudbehandlinger og massasjer og slikt, men ikke alltid hår og hvertfall ikke blondt! Ofte er de mer hardhendte også! De forstår heller ikke hva du mener, eller de gjør seg dumme!
      Jeg har god erfaring fra blandt annet Spania!

    11. Har vært i mange skjønnhets og frisør salonger i utlandet. I frankriket, Hellas, Spania, Albania, Italia osv. Har aldri opplevd noe annet enn at jeg har blitt kjempefornøyd og veldig fin. Stripet håret med bleking på Kreta i fjord og det bled også vellykket og håret nesten ikke tørt en gang. Det er ganske dumt og tro at Norge er det eneste trygge stedet og gå til frisøren, for det er faktisk mange land i sør Europa hvor de er mye mer profesjonelle med hud og hår og har mye bedre kompetanse enn i Norge. Man må jo selvfølgelig se ann salongen litt da, man skjønner jo hva som er buler og bakgårdsalonger og hva som er up to date! Og så kan man jo hvere uheldig som sagt, og den ene gangen jeg var det så var det i godeste Norge.

    12. Hårkrise er noe av det verste! Sist jeg var til frisøren for å farge håret i en naturlig farge slik at jeg ikke skulle få synlig ettervekst, fikk jeg grått hår i ulike grånyanser. Det så alt annet enn naturlig ut. Når jeg kom tilbake for å bleike det, ble det så hvitt at det ikke vistes at jeg hadde hår på hodet. Jeg strigråt og slo til frisørdama, og truet med å dra hjem å skinne meg. Hun overtalte meg til å bli, og hun la inn en fake ettervekst sånn at jeg skulle få litt dybde, men det så fortsatt fake ut. Jeg var deprimert i flere dager etterpå. Nå begynner heldigvis min naturlige farge å vokse ut igjen, og jeg skal aaldri gjøre noe med håret mitt igjen.
      Må bare tilføye at frisøren var min søster som jobber i salong, og dette skjedde etter stengetid ;)) jeg har ikke mistet alle sosiale antenner lism

    13. Ha ha ha den var god! Nei jeg mener dum. Jeg var nettopp i Croatia, der hadde jeg lyst på lyse striper i mitt mørke hår. Så da dro jeg og venninna mi til en frisørsalong som også var en skjønnhetssalong foresten og farget å stripet håret. Det bled bare såå fint, så fint at venninna mi gjorde det samme og bled kjempefornøyd hun og. Så ja det virker ganske uvitene og lite bereist og anbefale folk om å ikke dra til frisør i utlandet.

    14. Åherregud så kjipt! Først trodde jeg det var ditt hår det hadde skjedd noe galt med, men er jo selvfølgelig sinnsynt kjipt for Michelle og 🙁 hun har jo så langt og nydelig hår!

    15. Unnskyld Isabelle, men nå ser du kjempesliten ut. Du er også blitt veldig tynn. Hodet ditt er nesten like stort som overkroppen. Dette er ikke vondt ment, men ta vare på deg selv nå. Forstår ikke hvorfor du skal gjøre alt mulig når du er nylig operert. Narkose tar på.

    16. Har noen andre i familien din en YouTube kanal? Kan du ta det med på spørsmål runden i neste uke? Takk!

    17. Jeg har vært hos frisøren mange ganger i utlandet og har alltid vært superfornøyd:) Billig har det også vært:)

    18. Silje: Jeg tørr ikke la noen andre enn Ann Beate på MOODstudio røre mitt hår, hehe. Ja, det var kjempe synd.. Heldigvis ble ikke håret hennes noe særlig skadet av det, men hun fikk ikke akkurat det resultatet hun så for seg. :/

    19. Mariana: Kanskje vi var uheldige, da. Jeg skriver om vår opplevelse, og for guds skyld – de er sikkert flinke i andre land også. Kanskje dumt av meg å virke så dømmende, men jeg har hørt så mange skrekkhistorier.. Og nå opplevde vi en selv. :/

    20. C: Åååååh, hahaha jeg fikk litt panikk frem til jeg leste din siste setning! Hahaha! Godt det var søsteren din da, søtis. Jeg skjønner virkelig frustrasjonen, vi har nok alle vært der en eller annen gang.. Klem <3

    21. Herregud. Du er ærlig talt verdens største forbanna idiot.
      “Aldri gå til frisørsalonger i utlandet”, altså hva faen går gjennom ditt tomme og stygge hode, jente?! Tror du ærlig talt at NORGE har VERDENS beste frisørsalonger? Ærlig talt, fy faen du er ikke en gang norsk. Blir så forbanna flau av alt du er. Og forresten.. Det heter BALAYAGE. “Bayage”. Få deg en helvettes utdanning!

    22. Jeg farget håret i tyrkia og ende også i tårer. Satt å grein gjennom heile behandlingen. Skulle ha balayage og fikk det heldigvis og ble kjempe fornøyd. MEN FYYY SÅ VONDT DET GJORDE. Jeg grein og sporte om de kunne ta det litt mer forsiktig å fikk det samme svaret så dere, i tillegg til at “nei de stengte om 30 min å dette måtte de få unnagjort”

    23. I silikon operasjonene er Tyrkia den beste mens som frisører er de så dårlige? og for de som sier at de ville aldri farge håret i et land som Tyrkia. Norge trenger mer enn 100 år for å bli så flink som Tyrkia og masse andre land i veldig mange ting!😂😂

    24. Er du med i nordic screns – youtube nettverket i norge? Dere jobber jo så hardt, så dere fortjener å få det betalt på youtube for å si det sånn.

    25. Jeg vet ikkje hvordan resultatet på stripene ble, men om dei er bra så er nåkk det ikke så alt for vansklig å lage en fin balayage. Jeg er selv frisør og bruke ofte å legge masse foliestriper helt inn i bunn og deretter legge en mørkere farge i bunn og gradvis masere fargen ut for å få en fin flyt:) da blir det kjempe fint spill helt bra bunn og gradvis lysete tupper 🙂

    26. Min frisør sa til meg at man ikke bør dra til frisør i utlandet spesielt ikke å farge hår da de ikke har farger til typisk nordiske hår, derimot at de var hardhendte synes jeg var veldig rart. Men uansett ville aaaldri dratt til frisører i utlandet om jeg ikke var 10000000% sikker på at dette var bra.. At dette var hardbarska mannfolk alle mann som jobba der sier litt om hvor lite research dere har gjort på forhånd spør du meg. Men men! Stå på

    27. Ida: kommentarer som din over her får meg til å lure på hvor foreldrene dine er og ikke minst hvor gammel (les ung) du er…
      Isabell: jeg var til frisør på kreta nå i september og tok lyse striper, kjempe flinke og mye flinkere enn hjemme i norge som flere her sier 🙂 og det beste av alt det kostet 400 norske kroner kontra 2500 hjemme! Så jeg håper og tror hun/dere bare var uheldige ja. Vil du kanskje lære meg om hva forskjellen på ombre og balayage er? 🙂

    28. Omg dit hadde ikje æ tort og forn ættersom æ e frøkteli hårskjær.. haha :-O
      Håpe det går bra iallefall no da <3

    29. Til Ida kl 21.06. Hvorfor i alle verden er du så frekk? Dersom du har utdannelse så har det i alle fall ikke gjort noe positivt med språket ditt. Du skriver ( snakker ) som en gammel sjømann

    30. Så virkelig folkens.., om man synes det ser unaturlig og lite vakkert ut med plastikk i hele trynet, så er man en grå mus fra landet? Geeez, blogger som dette får meg til å miste den lille troen jeg hadde igjen på menneskeheten. Isabel, verden trenger personer som står for noe. Som bruker stemmen sin til å skape en forandring. Du har faktisk makten til å gjøre verden til et litt bedre sted. Tenk over det neste gang du skriver enda et kleint kjedelig innlegg om opperasjoner, hår eller sminke. Stop making stupid people famous!!

    31. Ida 21.06.: Og hvilken utdanning har du? Med det språket og den måten å skrive til andre mennesker på, virker det som om noe gikk veldig galt et sted. Håper du ikke jobber med mennesker ihvertfall! Skjerp deg!

    32. Huff for en dårlig service! Det er hårreisende at slike mennesker får jobbe på sånne plasser. Jeg blir så sint når jeg opplever dårlig service hos frisør eller andre slike “tjenester”. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være nødvendig å være så hardhendt med kunder..

    33. Tror rett og slett dette er noe som går igjen i Tyrkia, haha. Da jeg var der som 16åring sommeren 2014 hadde jeg fått høre av folk på hotellet at det var ganske billig å dra til frisør der. Jeg var superspent i 2 hele dager på å få “Rihanna-rødt” hår som var trendy på den tiden. Omsider kommer jeg meg i en svett og full buss ned til sentrum, og gikk inn på første og beste frisørsalong. Jeg nølte litt når jeg så fem halvfeite hårete menn som lo høylytt og sippet på eplete. Det var skikkelig barstemning der.Jeg stolte likevel på rådet jeg hadde fått på hotellet, og satte meg ned for å få håret jeg drømte om. Han ba meg uniteressert peke på fargen jeg ville ha, og tok uten å si ifra til meg en annen dyplilla farge fra skapet fordi den jeg ville ha var tom. Han skallet sikkert av halve hodebunnen min med kosten når han klæsjet det på. Så skyldte han det veldig hardhendt ut med litt vann og såpe. Dette betalte jeg 400 lire for. Hele busssturen hjem etset det i hodebunnen min og klødde irriterende. Når jeg neste dag dusjet flommet det over av rødfarge og halve badekaret var rødt når jeg var ferdig!!! Jeg fikk sjokk, det viste seg at jeg hadde sovet med tørkede hårfargerester i håret! Mamma var like ved å saksøke dem,for det er jo direkte helsefarlig! Men vi kom fram til at det sansynligvis ikke ville føre til noenting. Det var min skrekkhistorie fra Tyrkias “hårete” frisørsalong! 😉

    34. Fant en skriveleif! Det heter balayage. 🙂
      Man må alltid være forsiktig med frisører i utlandet..
      Jeg er så kresen at jeg går bare til de beste frysørene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg