Dette bruker jeg mest penger på

affiliateslinker


Kjole her / jakke her

____

· MONEY TALKS ·

1. TAXI. Altså, jeg tar taxi over alt. Om jeg så skal to minutter ned i gata, tar jeg taxi. Jeg har typ fått litt panikk for å være i store folkemengder og det med å bli gjenkjent over alt. Jeg får angst, sånn helt seriøst. Det er ikke bra, men det følger vel med dette offentlige livet jeg selv har valgt å leve. Det resulterer i skyhøye utgifter på taxi, noe som er døds kjipe penger. Taxi, liksom. Faen heller. Heldigvis holder jeg på med lappen nå, så det blir forhåpentligvis bil på meg innen snareste fremtid. Det blir nok ikke rimeligere for lommeboka, parkeringsavgiftene i Oslo er jo fanken meg ut av en helt annen verden. 

2. GRAVIDITETSTESTER. Jeg tror at jeg har nevnt det på bloggen tidligere, men jeg har en tendens til å tro at jeg er gravid typ to ganger i måneden. Så fort jeg kjenner et lite snev av kvalme, blir hormonell eller får økt matlyst er jeg bombesikker på at det befinner seg et foster inni magen min. Å bli gravid i ung alder er trolig min største frykt (ja, faktisk), derfor tror jeg at jeg er ekstra paranoid når det gjelder dette. Er like flaut hver gang jeg trasker inn på et apotek og kjøper med meg fire graviditetstester om gangen. Det har liksom blitt et normalt ritual for meg, det.. Bella du Bella. Hva skal det bli av meg, dere?

3. FOODORA. Dere som har meg på snapchat får med dere mine Foodora-bestillinger tett og ofte. Nighthawk Diner er definitivt favoritten (gratis shoutout værsågod). Så fort P ikke lager middag, er jeg kjapp med å bestille hjem mat. Jeg er som sagt udugelig på kjøkkenet, og nudler er uaktuelt. 

37 kommentarer
    1. Begynn å ta buss/trikk da, du må jo bare øve på å være i folkemengder, du klarer trossalt å gå på restaurant. Selv om du tjener fett, så skjønner jeg ikke hvirfor man ikke kan spare penger på enkle ting, som å bytte ut taxi med buss. Luksusproblem, rett og slett.

    2. Fortsett med å ta taxi du siden du bor midt i Oslo. Det er ikke bare parkering som koster. Du skal kjøpe en bil, du skal betale årlig forsikring og årlig gebyrer. Du skal ha sommer og vinterdekk. Bilen skal på service og EU kontroll, Du skal fylle diesel eller bensin ( dersom du ikke skal ha el-bil da ). Skal du ha El-bil må du ha en stasjonære ladestasjon. Taxi lønner seg tror jeg.

    3. Altså? de kostnadene der er jo usynlige motforestillinger hva du bruker på sminke og operasjoner for å se ut som en annen. Går du aldri uren sminke offentlig

    4. Anbefaler deg og kjøpe graviditetstester på nett isåfall🙏 Mye mer diskré og kjekt at de kommer rett i postkassen 🙈💕

    5. Hahah endelig en som er like desperat som meg når gjelder gravitidtet! Det er helt latterlig å tenke på hvor stressa jeg blir :p men da er vi i hvertfall på den sikre siden da! Hehe 🙂

    6. Hvorfor må enkelte kverulere så hver gang Isabel legger ut et innlegg? Blir så lei av det. Kan dere ikke heller se litt positivt på ting istedet for å prøve å finne feil hele tiden? Du er nydelig Isabel. Kos deg masse.

    7. Litt off topic, men er det fortsatt mulig å se PH sesongen fra da du var med? Begynt å lese bloggen din, men vil gjerne se den ses 🙂

    8. Du kan bestille veldig billige graviditetstester på nett. På http://www.tostreker.no for eksempel… Det blir dyrere med bil enn det er med taxi … om du ikke kjører taxi for over 5000 i mnd da 🙂 Bruk pengene dine på hva du vil du, selv om listen din er ufattelig bortkastet. tenk om en person som deg som har så mye penger kunne donert bort noen av de taxipengene “ned gata” til noen som virkelig, virkelig trenger det i stedet. Det er jul snart … Jeg bare sier det… Jeg får helt vondt i magen, ikke av sjalusi, av kvalme, for jeg skulle ønske jeg hadde så mye penger og kunne gjort noe godt for noen andre <3 Men du, det er faktisk dine penger, så kos deg i taxien, du 🙂

    9. Helledussen som du Pia snakker om Isabelles penger. Hun tjener ikke sååååå rått da. Hun gir sikkert sin del til de som trenger det, slik som alle oss andre gjør. Du Pia, gir du 1 krone? Nei, tror ikke det. Ikke bare kritiser. Dessuten ser det jo ut som Isabelle bruker opp mesteparten av det hun tjener. Hun skal jo betale skatt av det hun tjener også og høg husleige han hun også.

    10. Isabel!! Jeg ler meg ihjel! Kjenner meg så godt igjen
      I den gravidtetstestene. Jeg har type selv og tar tester to ganger i måneden selv! Skikkelig hypokonder. Selvom jeg går prevensjon hhahahah

    11. Haha, bra jeg ikke er den eneste som er stor forbruker av graviditetstester! Herregud, noia hver eneste måned. En stund kjøpte jeg alltid clear-blue, men billigteser.no passet lommeboka litt mer etterhvert! Haha. Vil råde deg til det, hvis du ikke allerede gjør det 🙂

    12. Taxi? Du snakker alltid om at du tar mye taxi. Altså så deg på tbanen for ca.1 mnd tid siden. Svart skinnjakke og gul topp hadde du på. Ikke bare taxi på deg, bella 😉

    13. Du burde laste ned UBER appen! Da halverer du taxi utgiftene. UBER ER HELT FANTASTISK OG BILLIG OG IKKE MINST TRYGGERE!!

    14. Lett å ta feil av Isabel og noen andre. Mange i Norge har slikt utseende, prøver ligne en Kardashian. På verdensbasis er dette det mest vanlige utseende.

    15. Angående kommentar om å la være å ta taxi og gi pengene til noen som trenger de. Taxisjåfører må ha kunder for å ha jobb og derav lønn. Stort sett alt av hva man bruker penger på, går til noen som trenger det. For å ha jobber må det finnes forbrukere.

    16. Jeg snakket nylig med helsesøster om det med graviditet, symptomer og prevensjon nå nylig. Hun sa at så lenge man bruker prevensjonen sin riktig, er den hundre prosent sikker. Det er bare brukerfeil som gjør den 99% istedenfor 100% sikker. Jeg slappet i hvert fall mye mer av etter å ha fått vite det. Håper det hjelper deg også.

    17. Jeg vet ikke om du kommer til å finne kommentaren min støtende eller ei, men jeg skal være helt ærlig – og da kan det fint være du ikke liker det du leser.
      Jeg personlig leser bloggen din fordi jeg syns den er underholdene. Ikke fordi jeg ser opp til operasjonene dine, pengebruken, eller livet ditt, kort sagt – men rett og slett fordi det du skriver er underholdene. Det er svært mye jeg ler av, svært mange valg jeg syns er dumme, men jeg leser bloggen din for det. Fordi det er underholdende. Men jeg har aldri i mitt liv kommentert på denne bloggen her, før nå, og det er rett og slett pga andre kommentarer som kommer inn.
      Jeg er ingen FAN av Isabel (tvert imot), men seriøst – hva får folk til å kommentere sånn som at hun ikke donerer til andre trengende? Jeg selv har en viss lidenskap for humanitær arbeid, men jeg ville aldri pekt en finger til en annen og sagt noe sånt. Hva VET du om det? BARE fordi hun tjener ekstremt mye penger på bloggen, gjør ikke det til at hun har noen STØRRE plikt enn deg til å donere. Absolutt alle som bor i Norge er RIKE, på verdensbasis-skala, så om man skal gå etter “du-har-mye-penger-prinsippet”, skal man søren meg se på seg selv først. Du behøver ikke å donere 1000 kr i måneden for å ha hjulpet noen. En hundrings hjelper og, og jeg lurer på om noen her inne som peker fingeren på andre, har gjort det? Det har alle råd til, så vær så snill. Ikke vær en hykler. Gjør noe sjæl, før du peker fingeren mot andre.
      Kvalmt hvor stort behov andre har for å trykke ned andre bare fordi man kan gjemme seg bak en skjerm. Skjerp dere a.

    18. Hva er feil med å ta t-bane? Og når ble det feil å gå? Og hva er feil med nudler? Jepp, her er noen spørsmål fra en som sitter og sløver bak tastaturet, gjesp. Men det viktigste med denne dagen er vel ikke det over her, men faktisk adventsfeiring. Tenne lys, kjenne på takknemlighet og ventetiden mot jul, og det som skjedde for 2016 år siden?! God advent til alle. 🙂

    19. Skjønner ikke at du har lyst å skrive et sånt innlegg, får deg jo bare til å fremstille som en ekkel bortskjemt diva..

    20. Hei!
      Jeg kunne skrevet mye om hvordan jeg reagerte da jeg leste at du tar taxi så ofte, men jeg skal prøve å la være. Men vær så snill, kan du prøve å tenke litt på miljøet neste gang du tenker å ta taxi når du heller kan gå? Jeg skjønner at kollektivtransport kan være ubehagelig for en kjent person, men når du bare skal et kort stykke så er det å gå så utrolig mye bedre for miljøet og ikke minst for helsen din. Vi nordmenn gjør så alt for lite for å forurense mindre, men hvis alle bare gjør noen små endringer i vanene sine så hjelper det. Håper du tenker litt på det jeg har skrevet. Ha en fin dag 🙂

    21. HÆÆÆÆ … På verdensbasis så er dette det mest vanlige utseende skriver ei her – er du helt dust eller – hjelp !!!
      Kom deg ut av barnerommet ditt – slå på øynene og se deg litt rundt – himmel – noe så dumt :-/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg