Når forholdet tar slutt

De fleste av oss har opplevd å gå gjennom et brudd. Kanskje det var et lett og “fint” brudd, eller kanskje det var helt forferdelig, hvor man sitter igjen med et knust hjerte og gråter fosser? Uansett hvilket type brudd det er, er det en stor omvending i livet. Vi reagerer forskjellig. Vi håndterer vårt “nye” liv annerledes. Men er det en ting jeg virkelig ikke forstår meg på, må det være når vi jenter (og kanskje gutter) plutselig forvandles til en annen person, så fort man vet at det er slutt for godt. Selv føler jeg at det gjelder spesielt de som har blitt dumpet, og gjør alt i sin makt for å prøve å få sin eks tilbake. Plutselig fester man torsdag, fredag og lørdag hver eneste uke. Alkoholinntaket ganges med tusen. Antrekkene blir utfordrende og alt skal blottes. Snapchat og instagram spammes med bilder hvor personen poserer med x antall random gutter. Alt dette for å få eksens oppmerksomhet.

Jeg kan delvis forstå taktikken. Du vil få eksen din sin oppmerksomhet. Du vil vise han at “fuck you, jeg klarer meg SÅ bra uten deg”. At du fester og har det gøy. At guttene svermer rundt deg. Men problemet er bare at det som oftest backfirer på deg. For slik oppførsel ender veldig ofte opp med at den andre parten får avsmak. Hvorfor skal du plutselig gjøre alt i din makt for å bli sett? Det er så lett å gjennomskue. Dessverre ser jeg at dette skjer så utrolig ofte, og jeg er helt sikker på at flere av dere har opplevd en lignende situasjon hvor enten du selv, eller din venninne har kjørt nettopp denne strategien. Strategien som skal føre til at eksen blir sjalu og skal vise at han bryr seg. 

Jeg føler at det har blitt så mye “spill” rundt dette med kjærlighet. Man skal hele tiden gjøre greier for å få den andre sjalu, eller for å vise at man er ettertraktet. Jeg blir så oppgitt. Hvorfor? Hvorfor er det sånn? Hvorfor kan vi ikke bare være ærlige og åpne oss opp for hverandre, istedenfor å leke rundt? Om du vil ha din eks tilbake – SI DET. Om han er interessert vil han vise det, uten at du behøver å bli et bytryne og danse på bordet med Carls champagneflaske i den ene hånda. Nå er jeg kanskje litt hard, men jeg ønsker bare godt! Vi jenter er så mye bedre enn som så! Det er sjeldent du ser en gutt oppføre seg slik dersom han har blitt dumpet. Det er som oftest vi jenter som plutselig blir helt ekstreme, og det lyser ingenting annet enn desperasjon.

Det er ofte slik at begge parter konkurrerer om å vise hvem som har det minst kjipt etter bruddet – istedenfor å være åpne mot hverandre, og ikke prøve å ødelegge eller såre den andre. Begge to går jo gjennom det samme, det ER kjipt når et forhold tar slutt. Hvorfor skal man da ikke heller støtte hverandre – så langt det lar seg gjøre – gjennom driten? For det er jo ingen hemmelighet at begge to antageligvis har det vondt. Da slipper man den dårlige stemningen, så kan man heller se tilbake på de fine minnene man skapte sammen i den tiden da forholdet faktisk var bra. På det viset får man en bra avslutning på det hele, og kapittelet kan avsluttes på en okei måte hvor man slipper å bli fiender. Forholdet har jo tross alt vært bra en eller annen gang, så hvorfor la alt gå til spille bare fordi at det ikke lenger funket?

Jeg er nysgjerrig på hva dere mener angående dette? Jeg ønsker gjerne å høre deres synspunkt på det. Kjærlighet er noe av det mest fascinerende jeg vet om. 

38 kommentarer
    1. Jeg skjønner hvor du vil med dette, synes det er veldig dumt at vi jenter skal oppføre oss på den måten. Og vet du hva? Jeg har vært der selv, og eksen kom tilbake. Haha! Vi er BTW fortsatt sammen. Det er bare sykt rart at det faktisk funker…

    2. Jeg selv festet OFTE etter at det ble slutt mellom meg og eksen, men det handlet ikke om at jeg ville ha han tilbake, at jeg ikke hadde selvrespekt eller at jeg ikke elsket meg sjæl, det handlet rett og slett om at jeg hadde det gøy, og jeg ble kjent med så mange dritbra folk. Og til tider ble det litt mye alkohol, ja. Men ikke pga eksen. Så bare fordi noen begynner å feste og ha det gøy etter et brudd, betyr ikke det at de på død og liv prøver å få tilbake eksen sin eller er desperat etter oppmerksomhet.

    3. Bare fordi jenter poster bilder av fest, drikking og andre gutter ++ vil ikke nødvendigvis si at man vil ha eksen tilbake eller er etter oppmerksomhet fra eksen for å bevise at jenta har der bra? Hadde man hatt lyst på eksen sin tilbake, hadde man aldri gjort det du nevnte. Ved å poste slike ting, viser bare at jenta har der bra og gøy – men deg viser ikke hva jenta føler på innsiden? Går man gjennom et brudd, vil man jo minst mulig sitte inne å sutre. Det sier jo seg selv at jenta vil ut, oppleve, ha det gøy og lufte tankene sine for en gang skyld etter et brudd. Man er jo blitt nylig singel, hvorfor ikke teste ut dette singellivet og friheten? Begge går gjennom det samme, det kommer fra person til person hvor en oppfører seg og håndterer situasjonen og “healingen” UTEN

    4. Aldri opplevd verken venninner, eller jeg selv, har vært sånn. Alltid hatt respekt for en eks, og samme har han tilbake 🙂 Veldig glad jeg aldri har følt behovet for å oppføre meg som en annen enn den jeg er, uansett hvor tungt bruddet har vært 🙂

    5. Jeg tenker at det ofte er i tilfeller hvor den som er dumpet, kanskje ikke vil komme til å få tilbake eksen uansett..og kanskje selv ikke ønsker det heller. Og derfor prøve å overbevise eksen om at h*n har det hele fint uten vedkommende, og “samma det” liksom. I et eller annet håp om at eksen skal angre på valget, eller føle seg som verdens dummeste som ga slipp. (?) Om dette ga noe mening? Haha

    6. Angrer du på at du tok implantater i rompa, og ikke ditt eget fett, nå som det har kommet frem at det er metoden kardashians, chyna, jessica biel, niki minaj osv. har brukt? Du er ser godt ut om dagen! Klem

    7. Ikke vanlig å oppføre seg sånn etter brudd blant folk jeg kjenner. Er dette vanlig? Får inntrykk av at du tenker på en spesiell siden du skriver dette?

    8. Men var din måte noe bedre enn denne da? Jeg mener å ha lest at du hadde kjæreste til ganske nylig før du ble med på paradise hotel. Og jeg vil ikke si at du ikke “blottet” livet ditt ganske greit for hele Norge på TV-skjermen. Var det et desperat forsøk om å få tilbake eksen din, eller et forsøk på å ha det morsomt når du først kunne?
      Syns det er så synd at du påstår at det er slik det fungerer (i følge deg) for å desperat få tilbake eksen, og ikke tanken på at man faktisk er singel, at man har frihet til å kunne legge ut bilde med hvilken som helst gutt man vil, og kan feste om man så vil fra torsdag til lørdag.

    9. J: Det var slutt i nærmere fire måneder mener jeg, da jeg reiste til Mexico 🙂 Det har naturligvis ingenting med det å gjøre, men jeg ville komme meg bort å få tankene på annet enn alt som skjedde hjemme. Eksen min var jeg god venn med, og vi hadde ingen planer om å finne tilbake til hverandre. Jeg skjønner hva du mener, men nå prater jeg ikke om de som oppfører seg slik dersom de faktisk ønsker å være single og leve livet, men de som gjør alt det nevnte FOR å få tilbake eksen. 🙂

    10. Anonym: Selvfølgelig, og det er jeg helt innforstått med. Nå sikter jeg ikke til den situasjonen du nevner her da, men de som faktisk VIL ha eksen sin tilbake 🙂

    11. Sykt hvor du traff meg med dette innlegget! Er en stund siden jeg gjorde det slutt med kjæresten, men likevel kommer det nye ting opp og jeg føler meg så igjen i det du skriver her. Jeg tenker hele tiden at jeg vil vise at jeg ikke har det kjipt og poster bilder og mystories så ofte jeg kan :/ Det som er vanskelig i min situasjon er at eksen min har blitt en annen person.. en mye frekkere og hensynsløs person! Han har også gått videre med en annen allerede.
      Jeg ville mer enn gjerne bare ha en rolig og fin avslutning, men sånn endte det ikke. Han bare slenger dritt og dermed funker det jo ikke.

    12. Sykt hvor du traff meg med dette innlegget! Er en stund siden jeg gjorde det slutt med kjæresten, men likevel kommer det nye ting opp og jeg føler meg så igjen i det du skriver her. Jeg tenker hele tiden at jeg vil vise at jeg ikke har det kjipt og poster bilder og mystories så ofte jeg kan :/ Det som er vanskelig i min situasjon er at eksen min har blitt en annen person.. en mye frekkere og hensynsløs person! Han har også gått videre med en annen allerede.
      Jeg ville mer enn gjerne, og kunne fortsatt tenke meg, å ha en rolig og fin avslutning, men sånn endte det ikke. Han slang bare dritt til meg og det gjorde det veldig vanskelig.

    13. Nå er jeg 40 år og når jeg begynte å date,så var det før snapchat og såvidt i sin speede begynnelse med kamera på mobilen.hehe.jeg var sammen med 2 forskjellige før jeg traff han jeg gifta med meg.han 1 var en veldig usikker type,mn ikke noe vondt å si om han.nr 2 ble et av og på forhold i 3.5 år,hvor jeg følte jeg ikke ble en bedre versjon av meg selv.så vi var nok ikke gode for hverandre når det kom til stykket.selv om vi gjorde det slutt og vi møttes,kledde meg opp og liksom,se hva du går glipp av.haha.dustete opplegg og jeg var 30 år.tror noen ganger lyspæra bare går i svart.hehe.man kan le av det i ettertid,mn når det står på,ikke moro.han jeg er gift med nå,han gjør meg bare til en bedre person og det er sånt menneske vi trenger,mn vi må bare lære underveis.

    14. Kan du poste et innlegg 10 ting vi jenter burde gjøre for å få tilbake eksen? Hadde vært så sinnsykt bra!!

    15. Oi. Vel. Faktisk så er jeg sånn at etter en breakup er jeg helt ærlig. Synes ofte at andre mennesker rundt er verre med å analysere enn hvordan jeg har det selv. Noen ganger er det helt greit at man går hver til sitt, og om jeg ikke bryr meg og vil feste etter bruddet, så betyr det bikke mer enn det. Jeg tror folk leser for mye i ting. Her gjelder det kanskje “på andre kjenner man seg selv”.

    16. Går gjennom dette nå haha kjenner meg sykt igjen, tenker i øyeblikk hvor jeg er meg selv at jeg må slutte haha, klm igjen du er bedre en dette liksom men uansett når jeg vet at jeg kommer til å møte han pynter jeg meg lott ekstra, har også gått litt rykter mellom han og en annen, kjenner jeg innerst inne blir litt jelly, hah jaja sånn er livet som sekstenåring, djevelen kommer fram k meg jeg var på fest og både han oh hun han har holdt litt på med var der, og selvfølgelig prøver jeg å vise meg litt frem, han kommer krypende tilbake foran den nye jenta, hun blir lei seg han bryr seg ikle om henne men are om meg, og så hooker vi litt og jeg går videre haha samme regla hvor eneste gang

    17. Altså det er ingen som oppfører seg slik som du nevner om man Vil ha eksen tilbake? Man hadde aldri prøvd å få eksen sjalu eller oppmerksomheten på den måten som du skriver. Hadde man oppført seg pø den måten du skriver, er det klart og tydelig at man aldri vil tilbake til eksen og koser seg uten å bekymre seg for hva han kommer til å synes eller se. Det er det klart og tydelig fra månen hvordan man oppfører seg om man vil ha eksen tilbake..

    18. Hei
      Nå spør jeg av ren nysgjerrighet og jeg håper du kan svare.
      Jeg er 23 og har lenge hatt lyst til å forstørre rumpa mi, men jeg vet at de aller fleste leger tar fett fra kroppen som de setter inn i rumpa.
      Jeg er akkurat som du også er, naturlig tynn. Jeg lurer derfor på hvilken kroppsdeler du tok fett fra som du overførte til rumpa?

    19. Har opplevd at både venninner og kompiser oppfører seg slik etter brudd, men de har generelt vært veldig unge, umodne og usikre personer som behøver ekstra oppmerksomhet. Selv syns jeg kun det setter personen selv i et dårlig lys, og hvis man virkelig trenger å dra frem sjalusien i eksen for å prøve og vinne han tilbake.. da er forholdet allerede tapt.

    20. Enig med deg! Kjærlighet og forelskelse er kjempe fascinerende! Og tror en del kan oppføre seg slik for å gjøre eksen sjalu; enten fordi de vil ha ham tilbake eller rett og slett fordi de føler seg litt dårlig behandlet, og derfor vil vise ham at de har gått videre og har det topp;) – og i mange tilfeller tror jeg man gjør slik fordi man trenger å fylle tomrommet med noe moro etter et brudd, uten nødvendigvis å være så lei seg:)

    21. Jeg opplevde nesten litt det samme da jeg ble dumpet. Men ikke så bevist. Vi hadde bestilt USA tur sammen før hun slo opp og jeg skulle hjelpe henne etter en operasjon etter brudd. Sellom hun hadde funnet en ny mellom de to turene etter bruddet. Så ville hun skjule det litt for meg. Om det var fordi vi skulle på tur eller om hun ikke ville såre meg vet jeg ikke. Men ihvertfall jeg håpet på at ting skulle forandre seg etter de turene vi hadde. Men da vi kom hjem og turene var ferdig ble hun sammen med en ny. bare 2 mnd etterpå. Og da føler man seg ikke så bra.men da først innså jeg at det ikke var noe sjangs til å få henne tilbake. Lang historie. Men ihvertfall så sitter man igjen med følelsen at man ikke er bra nok, pen nok,god nok osv osv. Men i mitt tilfelle så ser jeg på det som ett valg hun gjorde og uansett hvor hardt en prøver å få noen tilbake, så følte hvertfall jeg at om jeg skulle fått tilbake denne jenta, så hadde det ikke vært ordentlig kjærlighet om jeg hadde mast å få henne tilbake. Men sånne ting om det skjer for en gutt så mister man også avsmak av en jente. Sellom det ikke var vondt ment sikkert. Så takler alle kjærlighet på forskjellige måter. Så kjærlighet er vanskelig å forstå seg på.

    22. Følte meg skikkelig trist etter jeg leste dette innlegget. Har akkuratt gått i gjennom ett skikkelig stygt brudd der både jeg og han gjorde som dette. Det er noe av det jeg angrer på mest nå for tiden. Nå har han allerede vært på flere av de såkalte “venninnene” mine, som Tydligvis ikke var venninner de heller. Jeg har også vært svært depressiv i det siste, og hatt det utrolig tøft. Jeg håper at flere leser dette, og faktisk tenker seg om to ganger.
      Utrolig bra skrevet!! Digger deg!

    23. Du sette ord på akkurat det eg meine og tenke! Har vært i et brudd der eg blei dumpet for at han sleit med seg selv! Han har alltid brydd seg å har alltid hatt styr på meg rundt lille fingen sin slik at eg ikke skulle finne på noe dumt, henge med andre for å gjør han sjalu også videre! Men han er akkurat slik som du skrive i innlegget ditt, kun ut etter å såre meg og gjør meg sjalu! Det er en fryktelig dårlig tankegang, rett og slett dårlig oppførsel! Her sitte eg å elske han lika mye som for 8 måneder si når det blei slutt! Og det er han som oppføre seg slik som du skreiv i innlegget ditt.. og det var han som dumpet meg! Eg tar heller ikke tilbake, går ikke ut å drikke som han gjør, og som han har gjort si han dumpet meg! I dag ca 8 måneder senere så får eg melding om at han ikke vil mer osv over nett! Håpet mitt var egentlig å finna en løysing sammen med han fordi eg elske han.. å nå sitte eg her og ikke vet hva eg skal gjør, er så såra og knust..

    24. Eksen min holder på sånn, prøver å hooke med venninnene mine på byen. De ler han i trynet. Haha…

    25. Aldri opplevd at noen av mine venninner har gjort noe av det der, men det har kanskje noe med at vi er eldre enn både deg og kanskje mange av de som leser bloggen din? Tenker det der er noe som slutter jo eldre man blir, og man da ikke tar skittentøyvasken sin på nettet… 😉

    26. Etter 9 år i ekteskapet med mannen min med 3 barn, begynte mannen min å gå ut med andre damer og viste meg kald kjærlighet, ved flere anledninger truet han med å skille seg fra meg da jeg ønsket å spørre ham om sin affære med andre damer, Jeg var helt ødelagt og forvirret til en gammel venn av meg fortalte meg om en kjærlighetsdoktor ved navn DR Goko som hjelper folk med deres forhold og deres ekteskapsproblem, introduserer hun meg til denne legen som virkelig hjelper meg når jeg kontaktet ham, han fikk min mann Tilbake i 48 timer, så han begynte å be om unnskyldning, nå har han sluttet å gå ut med damer og han er med meg for godt og for ekte. Ta kontakt med denne kjærlighetslegen i forhold eller ekteskapsproblem, og finn alle typer problemer du finner vanskelig å løse, og han vil legge en varig løsning for dem. Her er hans e-postadresse, ([email protected] du kan legge ham til Whatsapp og Viber +2348056398964 Lykke til dere alle

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg