helt ærlig

affiliateslenke

Lignende topp her / shorts her

Okei, jeg kan ikke la være å kommentere dette. I gårsdagens innlegg skrev jeg “psykisk påfristende”, som fikk mange til å “klikke” på meg i kommentarfeltet:

– Hva faen betyr “psykisk påfristende?

– Psykisk påfristende? Har aldri hørt det før. Skjer med at du finner på egne fancy ord hver dag?

– Psykisk påfristende? Vet du egentlig hva det betyr? Fortell meg, gjerne.

– Jeg prøvde også i går å få svar på hva påfristende betyr… Det er virkelig ikke et ord, men vil gjerne høre hva du mener det betyr?

Altså, slik som kommentarene lød skulle man jo trodd at jeg hadde begått et ran. Alt jeg er nødt til å forklare meg for, ass.. Det har seg sånn at samboeren min er svensk. Det vet de fleste. Med andre ord hører jeg svensk dagen lang, og da er det veldig naturlig at jeg blir påvirket av språket, på samme måte som Pierre har begynt å få inn norske ord i sitt vokabulær. Det er slik det blir, spesielt når vi har bodd sammen i et år. Det er liksom ikke så merkelig at vi blir påvirket av hverandres språk da. Derfor blir det slik at jeg kanskje skriver et fremmedord en gang i blant i tekstene mine, for jeg helt enkelt ikke kommer på det selv. Det er ikke større enn som så, selv om det ser ut som om at det er ekstremt big deal for flere i kommentarfeltet. Slapp av, take a chill pill og nyt livet. Det er en ting å faktisk genuint lure på hva det betyr, men å spørre med en frekk tone og bli så provosert av en slik grunn, synes jeg blir komisk. Psykisk påfristende = psykisk påkjenning.

23 kommentarer
    1. Enig med deg. Slapp av, mennesker. Les til eksamen eller gjør annen nytte av dere. Veldig enig i at mange spør på så måte som om man vil arrestere vedkommende. Slipp ut den beske undertonen deres et annet sted. Eller aller helst: la være.

    2. Hei 🙂 Du ser så flott ut! Kan du lage et innlegg med din hudpleie slik den er nå? Trenger gjerne tips til gode hudpleieprodukter nå som vi går mot en kaldere tid og det dessverre går utover huden 🙁

    3. Enig med deg. Slapp av, mennesker. Les til eksamen eller gjør annen nytte av dere. Veldig enig i at mange spør på så måte som om man vil arreste vedkommende. Slipp ut den beske undertonen deres et annet sted.

    4. 😀 hehe..Ja fy faen Isabel,nå må du skjerpe deg!! LOL! Herregud hvor sjanseløst folk oppfører seg i dette kommentar feltet du har på bloggen din! huff….leserene dine virkelig kikker med forstørrelses glass etter en bitteliten feil som de kan kritisere deg 24-7..det er jo helt sykt! istedet burde de heller bry seg litt når de ser du skriver at du ikke har det bra…trist å høre at du har det tøft for tiden..I dag burde du gå i flight mode,ta frem godteri,roe ned og se en film. prøv å bare ta en pause fra alt stress,press,kritisering og kjipe lesere. Du fortjener virkelig en liten blogg pause. Stor klem <3

    5. Men hvorfor fjerner ikke moderatoren din de kommentarene? Dersom du synes de er irriterende/slitsomme, kan du ikke bare si til han at han ikke skal godkjenne de kommentarene? Er ikke ment frekt, men dersom det er noe du misliker så kan vel han utelate de kommentarene?

    6. Hærregud alle burde jo vite ka det betyr.. særiøst, kan dåkker ikje svensk eller !??? – Lattiiz 😂

    7. Kan du vær så snill å skrive svar på sånne ting i kommentarfeltet enn å skrive et eget innlegg der du forklarer hva du mente osv? Føler det er x antall innlegg per uke, der du klager på kommentarer eller snakker om hva folk kommenterer. Det er så mye kjekkere å lese om andre ting, feks med bilder av hva du har gjort gjennom dagen eller antrekk. Eller skrive om opplevelser og ting du bryr deg om som ikke har noe med irriterende/stygge kommentarer å gjøre.
      Vi vet at fæle kommentarer blir en stor del av din hverdag, og det er veldig trist! Men hele bloggen din går ut på slike forklaringer for tiden. Jeg mener at noe av det heller svares på, eller diskuteres i kommentarfeltet.
      Håper du klarer å se at dette er konstruktiv kritikk og er på ingen måte ment for å såre deg eller hakke ned på deg 🙂

    8. Hehe, kjenner meg godt igjen. Selv er min mor svensk, og kan vel si jeg har fått inn mange svenske ‘uttrykk’ iblant når jeg snakker.

    9. hei:) har sett litt på bloggen din å fått med meg en ny opperasjon (tror jeg eller er det en gammel en?) men uansett hva oppererte du? og hva betydde den opperasjonen for deg? bedre å høre det sant fra deg en noe helt annet fra noen andre.
      ha en fin helg:)

    10. K: Tviler på du visste det selv, din stalker 😂
      Isabel, ikke bry deg om det negative, fokuser på det som er positivt <3 Ikke la de vinne med at du skriver et innlegg om de som er stygg med deg. Forstår du beskytter deg selv, men da kan moderatoren din fjerne de så du slipper!
      God helg 🙂

    11. Hei kjære deg! Skjønner at mye skjer nå, men jeg har klikket meg inn så mange ganger i dag og ventet på et innlegg!! Gaad det er uvant at du ikke poster så mye som du bruker. Du er flink, stå på! Jeg elsker å lese nedover her, håper på noe i morgen/senere! Stor klem:)

    12. De små jentene som klikker i kommentarfeltet ass lol. Håper trolljegerne (m Robert Aschberg kommer til Norge) Digger ordet psykisk påfristende 😀 Du er såå vakker på innsiden og utsiden Bella, fortsett akkurat sånn du gjør nå! Men herre, gla du har fått deg moderator, kommentarfeltet ditt er fullt av stakkars små jenter som er urovekkende ute å kjøre,det er en psykisk påfristende å lese igjennom.. Lovz u

    13. Jeg synes det er søtt at du blir påvirket av måten Pierre snakker på, og mener det er helt naturlig. Det får være måte på hva du skal bli kritisert for. Finnes mye forskning som beviser at når folk bruker mye tid sammen, begynner de å etterligne hverandre og tenke på samme måte.
      Visste du forresten at hvis to mennesker med tillit til hverandre samarbeider, slår hjertene deres raskere og i takt? Kanskje noe som hadde vært gøy for deg og Pierre å teste i en videoblogg en gang? 🙂

    14. Synes det er rart at du putter inn svenske ord her og der på bloggen din. Jeg mener, dere bor i Norge selv om typen din er svensk. Håper du forstår hva jeg mener:) Ville vært noe annet om dere bodde i Sverige, for da ville det kanskje blitt krevd av deg, av og til, for at du skulle bli forstått av svenskene. Forstår veldig godt at typen din legger inn norske ord, dere bor jo tross alt i Norge. Ville vært ganske sykt om jeg skulle begynne å putte inn danske ord bare fordi at kjæresten min er dansk, når vi bor i Norge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg