vi har anmeldt han

Jeg fortalte dere så vidt om hendelsen som tok sted på fredagskveld, da vi tok en taxi hjem og presterte å glemme igjen mobilen i bilen. Da vi ringte på mobilen som lå igjen, svarte sjåføren, og vi avtalte å møte han ved oss. Han kom, men da krevde han altså 1000 kroner for å gi den tilbake. Altså, hva gir du meg? Sånn seriøst? Det er klart at han kunne få betalt for turen han kjørte tilbake for å gi oss den, men det var ikke det han krevde. Han krevde altså 1000 kroner til sin egen fordel. Det der er utpressing på høyt nivå. Helt latterlig at en taxisjåfør oppfører seg på det viset. Det hele utspilte seg mindre fint kan man vel si, og det hele endte opp med at han kjørte i full fart avgårde med begge telefonene våres i bilen. Hvilken jævla idiot, er alt jeg har å si. Man oppfører seg ikke slik. Punktum.

Vi har vært i dialog med Norges Taxi angående klusset, hvor vi fikk beskjed om å skrive en klagemail. Det har vi gjort, men fortsatt ingen svar. Det som gjør meg så frustrert er at det er super enkelt for Norges Taxi å finne ut hvem sjåføren er, da vi betalte med kort. Det er bare til å gå inn å se transaksjonene fra fredagen, og se etter kortnummeret vårt som vi til og med har oppgitt til dem, både via telefon og mail. Det tar dem seriøst to små minutter å finne ut av. Hvorfor dette skal gå gjennom en så ekstremt omfattende prosess kan jeg ikke fatte og begripe. For det første: de vil vel ikke ha en slik ansatt? For det andre: vi vil ha våres telefoner tilbake!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå har vi også vært på politistasjonen og anmeldt saken. Vi får vente å se hva det blir til, men shit ass.. Denne fyren burde virkelig få seg en og annen utskjelling. 

65 kommentarer
    1. Jo, Norges Taxi (taxiselskaper i Oslo generelt) vil tydeligvis ha slike ansatte! Jeg har flere ganger klaget på sjåførene deres. En som skjelte meg ut og sa at jeg gikk kledd som en hore. En annen som kastet en venninne og meg ut av bilen sin fordi han mente vi var lesbiske (hva så om vi hadde vært?) Flere som har nektet meg å ta med hunden min i bil fordi “hund er skitten”. En sjåfør som mente Vinderen lå ved Østensjøvannet. Flere sjåfører som har virkelig råkjørt. Meg bekjent får sjåførene lov til å oppføre seg som de vil. Bransjen er pill råtten; full av skattesvindel, uautoriserte sjåfører, rasister, kvinnediskriminerende homofober. Og selvfølgelig en og annen hederlig mann/kvinne innimellom all dritten. Spent på hva som skjer med sjåføren deres!

    2. Hvordan er det mulig at dere begge to klarte å glemme telefonene i taxien? Ganske godt gjort, spør du meg.

    3. Grete: Det har vel strengt tatt ikke noe betydning! Jeg kunne ha glemt 15 mobiler om så, OG forventet å fått dem tilbake! UTEN å måtte betale en fuckings taxi sjåfør 1000 kroner for å få dem tilbake!

    4. Anonym: Jeg blir ikke sjokkert! Latterlig dårlig hele opplegget. Er spent på hvordan dette utspiller seg, men en ting er sikkert; jeg vil aldri gi meg. Dette er tragisk! Leit å høre hva du også har måttet gå gjennom :/

    5. Hadde aldri betalt 1000 kr før og hente ut mobiln min, altså 500 kr.. ingen gjør det !! Og da e det klart at Isabel og Pierre heller ikje gjør det 🙂 Det e ikje normalt i det heile tatt.. det e sykt.

    6. Ja norges taxi er helt forferdelige. Og håper du anonym også anmeldte han som kalte deg hore?! Det samme skjedde med meg i sommer, sjåføren kaldte meg hore forde jeg gikk i en blomstrete sommerkjole. Jeg anmeldte han og han fikk sparken. Og Isabel, stå på ikke gi dere, for dritten skal tas.

    7. Alle burde boikotte disse taxiselskapene. Og man skal ikke finne seg i en dritt urettferdighet eller ulovlig. Man må bare anmelde og anmelde, helt til de får så mye dritt på seg at det blir kroken på døra, og da må jo selskapene gjøre noe til slutt, hvis ikke byr det på mere problemer og pengetap får dem enn de kan mulig håndtere.

    8. Direkte kvalmt, dette var vel en av de mange drittsekkene som kjører i Norges taxi. Møkkabransje og møkkasjåfører som driver på den måten der, fint at dere gikk til politiet. Og til dere som har blitt kalt horer, hva faen får dem til å si noe slikt til kunder som er årsaken til at de har jobb… det er de som er horebukker, i og med at de tenker sånn bare man ser litt hud.

    9. Hvis det tar taxiselskapet to minutter å finne ut av dette og svare, da kan vel du også svare på to sek på spørsmål i kommentarfeltet? Er ofte ting ikke blir svart på. Da mener jeg av hyggelige og vanlige spørsmål 🙂 skjønner at det er enkelte ting du ikke svarer på, men det skjønner alle 🙂

    10. For en stygg taxisjåfør! Blir skikkelig sur av dette. Lykke til videre med denne saken. Hvilken telefon kjøpte du? 🙂

    11. Skjønner frustrasjonen.. Men du kan ikke skrive “det tar to små minutter”. Altså hva vet du? Det kan godt være mulig at de har flere saker å behandle og derfor bruker litt tid. Det blir veldig dumt å skrive slikt i en blogg flere tusen mennesker leser hver dag. Skjønner veldig godt at du er fly forbanna men gjør det du kan og vent på svar. Og selvfølgelig ta det videre dersom du ikke får svar og det tar en stund. Men å skrive “det tar to minutter” blir rett og slett for dumt.

    12. Det samme skjedde han ene på jobben også! Og de krevde penger for å gi den tilbake til han.. noe så useriøst og dumt! Sånne mennesker burde ikke ha sånne jobber.. håper han/ de som gjør sånt får sparken!!

    13. Men hvordan klarte du å bruke Snapchat i går ? Noe som skurrer her. Er det for å få opp lesertallet ?

    14. Er det iphone 7 plus du har kjøpt nå? Hva syntes du om størrelsen? Vurderer å kjøpe den selv, men redd den blir for stor.. Hva syntes du om den?:)

    15. Nå bør vel kanskje ikke du uttale deg om hvordan NorgesTaxi sine systemer fungerer, for det vet vel ikke du så veldig mye om med mindre du har jobbet med kundeservice i NorgesTaxi? og du bør ha LITT mer tålmodighet. Hvor mange henvendelser tror du ikke de får daglig? De har sikkert mange hundre e-poster å besvare, kan ikke regne med at du får svar iløpet av 24 timer på en sånn sak, da de garantert må undersøke internt og gå over flere ledd. Ja, taxisjåføren er en idiot, men det er ikke NorgesTaxi sin skyld, det er én ansatt i et stort firma det er snakk om, så skjønner ikke hvorfor du skal henge ut NorgesTaxi av den grunn

    16. nå vil jeg aldri ta taxi ,vil ikke oppleve å betale for ting som er glemt ved et uhell eller bli kalt hore som noen nevnte ogsånt

    17. Norges Taxi er så useriøs! Hadde en opplevelse med en taxi sjåfør derfra i februar, sendte klage i februar og alt. fikk faen ikke svar før i JUNI. tok føkkings 4 måneder før noen tok tak i noen ting. Sjåføren vi fikk var helt bajass, skjelte oss ut hele veien fra Nationaltheatret til risløkka, fordi vi protesterte mot at han kjørte feil retning. Da vi skulle betale lot han taxometeret stå, og nektet å la oss dele beløpet på to. toppen av kransekaka var at venninen min la igjen lommeboka og mobilen i baksetet som han kastet ut av vinduet mens han akselerte bortover.
      De ansetter samfunnets bunnslam der ser det ut som! håper ting løser seg for deg og P

    18. Ikke så lett i Oslo, Prøv og velg taxi med norske sjåfører… (nei, er ikke en rasist)
      Regner med at disse som har kalt dere “hore” IKKE er norske, Vet at det er utrolig mange av disse utenlandske taxi sjåførene som kjører uten løyve også. Mange som kjører omveier osv for at det skal koste mer.
      Men jeg skjønner ikke en ting, hvis P har lappen. Hvorfor kjøper dere ikke en bil da og at han kjører?

    19. Kan du lage en kategori på bloggen hvor du har antrekk? Blir veldig inspirert av stilen di , fine du! ❤️

    20. ÅH! Taxi i Norge er til å spy av.. Skulle ta maxitaxi på lørdag, den kommer 30min for seint uansett hvor mye vi ringte og spurte rundt. Når han kom spurte vi om vi virkelig måtte betale full sum når han var så sein og ingen sa ifra (handler ikke om penger for ble ikke mye men ja) da ble han SÅ sur! Ba oss dra oss ut av taxien og gå, eller holde kjeft å sette oss.. Hvor er servicen liksom? En enkel “ja, Unnskyld det er sånt som skjer dessverre” hadde redda det hele. Begynte å kjøre før venninna mi fikk satt seg så hu falt bortover gulvet. Smakløs oppførsel! Vi ringte inn og sa akkurat hva han het og gjorde, så håper han får en god dose kjeft og advarsler!
      Så bra du anmeldte det! Det er nok med idiotiske taxisjåfører nå, hater de jobben så fælt for de heller finne noe annet.

    21. Kjedelig å komme opp i slik situasjon.. Jeg har dessverre vært i lignende situasjon (ikke samme selskap) og anmeldte til politiet, men svaret fra de var at saken ble henlagt og de henviste til dette:
      § 9.Finnaren kan nekta å gjeva hittegodset frå seg til eigaren før eigaren har svara ei høveleg finnarløn og den kostnaden som finnaren har havt med godset. Vert ikkje partane samde, fastset politiet kor mykje finnaren skal ha. For slikt gods som er nemnt i § 3, kan det ikkje krevjast finnarløn.
      Hittegods som politiet har teke vare på, skal eigaren berre få att mot å yta så stor finnarløn som politiet fastset, så nær som når det gjeld gods som nemnt i § 3 eller det er gjeve avkall på finnarløn eller finnaren samtykkjer.
      Når finnarløn vert fastsett, skal det takast omsyn til kva slag gods det gjeld, kva verde det har, kva stad det er funne og andre omstende i samband med funnet. Finnarløn bør vanleg ikkje setjast til meir enn 20 prosent og ikkje over kr. 15 når verdet på godset er kr. 100 eller mindre, 15 prosent, men ikkje over kr. 50 på større verde til det kjem opp i kr. 500 og ikkje meir enn 10 prosent når verdet er over kr. 500.
      Finnarløn som politiet har godskrive finnaren, skal gå til statskassa om finnaren ikkje melder seg og krev pengane innan 3 månader etter at han har fått varsel.
      Håper dere finner ut av det.. Fortsatt god jul 🙂

    22. Lykke til. Håper anmeldelsen deres ikke blir henlagt og at det blir en form for konsekvens for denne taxisjåføren.
      Vi har også hatt et uheldig møte med en taxisjåfør.
      Da samboeren min tok taxi hjem for noen år siden og kortet hans ikke virket, kom han inn for å låne mitt. Da han kom ut for å betale igjen, skulle taxisjåføren ha 500 kr ekstra fordi han måtte VENTE! Samboeren min nektet å betale ekstra for det og ble deretter kastet inn i garasjeveggen og slått i bakken. Gullkjedet han hadde på røyk i basketaket. Taxisjåføren stakk.
      Jeg ringte taxiselskapet, men der var de lite imøtekommende.
      Saken ble politianmeldt dagen etter og deretter henlagt.
      Håpløst system! Håper dere er mer heldige og at dere får igjen telefonene deres.

    23. Tar aldri noe annet en Oslo Taxi, sikkert noen luringer der også. Men viss en klager til sentralen blir det tatt alvorlig, og sjåføren blir kaldt inn. Har opplevd andre sentraler sier det må du ta opp med eier av bilen, som i mange tilfeller er også sjåføren. Så oppfordringen er ta kun Oslo Taxi 🙂

    24. Jeg glemte mobilen min i en taxi(husker ikke hvilket selskap) etter en kveld på byen. Våknet dagen etter og fant den ikke. Brukte mobilen til min kone og taxisjåføren svarte. Jeg sa jeg ville ha tilbake mobilen og det var bare å komme å hente den. Heldigvis bodde han på Stovner og jeg på Lørenskog, så var ikke lange biten. Jeg hentet den og han ville ikke ha noen ting. Men jeg gav han det jeg hadde på meg da. en 200 lapp.Var bare glad for å få den igjen.
      Så dette gjelder ikke alle taxisjåfører. Er noen ulver i fåreklær.
      Bare å klage til dem, så skal det nok ordne seg.

    25. ALDRI bruk norges taxi. Jeg og en venninne skulle hjem fra byen en lørdag og han var drit sur. Jeg sa hvor jeg skulle og han bare “jai vet ikke hvor det ær” veldig surt. Så sa jeg hvor det lå og da vi skulle betale så før jeg hadde tastet koden skulle han dra kortleseren ut av hendene på meg og jeg holdt igjen for kortet mitt stod jo fremdeles i. så DRO han meg i HÅRET!!! for å få meg til å slippe. Ble dritredd og løp hjem. han beholdt kortet, så det måtte sprerres. da jeg skulle klage til norges taxi tok de dette lite seriøst og sa at det var 2 fulle jenter han kjørte hjem. SO?! om han ikke ville kjøre berusete folk hjem på en lørdag, så ikke stå utenfor baroque da!!! Jeg anmeldte det, men det ble jo henlagt etter at de hadde pratet med han sjåføren. Fikk ikke kortet mitt tilbake.

    26. Helt utrolig at sjåføren skulle kreve 1000 spenn. Han skulle lagt telefonen inne på taxisentralens kontor slik at du kunne hente ut den når hverdagen kom, men neida. Jeg ville anmeldt taxiselskapet hvis jeg var deg. Og forresten, taxibransjen har klaget veldig over Ubersjåførene, men de må ordne opp i all snusket og fanteriet først i sitt eget reir. Stå på Isabel, ikke gi deg !!

    27. Du skriver at du lånte noen andres tlf. Hvordan fikk du tak i SIM-kortet ?
      Fortsatt noe som skurrer. Begge klarte å glemme igjen tlf på et og samme sted. Pussig

    28. Helt idiotisk av deg å bruke taxi når det er mulig å bestille via uber 🙂 brukervennlig, du har navn på hvem som kjører og mye tryggere enn taxi.

    29. Skikkelig bedritent.. høres ut som en maks kjip tur ja!
      Hva i alle dager feiler folk som ser sitt snitt til å tjene ekstra penger for å levere tilbake gjenglemte ting.. Ikke en kultur jeg kjenner meg igjen i for å si det sånn..

    30. Du er også lite frekk som ikke tilbyr deg å gi han finnerlønn. Når du har rå til å fikse hele kroppen din til mange tusen kroner. Så synes du det er tungt å gi en person som er snill nok til å ta opp telefonen og kjøre tilbake til dere. Tenker det slo godt av på kramaen din.
      to iphoner 14000kr, og han spør om 1000kr. Er godt innafor normal grense på finnerlønn.
      God jul.

    31. Anonym: Haha, hvilken smart kommentar. Han hadde rukket å kjøre i TO minutter da vi ringte tilbake for å be han snu! Nå må du gi deg. Lenge leve griskheten ass.

      God jul til deg også!

    32. Hei , sjekk fb pm for informasjon på hvordan du kan få tak i dine mobiler tilbake fortest mulig uten å måtte vente år og dager på at noe skal skje med det

    33. Isabel: (hvis du bor i Oslo) send klage til [email protected] også. Henvis til selskap, løyve og sjåfør ID-nummer.
      Se også Drosjeforskriften i Oslo § 29 (https://lovdata.no/dokument/OV/forskrift/2013-05-15-490?q=Drosjeforskriften%20i%20oslo).
      Angående svarrespons: de fleste drosjesentralene er organisert slik at det er hver enkelt løyvehaver som er arbeidsgiver til sjåførene. Klagesaker må sentralene derfor ta med arbeidsgiver, som igjen tar det med sin sjåfør. Alt dette kan ta tid. Får du ikke respons iløpet av rimelig tid, purr på klagen – og send den til BYM (som nevnt ovenfor). Lykke til 🙂

    34. Historien er noe forvirrende fremstilt. Glemte dere en eller to telefoner?
      Har dere sjekker med politi/hittegodskontor om telefonen er levert inn der?
      Taxisjåføren er nemlig i sin fulle rett til å kreve finnerlønn og 1000 kroner er ikke urimelig for 2 stk iPhone (svinedyre greier).
      Men hvis han nekter å levere telefonen er han pliktig innen rimelig tid (et par dager) å levere telefonen til politiet eller det lokale hittegodskontoret som så skal fastsette rimelig finnerlønn.
      Beholder han telefonene er det tyveri og kan anmeldes.
      Taxiselskapet skal under ingen omstendigheter utlevere informasjon om sjåføren til dere. Det har de IKKE LOV til. Av den enkle grunn at de ikke kan vite om historien din er fri fanatasi eller ikke. Bare politiet kan hente ut denne informasjonen og da sannsynligvis bare med godkjennelse fra rettsvesenet.
      Hvis du tenker deg litt om skjønner du sikkert at slik må det være også, hvis ikke ville det være litt for enkelt å få tak i sensitiv informasjon om hvem som helst.
      Surt å miste telefonen, det er noe alle vet. Men det kan lønne seg å vite litt om hvilke lover og regler som faktisk gjelder. Neste gang er du kanskje litt mer ydmyk og får telefonen din tilbake for en brøkdel av hva den faktisk koster.

    35. HAHA hvorfor driver folk å stiller spørsmål rundt hva som skjedde?! Og at hun logga seg inn på Snapchat samme dag, øøøh, kanskje hun her en annen telefon også eller iPad. Så mange forståsegpåere her!!

    36. Han har ikke krav på finnerlønn i det hele tatt. Sjåføren plikter å sjekke at kunden ikke har noe liggende igjen i bilen . innen 24 timer skal hittegods leveres til politiet.

    37. Å legge all skyld på norgestaxi blir for dumt… det er sjåføren som er en drittsekk og uheldigvis så har alle taxiselskaper noen sjåfører som oppfører seg som fitter. Men norgestaxi gjør så godt de kan, jeg har jobbet med en fra administrasjon i norgestaxi i Buskerud, og der ble alle klager på sjåførene tatt tak i med en gang. Mulig det er annerledes i Oslo enn her i Buskerud såklart! Haha:) men norgestaxi er et av de største selskapene og er faktisk også et av de beste! Men jeg er helt enig!! Noen av sjåførene er heeeelt på tryne!
      🙂

    38. Ha ha ha finnelønn?? Taxisjåføren har ikke funnet noe som helst, han holder to dyre telefoner som “gissel” fordi de tilfeldigvis lå i hans bil. Hadde det vært en annen sjåfør, med litt mellom ørene, hadde han snudd bilen og levert telefonene. Han kan selvfølgelig kreve at man betaler for de to minuttene han har kjørt, men han kan ikke be om 1000 kr. Og folk lurer på om man trenger sim-kort for å logge inn på snapchat? Prøv å ta ut sim-kortet fra telefonene deres, gjerne et sted det er wifi. Blir dere logget ut av snapchat da, eller..? Enkelte folk, og typisk folk. Skal absolutt finne noe som er galt.

    39. Kjipt for denne taxisjåføren at du har en anerkjent blogg 😝 Og er utrolig kjip for taxiselskapet å ha en sånn ansatt i sitt firma. Håper han mister jobben!

    40. Jeg har en spesiell opplevelse med dette taxiselskapet. Jeg var på vei inn i en bygård og da vinket en taxisjåfør i dette taxiselskapet meg til bort til bilen. Jeg var forundret, fordi jeg hadde ikke bestilt noen taxi og skulle ikke noe sted utenom INN i bygården som taxien sto ved. Men av høflighet gikk bort til sjåføren og spurte hva han ønsket. Da dro han fram mobilen, og på særdeles begrenset norsk, så ville han at jeg skulle skrive noe. Som sagt forsto jeg ikke helt med engang, men det var visst et navn han skulle ha. Men hans norsk var så veldig begrenset at han ikke klarte å skrive et etternavn
      På en måte fremsto dette underholdende for meg. Men på en annen måte er det veldig skremmende m.t.p kunnskapsnivå og trafikksikkerhet. For å ikke glemme, hva er egentlig kvalitetskravene for å bli taxisjåfør idag
      For meg til å minnes hva Jerry Seinfeld sa i en “bit” for mange år siden om taxisjåfører: “All you need is a face”

    41. Hvis du fikk kvittering så står taxinummeret på den, da finner de fort ut hvem sjåføren var! 🙂
      Har hatt en sånn kjip opplevelse jeg også!
      Jeg hadde lagt igjen vesken min på en Deli de Luca i sentrum, men dette fant jo ikke jeg ut av før jeg var nesten hjemme! Da kjørte taxisjåføren meg til en annen adresse, noen gater fra der jeg boddemens han slengte meg full i drit om hvor dum og full jeg var som glemte vesken min.
      Jeg ba han kjøre tilbake til DDL slik at jeg kunne hente vesken og få betalt, men han nektet – trodde ikke på at jeg hadde penger eller noe…
      Det endte med at jeg prøvde å løpe ut av taxien, og han tok tak i meg, jeg prøvde å slå til han, og da klarte han å snappe telefonen ut av den andre hånden min og kjørte avsted med den!
      Da jeg ringte til telefonen min, svarte han at jeg skulle ringe han på et nummer han gav meg neste dag. Da jeg gjorde det krevde han 700kr av meg, pluss 180kr for taxituren! Hvis ikke jeg kom med pengene skulle han anmelde meg for å ha banket han!
      Jeg prøvde så å møte han, og hadde med meg kjæresten og en kompis for å hjelpe hvis han skulle finne på noe tull. Han nektet selvfølgelig, fordi vi nektet å betale de 700kr ekstra, men da bare slengte han igjen døren, og kjørte nesten på oss med taxien! Det Var han som ble anmeldt for å si det sånn!
      Da Mine foreldre snakket med Norges Taxiog sa vi hadde anmeldt han, gav de tilbake telefonen mot at jeg betalte taxiregningen på 180kr.
      For noe styr! Dette holdt på i 5 dager, og jeg tar aldri taxi alene lenger!

    42. Hadde en ekstremt stygg opplevelse med Oslo Taxi i 2011, da taxien hadde kjørt meg hjem så prøvde taxisjåføren å ta betalt i naturalia uten min tillatelse for å si det sånn. Jeg er heldigvis trent i Krav Maga og har temperament som ville skremt fanden på flatmark,tror ikke han synger bass den dag idag. Etter å ha knust familiejuvelene hans det keg klarte med hånda så sa jeg at jeg betalte ikke for voldtektsforsøk og gikk ut av bilen. Har ikke tatt taxi alene mer etter dette, hvis han hadde vært sterkere enn meg eller hatt våpen ville jeg vært ille ute.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg