EN J*VLA BITCH

Jeg har, som alle andre, perioder hvor livet ikke er lekende lett. Perioder hvor jeg er lei. Umotivert. Sur. Irritert. For ikke så lenge siden hadde jeg en slik periode, og den perioden varte dessverre mye lengre enn jeg kunne forutse. Jeg ble stresset av det, for hva i alle dager skjedde? Hadde jeg blitt en oppriktig bitter bitch, sånn på ekte? Jeg fortalte meg selv støtt og stadig at dette bare var en liten nedoverbakke. At jeg før jeg ante ordet av det, ville være tilbake på topp. 

Det jeg synes er verst i slike tider, er hvordan jeg lar mitt miserable humør gå utover de som står meg nærest. De jeg elsker av hele mitt hjerte. Personene jeg hadde dødd for. I og med at P og jeg bor under samme tak, går det naturligvis mest utover han. Når jeg gikk gjennom denne tunge perioden nå nylig, var jeg direkte bitchy mot han. Uansett hva han gjorde eller sa, hadde jeg noe å klage over. Jeg var helt ærlig en ordentlig bitter, sur, irriterende og bitchy kjæreste. Vi går alle gjennom vonde perioder i livet, men det er ingen unnskyldning til å behandle andre dårligere av den grunn. Det er i disse periodene menneskene du elsker er alfa og omega for at du skal komme deg opp igjen fra det mørket hullet du har gravt deg selv ned i. Det har jeg innsett, for hver gang jeg har vært slik som jeg beskriver, får jeg utrolig dårlig samvittighet. Det ender alltid opp med at jeg hylgråter og ber om unnskyldning så fort det har gått opp for meg hvor dum jeg har vært. For det er ingen annens feil, så hvorfor skal jeg da behandle andre dårlig? Det gir ingen mening, og det skal det forsåvidt ikke heller.

Heldigvis er det bedre tider nå, og den dårlige samvittigheten har forduftet. Nå er jeg mer obs på hvordan jeg skal oppføre meg mot andre, selv når jeg har det vondt innvendig. For til syvende og sist ønsker man at de rundt en skal være der for deg og støtte deg gjennom perioden.

11 kommentarer
    1. Ikke for å være frekk her, men greit at du har en slik periode! Men du burde tenke over jo mer du oppfører deg slik mot P, jo lettere lei kan han bli av deg, uansett hvor forelsket dere er. Slik oppførsel over lang tid inn i mellom kan ødelegge uansett om dere er kjærester eller ikke:)

    2. Nå må dere gi dere… Alle mennesker (vertfall de fleste) har dårlige perioder der man oppført seg dritt mot de man er mest glad i! Slikt er helt normalt, og det er umulig (veldig vanskelig) å være i et forhold hvis man ikke kan tillate at din bedre halvdel har dårlige dager. Det er ikke så lett å “bare skjerpe seg”! Så lenge man ser at man er dritt, og snakker om det, ber om unnskyldning, så er ikke dette er problem i et forhold. (Så lenge det ikke er hele tiden).
      Til dere som greier å “skjerpe dere” og være perfekte 24/7, all respekt! Det greier vertfall ikke jeg!
      Hilsen en meget lykkelig kvinne i et 6 år langt forhold (som absolutt har hatt dårlige perioder!)

    3. Det er jo bra du selv klarer å se dine feil, det er ofte vi jenter får slike perioder. Men til slutt så vil alt bli bedre, og bedre dager kommer. Du er jo et skritt fram når du selv kan skrive om det og faktisk dele det med oss alle. Du beviser det at vi alle er mennesker og at livet ikke er enkelt. Forbilde, stå på videre, og om de rundt deg er glad i deg så vil de også støtte deg i de periodene. Ha en fin dag !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg