8 TING JEG VIL GJØRE I MARS

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1. Jeg vil reise mye. Nå er jo første turen allerede booket og klar – jeg reiser til Stockholm i dag! Utover det ønsker jeg å i hvert fall få til en til tur. Vi får se, men jeg håper virkelig at jeg får det til. Jeg har sånn mark i ræva for tiden (well, whats new…). Kan det ikke please bli sommer snart?

2. Ta en tur til en skredder. Jeg har x antall bukser og jeans liggende i garderoben som jeg ikke bruker da de er alt for lange i bena. Jeg møter alltid på det problemet når jeg går til innkjøp av nye bukser. Det er så irriterende! På tide å få lagt de opp, slik at de passer og jeg endelig kan ta de i bruk. Tidligere har jeg hatt en tendens til å bruke en kjøkkensaks å bare klippe av, men det ser jo ikke særlig bra ut sånn egentlig. Haha. Jeg fikk høre det av mamma, for å si det sånn..

3. Spise mindre søtt/sukker/godteri. Jeg vet, det er drit teit! Men dersom dere hadde hatt en minste aning om hvor mye sjokolade og godsaker jeg trykker i tynet i løpet av en dag, hadde dere blitt sjokkert over at jeg ikke lider av diabetes allerede nå. Man behøver ikke overdrive så ekstremt, liksom. Det er absolutt ikke fordi jeg ønsker å gå ned i vekt eller noe i den duren, men rett og slett for å tenke liiiitt mer på helsa. Det er jo tross alt ikke sunt!

4. Ta med meg småsøsknene mine på Megazone. Det er en actionpark hvor man kan spille laser, paintball, leke i hinderløyper etc. Dette gjorde vi ofte før, men det har virkelig gått i glemmeboka. Vi har det jo så ekstremt gøy hver gang vi er der, så det må jeg definitivt få til i løpet av mars! Jeg blir som et barn så fort jeg setter foten innfor dørene der, hehe. 

5. Se Paradise Hotel! OFC! Det er jo et must, dere. Apropos PH: jeg er så misunnelig på hotellet de bruker i år. I vår sesong spilte vi inn på det gamle, som for så vidt er super fint og forseggjort det også. Men det nye? Det er jo breathtaking! Men jeg ble fortalt av en venn at det slettes ikke er så stort som det ser ut på TV, i tillegg til at det blåser ekstremt mye i og med at det er rundt. Så sånn sett var visstnok vårt hotell mye bedre. Uansett – jeg er super spent på den nye sesongen!

6. Planlegge ferdig bursdagsfeiringen min. I år feirer jeg sammen med en kompis, og feiringen blir over the top! Jeg klarer nesten ikke vente, altså. Vi har tema for kvelden, det er duket for spa, fest.. Ah, dette blir så bra!!! Kan ikke huske sist jeg hadde en ordentlig bursdagsfest, så dette ser jeg virkelig frem til. Bursdagen min i fjor var så som så. Den bestod for det meste av krangling, uthenging på en blogg og egentlig bare kjipe saker. Den startet fantastisk, da! Jeg håper og tror at 23-årsdagen min blir hakket bedre, hehe.

7. Se til å ha smålapper og mynter med meg til enhver tid. Jeg får så vondt i hjertet når jeg til stadighet krysser disse stakkars tiggerne på gatene. Jeg får så vanvittig dårlig samvittighet hver gang jeg sender dem et varmt smil i det jeg går forbi – uten å gi en eneste øre. Jeg har ikke troen på at mennesker velger å sette seg på gata å tigge frivillig – dersom de ikke har det helt jævlig. Man kan si hva man vil om tiggere i Oslo, men jeg får virkelig vondt inni meg. Jeg skal bli flinkere til å gi mer enn bare et smil.

8. Booke meg et matkurs! Hør på meg da. Haha! Jeg har aldri hatt sansen for matlaging, men nå er jeg faktisk keen på å lære meg et triks eller to. Det er jo hyggelig å kunne diske frem tidenes middager til venner og familien. Jeg vet jo hvor glad jeg blir når jeg får servert et nydelig måltid, og hver eneste gang det skjer blir jeg oppgitt over mine egne ferdigheter på kjøkkenet. Det skal endres på!

25 kommentarer
    1. Du har problemer med for lange jeans, og jeg har problemer med at de alltid er korte. Typisk når jeg finner jeans som er perfekt på, men alltid for kort i føttene 😳 The struggle is real..

    2. Der sa du virkelig noe, det med å spise mindre godteri fordi det er bra for helsa! Ikke bare med tanke på diabetes, men faktisk kan fett legge seg rundt organene dine helt uten at det vises på utsiden. Det er det såkalte “farlige” fettet og det bør også naturlig tynne med høy forbrenning tenke på. Ikke for å “skremme” deg altså, men alt med måte tenker nå jeg da! 🙂 God helg!

    3. Hei Isabel! Du bommer litt med diabeteskommentaren. Det er så mye stigma rundt det, og når en så stor stemme som din sier at man får diabetes av godteri, vil veldig mange tro det samme. En kan få type 2 diabetes av en usunn livstil, mens type 1 er en autoimmun sykdom, som man får av å være uheldig(på samme måte som at noen får MS eller Cøliaki). Mange tror derimot at ALLE diabetikere har skyld i sin egen sykdom pga for stort sukkerinntak, noe som ikke stemmer.
      Håper du kan endre det du har skrevet til “…hadde dere blitt sjokkert over at jeg ikke har blitt syk ennå” evt. bare bytte “diabetes” med “type 2 diabetes” 🙂

    4. En ting at du kan få diabetes av godteri men plutselig kan du bli feit og
      Men hvorfor reise til stockholm?? Det er jo en standard by du reise til

    5. Får ikke diabetes av å spise mye godteri eller usunt.. diabetes type 2 kan man få på grunn av det, så skriv type 2 istede

    6. Hei.
      Jeg legger vanligvis ikke igjen kommentarer men jeg lurer på en ting som jeg håper du kan svare på i neste spørsmålsrunde. Eller som en kommentar tilbake 😉
      Du har jo falskevipper og bruker øyensminke i tillegg. Mitt spørsmål er hvordan får du fjernet sminken uten å miste masse vipper. Jeg tørr aldri å bruke liner når jeg har vipper på meg. Trenger noen tips ☺️🙏
      Elsker bloggen din BTW. Stå på og ikke la alle de negative kommentarene gå inn deg.

    7. Hei!
      Jeg er veldig enig med “type 1 diabetiker”. Du med en så stor stemme burde velge ordene dine med omhu anng sykdommer som de fleste vet veldig lite om (selv om de tror de vet mye!) 🙂
      Fikk selv en tanke nå om ” tror virkelig folk jeg har diabetes pga jeg har spist for mye snop?!” Som sagt ble det skrevet bra tidligere i kommentarfeltet
      Bare litt konstruktiv kritikk på en fredag 🙂 You rock!

    8. Du virker mer motivert og fornøyd etter at du blir singel. Vet ikke om det kun fremstår sånn på bloggen. Uansett, jeg tror det gjør godt for deg at du kun har deg selv og karrieren din å tenke på. Stå på!

    9. Tips mtp å lage god mat! Kjøp trines matblogg bok, Har den første utgaven. Ikke kompliserte greier, og det blir ALLTID god mat!

    10. Altså.. lol på dere som skriver man kan bli feit! Tror ikke Isabel har anlegg til å bli “feit”. Å legge på seg er fullt mulig. Blir du feit pga godteri burde dere legge om kostholdet totalt og bevege dere mer! En tur til legen for sjekk er også lurt om du plutselig blir feit 😂

    11. kl.19:35: er jo isabell selv som sier hu dryle i seg godteri hele tiden,så kan være det skjer en gang senere i livet at hun legge på seg av det uansett hu bekymre seg mer på diabetes

    12. Synes virkelig du skal dra på et matlagings kurs 🙂 OG FILME DET! Eller få en venn til å lære deg litt så kan dere lage vlogg av det! Hadde virkelig vært gøy å se det =P

    13. Hei. Husker du nevnte på snap om noen
      Ville være med til LA i mars? Skal du dit?
      Jeg lurer på hvorfor og hva som skjer i La i mars?
      Er så nyskjerrig. Håper på svar!

    14. Sliter med samme problemet som deg, at bukser er for lange. Vil tipse deg om å se etter bukser på Topshop da de har en egen serie/modeller som heter Petite. Buksene finnes i str 32-44 hvis jeg ikke husker helt feil og er kortere enn vanlig bukser! Stopper ved anklene

    15. Regner med den vennen du referer til er en gammel deltager som kommer inn siden den personen har vært på begge hotellene :))))

    16. Helt feil bruk av “lider av Diabetes”. Skaff deg kunnskap før du kaster ut utsagn du ikke har peiling på.

    17. Diabetes type 2***
      Forskjellen mellom typene er vesentlig, så det er viktig å ikke dra det under samme kam. Hilsen en som fikk type 1 i fjor og tok det veldig hardt at så mange trodde jeg fikk det fordi de tenkte at jeg “hadde vært usunn”…
      Derfor er det, som flere nevner over, veldig viktig at de med store stemmer ikke bidrar til slike misforståelser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg