I APRIL SKAL JEG…

Hello spring – i’ve missed you..

1. Fortsette å være like sosial. Jeg har blitt veldig mye mer utadvendt og ikke minst sosial de siste ukene, noe jeg synes er kjempe gøy! Jeg vil nesten tørre å påstå at jeg har blitt en så kalt “yes-woman”. Jeg blir med på alt og takker ja til så og si hver mulighet jeg får. Jeg har bestemt meg for å bare ta ting på strak arm å tørre å pushe mine komfortsoner litt. Dere husker gjerne at jeg fortalte at jeg hadde begynt å få sosial angst for en stund siden? På den fronten har jeg faktisk forbedret meg betraktelig. Jeg er fortsatt litt ukomfortabel i store folkemengder og med mennesker jeg ikke kjenner, men i forhold til hvordan det var for en stund siden, er det utrolig mye bedre! Jeg vil fortsette å jobbe med meg selv og rett og slett la meg selv regjere over panikken som oppstår i slike situasjoner. So far so good!

2. Ta meg en tur til Stavanger. Jeg savner byen og menneskene litt for mye nå, altså. Det hadde gjort godt for sinnet å fått kommet tilbake til hjembyen en liten tur. Spise på Ming House (favoritt restauranten), shoppe på Kvadrat, være med venner, se J igjen.. Ah nei, en tur må jeg få til i løpet av måneden!

3. Gjøre det mer vårlig her hjemme. Leiligheten er så absolutt ikke anpasset etter årstiden akkurat nå, så det ønsker jeg å gjøre noe med. Jeg vil få ordentlig vår-feeling når jeg kommer innfor dørene her. Våren er jo en av mine to favoritt årstider, så det er klart at det må “feires”. Litt mer blomster, nytt sengetøy, noen fine pyntegjenstander.. Kanskje bytte ut putene i sofaen til noe mer fresht, også? JA!

4. Ta tak i et av prosjektene jeg har på gang. Det er et vanvittig stort og spennende prosjekt som jeg er så giret på, men problemet er bare det at det tar så mye tid og energi. Jeg vet at jeg må jobbe hardt og intensivt for å klare det, og det har jeg planer om å gjøre. Jeg må bare få fingern ut å sette i gang!

5. Kjøpe inn badetøy til den kommende bikinisesongen. Jeg opplever alltid å finne det beste utvalget når våren kommer, fremfor om sommeren. Eller, på sommeren blir alt røsket bort på få sekunder, så jeg får aldri fatt på det jeg egentlig vil sprade rundt i. Jeg har allerede funnet noen lekre badedrakter og bikinier på nett, det gjenstår kun å klikkes hjem!

6. Feire bursdagen min! Hyyyyl! Jeg har søren meg bursdag 5. April, altså I MORGEN. Shit som tiden flyyyyr! Tenk at JEG blir 23 år? Det er jo galskap. Bursdagsfeiringen som skjer på lørdag er planlagt til punkt og prikke, så nå er jeg veldig spent. Åh, jeg gleder meg sånn! Det er lenge siden jeg har hatt en ordentlig feiring, så dette ser jeg veldig frem i mot. Jeg tørr dog ikke ha alt for høye forventninger, for da er jeg redd at jeg bare kommer til å bli skuffet. Haha. Jeg både håper og tror at dagen kommer til å bli amazing!

7. Filme masse til Youtubekanalen min. Jeg er godt i gang allerede, og jeg synes at det er oppriktig gøy! Jeg har publisert to vlogger så langt. Jeg synes det er super kult å filme, spesielt vlogger. Da får dere muligheten til å se hva jeg gjør i løpet av en hel dag, noe som jeg tror kan være interessant for dere. <3

8. Gråte mindre. Starten på 2017 har mildt sagt vært veldig turbulent for min del, noe som naturligvis har ført med seg litt for mange tårer og et knust hjerte. Jeg vil prøve å gi mer slipp på de vonde følelsene, men det skal sies at det er lettere sagt enn gjort. Jeg ønsker å bli oppriktig glad igjen. Jeg savner sånn den der lykkefølelsen.. Du vet når du bare går rundt å smiler konstant, uten noen spesiell grunn? Jeg ser sånn frem i mot den dagen hvor jeg tar meg selv i å gjøre det igjen.

9. Ta ny piercing i navlen. Jeg har hatt en tidligere, men da støtet kroppen min den ut. Jeg synes at det er så vanvittig fint, så jeg har bestemt meg for å gi det en ny sjanse. Det som skremmer meg er at jeg har fått et fryktelig stygt arr etter den forrige, og er derfor veldig redd for at det skal bli enda verre. Jeg tenker å ta meg en tur til et studio å høre hva de synes. Jeg krysser fingrene! Det er jo så fint.

10. Finne ut hva jeg skal gjøre i påsken. Jeg har faktisk aldri hatt en påske på fjellet, så det frister i grunn mest. Hemsedal, kanskje? Jeg vet jo at jeg er fryktelig sent ute med planleggingen, så alt er mest sannsynlig fullbooket for lengs. Hmmm! Jeg må gå i tenkeboksen å pønske ut noe lurt. Påske i Oslo er hvert fall ikke et alternativ! Det var drit kjedelig i fjor, haha. 

14 kommentarer
    1. Man skal ikke kaste rundt seg med begrep som “sosial angst”. Det er ikke noe man har i en bitteliten periode, eller som man “begynner å få”. Det er en diagnose som stilles av en profesjonell, og som gjerne krever en del behandling for å lære å leve med, for man blir ikke bare kvitt det sånn helt uten videre. Da er det ikke sosial angst man har opplevd. Bloggere, og folk generelt, må slutte å selv-diagnostisere og kalle vanskelige perioder for sykdommer. Det gjør det veldig vanskelig for de som faktisk sliter, når folk rundt de bagatelliserer det og misbruker begrepene.

    2. Ikke beskymre deg over arret etter piercingen! Akkurat det samme skjedde med meg, og jeg var så utrolig flau over arret. Men tok ny, litt dypere, og nå synes det ikke engang 😀

    3. Ikke frekt ment, men tror dere bloggere kjeder dere for mye. Noen bloggere er jo stort sett bare opptatt av hår, vipper, negler og utseendet. Ikke rart dere opparbeider dere både angst og depresjon. Du blir bare 23 år og er nesten ikke i bevegelse. Rør på deg. Kom deg ut. Ta deg en tur. Få frisk luft . Bare godt ment. Husk blogglivet varer ikke evigt. Good luck

    4. Ahh, du ser så mye bedre ut uten vippeetensions/såå lange vipper, og så “kraftige” lepper! 🙂 Ser så “gammmelt” og “damete” ut sånn du sminker deg nå

    5. “J” i punkt 2, er det Johannes eksen din du refererer til? Visste ikke at dere har kontakt, kan ikke du plis fortelle litt mer om det? 😀 Hvordan forhold dere hadde og evt. har?

    6. Er fullbooket absolutt overalt i hemsedal og i trysil dessverre.. alt fra leiligheter, til hotell til hytter. Folk bestiller fra ett år før, veyt

    7. Høres ut som du får en bra mnd! 🙂 men pass på det med navlen! Jeg prøvde 3 ganger med piercing i navlen, men kroppen støtet den ut og jeg var alt for tynn! Så nå har jeg arr der.. ikke så pent! Men piercing i navlen er jo bare dødsfint, trur nok jeg kommer til å prøve en gang til for å se om det kan bli fint! 🙂 Håper du får en fin måned! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg