ET BRISTET HJERTE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with s2 preset
Hjertet mitt blør. Jeg er et dyre-menneske, og har alltid vært veldig glad i dyr – spesielt hunder. Jeg har blant annet vokst opp med familiehund, og helt siden jeg flyttet ut for meg selv, har jeg hatt lyst på en liten firbent venn. Heldigvis blir det å skje til høsten, så dere kan tro jeg gleder meg! Men, det er ikke det vi skal prate om nå. 

Jeg prater jo så godt om denne fine øya, men er det en ting som drar trivselen min veldig ned, så må det være hvor mange løskatter det er her. Misforstå meg ikke, for jeg er fullstendig klar over at det er “normalt” i utlandet, men det jeg ikke skjønner meg på er hvor hjerteløse store deler av befolkningen er. Vi opplever at de som bor her er tankeløse mot dyrene, og at de ikke bryr seg et dugg. Jeg kan ikke annet enn å dele med meg av middagen min når jeg er ute på restaurant, for jeg får oppriktig vondt i hjertet når jeg får øye på magre, utslitte og skjønne katter. Servitørene blir like irritert hver eneste gang, men det gir jeg faktisk blanke F i. De fortjener mat, på lik linje som oss mennesker. Hvordan kan man se på at andre liv på denne jorden sulter, når man lett som en plett kan gi en matbit?OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with s2 presetDa B og jeg var ferdig å spise middag i går, dro vi på butikken å kjøpte en pose med kattemat. Videre gikk vi rundt i alle krinkler og kroker på øya, og ga mat til hver eneste katt vi så. Og tro meg – det var mange. Overraskende nok fikk vi mange komplimenter når folk så hva vi gjorde, så jeg håper at vi kanskje inspirerte andre til å gjøre det samme. Stakkars dyr. ❤️

I dag er planen å gjøre det samme, så får vi håpe at det hjelper litt i hvert fall. Det varmet langt inn i hjerterota i går kveld, når vi så hvor mange katter vi fikk mettet. Det er godt å føle at man har gjort noe betydningsfullt.

48 kommentarer
    1. Så fantastisk gjort av dere!! Hjertet mitt blør for disse stakkars kattene💔 Utrolig bra at du deler, så kanskje flere gjør det samme.

    2. Tenker ofte på det selv, men ikke bare når jeg er på ferie. Det svir langt inni sjela og vite at det er løskatter/hunder over hele verden som sliter hver eneste dag. Og det verste er at det er menneskers feil 🙁 Det er så alt for mange som ikke kastrerer/steriliserer dyrene sine, også har vi de som gir totalt faen og slenger dyret ut på gata når de skal flytte/ikke vil ha dem lenger. Jeg gleder meg til å dra på ferie hver eneste sommer så jeg kan hjelpe NOEN av de. Mate de og gi de litt kjærlighet. Håper flere kan gjøre det samme som oss <3

    3. Åh for en fantastisk ting å gjøre <3 jeg er sjeldent på ferie i sånne land, men de gangene jeg har vært det gråter jeg litt innvendig og vil ta med alle kattene hjem! Spesielt når jeg er ei skikkelig katte-dame, vokst opp med 4 katter og i en periode hadde vi hele 9! Haha, søte små pelsdyr som fortjener all kos og mat de kan få <3

    4. Åhh så snilt gjort❤️
      Bruker også å dele maten min med løskstter, skal gjøre som deg neste gang og kjøpe mat til dem😊

    5. Hvorfor har du grått? Er det noe som har skjedd i Rhodos nå? Eller bare noe gammelt som du tenker på nå

    6. Huff, det var noe av det verste jeg så husker jeg når jeg var i Portugal for noen år siden. Så mange hjemløse hunder som var sykelig magre. :/ Det gjorde så vondt!

    7. Jeg synes du bør bli flinkere til å poste bilder av hva du gjør og slikt og ikke bare deg selv.
      Blir utrolig ensformig.
      I dette innlegget kunne du tatt bilder av katten(e) og i det “guide” innlegget, stedene du snakket om.
      Jeg liker bloggen din, men jeg savner bilder av noe annet enn bare deg i fokus. Du må gjerne være med i bildet, men gjøre noe annet enn bare posere.
      Utvikle deg, utfordre deg selv. Vil du være på topp, bør du snart tenke nytt ang bilder og hva du skriver om.
      Det er liksom KUN deg og klær du fokuserer på når det gjelder bilder. Blir utrolig kjedelig i lengden!

    8. Det er flere steder hvor det er satt ut mye vann og mat, men det virker som om de ikke er spesielt sultne i varmen. Pluss at maten de spiser er søppel stakkar. Dårlig kjøttinnhold og mye salt, det er jo en sikker sykdomsdød i lengden.

    9. Hvis det ser ut som dyra sulte ihjel og siden du ikke får mate dem på restauranten da kan du mate dem når du er ute i gata

    10. Servitørene er selvfølgelig dritsure fordi det er et stort problem at folk mater dyr ved bordene så dyra kommer og tigger hele tiden. Ikke så rart at folk ble mer happy når du gikk rundt og matet dem isteden. Skjønner servitørene kjempegodt. Du bidrar til et problem de må slite med resten av året. Løsningen er dessverre å kastrere eller utrydde dem om man ønsker en human slutt på elendigheten. Er fint å gi dem mat, men det er ingen langtidsløsning. Det bidrar bare til at de klarer å opprettholde den høye populasjonen av løskatter. Dette høres veldig kynisk ut, men om man tenker i lengden så er det den beste løsningen. De gjorde det blant annet med kaninene på gressholmen i oslo:) kjipt, men nødvendig.

    11. Jeg er enig i kommentaren lengre oppe at i hvert innlegg du publiserer på bloggen så er det enten profilbilder eller antrekksbilder. Det er så ensformede innlegg. Når du f.eks lager en guide til hva man kan gjøre på Rhodos så kunne du med fordel ha funnet forskjellige bilder til tips på restuarant, strand, klubber etc.
      Har aldri vært borti en blogg med så mye fokus på antrekksbilder i hvert innlegg.

    12. Må bare si det selv om det kanskje ikke er riktig innlegg å skrive det på, men altså, du stråler og gløder så for tiden! Jeg elsker å se det, og du ser bare helt fantastisk ut! Jeg tror du må være en av Norges fineste jenter, operasjoner og sminke eller ei altså! Herlighet så bra du er <3

    13. Forstår så godt hva du mener! Men hvis man oppriktig bryr seg om dyrevelferd velger man bort kjøtt. Du spiser jo konstant døde dyr som har levd dårlig ufortjente liv i fangenskap.

    14. Det er ikke bare sure servitører. Vi drar ofte til kreta og vi har vært vitne til flere restauranteiere som kaster ut masse god fersk mat til disse kattene når de stenger kl 12:-) og vi prøvde og gi noen katter der bolle/rundstykker men det ville de ikke ha…kresne:-)

    15. Fantastisk gjort av dere, fortsett sånn. Også når du kommer til Norge. Det finnes mellom 50.000 – 100.000 løskatter i Norge, tenk det. Det kommer av at folk ikke kastrerer kattene sine og fordi noen folk har en idiotisk holdning som: “Det er bare en katt, den greier seg.” Jeg jobber aktivt for huspus sin status, for å heve denne. En katt er like mye verd som en hund. I Tyrkia, Istanbul gjør de noe fantastisk for alle løskatter og løshunder. De tar dem inn på dyreklinikker for kastrering, som de gjør gratis. Samt at alle beboere mater dem. Det står skåler med mat i hele byen. Sånn burde det vært overalt. Men i Norge har vi ikke et klima som gjør at katter kan være ute hele året. Fremdeles er det noen som tror at katter “greier seg” i all slags vær og forhold. Hva med å lese seg opp litt, det hadde gjort mye for dyra. Jeg er stolt av deg Isabel<3

    16. Da jeg var på ferie i Tyrkia så hadde jeg alltid med meg kattemat i små poser som jeg helte ut på gatene på veien til restaurantene. Hadde med godbiter også til de kattene som kom for å få kos. Man blir så trist av å se dem. Noen av dem er så alfa at de har masse arr og skader av å ha vært i slåsskamp. Det er så trangt og altfor mange katter. De krangler om territoriene. Heldigvis er det sånn i Tyrkia at folk gjerne legger ut kattemat og vann til kattene på spesielle hjørner på gata, sånn at kattene vet hvor de kan finne seg mat.

    17. Så flott av dere å legge ut mat da – del det videre til folk som jobber eller oppholder seg der i lange perioder – det er så vondt å se på de stakkars dyra. Har det samme problemet her i Spania også – grusomt !!!

    18. ❤❤ jeg gjorde det samme da jeg var i Kreta, på en dyrere resturant også. Det var en katt som kom ved bordet og var sulten så jeg snek litt mat ved bordet, og jeg prøvde å gjøre det da servitørene ikke så det. Under frokosten gjorde jeg det samme til en annen katt.
      Veldig bra at dere også gjør tiltak! 🙏🏼❤

    19. Skjønner hva du mener! I Romania endte det opp med at jeg tok en hjemløs hund rett fra stranden med meg til Norge, haha! Skulle gjerne ha adoptert katter, men har 7 av dem hehh

    20. Du er så snill og god, og selv om jeg ikke kjenner deg personlig er jeg faktisk glad i deg :* Håper du får en fantastisk søndag.
      og btw: hadde satt stor pris på en sminkevideo! 😀

    21. FLOTT GJORT!!!!!
      Du som har så mye penger å bruker mest på dritt fra sheinside du bruker 1 gang kan heller begynne å donere litt til forskjellige animal shelters rundt om i verden,og norge for den saks skyld!

    22. Nå ble jeg glad <3 blir alltid like lei meg når jeg ser de stakkars hjemløse kattene i utlandet 🙁

    23. Så fint å lese. Det er utrolig mange dyreorganisasjoner du kan støtte med donasjoner. FAPF i Ungarn, Takis animal shelter på Kreta er to eksempler. Du som har råd til det – du kan redde dyreliv på en daglig basis! Finn dem på Facebook og gi de vakre vesnene en slant❤

    24. Hva er dine tanker om eldre mennesker som blir tvunget til å sitte å tigge på gatene? Jeg vet at det er ingen vits i å gi dem penger, for pengene får de ikke beholde, men gir du dem mat? Jeg selv får vondt i hjerte av å se eldre mennesker som sitter på gaten, pleier derfor å kjøpe dem mat. Det er trist å se en generasjon som blir utnyttet på denne måten😔

    25. Helt enig med “bh, 19:45” her kunne du hatt bilder som var mer relevant til teksten, det kan du forsovet ofte ha.

    26. Da jeg og en venninne var på Rhodos i fjor høst, bodde vi på et hotell der de behandlet kattene sykt bra. Vi fikk et rom i bakgården (ikke særlig fornøyde med første øyekast), men når vi så alle de søte kattene som løp rundt der, var vi veldig fornøyde. Inngangen til kjøkkenet lå også der. Så flere ganger om dagen kom en av medarbeiderne på hotellet ut med masse kjøtt og godsaker til de hjemløse kattene 🙂

    27. men… du betaler jo folk for å drepe dyr så du kan spise de……. altså det ligger mer lidelse bak den der biffen din enn løskatter på rhodos just saying :/

    28. Dere som sier det er mishandlede dyr hun spiser, tar feil. Dere burde virkelig lese dere opp. Det er mat vi alltid har levd på, i alle år vi har eksistert. Blir for dumt å si at hun burde slutte å spise kjøtt bare fordi hun bryr seg om dyr!! Jeg elsker dyr, men jeg velger ikke bli vegetarianer fordi.
      Fokuser på det gode hun gjorde istedenfor 🙂

    29. Veldig enige i komemtarer over ang bilde valgene dine. Du har BARE bilder av deg selv, i tillegg har du blitt så sinnsykt kroppsfiksert i det siste så føler hele bloggen din går i profilbilder av deg og kroppen din og klær! Du burde utfordre degselv litt mer.. vise verden at du ikke er en grunn dukke som du hele tiden sier du ikke er men viser det stikk motsatte. Hvos du bryr deg så mye om å redde dyr osv, så poster du ikke et posé bilde av deg selv under en slik tekst! Bruk bilder av mer enn deg selv.. bloggen din begynner bli litt kjedelig.

    30. Ei over som skriver at de prøvde å gi kattene boller og rundtstykker etterfulgt av ordet kresen..
      Altså.. lol.. en katt spiser ikke BOLLER uansett !!? Haha. En katt skal være meeget ihjelsulten og desperat for kunne spise boller og rundstykker.

    31. Hei,
      Kanskje du kunne delt litt om Kalithea Cats og den jobben de gjør på øya. De går inn for å sterilisere, behandle katter som trenger det. Adopterer til andre land, sørger for at kattene har matstasjoner plassert rundt om som lokalbefolkningen er med å hjelper til med. Noe problematikk er løshundene som lever av å spise kattene, spesielt kattungene. Mange steder vil du se tomme isbokser ol stå rundt om med vann i. Jeg har tatt med pledd og leker, donert litt penger. De er avhengig av frivillige, og frivillige fra hele verden besøker de om sommeren. Jeg hilser alltid på kattene hver sommer vi ligger nede på Kalithea springs.
      Bare et lite tips. De har en egen fb side også. Vet at det har vært et samarbeid over hele Hellas for å redusere bestanden ved å sterilisere, og “klippe” litt i øret for å vite hvem de har kastrert.
      Du når ut til mange, og derfor tenkte jeg å tipse deg om dette!
      Hilsen ei som har bodd på øya og kjenner Rhodos inn og ut! Beste øya EVER.

    32. Så flott gjort Isabel!
      Men jeg lurer på noe.. Det eneste du legger ut bilder av er deg selv/negler/klær. Kan du ikke prøve å ta osd mer “med” i livet ditt? Ta bilder av kattene feks? Blir jo møkklei av å KUN se deg på alle innleggene.

    33. I stavanger/sandnes området er det en dyre organisasjon som heter Lucas organisasjonen. De tar inn hjemmeløse og skadet katteunger og katter. Du burde sjekke de opp på facebook og donere til de. De gjør en fantastisk jobb! 🙂

    34. Værsåsnill og ikke mat kattene ved bordet på restauranten.. så sykt respektløst… Ta heller med deg mat i en serviett etter du er ferdig og gi de utenfor. Er ikke alle som synes det er koselig at kattene sitter og tigger ved bordet. I hvert fall ikke vi som er allergiske… Bruk hjernen din…

    35. Synes det er utrolig bra gjort av dere! Ingen som fortjener et sånt liv.
      Men hva med de stakkars dyrene du ble servert, som du har tatt bilde av og lagt ut lenger opp på bloggen din?
      Det er dyr som har blitt sperret inne på et lite område, torturert og utnyttet, som rett og slett ikke har fått leve det livet det fortjener, men heller blitt skapt uten noen livsglede kun for at mennesker skal ta fra dem deres liv.
      Synes det er kjempe bra at dere tenkte på kattene og ga dem mat, og man må jo selvfølgelig starte ett sted og det har du gjort, men synes det blir veldig motsigende når du legger ut de bildene av maten din. Hvis du bryr deg så mye om dyr, hvorfor bryr du deg ikke om alle dyrene?

    36. Åå Isabel nå ble jeg glad!! <3 Skriv gjerne mer om dyrevern, du når ut til så utrolig mange og er jo bare supert om du bruker den mektige stemmen du har til noe godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg